Λόγω του επιστημονικού του κύρους, το φαρμακείο προσελκύει ολοένα και περισσότερο καταναλωτές δερμοκαλλυντικών.
Το επόμενο βήμα για να διασφαλίσετε την πιστότητά τους ώστε να επιστρέφουν πάντα σε εσάς, δεν είναι άλλο, από το να διοργανώνετε καμπάνιες προβολής των δερμοκαλλυντικών προϊόντων του φαρμακείου σας και να είστε φυσικά σε θέση να παρέχετε εξατομικευμένες συμβουλές στον πελάτη σας.
1. Οργανώστε τις προβολές σας
Μια καμπάνια προώθησης και προβολής των δερμοκαλλυντικών που διοργανώνει το φαρμακείο, έχει νόημα όταν είναι μέρος ενός συνολικού επιχειρηματικού πλάνου.
Πρόκειται για την προσφορά μιας συμπληρωματικής και διαρκούς υπηρεσίας στους πελάτες, για την αντιμετώπιση ενός συγκεκριμένου προβλήματος όπως το ευαίσθητο δέρμα, η τριχόπτωση, η αντηλιακή προστασία κ.λπ.
Επικεντρωθείτε στα θέματα ομορφιάς που απασχολούν τον πελάτη και όχι στις μάρκες, προκειμένου να αναδείξετε τη σημασία της δικής σας συμβουλής και της συνέργειας των προϊόντων, με στόχο να ξεχωρίσετε από ένα event που μπορεί να διοργανώσει μια εταιρεία.
Προγραμματίστε λοιπόν μια τέτοια δραστηριότητα τρεις μήνες νωρίτερα, ώστε να έχετε χρόνο να προετοιμάσετε τους συνεργάτες και ολόκληρη την ομάδα, αφού πρέπει όλοι να είναι ενήμεροι για το πρόγραμμα προβολών εκ των προτέρων, για να μπορέσουν να το προωθήσουν καλύτερα (πχ ευαίσθητο δέρμα τον Απρίλιο, σύσφιξη σώματος τον Μάιο, αντιηλιακή προστασία τον Ιούνιο, τριχόπτωση τον Σεπτέμβριο κ.λπ.).
2. Συνετές συνεργασίες με τις εταιρείες
Οι εμπορικοί στόχοι μιας προβολής είναι σαφείς: Η πώληση 2 προϊόντων συμπληρωματικών ανά πελάτη.
Από αυτό προκύπτει και το προβλεπόμενο απόθεμα, βάσει της υπόθεσης πως όσο περισσότερο διαρκεί μια προωθητική καμπάνια, τόσο υποχωρεί σταδιακά ο ρυθμός πωλήσεων.
Για παράδειγμα 7 με 8 τεμάχια για μια μέρα, 30 για μια εβδομάδα, 50 για δύο εβδομάδες…
Δεν υπάρχει ιδανική διάρκεια, παρά να επιτευχθεί ο στόχος των πωλήσεων που έχει προγραμματιστεί για την συγκεκριμένη καμπάνια.
Τα προϊόντα βέβαια, πρέπει να ανταποκρίνονται στις εξατομικευμένες ανάγκες των πελατών.
Ζητήστε από τις εταιρείες επιπλέον δείγματα προς διάθεση, βιτρίνες ή κάποιο stand προβολής, σετ δώρων (σετ ομορφιάς, ενημερωτικά έντυπα), ακόμη και επιπλέον διακόσμηση της προβολής.
3. Ενθαρρύνετε την προσέλευση και το άνοιγμα του διαλόγου
Η μεγάλη πρόκληση μιας επιτυχημένης καμπάνιας για την προώθηση και την προβολή των δερμοκαλλυντικών του φαρμακείου σας, είναι η δημιουργία επιθυμίας και προσμονής στους πελάτες, ώστε να εκμεταλλευτούν την προσφορά.
Επομένως, στοχεύστε σε ελκυστικά ενημερωτικά και προωθητικά μηνύματα: «Ευαίσθητο δέρμα; Πείτε αντίο στους ερεθισμούς», «Κουρασμένη όψη; Πάντα υπάρχει η κατάλληλη λύση…»
Οι αφίσες στη βιτρίνα και τα μηνύματα στις ψηφιακές οθόνες είναι απαραίτητα, αλλά πρέπει να τοποθετηθούν τουλάχιστον 15 ημέρες πριν από την ημέρα έναρξης της προβολής.
Επίσης η προβολή της καμπάνιας στο Facebook θα προσελκύσει πελάτες.
Είναι σημαντικό όλη η ομάδα να είναι σε εγρήγορση και να εντοπίζει άτομα που πιθανόν να ενδιαφέρονται ή που δε γνωρίζουν σχετικά με την προωθητική σας ενέργεια.
Αυτή η όλη προσέγγιση πρέπει να ξεκινήσει πολύ πριν την ημέρα της προβολής.
