Η αγορά της υγιεινής και φροντίδας της ευαίσθητης περιοχής, δείχνει τη δυναμική της στον χώρο του φαρμακείου, παρουσιάζοντας μία ευρεία γκάμα προϊόντων για την κάλυψη όλο και περισσότερων, εξειδικευμένων αναγκών.
Τα προϊόντα για τη φροντίδα της ευαίσθητης περιοχής, οδηγούν σε ανάπτυξη συνολικά της κατηγορίας, συμπληρώνοντας την προσφορά της καθημερινής υγιεινής.
Η αγορά σε αριθμούς, όπως θα δούμε παρακάτω από την ανάλυση των στοιχείων της IQVIA, παρουσιάζει ανοδική πορεία και στις 2 υποκατηγορίες.
Ιδιαίτερα, τα προϊόντα για τη φροντίδα της ευαίσθητης περιοχής, παρόλα τα χαμηλά νούμερα που παρουσιάζουν, κατέχουν σημαντική θέση στα φαρμακεία, με μικρό ανταγωνισμό από τα υπόλοιπα κανάλια διανομής (σούπερ μάρκετ και καταστήματα βιολογικών προϊόντων).
Η κατηγορία των προϊόντων φροντίδας, συγκεντρώνει ισχυρές και δυναμικές μάρκες, οι οποίες διευρύνουν συνεχώς την προσφορά τους, προσθέτοντας νέα προϊόντα για όλο και πιο συγκεκριμένες ανάγκες, όπως: μυκητίαση, ξηρότητα κόλπου, ερεθισμούς κ.λπ., οι οποίες οδηγούν τις γυναίκες στο φαρμακείο ως πρώτη επιλογή.
Τις περισσότερες φορές οι γυναίκες καταφεύγουν σε ένα προϊόν ειδικό για την ευαίσθητη περιοχή, λόγω του ότι έχουν αντιμετωπίσει κάποιο σχετικό πρόβλημα υγείας, εντάσσοντάς το στη συνέχεια στη ρουτίνα προσωπικής τους υγιεινής και φροντίδας.
Ορισμένες, ωστόσο, ξεκινούν σε πιο νεαρή ηλικία τη χρήση κάποιου ειδικού προϊόντος, όπως μετά τη σεξουαλική επαφή, κατά την έμμηνο ρύση, ή κατά την καλοκαιρινή περίοδο.
Ένα ολόκληρο «σύμπαν» από μάρκες
Οι καταναλωτές δείχνουν μεγάλη αφοσίωση στη μάρκα που τους έχει συσταθεί από κάποιον επαγγελματία υγείας και οι περισσότεροι, σχεδόν πάντα, μένουν σταθεροί στην αγορά της ίδιας, είτε επειδή είναι ικανοποιημένοι με αυτήν, είτε από συνήθεια, ακόμη κι αν αυτό σημαίνει πως θα χρειαστεί να την αναζητήσουν σε άλλο φαρμακείο, αν το προϊόν έχει τελειώσει ή δεν υπάρχει στο πρώτο φαρμακείο που επισκέφτηκαν.
Εδώ, το παλιό καλό διαφημιστικό σλόγκαν «To try it is to adopt it», ταιριάζει!
Η συμβουλή του φαρμακοποιού παίζει βασικό ρόλο στην επιλογή ενός προϊόντος για την ευαίσθητη περιοχή, καθώς η συνεχώς διευρυνόμενη με νέα προϊόντα αγορά, εξειδικεύεται και υποτμηματοποιείται.
Οι επαναλαμβανόμενες ενέργειες προώθησης σε φαρμακεία και μαιευτήρια (παροχή δειγμάτων των προϊόντων κ.λπ.), επέτρεψαν επίσης σε ορισμένες μάρκες να αποκτήσουν μεγάλη φήμη στο κοινό.
Η καθημερινή υγιεινή εξελίσσεται
Ιδιαίτερα καινοτόμος, η αγορά καθημερινής υγιεινής στα φαρμακεία, αναπτύσσει μια ολοκληρωμένη και εξειδικευμένη προσφορά.
Εδώ, τα υγρά προϊόντα καθαρισμού για την ευαίσθητη περιοχή κυριαρχούν, ως βασικό τμήμα της κατηγορίας.
Για την υποκατηγορία Υγιεινή και σύμφωνα με τα στοιχεία της IQVIA, οι πωλήσεις το δωδεκάμηνο 5ος21-5ος 22 ήταν 1.517.000τμχ και το δωδεκάμηνο 5ος 22-5ος 23 παρουσίασαν μια αύξηση της τάξης του 5,3% και ανήλθαν στα 1.598.000τμχ. Τους αντίστοιχους χρόνους οι αξίες από 9,2εκ € ανήλθαν στα 10,2εκ€, ήτοι αύξηση 10,3%.
Σημαντικό να αναφερθεί, η ολοένα και αυξανόμενη ζήτηση για φυσικά προϊόντα, μία τάση σε όλα τα επίπεδα της κατανάλωσης.
Τα best-seller προϊόντα της αγοράς, είναι αυτά που προσφέρουν μία απαλή και καταπραϋντική καθημερινή φροντίδα καθαρισμού, ενώ συνολικά, τα προϊόντα καθαρισμού που ενδείκνυνται για την ευαίσθητη και ερεθισμένη βλεννογόνο της γεννητικής περιοχής, αντιπροσωπεύουν το μεγαλύτερο μέρος των πωλήσεων.
