Τα κίνητρα στους συνεργάτες αναμφισβήτητα οδηγούν στην αύξηση των πωλήσεων.
Τα υλικά κίνητρα συνήθως είναι τα χρηματικά bonus στο τέλος μιας περιόδου (εξάμηνο ή χρόνος) σε όλο το τζίρο της επιχείρησης ή σε μια κατηγορία προϊόντων και τα ατομικά prims για πιο βραχυπρόθεσμους στόχους, ανάλογα με την αρμοδιότητα του κάθε υπαλλήλου.
Η εντύπωση μερικών φαρμακοποιών ότι αφού έχει καλό μισθό ο υπάλληλος μου πρέπει να είναι πάντα κινητοποιημένος, δεν συνάγει συνήθως με τη πραγματικότητα.
Μόνο ο μισθός συνήθως εφησυχάζει τον υπάλληλο γιατί τον θεωρεί δεδομένο και δεν τον κινητοποιεί.
Αντίθετα τα bonus και τα prims, με την προϋπόθεση να έχει δοθεί ένας συγκεκριμένος στόχος , πάντα κινητοποιούν γιατί αποτελούν πρόκληση για τα άτομα.
Παράδειγμα: αποφασίσατε να συνεργαστείτε με μία μάρκα με καλλυντικά με δυναμική εικόνα στην αγορά .Αν προτείνετε στην αισθητικό σας να γυρίσει 2 ή 3 φορές το stock στο ράφι μέσα σε ένα 6μηνο, μπορείτε ανάλογα με το περιθώριο κέρδους που θα έχετε, να δώσετε και σε αυτήν ένα μέρος για την προσπάθειά της.
Η επιβράβευση της προσπάθειας πάντα κινητοποιεί και αποδίδει στα άτομα, εκτός φυσικά σε αυτά που είναι τεμπέληδες ή ανίκανοι.
Αλλά ακόμη και αν δεν είναι στη φιλοσοφία σας αυτή η ενέργεια της χρηματικής επιβράβευσης, «οφείλετε» να είστε ανταποδοτικός manager με άλλους τρόπους!
Ένα μπράβο, μια φιλοφρόνηση για τον υπάλληλο, μια ιδιαίτερη ανθρώπινη μεταχείριση, κάνουν θαύματα τις περισσότερες φορές.