Κρυολογήματα, βρογχίτιδα, γρίπη, γαστρεντερίτιδα ή COVID ασθένειες που με τον ερχομό του χειμώνα εκδηλώνονται συχνότερα με λιγότερο ή περισσότερο σοβαρά συμπτώματα, συνεπώς για να βοηθήσετε τους ασθενείς σας στην πρόληψη και αντιμετώπισή τους, προωθήστε τα ανάλογα προϊόντα και οργανώστε στο φαρμακείο σας τις κατάλληλες προβολές.
Στόχος μιας επιτυχημένης προβολής, είναι να περνάει ένα μήνυμα με την πρώτη ματιά με πρώτο σημείο επικοινωνίας τη βιτρίνα του φαρμακείου.
Πολλά φαρμακεία συχνά, έχουν πολλά προωθητικά υλικά στη βιτρίνα τους με πολλά μηνύματα που προκαλούν σύγχυση στον περαστικό, αλλά και έτοιμα προωθητικά υλικά των εταιρειών προμηθευτών.
Μια ελκυστική βιτρίνα όμως θα πρέπει να αναδεικνύει μια εικόνα μοναδική για το φαρμακείο, που να είναι διαμορφωμένη σύμφωνα με την εποχικότητα και τις τάσεις της.
Η βιτρίνα είναι η ταυτότητα του φαρμακείου και θα πρέπει να μην είναι όμοια με άλλα φαρμακεία.
Η καινοτομία σήμερα είναι να εγκαταστήσετε ψηφιακές οθόνες στη βιτρίνα σας με εναλλασσόμενα δυναμικά μηνύματα.
Σε κάθε περίπτωση, αποφύγετε να υπερφορτώνετε τη βιτρίνα με υλικά και μηνύματα, έτσι ώστε το εσωτερικό του φαρμακείου να είναι ορατό από τους περαστικούς.
Τον χειμώνα, τα φαρμακεία μπορούν να κάνουν ιδιαίτερες προβολές προσαρμοσμένες στην εποχή, σχετικά με συμπτώματα κρυολογήματος, ξηρό δέρμα, κόπωση, ρινική υγιεινή, ενέργεια, αλλά και για χριστουγεννιάτικα σετ δώρων. Επίσης τα μηνύματα να είναι σχετικά με συμβουλές πρόληψης από ασθένειες ΩΡΛ, για την αντιμετώπιση των πρώτων συμπτωμάτων κρυολογήματος ή για την ενίσχυση του ανοσοποιητικού κ.α.
Δημιουργήστε μια ευχάριστη διαδρομή για τον πελάτη, γύρω από την εποχικότητα
Το εσωτερικό του φαρμακείου πρέπει επίσης να είναι τακτοποιημένο και να αντικατοπτρίζει το πνεύμα της βιτρίνας.
Μόλις ο φαρμακοποιός καθορίσει το προϊόν ή την κατηγορία που επιθυμεί να αναδείξει, μπορεί να τα προβάλει στην κεφαλή μιας γόνδολας, κοντά στην είσοδο του φαρμακείου, έναν προνομιακό χώρο για την παρουσίαση προσφορών και καινοτομιών που αφορούν την εποχή.
Για μεγαλύτερη απόδοση, μπορεί να συνοδευτεί από μία προσεγμένη σήμανση, ώστε να τραβάει το βλέμμα, αλλά και με την ανάρτηση μιας ελκυστικής τιμής. «Ζεστά» σημεία στο φαρμακείο για την τοποθέτηση προβολών, είναι επίσης ο χώρος αναμονής, αλλά και ο πάγκος εξυπηρέτησης.
Τα εποχιακά προϊόντα μπορούν επίσης να τοποθετηθούν χύμα σε ειδικές «λεκάνες» (βούτες) από plexi glass.
Για παράδειγμα: προϊόντα καθαρισμού και ενυδάτωσης με πλούσια υφή για ξηρό δέρμα, κρέμες χεριών, μίνι-αντιβακτηριακά τζελ σε χαμηλές τιμές και άλλα πολλά.
Είναι απαραίτητο να δημιουργηθεί ένα πραγματικά ελκυστικό «αγοραστικό ταξίδι» για τον πελάτη γύρω από την εποχικότητα, σηματοδοτώντας με σαφήνεια την προβολή, μέσω βασικών και απλών μηνυμάτων, όπως «χειμερινές προσφορές», ή «οι προτάσεις μας για τον Χειμώνα», στα κατάλληλα σημεία.
Παρουσιάστε τα εποχιακά προϊόντα
Τα παραφαρμακευτικά προϊόντα με ελεύθερη πρόσβαση θα πρέπει να είναι σαφώς διαχωρισμένα και σηματοδοτημένα, όπως και τα ΜΗΣΥΦΑ (κατασταλτικά βήχα, αναλγητικά, σπρέι λαιμού κ.λπ.).
Προσέξτε όμως η προώθηση των ΜΗΣΥΦΑ χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή στην προβολή τους, ακόμη και αν διατίθενται χωρίς ιατρική συνταγή.
Συνολικά, μία ραφιέρα ή δύο γόνδολες μπορούν να αφιερωθούν σε χειμερινά προϊόντα (τμήμα ευεξίας, αναπνευστικά σκευάσματα, ενίσχυση του ανοσοποιητικού κ.λπ.).
Μην υπερφορτώνετε τις γόνδολες και διατηρήστε μια ορισμένη συνάφεια στα προϊόντα που παρουσιάζονται.
