Σε έναν κόσμο που προχωρά ολοένα και πιο γρήγορα, η βελτιστοποίηση του χρόνου των φαρμακοποιών, είτε είναι ιδιοκτήτες είτε όχι, είναι σημαντική αφού προτεραιότητα αποτελεί η επικέντρωση στη βασική τους δραστηριότητα, δηλαδή των σχέσεων με τους ασθενείς και την εξυπηρέτησή τους.
Επειδή οι φαρμακοποιοί είναι επαγγελματίες υγείας, πέρα από τη χορήγηση φαρμάκων, οι ασθενείς περιμένουν σε βάθος συμβουλές, για την παρακολούθηση χρόνιων παθολογιών τους, για τα εμβόλια, την πρόληψη και την ευζωία τους.
Αυτές οι νέες υπηρεσίες απαιτούν εκπαίδευση και σκέψη, κάτι που απαιτεί χρόνο και επιπλέον, ως πραγματικός επιχειρηματίας και μάνατζερ, ο φαρμακοποιός είναι ο μόνος που αποφασίζει για τη στρατηγική που θα του επιτρέψει να ξεχωρίσει από τους ανταγωνιστές του.
Προϊόντα, τιμές, οργάνωση του σημείου πώλησης, προσφορές, εξατομίκευση προσφορών, εμπειρία πελάτη είναι όλα στοιχεία πάνω στα οποία πρέπει να επικεντρωθεί και επίσης να εφαρμόσει τη σωστή διαχείριση, για να δώσει στην επιχείρησή του ευκαιρίες ανάπτυξης.
Παρακάτω παραθέτονται 5 εργαλεία για βέλτιστη εξοικονόμηση χρόνου:
1. Βελτιστοποίηση Διαπραγματεύσεων με τις Εταιρείες
Ένας από τους ακρογωνιαίους λίθους του επαγγέλματος του φαρμακοποιού, γιατί χωρίς διαπραγματεύσεις για προϊόντα, δεν υπάρχει φαρμακείο συνεπώς στα ραντεβού με τους αντιπροσώπους πωλήσεων για να συμφωνήσετε σε τιμές και ποσότητες που θα αγοράσετε, όπως και σε παραγγελίες και παραλαβή, η διαπραγμάτευση από μόνη της, είναι αναμφισβήτητα μια χρονοβόρα δραστηριότητα.
Ο χρόνος διαπραγμάτευσης από έναν ανεξάρτητο φαρμακοποιό, υπολογίζεται περίπου σε 40 ημέρες τον χρόνο.
Στον κόσμο του σήμερα οι περισσότεροι χονδρέμποροι έχουν πλέον ηλεκτρονικές πλατφόρμες που βοηθούν στη σύνταξη παραγγελιών σε λίγο χρόνο συνεπώς, παραγγείλτε μόνο ό,τι πραγματικά χρειάζεστε, σε ποσότητα χωρίς να δημιουργείτε υπερβολικό απόθεμα και ληγμένα είδη, κερδίζοντας παράλληλα και τ.μ. για την έκθεση στα ράφια.
Η παράδοση, σχεδόν πάντα, γίνεται εντός 24 ωρών μειώνοντας έτσι τις συναντήσεις με τους εμπορικούς αντιπροσώπους και ελευθερώνοντας χρόνο για την ανάπτυξη νέων υπηρεσιών, για να είστε περισσότερο παρόντες στον πάγκο ή ακόμα και για την εκπαίδευσή σας.
2.Βελτιστοποίηση των Χρόνων Πολιτικής Επιλογής Προϊόντων
Ένας άλλος ακρογωνιαίος λίθος διαχείρισης ενός φαρμακείου αφού, για την επιβίωσή του σε μια περιοχή και με συγκεκριμένη πελατεία, πρέπει να γίνει σωστή επιλογή προσφοράς προϊόντων στα ράφια που να ανταποκρίνεται στις προσδοκίες των πελατών.
Ωστόσο, η διαμόρφωση της στρατηγικής επιλογής από μόνη της είναι μια μακροπρόθεσμη εργασία αφού απαιτείται πολύς και συνεχής χρόνος για να αναλυθούν οι ανάγκες των πελατών.
Τι χρειάζονται ή τι θέλουν οι πελάτες θα φανεί μετά από μια περίοδο συνεχούς παρατήρησης και ανάλυσης των στοιχείων αγορών και πωλήσεων όπως και από το λογισμικό εμπορικής διαχείρισης.
