Οι καταναλωτές πλέον, δίνουν όλο και μεγαλύτερη σημασία στην αγοραστική εμπειρία που τους προσφέρεται μέσα σε ένα κατάστημα, επιθυμούν έναν ευχάριστο χώρο, όπου θα αισθάνονται καλά και θα μπορούν να βρουν αυτό που αναζητούν, πολύ εύκολα.
Αυτό που ορίζουμε ως merchandising λοιπόν, θα πρέπει να είναι ξεκάθαρο και ελκυστικό.
Μέσα σε ένα ιδιαίτερα ανταγωνιστικό περιβάλλον, η «πρώτη εντύπωση» για τον πελάτη που μπαίνει σε ένα φαρμακείο, είναι πολύ σημαντική.
Οι ειδικοί της εργονομίας του χώρου, δουλεύουν πάνω στη «σκηνοθεσία» του χώρου και στη δημιουργία ενός ευχάριστου αγοραστικού ταξιδιού.
Τα νέα concept εργονομίας του χώρου και design, εξελίσσονται πάνω στη δημιουργία εντυπώσεων, όσον αφορά την υποδοχή πελάτη, τη διαδρομή του στον χώρο, τις προβολές, καθώς και της ανάδειξης του επαγγελματισμού, με στόχο να δημιουργήσουν πιστό πελατολόγιο.
Επιθυμούν να δημιουργήσουν μία εμπειρία πρωτόγνωρη, που θα οδγήσει σε μία ευχάριστη έκπληξη στον ασθενή – καταναλωτή.
Η διαφάνεια στον χώρο είναι μία νέα τάση! Εκφράζεται με τη διαφάνεια της βιτρίνας που επιτρέπει σε κάποιον να βλέπει τι συμβαίνει μέσα στο φαρμακείο, αλλά ακόμη και με τη διαφάνεια του εργαστηρίου που επιτρέπει στους πελάτες να βλέπουν πως φτιάχνονται τα διάφορα παρασκευάσματα.
Μία διάταξη του χώρου ξεκάθαρη και με τη σωστή σήμανση συμβάλλει στη γρήγορη καθοδήγηση του πελάτη μέσα στο φαρμακείο.
Σήμερα, ο χώρος πρέπει να δομείται σύμφωνα με την εξέλιξη του επαγγέλματος του φαρμακοποιού, η οποία, όπως δείχνουν όλα, κατευθύνεται στην παροχή υπηρεσιών.
Η ιδέα είναι, λοιπόν, όχι μόνο να εκθέσουμε τα προϊόντα αλλά και να προβάλλουμε μέσα από τη διάταξη, την επίπλωση και τα μηνύματα του χώρου, τις υπηρεσίες που προσφέρουμε.
Το φαρμακείο οφείλει να αναδείξει τον επαγγελματισμό του πάνω στις υπηρεσίες υγείας και στην επικοινωνία τους, μέσα και από τη διάταξη και αρχιτεκτονική του χώρου.
Ιδιαίτερα, προσέξτε τις βιτρίνες σας και γενικά την επικοινωνία σας στα ξεχωριστά τμήματα που δημιουργούνται στον χώρο.
Προτιμήστε σημάνσεις με ξεχωριστά χρώματα ανά τμήμα, ώστε να προσδίδουν μία ξεχωριστή οπτική ταυτότητα.
Επιλέξτε «δυνατά» μηνύματά, με απήχηση στην ανάγκη του καταναλωτή όπως για παράδειγμα «Ανακουφίστε τον πόνο» ή «Το δέρμα σας αξίζει το καλύτερο».
Δημιουργήστε τη θετική εμπειρία πελάτη
Το νέο concept της εργονομίας χώρου στο φαρμακείο ξεπερνά την συμβατική λειτουργία της διανομής του φαρμάκου.
Ο στόχος είναι να κάνουμε τον πελάτη να θυμάται την παραμονή του εδώ σαν μία ευχάριστη στιγμή.
Συνεπώς, η ιδέα είναι να μετατρέψουμε τον χώρο σε έναν τόπο μοναδικό και να δημιουργήσουμε μέσα από αυτόν έντονες συγκινήσεις.
Το να εγκαταστήσουμε ένα μπαρ υγείας και ομορφιάς στο κέντρο του φαρμακείου, όπου ο πελάτης μπορεί να αγγίζει και να δοκιμάζει τα προϊόντα, αλλά παράλληλα να μπορεί να παίρνει πληροφορίες γι’ αυτά με τη βοήθεια των tablets αφής ή ακόμη και να παίρνει πληροφορίες πιο γενικές για τις προβολές του μήνα, είναι ενδιαφέρουσα, διαδραστική και εύκολα πραγματοποιήσιμη ενέργεια.
Άλλος τρόπος για να δημιουργήσουμε μια ευχάριστη εικόνα για τον πελάτη, είναι μία γωνιά υποδοχής στην είσοδο, επανδρωμένη από ένα μέλος της ομάδας μας.
Η αποστολή του είναι να κατευθύνει τους πελάτες, ανάλογα με τις ανάγκες τους, στο κατάλληλο άτομο για να εξυπηρετηθεί ή στο κατάλληλο τμήμα μέσα στο φαρμακείο.
Ακόμη, εδώ, μπορεί να γίνει και η καταγραφή ραντεβού με τον φαρμακοποιό για ανάλυση της φαρμακοθεραπείας και γενικά παρακολούθηση της κατάστασης της υγείας του.
Ο ασθενής, επίσης, μπορεί να εντυπωσιαστεί από έναν ευχάριστο χώρο αναμονής και χαλάρωσης ή έναν παιδότοπο, για να αφήσει για λίγο τα παιδιά του όσο θα κάνει τις αγορές του.
Γενικά, ο χώρος πρέπει να εμπνέει άνεση, εμπιστοσύνη και συναισθήματα που να απορρέουν από μία ήρεμη και εγκάρδια σχέση μεταξύ του φαρμακοποιού και του πελάτη.
Τέλος, ένας ιδιαίτερος χώρος εμπιστευτικότητας έχει πλέον γίνει απαραίτητος στην όλη εργονομία του χώρου.
Εκεί, ο φαρμακοποιός μπορεί να κάνει τα ραντεβού του για τη φαρμακευτική ενημέρωση των πελατών του, για να πραγματοποιεί προληπτικούς ελέγχους (σακχάρου, πίεσης,..), εμβολιασμούς, ή να συμβουλεύει τους ασθενείς που θέλουν να σταματήσουν το κάπνισμα ή να αδυνατίσουν.
Εδώ, θα έχει την ευκαιρία να έρθει πιο κοντά με τον ασθενή – πελάτη μέσα από τη συζήτηση, ενδυναμώνοντας τη σχέση μαζί του.
Ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος λοιπόν για να προετοιμαστούμε για το φαρμακείου του 2025;
Βασικός μας στόχος θα πρέπει να είναι η ικανοποίηση των αναγκών και επιθυμιών των πελατών μας.
Δεν θα υπάρχουν ράφια πλημμυρισμένα με προϊόντα.
Τα περισσότερα προϊόντα θα παρουσιάζονται σε ψηφιακές οθόνες μαζί με τις σχετικές πληροφορίες, δίνοντάς μας τη δυνατότητα να κάνουμε στοχευμένες προτάσεις κάλυψης αναγκών, βάσει ενός απλού ερωτηματολογίου που θα συμπληρώνει ο ασθενής – πελάτης.