Το φαρμακείο βρίσκεται σε διαδικασία κατάκτησης μεριδίου αγοράς στη διάθεση αρωμάτων και αρωματοποιία, ενώ ταυτόχρονα, παρατηρούμε πως ελληνικές και ξένες εταιρείες, αρχίζουν να δείχνουν έντονο ενδιαφέρον για τον κλάδο.
Δεδομένων αυτών, η δημιουργία πλέον ενός τμήματος αρωμάτων στο φαρμακείο μοιάζει να είναι μία ολοένα και περισσότερο ελκυστική επένδυση!
Ας είμαστε ξεκάθαροι, δεν είναι η δημιουργία ενός τμήματος αφιερωμένου σε αρώματα και κολόνιες, αυτή που θα σας οδηγήσει να επιτύχετε σημαντικές πωλήσεις, αυξάνοντας τα περιθώρια κέρδους σας!
Η κατηγορία των αρωμάτων στο φαρμακείο παραμένει μια εξειδικευμένη αγορά που δεν απευθύνεται σε όλα τα φαρμακεία.
Ένα φαρμακείο πολύ εστιασμένο στα φάρμακα, είναι πολύπλοκο και δύσκολο να έχει επιτυχία με ένα τέτοιο τμήμα.
Όσοι τα καταφέρνουν, βασίζονται κυρίως στο ότι έχουν ήδη αναπτύξει ένα επιτυχημένο τμήμα καλλυντικών με πρωτοποριακές σειρές περιποίησης δέρματος και μακιγιάζ.
Συνεπώς, σε ένα τέτοιου είδους φαρμακείο, τα αρώματα μπορούν να αποτελέσουν ένα εξαιρετικό στοιχείο διαφοροποίησης, λειτουργώντας καλύτερα και από
το μακιγιάζ.
ΜΙΑ ΠΡΟΣΦΟΡΑ προσαρμοσμένη
Η συνταγή για την επιτυχή δημιουργία αυτού του τμήματος, είναι σχετικά απλή στην εφαρμογή.
Έχοντας μια προσφορά προϊόντων με μάρκες καλλυντικών με σίγουρη αξία, που αποτελούν εγγύηση στην ανάπτυξη των πωλήσεων και που διαθέτουν στη σειρά τους αρώματα ή κολόνιες, μπορείτε να δημιουργήσετε για το φαρμακείο σας μία εικόνα εξειδίκευσης στην ομορφιά, διαθέτοντας παράλληλα και τα αρώματά τους, σαν συμπληρωματική κατηγορία για δημιουργία κέρδους.
Εάν μάλιστα συμπληρώσετε την κατηγορία των αρωμάτων με μάρκες που προτείνουν κολόνιες σε spray σε μικρές συσκευασίες και με χαμηλές τιμές, μπορείτε να διευρύνετε την προσφορά σας και σε νεότερες ηλικίες.
ΜΙΑ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗ ΜΑΡΚΑ που ξεχωρίζει
Φαρμακεία που έχουν ήδη αναπτύξει τον τομέα της ομορφιάς, μπορούν να διαθέσουν αρώματα και με τη δική τους επωνυμία. Υπάρχουν εταιρείες – παραγωγοί αρωμάτων που μπορούν να δημιουργήσουν για σας, αρώματα αποκλειστικά με το brand του φαρμακείου σας.
Η καινοτομία αυτή, όχι μόνο διαφοροποιεί το φαρμακείο, αλλά ταυτόχρονα αποτελεί και μία συνειρμική αναφορά στο παρελθόν, όπου οι φαρμακοποιοί παρασκεύαζαν μόνοι τους προϊόντα, αρώματα κ.α.
Τα αρώματα αυτά υπάρχουν συνήθως σε μεγάλες συσκευασίες, σε φιάλες με στρόφιγγες στο κάτω μέρος, όπου οι πελάτες μπορούν να έρθουν μόνοι τους για να γεμίσουν ή να ξαναγεμίσουν τα μπουκάλια τους, σε πραγματικά ελκυστικές τιμές.