Τα φαρμακεία μπορούν, για παράδειγμα, να προβάλλουν προβιοτικά και ιχνοστοιχεία για την ενίσχυση της άμυνας του οργανισμού, παράλληλα με τις κατάλληλες βιταμίνες.
Ωστόσο, πρέπει να ληφθεί μέριμνα ώστε όλα τα προϊόντα που τοποθετούνται μαζί, να είναι σύμφωνα με την εποχή.
Η συνδυαστική προβολή και τοποθέτηση, τα προϊόντα δηλαδή με συμπληρωματική, ή παρόμοια δράση, ή για την ολοκληρωμένη φροντίδα μιας συγκεκριμένης κατάστασης, θα βοηθήσει τόσο την ομάδα του φαρμακείου να κάνει τις κατάλληλες προτάσεις, όσο και τον πελάτη στην επιλογή του, δημιουργώντας ένα σωστά δομημένο «αγοραστικό ταξίδι».
Δώστε στα Χριστούγεννα μια ξεχωριστή θέση
Αν και ο χειμώνας είναι έντονα συνυφασμένος με εποχιακές παθολογίες, γρίπη και άλλες λοιμώξεις, συμβολίζει επίσης το πνεύμα των εορτών και του τέλους του έτους.
Το φαρμακείο μπορεί να διακοσμηθεί με χριστουγεννιάτικα χρώματα και υλικά, αφίσες και δώρα, από τις αρχές Νοεμβρίου.
Ειδικοί χώροι όπως ενδιάμεσοι πάγκοι και γόνδολες μπορούν να αφιερωθούν, προβάλλοντας αιθέρια έλαια, σετ δώρων και άλλα πολλά που θυμίζουν Χριστούγεννα.
Φυσικά για τα δώρα των Χριστουγέννων το φαρμακείο αντιμετωπίζει έναν μεγάλο ανταγωνισμό, ιδιαίτερα από τα καταστήματα καλλυντικών και αρωμάτων.
Μέσω όμως της εξειδίκευσης που προσφέρει, ο φαρμακοποιός, όντας ένας αξιόπιστος σύμβουλος υγείας, έχει πολλές ευκαιρίες να ενισχύσει τις πωλήσεις του κατά τη διάρκεια των εορτών στο τέλος του έτους.
Μια καμπίνα ομορφιάς αλλά και events φροντίδας για το δέρμα σε μικρά groups πελατών, μπορούν επίσης να διοργανωθούν στο φαρμακείο.
Αποτελούν μία πολύ καλή ευκαιρία να παρουσιαστούν τα προϊόντα φροντίδας και ομορφιάς, παράλληλα με χρήσιμες συμβουλές για τη χρήση τους. Τέλος, λίγο πριν από τα Χριστούγεννα, μπορεί να οριοθετηθεί ένας μικρός δημιουργικός χώρος για τη διοργάνωση διαγωνισμών αφιερωμένων στα παιδιά ( πχ για ζωγραφιές), προσφέροντας μικρά δώρα (μαλακτικά sticks για τα χείλη, κρέμες χεριών, κολόνιες σε μικρές συσκευασίες… κ.α.).
Παράδειγμα οργάνωσης ενός τμήματος προϊόντων για την ανακούφιση του πονόλαιμου
Παροχή επιλογών
Προβάλλετε στο τμήμα διαφορετικές επιλογές προϊόντων και από διαφορετικά brands, προσαρμόζοντας τις συμβουλές σας στη κάθε ζήτηση.
Φυσικά, η επιλογή καθοδηγείται και από τη φήμη των προϊόντων και τις εμπορικές προσφορές των εταιρειών.
Ελεύθερη πρόσβαση
Στην είσοδο του φαρμακείου, μπορείτε να τοποθετήσετε μια οθόνη με την ένδειξη «Ο φαρμακοποιός σας, σας προτείνει για τον πονόλαιμο…», προσκαλώντας τους ασθενείς/πελάτες, στο τμήμα.
Εκεί, μπορείτε να προβάλλετε τα ανάλογα προϊόντα φροντίδας (σπρέι, διαλύματα, παστίλιες για τον λαιμό κ.λπ.).
Ας σημειωθεί, πως η τιμή δεν είναι το πρώτο κριτήριο για την αγορά, δεδομένου ότι η κύρια προσδοκία του πελάτη επικεντρώνεται στην αποτελεσματικότητα.
Η συμβουλή μας
- Η ύπαρξη και προβολή μιας κορυφαίας μάρκας δεν είναι απαραίτητη, καθώς η τελική επιλογή ενός προϊόντος μπορεί να εξαρτηθεί άμεσα από τις συμβουλές σας και επίσης γνωστές μάρκες θα πρέπει να υπάρχουν, καθώς προτιμώνται από τους πελάτες.
- Ας μην παραμελούμε και τις συμβουλές για τα παιδιά. Η προσφορά θα πρέπει να περιλαμβάνει προϊόντα, που έχουν μία ιδιαίτερα ευχάριστη γεύση, συσκευασία κ.λπ. για τις ιδιαίτερες ανάγκες των παιδιών.
- Η ελεύθερη πρόσβαση σε προϊόντα ΜΗΣΥΦΑ στο φαρμακείο, χρειάζεται χρόνο για να εδραιωθεί, ωστόσο πρέπει να κάνετε το βήμα, καθώς η κατηγορία της αυτοθεραπείας έχει πολλές προοπτικές.