Ως manager της επιχείρησής του, ο φαρμακοποιός πρέπει να φροντίζει να βελτιστοποιεί τα κέρδη του πράγμα όχι πάντα εύκολο, αλλά εκτός από την αύξηση των πωλήσεων, υπάρχουν κάποια μέσα δράσης για να αυξήσουν το κέρδος.
Ας τα δούμε παρακάτω.
Λύση Νο.1: Μείωση Εξόδων
Το κέρδος του φαρμακείου αντιστοιχεί στη διαφορά μεταξύ του τζίρου και των εξόδων που πραγματοποιήθηκαν για την επίτευξή του.
Σε σταθερό κύκλο εργασιών, η βελτιστοποίηση του κέρδους θα προκύψει από αποφάσεις για ορισμένα έξοδα (εκτός από τις αγορές για μεταπωλήσεις αγαθών και εξωτερικές χρεώσεις).
Η αυξημένη προσοχή για αγορές μικρού εξοπλισμού, επίπλων και εξωτερικών υπηρεσιών, επιτρέπει την αναθεώρησή τους προς τα κάτω.
Μπορεί επίσης να επενδύσει σε υλικά και εξοπλισμό που θα μειώσουν τον λογαριασμό ενέργειας (π.χ. λαμπτήρες χαμηλής κατανάλωσης, αυτόματη αναμονή στις οθόνες υπολογιστών, κ.λπ.), να αγοράσει στο διαδίκτυο λιγότερο ακριβό εξοπλισμό, να αλλάξει πάροχο υπηρεσιών για το τηλέφωνο.
Προσοχή όμως, το κυνήγι μείωσης του κόστους δεν σημαίνει μείωση όλων των εξόδων αδιακρίτως και με κίνδυνο να υπονομεύσει την αναμενόμενη ποιότητα (π.χ. τα τέλη του λογιστικού γραφείου, την ασφαλιστική κάλυψη του φαρμακείου κ.λπ.).
Η σχέση ποιότητας/τιμής πρέπει να έχει προτεραιότητα σε ό,τι αφορά την ελαχιστοποίηση των εξόδων συνεπώς κάθε απόφαση πρέπει να λαμβάνεται κατά περίπτωση.
Για παράδειγμα οι δαπάνες για «δώρα» στους πελάτες είναι εύκολο να συμπιεστούν, αλλά μήπως αν το κάνετε έχετε περισσότερα να χάσετε παρά να κερδίσετε;
Λύση Νο.2: Βελτιστοποίηση Μισθολογικής Πολιτικής
Πολλοί φαρμακοποιοί έχουν υιοθετήσει μια πιο δυναμική μισθολογική πολιτική που βασίζεται στην καταβολή μπόνους στο προσωπικό.
Πέρα από την κοινωνική και φορολογική πτυχή, η βελτίωση της ανταμοιβής του προσωπικού συμβάλλει στην μεγαλύτερη απόδοση των υπαλλήλων σε τζίρο αλλά και σε ποιοτικές υπηρεσίες.
Ένας εργαζόμενος που γνωρίζει εκ των προτέρων το όφελος που θα έχει, εάν επιτύχει έναν στόχο, θα είναι ακόμη πιο αποτελεσματικός.
Η καταβολή αυτού του μπόνους αντί να γίνεται σε μικτές αποδοχές που έχουν μεγάλες επιβαρύνσεις σε εισφορές και φόρους, μπορεί να γίνεται με Διατακτικές Σίτισης όπως vouchers – κουπόνια αγορών για super market, καφετέριες και εστιατόρια, που μπορεί να προσφέρει μια εταιρεία στους εργαζόμενους της, (μέχρι ένα ορισμένο όριο), ως παροχή για τις καθημερινές τους ανάγκες, με στόχο τη βελτίωση της ποιότητας της ζωής τους και την ενίσχυση της αποδοτικότητάς τους.
Λύση Νο.3: Αναθεώρηση Επενδυτικής Πολιτικής
Στο ίδιο πνεύμα, ο φαρμακοποιός μπορεί με τη βοήθεια του λογιστή ή του οικονομικού του συμβούλου, να προσαρμόσει την επενδυτική του πολιτική ώστε να ανταποκρίνεται πιο αποτελεσματικά στην οικονομική πραγματικότητα.
Οποιαδήποτε επένδυση, λαμβάνεται υπόψη στην εμπορική και διαχειριστική απόδοση μέσω αποσβέσεων.
Κάποιος εξοπλισμός αποσβένεται σε διάστημα 3 ετών, ενώ η χρήση του μπορεί να διαρκέσει 5 και 6 χρόνια πριν αντικατασταθεί και αντιστρόφως με την προσαρμογή της περιόδου απόσβεσης στην περίοδο χρήσης, η καλή διαχείριση των επενδύσεων εμφανίζεται πιο πιστά με αποτέλεσμα τη βελτίωση των επιχειρηματικών και διοικητικών επιδόσεων.