Τα αρώματα λοιπόν μας επιτρέπουν να προσεγγίσουμε ένα πολύ ευρύ κοινό. Γενικά, τα λουλουδάτα και φρουτώδη είναι πολύ δημοφιλή στις γυναίκες, ενώ το ξυλώδες άρωμα αποτελεί μία σταθερή επιλογή προτίμησης για όλους.
ΚΑΝΟΝΕΣ για την επιτυχή προβολή των αρωμάτων
Για να λειτουργήσει επιτυχημένα ένα τμήμα αρωμάτων, η προβολή του θα πρέπει επίσης να στοχεύει σε ορισμένες περιόδους του χρόνου. Τις γιορτές των Χριστουγέννων ή την Ημέρα της Μητέρας, μπορείτε να προσφέρετε κουτιά δώρων με αρώματα και καλλυντικά.
Μπορείτε επίσης να προβάλλετε μια σειρά με αρώματα και κολόνιες στο επάνω μέρος μιας γόνδολας ή στον πάγκο εξυπηρέτησης, για ένα ή δύο μήνες κατά τη διάρκεια μιας ιδιαίτερης προβολής.
Η επιτυχία της κατηγορίας εξαρτάται σημαντικά από το σημείο προβολής τους στον χώρο. Τα αρώματα αναφέρονται στην έννοια της ευχαρίστησης του πελάτη.
Μη διστάσετε λοιπόν να τα βγάλετε από τις ραφιέρες και να τα τοποθετήσετε σε ένα τραπεζάκι στο κέντρο του χώρου των καλλυντικών, μαζί με μια συσκευασία δοκιμής.
Για να ενισχύσετε μάλιστα την έννοια της ευχαρίστησης, μπορείτε να συνδυάσετε την προβολή τους με προϊόντα μακιγιάζ και λάδια σώματος.
ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΤΕ στο έπακρο τις πωλήσεις
Τα αποτελέσματα πωλήσεων του τμήματος αρωμάτων δεν θα πρέπει να μετρούνται αποκλειστικά με τον όγκο πωλήσεών τους.
Όταν προβάλλονται σωστά, δημιουργούν επίσης έμμεσες πωλήσεις σε πιο εξειδικευμένες μάρκες καλλυντικών. Για παράδειγμα, μαζί με ένα άρωμα μπορείτε να προτείνετε και μια κρέμα ή λάδι σώματος.
Και μην ξεχνάτε ότι τα περιθώρια κέρδους εδώ είναι σημαντικά: μπορεί να φτάσουν 5 έως και 6 φορές από την τιμή αγοράς τους!
MERCHANDISING: Φροντίστε τη σκηνοθεσία
Η παρουσίαση ενός τμήματος αρωμάτων στον χώρο, πρέπει να είναι ιδιαίτερα επιμελημένη. Τα μικρά ράφια από πλεξιγκλάς είναι κατάλληλα για να αναδείξουν τα αρώματα, προσφέροντας πάντα ένα εντυπωσιακό οπτικό εφέ.
Σε αυτόν τον χώρο των αρωμάτων, οι πελάτες θα πρέπει να μπορούν να δοκιμάσουν τα προϊόντα. Ως εκ τούτου, καλό είναι να υπάρχει στο σημείο έκθεσης και μία συσκευή διάχυσης αρώματος, ώστε να δημιουργήσει μια ευχάριστη ατμόσφαιρα και εμπειρία στον πελάτη.
Ακόμη, μπορείτε να προσφέρετε και ως δώρο στον πελάτη σας μια μικρή συσκευασία κολόνιας, αν κάνει μια σημαντική αγορά καλλυντικών προϊόντων.
Πόπη Χαραμή, Φαρμακοποιός