Ακόμα και η σύνθεση της επιλογής είναι επίσης χρονοβόρα (κωδικοί κάθε μάρκας ή εταιρείας παραφαρμάκων, ΜΗΣΥΦΑ, δερμοκαλλυντικών κ.α.) αφού η σωστή ισορροπία και ταξινόμηση των προϊόντων δεν γίνεται από τη μια μέρα στην άλλη.
Ακόμα θα πρέπει να γίνονται διαπραγματεύσεις και παραγγελίες από κάθε εταιρεία – προμηθευτή ξεχωριστά και μετά αναμονή παράδοσης (από 5 ημέρες έως μια εβδομάδα κατά μέσο όρο).
4 Συμβουλές – Κλειδιά
- Προεπιλογή των κατάλληλων κωδικών με τη βοήθεια της ομάδας σας και αναγνώριση των πιο ταχυκίνητων και ζητούμενων προϊόντων στην αγορά με μια ματιά.
- Διαπραγμάτευση τιμών με τους προμηθευτές είναι απαίτηση στην πλειονότητα των περιπτώσεων όπως και ζήτηση άμεσων εκπτώσεων από την 1η παραγγελία, χωρίς ποσοτικούς περιορισμούς.
- Διαπραγμάτευση πρόσθετων εκπτώσεων ή καταναλωτικών προσφορών, ανάλογα με τις προσπάθειες προβολής και τους όγκους πωλήσεων.
- Παραγγελίες μόνο βέλτιστης ποσότητας για απευθείας τοποθέτηση στα ράφια χωρίς αποθήκευση.
3. Βελτιστοποίηση των Χρόνων Τοποθέτησης των Προϊόντων στον Χώρο
Σε ένα φαρμακείο, η παρουσίαση και η προβολή της προσφοράς προϊόντων στον χώρο, είναι απαραίτητη για τη διευκόλυνση της επιλογής τους από τους πελάτες.
Εδώ σημαντικό ρόλο παίζει το κατάλληλο στήσιμο της βιτρίνας και των προωθητικών υλικών μέσα στον χώρο, πράγμα που απαιτεί μελέτη, αφού δεν πρέπει να γίνει γρήγορα και πρόχειρα.
Πράγματι, μια καλή στρατηγική προβολής προϊόντων και μηνυμάτων στον χώρο και στη βιτρίνα, πρέπει να ανταποκρίνεται τόσο στις προσδοκίες των πελατών, όσο και στις ανάγκες εργασίας της ομάδας του φαρμακείου αφού πρέπει να μπείτε στη θέση τους για μια αποτελεσματική οργάνωση του χώρου, την λεγόμενη «εμπορική αρχιτεκτονική».
Παράλληλα, αυτή η στρατηγική προβολής πρέπει να διασφαλίζει και την παραγωγικότητα των εργαζομένων σε καθημερινή βάση συνεπώς, χρειάζεται χρόνος και οργάνωση ανάλογα με την περίοδο του έτους, την άνεση και την ελκυστικότητα του φαρμακείου.
Απαιτείται επίσης διαρκή παρακολούθηση, ώστε τα ράφια και όλα τα προωθητικά υλικά, να προσαρμόζονται συνεχώς με την εποχικότητα και τις επιθυμητές εμπορικές ενέργειες.
Αν δεν θέλετε να απευθυνθείτε σε έναν εξωτερικό πάροχο υπηρεσιών για παροχή των εργαλείων προβολής, επιλέξτε ένα άτομο από την ομάδα σας που διακρίνεται για το γούστο αλλά και τη διάθεσή του για εξέλιξη και αναθέστε του αυτή την αρμοδιότητα.
Κάντε μαζί ένα πλάνο προβολών και εξηγήστε του τη λογική της τοποθέτησης των προϊόντων στα ράφια, επισημαίνοντας τα ιδιαίτερα στοιχεία που σχετίζονται με κάθε κατηγορία.
Το ιδανικό είναι να εμβαθύνετε στην εκπαίδευση πάνω στο merchandising αφού αυτό θα σας απελευθερώσει χρόνο δίνοντάς σας μια ώθηση εξέλιξης έτσι ώστε να αναλάβετε πρωτοβουλίες για το πώς θα οργανωθεί αποτελεσματικά το Front Office αλλά και πώς θα προβάλλονται οι σειρές των προϊόντων, σύμφωνα με τις προσδοκίες των πελατών και τις ειδικότητες του φαρμακείου σας (ομορφιά, διατροφή, φυσική υγεία, αυτοφροντίδα κ.α.).