Για παράδειγμα, σε έναν πελάτη που έρχεται με σύσταση δερματολόγου να αγοράσει λοσιόν μινοξιδίλης, δώστε του γενικές συμβουλές για τα μαλλιά, προτείνοντας τα ανάλογα συμπληρωματικά προϊόντα (σαμπουάν για τριχόπτωση ή ακόμη και συμπλήρωμα διατροφής για ενδυνάμωση του τριχωτού).
4. Η τέχνη του σκηνικού
Η όλη επικοινωνία με τον πελάτη πρέπει να πραγματοποιείται με διακριτικότητα.
Ωστόσο, δεν είναι απαραίτητο να γίνει σε έναν ιδιαίτερο χώρο εμπιστευτικότητας.
Απλά δημιουργήστε έναν ξεχωριστό χώρο (διαχωρισμένο με παραβάν ή με φυτά) εντός του χώρου του φαρμακοπωλείου.
Είναι ένας τρόπος να αναδείξετε τον δυναμισμό του φαρμακείου και τις δυνατότητες της προσέγγισης του πελάτη και έξω από τον πάγκο εξυπηρέτησης.
Σε ό,τι αφορά το merchandising των προϊόντων, όλοι οι τρόποι ανάδειξής τους είναι ευπρόσδεκτοι: Δείκτες ραφιών, stand, το επάνω μέρος μιάς γόνδολας ή ακόμη και ένα τραπεζάκι προβολής.
Σχετικά με τις τιμές, οι προσφορές θα πρέπει να είναι ελκυστικές, χωρίς ωστόσο αυτό να είναι το σημαντικότερο στοιχείο.
Ο πελάτης δεν έρχεται απαραίτητα μόνο για τη μειωμένη τιμή, αλλά γιατί θέλει να λάβει μια εξατομικευμένη και ταυτόχρονα εξειδικευμένη συμβουλή.
5. Καταγράψτε ένα «ιστορικό ομορφιάς»
Τελευταία λεπτομέρεια που θα κάνει σίγουρα τη διαφορά: Καταγράψτε ένα «ιστορικό ομορφιάς».
Σημειώστε στο CRM του λογισμικού σας το όνομα του πελάτη, τις ανάγκες του δέρματος, καθώς και τις αγορές που πραγματοποίησε, όπως και τα δείγματα που δώσατε.
Προτείνετε μια μελλοντική επίσκεψη σε εύλογο χρονικό διάστημα, ώστε να διασφαλίσετε μια μακροχρόνια παρακολούθηση και υποστήριξη των πελατών σας, καθώς και των πωλήσεών σας.
Στο φαρμακείο οι προωθητικές καμπάνιες εξάπτουν την περιέργεια και το ενδιαφέρον και μερικές φορές, ακόμη περισσότερο από το αναμενόμενο.
Η διάγνωση του δέρματος είναι πάντα ελκυστική
Λειτουργώντας με αισθητήρες διόδου που εφαρμόζονται στο πρόσωπο, αυτές οι συσκευές μετρούν το σμήγμα, την ενυδάτωση, τη σφριγηλότητα και τον φωτότυπο.
Μετά από 15 λεπτά δοκιμής, προσδιορίζεται η φύση του δέρματος του πελάτη.
Πολλοί νομίζουν ότι έχουν λιπαρό δέρμα και τελικά έχουν μεικτό.
Άλλοι, που μπορεί να χρησιμοποιούν κρέμα φροντίδας για λιπαρό δέρμα, ανακαλύπτουν ότι χρειάζονται μια κρέμα φροντίδας για ξηρό δέρμα.
Όταν πλησιάζει το καλοκαίρι, ο φωτότυπος τους παρέχει πληροφορίες για την υπόδειξη της κατάλληλης αντηλιακής προστασίας που πρέπει να χρησιμοποιηθεί κατά την έκθεσή τους στον ήλιο.
Πραγματοποιήστε τον καθαρισμό και την απολύμανση των αισθητήρων της συσκευής μπροστά στον πελάτη και προχωρήστε στην πρακτική των δοκιμών αυτών σε έναν ιδιαίτερο χώρο με διακριτικότητα.
Αυτό εξασφαλίζει πάνω απ’ όλα μεγαλύτερη άνεση επικοινωνίας και αυξάνει την εμπιστοσύνη του πελάτη.
Σημαντικό σημείο της διαγνωστικής αυτής ενέργειας είναι και η προσφορά κατάλληλων δειγμάτων, βάσει των αποτελεσμάτων από τη διάγνωση.
Φυσικά, είναι στην ευχέρεια του πελάτη να εφαρμόσει όλες τις προτεινόμενες συμβουλές, ώστε να αξιολογήσει τα αποτελέσματα της διάγνωσης και να κάνει τις κατάλληλες αγορές σε προϊόντα καλλυντικής φροντίδας.
Δανάη-Βαΐα Στρατίκη, Φαρμακοποιός