Η άφιξη της Amazon Pharmacy στις Ηνωμένες Πολιτείες αναβίωσε το ζήτημα της διαδικτυακής διακίνησης των συνταγογραφούμενων φαρμάκων και στην Ευρώπη.
Ωστόσο, ορισμένα φυσικά φαρμακεία σε ορισμένες χώρες της Ευρώπης έχουν ήδη ανοίξει το ηλεκτρονικό τους κατάστημα στην πλατφόρμα της Amazon.
Το 2021, η πρόσφατη κυκλοφορία στο διαδίκτυο της υπηρεσίας Amazon Pharmacy, έφερε το θέμα στο προσκήνιο των μέσων ενημέρωσης.
Συνεπώς, η συζήτηση για την πώληση φαρμάκων από την αμερικανική πλατφόρμα συνεχίζει να αναστατώνει τα μέσα ενημέρωσης και φυσικά το επάγγελμα.
Η Amazon εξακολουθεί να θέλει να κατακτήσει την αγορά των φαρμακείων και όχι μόνο των παραφαρμάκων και ΜΗΣΥΦΑ, αλλά και των συνταγογραφούμενων φαρμάκων.
Μερικά φαρμακεία ήδη στο Amazon
Παρ’ όλες αυτές τις διαμάχες, ορισμένοι φαρμακοποιοί έχουν ήδη κάνει κλικ στο κουμπί «δημιουργία του ηλεκτρονικού μου καταστήματος» στην πλατφόρμα της Amazon.
Όμως, πρέπει να παραδεχτούμε, υπάρχει κάποια ασάφεια γύρω από αυτό το θέμα.
Για παράδειγμα, ο αριθμός των ηλεκτρονικών φαρμακείων στο Amazon δεν είναι γνωστός με ακρίβεια.
Το θέμα θεωρείται «μη κοινοποιήσιμο» από τον αμερικανικό γίγαντα ηλεκτρονικού εμπορίου.
Από την άλλη πλευρά, από την πλευρά του φαρμακοποιού, υπάρχει μια διακριτική παρουσία στην πλατφόρμα και ορισμένοι φαρμακοποιοί επιλέγουν την ανωνυμία, χρησιμοποιώντας ονόματα καταστημάτων διαφορετικά από αυτά του φαρμακείου τους.
Ωστόσο, ο καταναλωτής μπορεί ακόμα να μελετήσει το φύλλο πληροφοριών για να γνωρίσει τον πραγματικό ιδιοκτήτη.
Γιατί λοιπόν αυτοί οι φαρμακοποιοί στο Amazon το τόλμησαν; Επειδή ακριβώς η πλατφόρμα προσφέρει πιθανώς την καλύτερη λύση «με το κλειδί στο χέρι» για την ανάπτυξη μιας διαδικτυακής δραστηριότητας πωλήσεων.
Επειδή πρέπει να γίνει αποδεκτό, ότι η δημιουργία ενός ιστότοπου ηλεκτρονικού εμπορίου είναι δύσκολη και χρονοβόρα.
Πολύ συχνά, τα αποτελέσματα που προκύπτουν από τη δημιουργία ενός eshop είναι κάτω των προσδοκιών που δημιουργούνται από τους παρόχους.
Οι οικονομικές και χρονικές επενδύσεις σπάνια αποδίδουν. Όλοι οι ειδικοί του ηλεκτρονικού εμπορίου θα σας πουν: το «κλειδί» του πολέμου στο Διαδίκτυο είναι SEO.
Και αυτή η ψηφιακή επιστήμη παραμένει δύσκολο να αξιοποιηθεί, ειδικά για τους φαρμακοποιούς με eshop.
Υπάρχουν φυσικά οι προσφορές από ομάδες και δίκτυα που επιτρέπουν την κοινή χρήση μιάς διαδικτυακής πλατφόρμας πωλήσεων, με συγκεκριμένες εργασίες δημιουργίας και μεταφόρτωσης.
Αλλά πάλι, πολλοί φαρμακοποιοί δεν βρίσκονται σε αυτές τις υπερβολικά γενικές και όχι πολύ προσαρμόσιμες διαδικασίες. Επομένως, η Amazon είναι, τελικά, μια ελκυστική λύση για τα φαρμακεία.

Παίζοντας με συναισθήματα η Amazon, και με μια ελκυστική επιχειρηματολογία που προσφέρεται στους φαρμακοποιούς, έχει πράγματι κάτι που μπορεί να πείσει, προκειμένου να προσελκύσει φαρμακεία στην πλατφόρμα της.
Η Amazon παίζει με τέσσερα συναισθήματα:
1. Την ανάδειξη του επαγγέλματος, επειδή ο φαρμακοποιός βρίσκεται στην καρδιά του συστήματος υγείας,
2. Το ότι θα ανήκουν σε μια ομάδα – ο φαρμακοποιός δεν είναι μόνος του στην πλατφόρμα, αλλά μαζί με άλλους συναδέλφους,
3. Την κυριαρχία των διαδικτυακών επιχειρήσεων: Η Amazon είναι ο αδιαμφισβήτητος κυρίαρχος των διαδικτυακών πωλήσεων και τέλος,
4. Την αύξηση του κύκλου εργασιών: ένα ελκυστικό επιχείρημα για τους φαρμακοποιούς που επιδιώκουν την ενίσχυση της δραστηριότητας ηλεκτρονικού εμπορίου.
Η Amazon βασίζεται επίσης στην τρέχουσα κατάσταση των διαδικτυακών πωλήσεων φαρμάκων σε πολλές Ευρωπαϊκές χώρες.
Στην Ελλάδα εδώ και αρκετά χρόνια, εκτός από μερικούς ηγέτες στον τομέα, η δραστηριότητα του ηλεκτρονικού εμπορίου αγωνίζεται να απογειωθεί για τα ηλεκτρονικά φαρμακεία.
Και τώρα με την πανδημία και την άνοδο του ηλεκτρονικού εμπορίου, θα είναι δύσκολο για πολλούς φαρμακοποιούς να αντισταθούν στις σειρήνες της πλατφόρμας Amazon.
Η προτεινόμενη προσφορά έχει κάτι για να τους ελκύσει. Βασίζεται απλώς σε μια μηνιαία συνδρομή, σε μια σταθερή τιμή.
Και για λίγα ευρώ περισσότερα ανά μήνα, η πλατφόρμα μπορεί επίσης να διαχειριστεί όλο το τμήμα της εφοδιαστικής.
Επομένως, το ζήτημα της διαδικτυακής πώλησης φαρμάκων εξακολουθεί να συζητείται στο επάγγελμα, αλλά και στο ευρύ κοινό.
Η άφιξη της Amazon στο φαρμακείο μπορεί να προσφέρει καινούργιες ευκαιρίες αλλά και να αποδυναμώσει το επάγγελμα!
Στην Ελλάδα, οι κανονισμοί για την πώληση φαρμάκων και ΜΗΣΥΦΑ παραμένουν ευνοϊκοί για τα φυσικά φαρμακεία προς το παρόν.
Αυτή η νομοθετική δικλείδα προστατεύει το φαρμακείο.