4.Βελτιστοποίηση του Χρόνου Επικοινωνίας και της Ψηφιακής Τεχνολογίας
Είναι πλέον γεγονός ότι ο κόσμος γίνεται ψηφιακός συνεπώς, το digital marketing ως μέσο προσέλκυσης και προώθησης νέων πελατών και προϊόντων είναι πολύ σημαντικό για όλες τις επιχειρήσεις, ανεξαρτήτου μεγέθους και οικονομικών δυνατοτήτων.
Τα Οφέλη
- Προβολή σε ελάχιστο χρόνο με μεγάλη γεωγραφική κάλυψη
- Απόδοση value for money
- Μετρήσιμα αποτελέσματα
- Εξατομίκευση
Για να προσαρμοστείτε και να παραμείνετε συντονισμένοι με τους πελάτες σας και στον ψηφιακό κόσμο, φροντίζοντας την OnLine παρουσία σας και την ηλεκτρονική φήμη σας, πρέπει να αναλάβετε χρονοβόρες εργασίες, που απέχουν πολύ από τη βασική σας επιστημονική δραστηριότητα, όπως:
- Δημιουργία, συντήρηση και ενημέρωση του ιστότοπου
- Δημιουργία επαγγελματικού προφίλ στα κοινωνικά δίκτυα και τροφοδότηση
- Υλικά επικοινωνίας για ψηφιακή προβολή σε οθόνες και γενικά στον χώρο σας
Για να μην ξοδέψετε λοιπόν πολύτιμο χρόνο για τη αυτή τη δουλειά όπως και για μικρό κόστος και λιγότερη απώλεια εσόδων,έχετε στο μυαλό σας ότι:
- Οι μέθοδοι και οι τεχνικές αλλάζουν συνεχώς συνεπώς, είναι δύσκολο να είστε το ίδιο ενήμεροι, όσο ένας ειδικός.
- Στο εικαστικό κομμάτι, μπορεί να μην έχετε τα μέσα και τις γνώσεις για ένα επαγγελματικό αποτέλεσμα που θα ακολουθεί τις τάσεις της αγοράς καθημερινά.
- Ο ανταγωνισμός είναι τεράστιος και το επίπεδο αρκετά υψηλό συνεπώς, είναι πολύ δύσκολο να ανταποκριθείτε σε αυτές τις απαιτήσεις χωρίς βοήθεια.
- Δύσκολα μπορεί να διαθέτετε άρτια κατάρτιση, τόσο σε στρατηγικές marketing όσο και σε τεχνολογικές γνώσεις, αφού τα εργαλεία και οι εφαρμογές κοστίζουν και οι εργασίες που πρέπει να γίνουν πρέπει να συμβάλλουν στο τελικό αποτέλεσμα.
Αυτό που πρέπει να γίνει αντιληπτό, είναι ότι με αποσπασματικές ενέργειες ή επενδύοντας σε ένα μόνο κανάλι, μόνο και μόνο για να καταλήξετε στο συμπέρασμα ότι δεν αποδίδει, αποτελεί μια λανθασμένη προσέγγιση αφού, στο digital marketing, όλα τα κανάλια συνδέονται μεταξύ τους συνεπώς, μόνο μια ολοκληρωμένη και προσεκτικά μελετημένη στρατηγική, από μια εταιρεία που διαθέτει την εμπειρία και την εξειδίκευση, αποφέρει πραγματικό κέρδος.
5.Εκπαίδευση για Βελτιστοποίηση Χρόνου
Αν και με πρώτη ματιά, η εκπαίδευση μπορεί να φαίνεται σαν μια δραστηριότητα που απαιτεί χρόνο, τελικά εξοικονομεί χρόνο αφού, με αυτήν όπως και με συνεχή επιμόρφωση, εξοικειωνόμαστε καλύτερα με τις απαιτήσεις της εργασίας και γινόμαστε περισσότερο αποδοτικοί.
Συμπέρασμα
Χάρη σε όλα τα παραπάνω, ένας φαρμακοποιός μπορεί να κερδίσει χρόνο για να τον αφιερώσει τόσο στον πάγκο εξυπηρέτησης όπως και στην παροχή συμβουλών στους ασθενείς, που είναι η κύρια αποστολή του σαν επαγγελματίας υγείας.