Γενικότερα, η αγορά έχει επεκταθεί με την πάροδο του χρόνου, προσφέροντας νέα προϊόντα που καλύπτουν περισσότερες ανάγκες.
Έτσι, προστίθενται ακόμη πιο καινοτόμα καθαριστικά που αποτρέπουν ή εξουδετερώνουν τις ενοχλητικές οσμές της περιοχής, αλλά και μαντηλάκια μιας χρήσης για την ευαίσθητη περιοχή.
Η εξειδικευμένη φροντίδα οδηγεί στην ανάπτυξη
Αυτή η υποκατηγορία, περιλαμβάνει καταπραϋντικά και ενυδατικά τζελ και κρέμες, δισκία και κολπικά υπόθετα. Τα καταπραϋντικά τζελ και οι κρέμες, παρουσιάζουν έντονη ανάπτυξη και χρησιμοποιούνται κυρίως μετά από πρακτικές αποτρίχωσης που εκθέτουν την περιοχή αυτή σε ερεθισμούς, αλλά και έπειτα από τη σεξουαλική επαφή.
Για την υποκατηγορία Φροντίδα, οι πωλήσεις το δωδεκάμηνο 5ος 21-5ος 22 ήταν 537.000τμχ και το δωδεκάμηνο 5ος 22-5ος 23 παρουσίασαν μια αύξηση της τάξης του 9.1% και ανήλθαν στα 578.000τμχ.
Τους αντίστοιχους χρόνους οι αξίες, από 5,96εκ€ ανήλθαν στα 6,37εκ€, ήτοι αύξηση 6,8%.
Εδώ ωστόσο, θα πρέπει να αναφερθούν και τα κολπικά υπόθετα ή οι κρέμες για την ξηρότητα του κόλπου στην εμμηνόπαυση, αλλά και τα τζελ που επαναφέρουν την οξύτητα του κόλπου για τη θεραπεία κολπικών λοιμώξεων από ζυμομύκητες.
Ακόμη και τα προϊόντα που ανακουφίζουν από τα συμπτώματα της βακτηριακής κολπίτιδας και βοηθούν στην πρόληψη της επανεμφάνισής της.
Τέλος, εκείνα που βασίζονται σε προβιοτικά (κρέμες, κολπικές κάψουλες, ταμπόν), συμπληρώνουν την κατηγορία και διαμορφώνουν μια «αυξητική τάση».
Οι σερβιέτες υγείας εξελίσσονται
Οι σερβιέτες υγείας για την έμμηνο ρύση και όχι μόνο, διευρύνουν το φάσμα τους ικανοποιώντας τις οικολογικές προσδοκίες για το περιβάλλον, γυναικών που απαιτούν νέες εναλλακτικές λύσεις από τα παραδοσιακά ταμπόν και τις σερβιέτες.
Πολλά προϊόντα έχουν βιολογική προέλευση, κάτι που καθησυχάζει τις γυναίκες.
Προσφέροντας μία διαφορετική προσέγγιση, τα ταμπόν με προβιοτικά, που αναπτύσσονται για την αποκατάσταση της κολπικής χλωρίδας, ολοκληρώνουν την προσφορά.
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ: Προτεραιότητα η εκπαίδευση των γυναικών
Οι κορυφαίες μάρκες καθημερινής υγιεινής επενδύουν σε στρατηγικές επικοινωνίας για το ευρύ κοινό, διατηρώντας την προβολή και τη φήμη τους (τηλεόραση, ψηφιακά, κοινωνικά δίκτυα, τύπος).
Ωστόσο, στόχος είναι και η προσέλκυση νέων καταναλωτών, καθώς η πρόσβαση στον κόσμο της προσωπικής υγιεινής και φροντίδας της ευαίσθητης περιοχής, εξακολουθεί να περιορίζεται στο κομμάτι της θεραπείας.
Η εκπαίδευση λοιπόν των γυναικών σχετικά με την ανατομία τους και την καθημερινή τους φροντίδα γίνεται το νέο σύνθημα!
Η εταιρεία Health Plus διεύρυνε τη σειρά προϊόντων γυναικείας φροντίδας illa care με τις πρωτοποριακές σερβιέτες illa bamboo, κατασκευασμένες από μπαμπού, που έχει το ελάχιστο οικολογικό αποτύπωμα.
Παράλληλα έχουν ευεργετικές ιδιότητες για την ευαίσθητη περιοχή της γυναίκας.
Οι σερβιέτες illa care bamboo εξασφαλίζουν την αποφυγή ανάπτυξης παθογόνων μικροοργανισμών λόγω της φυσικής παρουσίας της λιγνίνης στο φυτό μπαμπού.
Παρέχουν τη μεγαλύτερη δυνατή απαλότητα και την ικανότητα της πολύ υψηλής διαπνοής στη συγκεκριμένη περιοχή.
Ιδανικές για την αποφυγή ερεθισμών.
Η απορροφητικότητα των συγκεκριμένων σερβιετών μπορεί να φτάσει έως και 16 φορές το βάρος τους.
Διατίθενται σε 4 τύπους: Ημέρας, Νύχτας, Έξτρα Νύχτας και Σερβιετάκια καθημερινής χρήσης.
Οι σερβιέτες Illa care bamboo εισάγονται συσκευασμένες από την Ιταλία, όπου κατέχουν την πρώτη θέση προτίμησης στα φαρμακεία.