Στο φαρμακείο, η κατηγορία των προϊόντων για το σεξ κυριαρχείται από τα προφυλακτικά, αλλά και οι πωλήσεις των λιπαντικών έχουν αυξηθεί σημαντικά τον τελευταίο καιρό.
Οι δύο διαφορετικοί ισχυρισμοί των προφυλακτικών για ασφάλεια και ευχαρίστηση, ναι μεν ενισχύουν τις πωλήσεις τους από τα φαρμακεία, αλλά δεν διευκολύνουν πολύ τη συμβουλή του φαρμακοποιού.
Αντίθετα, η κατηγορία των λιπαντικών που συνδυάζουν την αναγκαιότητα με τη σεξουαλικότητα, επιτρέπει καλύτερα τον διάλογο με τον πελάτη και συμβάλλει στην άνοδο των πωλήσεών τους.
Αν και υπάρχει ελαφρά μείωση στον αριθμό των εθελοντικών αμβλώσεων στην Ελλάδα, οι περισσότεροι άνθρωποι ανά τον κόσμο ανακαλύπτουν ένα σεξουαλικώς μεταδιδόμενο νόσημα, όπως για παράδειγμα AIDS, σύφιλη, γονοκοκκικές λοιμώξεις… κατόπιν εορτής και αφού έχει ήδη αρχίσει η λοίμωξη να εξελίσσεται.
Αυτός είναι και ένας λόγος παραπάνω για να προβάλει το φαρμακείο τα προφυλακτικά.
Σε αντίθεση με τα μεγάλα καταστήματα και τα σουπερμάρκετ, το φαρμακείο θεωρείται ως η καλύτερη επιλογή των καταναλωτών οι οποίοι έχουν ανάγκη από συμβουλές στον συγκεκριμένο τομέα του σεξ.
Ωστόσο, τα προφυλακτικά αποτελούν μια κατηγορία λίγο άτονη εμπορικά στο φαρμακείο.
Η κύρια αιτία είναι ότι καταναλωτής διστάζει να αγοράσει προφυλακτικά από το φαρμακείο της γειτονιάς του όπου έχει μια γνωριμία, και πόσο μάλλον να ζητήσει συμβουλές για θέματα του σεξ!
Επιπλέον, πολλά προϊόντα για το σεξ προβάλλουν μια πολύ ερωτική εικόνα, κάτι που μπορεί να φέρει τον φαρμακοποιό σε άβολη θέση και αποτελεί ένα θέμα ταμπού.
Συνεπώς θα πρέπει να αναπτυχθεί μια προβολή αυτών των προϊόντων για το σεξ πιο επικεντρωμένη στην υγεία που είναι πιο εναρμονισμένη με το φαρμακείο.
Διασφάλιση αξίας
Ο κλασσικός τομέας των προφυλακτικών που αντιπροσωπεύει τα τρία τέταρτα των πωλήσεων, είναι ο πιο δυναμικός.
Σχετικά με τα «εμπόδια» αγοράς των καταναλωτών, αυτά είναι πολυάριθμα:
- Η τιμή,
- Το άγχος μήπως σκιστεί το προφυλακτικό και
- Η δυσκολία στην επιλογή μεγέθους, σχήματος, λίπανσης…
Εναπόκειται λοιπόν στον φαρμακοποιό να αντιμετωπίσει αυτά τα «εμπόδια» για να μην οδηγηθεί ο πελάτης σε άλλα κανάλια πώλησης.
Μεταξύ άλλων, και το ταμπού που αντιπροσωπεύει το προφυλακτικό ως η υλοποίηση της σεξουαλικής πράξης, αποτελεί έως σήμερα ένα ακόμη εμπόδιο για την αγορά του.
Στη χώρα μας μάλιστα, το ταμπού αυτό είναι πολύ ισχυρό!
Επικρατεί ένα αίσθημα ντροπής και μια δυσκολία στο να μιλήσει κάποιος γι’ αυτό, πόσο μάλλον να το αγοράσει από το φαρμακείο της γειτονιάς.
Μια στάση που μπορεί να επηρεάσει τους νέους έως 30 ετών.
Για να διευκολύνουμε την αγορά προτείνουμε να τοποθετηθούν τα προφυλακτικά στο τμήμα καλλυντικών για γυναίκες, ένα κοινό πιο απελευθερωμένο μπροστά στον φαρμακοποιό τους, σε αντίθεση με τους άνδρες.

