Αν και η έννοια της φήμης μιας επιχείρησης δεν είναι νέα, έχει γίνει ολοένα και πιο δημοφιλής τα τελευταία χρόνια, με στόχο να προσελκύει όλο και πιο απαιτητικούς υπαλλήλους, που αναζητούν νόημα και ικανοποίηση στην εργασία και στο περιβάλλον της.
Το να εργαστείτε και να φροντίσετε να αναδείξετε μια θετική φήμη για το φαρμακείο σας σαν επιχείρηση, όπου όχι μόνο οι πελάτες αλλά και οι εργαζόμενοι είναι ικανοποιημένοι, είναι πλέον ζωτικής σημασίας. Ειδικά όταν απευθύνεστε σε άτομα που αναζητούν εργασία και έχουν να κάνουν μια επιλογή μεταξύ άλλων, όπως συμβαίνει στον τομέα των φαρμακείων, όπου η προσφορά υπερβαίνει κατά πολύ την ανταπόκριση στη σημερινή εποχή.
Αυτή η θετική φήμη επιτρέπει στο φαρμακείο να ξεχωρίζει στην αγορά εργασίας και να προσελκύει νέους συνεργάτες, διατηρώντας παράλληλα τους ήδη υπάρχοντες. Πλησιάζουμε περισσότερο στο μοντέλο της Βόρειας Αμερικής. Είναι ένας αγώνας για να δούμε ποιος θα είναι ο πιο ελκυστικός. Το πλεονέκτημα αυτού του εργαλείου μάρκετινγκ είναι ότι: «Η δύναμη μιας καλής φήμης του εργοδότη, μπορεί να προσελκύσει τους κατάλληλους συνεργάτες!».
Οι εργαζόμενοι είναι οι πρώτοι φορείς επικοινωνίας
Συνεπώς, είναι η στρατηγική που εφαρμόζει μια επιχείρηση για να αναδείξει τις αξίες της, την εταιρική της κουλτούρα, τα στοιχεία που υπερτερεί. Είναι όλοι αυτοί οι μοχλοί που συνθέτουν την ελκυστικότητα του φαρμακείου σας. Εδώ υπεισέρχεται επίσης η εικόνα που αναδεικνύετε δηλαδή η φήμη σας προς τα έξω.
Διότι, κάθε εταιρεία όπως και κάθε φαρμακείο έχει, μερικές φορές, χωρίς να το καταλάβετε, ένα «εμπορικό σήμα» εργοδότη, μια «μάρκα» εργοδότη! Αυτή η εικόνα που επικοινωνείτε είναι ζωτικής σημασίας και, τις περισσότερες φορές, τροφοδοτείται από τους εργαζόμενους: Εάν αισθάνονται αυτοί ικανοποιημένοι από την εργασία τους σε καθημερινή βάση, εάν έχουν την εντύπωση ότι εργάζονται για ένα πραγματικό έργο με αξία, τότε θα ενημερώσουν τους συναδέλφους τους.
Οι πρώτοι φορείς επικοινωνίας λοιπόν μιας «μάρκας» εργοδότη είναι οι ίδιοι οι εργαζόμενοι. Δεν αποτελεί έκπληξη ότι αυτή η φήμη θα διαμορφωθεί επίσης και από τις κριτικές πελατών στη Google, οι οποίοι αναφέρουν την εμπειρία τους και οι οποίες, όταν είναι θετικές, υποδηλώνουν καλή ποιότητα εξυπηρέτησης (διαβάστε σε αυτό το τεύχος το άρθρο σχετικό για την ηλεκτρονική σας φήμη σελ. …..).
Προσδιορίστε τα θετικά στοιχεία που θα κτίσουν την καλή σας φήμη
Ξεκινώντας από πραγματικά στοιχεία χτίζεται η «μάρκα» εργοδότη. Θα πρέπει να εντοπίσετε με τους υπαλλήλους σας, όλα τα θετικά στοιχεία που τους ενθαρρύνουν να εργαστούν στο φαρμακείο σας. Με άλλα λόγια, το να ξέρεις πώς να ακούς είναι θεμελιώδες.
Για τον σκοπό αυτό, καλό είναι να τους δώσετε να απαντήσουν σε ένα ερωτηματολόγιο. Ποια είναι η αντίληψή τους για το γενικό κλίμα και τις σχέσεις μέσα στην ομάδα; Ποια είναι η γνώμη τους για την διοίκηση; Οι συνθήκες εργασίας (οι αρμοδιότητες, τα εργαλεία, τα ωράρια, η προσβασιμότητα στην εργασία… κ.λπ.) είναι ικανοποιητικές;
Ένα ερώτημα μπορεί επίσης να σχετίζεται με το ενδιαφέρον τους να εξελίξουν τις υπηρεσίες και το επίπεδο αρμοδιοτήτων τους και αν το θεωρούν επαρκές ή όχι… Ένα άλλο ερώτημα να είναι για τις ευκαιρίες επαγγελματικής τους εξέλιξης και την προσφερόμενη εκπαίδευση για αυτόν τον σκοπό. Όλες αυτές οι απαντήσεις θα τροφοδοτήσουν τη φήμη σας σαν εργοδότη. Αυτή η προσέγγιση, που πραγματοποιείται εσωτερικά, μπορεί να θεωρηθεί σαν ένας έλεγχος των εργαζομένων σχετικά με την κατανομή των καθηκόντων τους. Στόχος: Να αυξηθούν οι προσδοκίες όλων για να βελτιστοποιηθεί ο καταμερισμός εργασίας.