Η χρήση προφυλακτικών πρέπει να ενθαρρύνεται κυρίως στους νέους που δεν έχουν λάβει επαρκή παιδεία πρόληψης επί του θέματος της σεξουαλικής υγείας.
Η σεξουαλική εκπαίδευση πρέπει να γίνεται από πολύ νωρίς στα σχολεία αλλά και από την οικογένεια.
Οι μαθητές, όντας 14-15 ετών, δεν γνωρίζουν τους κινδύνους των ΣΜΝ και είναι ιδιαίτερα καθησυχασμένοι με τις υπάρχουσες θεραπείες.
Αυτό επειδή η μέση ηλικία της πρώτης σεξουαλικής επαφής είναι τα 16 έτη.
Σήμερα, οι ενημερωτικές εκστρατείες για τη σεξουαλική υγεία επικεντρώνονται σε σεξουαλικά μεταδιδόμενα νοσήματα και λοιμώξεις όπως το AIDS.
Η προστασία, παραμένει το πρώτο βήμα στη διαδικασία της πρόληψης.
Αυτό είναι ένα βασικό μήνυμα για τον πληθυσμό ο οποίος βρίσκεται σε κίνδυνο, όπως οι νέοι και τα άτομα άνω των 60 ετών, που δεν γνωρίζουν ή δεν είναι συνηθισμένοι με τη χρήση των προφυλακτικών.
Η ποικιλία των προϊόντων
Σχετικά με τα προϊόντα για το σεξ, και πιο συγκεκριμένα για τα προφυλακτικά, η εξέλιξη των υλικών τους, όσον αφορά την ανθεκτικότητα αλλά και τον αισθησιασμό που προσφέρουν, αποτελεί ένα επιπλέον επιχείρημα υπέρ.
Προτείνονται μάλιστα συγκεκριμένες σειρές αφιερωμένες στην ευχαρίστηση, ακόμη και αν ο κλασικός τύπος του προφυλακτικού αποτελεί το μεγαλύτερο μέρος των πωλήσεων των εταιρειών.
Αναμφισβήτητα, οι μεγαλύτεροι τζίροι γίνονται στα περίπτερα που εξασφαλίζουν διακριτικότητα και εύκολη πρόσβαση, παραμένοντας ένα σημαντικό κανάλι διανομής για ολόκληρη την κατηγορία αυτή.
Αλλά και η κατηγορία των λιπαντικών είναι ένα άλλο πεδίο στον τομέα των προϊόντων για το σεξ.
Τα λιπαντικά, των οποίων οι πωλήσεις έχουν εκτοξευτεί στα ύψη τα τελευταία χρόνια, χρησιμοποιούνται από ένα μεγάλο μέρος του πληθυσμού, και κυρίως από τις γυναίκες οι οποίες βρίσκονται στην εμμηνόπαυση, λόγω της ξηρότητας του κόλπου, αλλά και από τον ομοφυλόφιλο πληθυσμό.
Η ποικιλία τους (με βάση το νερό, τη σιλικόνη, με φυσικά συστατικά, με θερμαντική δράση, επιβραδυντικά εκσπερμάτισης, με άρωμα, βρώσιμα…), συμβάλλει σημαντικά στην επιλογή τους, κάνοντας το κάθε ένα από αυτά να είναι ιδιαίτερο και ξεχωριστό.
Ο αρχικός σκοπός τους ήταν η αντιστάθμιση της ξηρότητας του γυναικείου κόλπου και η δυσπαρευνία.
Έκτοτε, απευθυνόμενα πλέον σε ευρύτερο κοινό, τα λιπαντικά εξυπηρετούν πολλούς σκοπούς και οι πωλήσεις τους έχουν αυξηθεί δυναμικά.
Ωστόσο, οι πρωτοπόροι στον τομέα των προϊόντων για το σεξ στο φαρμακείο ήταν και είναι τα προφυλακτικά, τα οποία, ως κυρίαρχα προϊόντα, «άνοιξαν τις πόρτες» και σε άλλα προϊόντα του σεξουαλικού τομέα, επικεντρωμένα στην προστασία, την απόλυτη φυσική αίσθηση και την απόλαυση.

Επιπλέον, υπάρχουν και άλλα προϊόντα τα οποία συμπληρώνουν τον συγκεκριμένο τομέα στο φαρμακείο. Τα συμπληρώματα διατροφής, έρχονται να ολοκληρώσουν το «καρέ» της προβολής των προϊόντων!
Όντας αφιερωμένα στη στυτική δυσλειτουργία και την αυξημένη διέγερση, καταλαμβάνουν μια αυξανόμενη αγορά.
Οι συνθέσεις τους που βασίζονται κυρίως στο Ασιατικό ginseng, στο φυτό Κόλα, στον ψευδάργυρο, το χρώμιο και τη βιταμίνη Β1, τονώνουν τη σεξουαλική επιθυμία και ενισχύουν τις… επιδόσεις!
Οι συμβουλές για να αναπτύξετε τον τομέα στο φαρμακείο σας
Ο φαρμακοποιός θα πρέπει να έχει την άνεση και την οικειότητα να μπορεί να μιλήσει για την απαραίτητη προστασία στο σεξ, όταν του ζητείται ένα προϊόν αντισύλληψης, είτε ένα φάρμακο για τη στυτική δυσλειτουργία (Sildenafil/Tadalafil), είτε πρόκειται για κάποιο άλλο θέμα σχετικό με τη σεξουαλική υγεία.
Βασικές συμβουλές που μπορείτε να δώσετε στον πελάτη όταν αγοράζει προφυλακτικά
«Θα πρέπει πάντοτε να τηρείτε τους κανόνες χρήσης: να μην χρησιμοποιείτε λιπαντικό όπως βαζελίνη, αλλά ένα λιπαντικό με βάση το νερό.
Κατά την τοποθέτηση του προφυλακτικού, θα πρέπει να αφήνετε τον σχηματισμό μιας μικρής φούσκας αέρα στο πάνω μέρος για να μην σπάσει το προφυλακτικό, ενώ θα πρέπει να προσέξετε την πιθανότητα αλλεργικής αντίδρασης από το latex του προφυλακτικού.
Πάντοτε να ελέγχετε την ημερομηνία λήξης του προϊόντος πριν τη χρήση του, καθώς και τα πρότυπα που πιστοποιούν το προφυλακτικό ή κάποιο άλλο προϊόν».
Πώς να οργανώσετε την προσφορά στα προϊόντα για το σεξ ;
Θα πρέπει, αρχικά, να υπάρχουν τουλάχιστον δύο μάρκες προφυλακτικών στο φαρμακείο σας, προκειμένου να προσφέρετε μια εναλλακτική λύση στον πελάτη σας.
Επιπλέον, να υπάρχει ποικιλία όσον αφορά τα μεγέθη και το είδος: κανονικό μέγεθος, μεγάλο μέγεθος, με ή χωρίς latex, πολύ λεπτά, με ή χωρίς άρωμα…
Τα προϊόντα αυτά μπορούν να βρίσκονται σε διάφορα σημεία του φαρμακείου: κοντά σε εποχιακά προϊόντα, σε σημεία αναμονής και κοντά σε προϊόντα όπως τεστ εγκυμοσύνης, τεστ ωορρηξίας, κ.λπ.
Τα προϊόντα που μπορούν να συνοδεύουν τα προφυλακτικά στο ράφι είναι τα λιπαντικά, τα ειδικά έλαια για μασάζ, τα σκευάσματα που ενισχύουν τη στυτική λειτουργία, όπως συμπληρώματα διατροφής με ginseng, maka, mukuna σε συνδυασμό με μαγνήσιο που καταπραΰνει το άγχος, ψευδάργυρο που είναι ένα από τα συστατικά του σπέρματος και βιταμίνες της ομάδας Β κατά της κούρασης.
Επικοινωνία στον πάγκο του φαρμακείου
Είναι δεδομένο ότι η επικοινωνία ενημέρωσης για τα προφυλακτικά είναι δύσκολη, επειδή το θέμα παραμένει ταμπού.
Ιδιαίτερα, λαμβάνοντας υπόψη ότι οι φαρμακοποιοί που εξυπηρετούν στον πάγκο του φαρμακείου είναι συνήθως γυναίκες, οι οποίες εξυπηρετούν τους άνδρες που συνήθως τα αγοράζουν.
Αλλά είναι κάπως πιο εύκολο να προτείνουμε προϊόντα που σχετίζονται με τον σεξουαλικό αισθησιασμό, τα λιπαντικά, τα έλαια για μασάζ, κ.λπ. κυρίως στις γυναίκες που είναι πιο δεκτικές.