Κάνετε μια ενδοσκόπηση της επιχείρησής σας.
Το κεντρικό ερώτημα στο οποίο πρέπει να αναρωτηθείτε είναι: «Ποιο είναι το όραμά μου για το φαρμακείο μου και τι έχω θέσει σε εφαρμογή για την ποιότητα ζωής στην εργασία;». Αυτή είναι η βάση για μια αποτελεσματική διοίκηση, η οποία έχει νόημα και αναγνώριση από τους άλλους, έτσι ώστε οι εργαζόμενοι να επιτύχουν στην εργασία τους.
Οι αυξήσεις μισθών και τα μπόνους βάσει στόχων για τους εργαζόμενους, όπως και η διατήρηση της ισορροπίας μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής, είναι και αυτά όλα σημαντικά και διαφοροποιητικά στοιχεία, όχι όμως τόσο επαρκή, για να συμβάλουν από μόνα τους στην καλή φήμη σας σαν εργοδότη. Γιατί αυτό που θα κάνει τη διαφορά είναι τα μικρά πράγματα… Οι λεπτομέρειες!
Στόχος: Η διατήρηση της συνοχής της ομάδας
Για να επικοινωνήσετε σχετικά με το φαρμακείο σας και να προσελκύσετε υποψηφίους για εργασία, τίποτα δεν είναι πιο απλό στην εποχή των κοινωνικών δικτύων, από το να χρησιμοποιείτε τα διαφορετικά κανάλια για να προσεγγίσετε ένα μεγάλο κοινό: Instagram (για νεότερους υποψηφίους), LinkedIn και Facebook (για όσους έχουν μια καλή εμπειρία), κ.λπ. Το να μοιράζεστε επίσης στα κοινωνικά δίκτυα τα άλλα δρώμενα του φαρμακείου σας (εξόδους για φαγητό, σεμινάρια κ.λπ.), με τη συμμετοχή όλων των εργαζομένων, είναι ζωτικής σημασίας.
Σήμερα, οι νεότερες γενιές έχουν μπει σε μια συνεχή ανθρώπινη περιπέτεια, σε μια συνεχή επικοινωνία. Δεν στοχεύουν μόνο σε μια απλή δουλειά, αλλά θέλουν να ενταχθούν σε μια κοινότητα με κίνητρα και αφοσιωμένους ανθρώπους. Το φαρμακείο πρέπει να προβάλλει τον εαυτό του ως ανθρώπινη οργάνωση. Ο ιστότοπος του φαρμακείου ή η σελίδα του στο Facebook είναι επίσης μέσα επικοινωνίας που μπορούν να χρησιμοποιηθούν. Εδώ μπορείτε να δημοσιεύσετε βίντεο με μαρτυρίες εργαζομένων, οι οποίοι είναι οι καλύτεροι φορείς της φήμης σας σαν εργοδότη.
Η ανάπτυξη μιας μεσοπρόθεσμης ή μακροπρόθεσμης στρατηγικής και η τακτική επικοινωνία με τους εργαζόμενους (και όχι μόνο κατά τη διάρκεια της πρόσληψης), συνιστάται ανεπιφύλακτα, για να παρουσιάζεται και να σχολιάζεται η ζωή του φαρμακείου με την πάροδο του χρόνου. Γενικότερα, αυτή η φήμη εργοδότη θα βοηθήσει στη διατήρηση της συνοχής της ομάδας. Είναι μια στρατηγική win-win.
Η εικόνα του εργοδότη πρέπει να είναι πιστή αντανάκλαση της πραγματικότητας
Η επικοινωνία σας σχετικά με την εικόνα σας σαν εργοδότη μπορεί επίσης να επιτρέψει αλλαγές και διορθώσεις ή την επανατοποθέτηση της εικόνας σας, αν θέλετε να την αλλάξετε ή να ορίσετε μια νέα πορεία. Αλλά εάν θέλετε και είναι δυνατό να βελτιώσετε την εικόνα σας ως εργοδότης, πρέπει αυτή να είναι συνεπής με την πραγματικότητα.
Η εικόνα σας πρέπει να αντικατοπτρίζει πραγματικά αυτό που συμβαίνει μέσα στο φαρμακείο σας. Δεν πρέπει να υπάρχει χάσμα μεταξύ της υπόσχεσης και της πραγματικότητας, γιατί διαφορετικά, κατά τη δοκιμαστική περίοδο, ο νεοπροσλαμβανόμενος υπάλληλος θα έχει κάθε επιθυμία να αποχωρήσει. Και ένα φαρμακείο που δεν αξιολογείται καλά από τους εργαζόμενους του, θα δυσκολευτεί να γίνει ελκυστικό, ακόμα κι αν έχει μια καλή εικόνα προς την πελατεία του.
Όπως θα έχετε καταλάβει, το ελάχιστο είναι να κάνετε τους υπαλλήλους σας χαρούμενους για την εργασία τους μαζί σας!
Πόπη Χαραμή