Αξιοποιώντας το Google My Business

Έχετε αναρωτηθεί πόσοι άνθρωποι βρίσκουν το φαρμακείο σας μέσω του Google;

Γνωρίζετε κατά πόσο οι πληροφορίες που αναφέρονται στο Google για το φαρμακείο σας είναι σωστές και επικαιροποιημένες;

Επιθυμείτε να μπορείτε εύκολα και αξιόπιστα να ελέγξετε πως εμφανίζεται η επιχείρησή σας στα αποτελέσματα της Αναζήτησης και πως το Google παρουσιάζει τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας;

Αξιοποιώντας το Google My Business

Εν έτη 2018, η απάντηση σε όλα τα παραπάνω δεν μπορεί παρά να είναι καταφατική.

Και αυτό γιατί πλέον, η λειτουργία και η επιτυχία σχεδόν κάθε επιχείρησης, ακόμη και αν αυτή δεν διαθέτει eshop, επηρεάζεται σε πολύ μεγάλο βαθμό από τη διαδικτυακή της παρουσία.

Καθώς οι τεχνολογίες της Google (Αναζήτηση, Χάρτες, Android, Gmail κτλ) κυριαρχούν στην αλληλεπίδραση των χρηστών με το διαδίκτυο, το αποτελεσματικότερο ίσως εργαλείο που έχει στη διάθεσή της μια μικρή ή μικρομεσαία επιχείρηση για να διασφαλίσει την ολοκληρωμένη διαδικτυακή της προβολή είναι το Google My Business.

Με αυτό “επιχειρήσεις και οργανισμοί μπορούν να διαχειρίζονται την παρουσία τους στο διαδίκτυο σε όλα τα προϊόντα Google, όπως, μεταξύ άλλων, στην Αναζήτηση και στους Χάρτες”.

Το Google My Business είναι δωρεάν και μέσω της επαλήθευσης και της επεξεργασίας των πληροφοριών του φαρμακείου σας, μπορείτε να βοηθήσετε τους πελάτες να σας εντοπίσουν, αλλά και να τους ενημερώσετε σχετικά.

Πρώτα βήματα στο Google My Business

Για να ξεκινήσει κανείς χρειάζεται η ύπαρξη ή η δημιουργία ενός λογαριασμού Google (πχ Gmail), μέσω του οποίου ενημερώνουμε αρχικά το Google My Business ότι είμαστε οι ιδιοκτήτες της συγκεκριμένης επιχείρησης. Ακολουθεί η διαδικασία ταυτοποίησης της καταχώρησης και της θέσης της επιχείρησης στο χάρτη, η οποία περιλαμβάνει συνήθως την παραλαβή ταχυδρομικά μιας κάρτας στη διεύθυνση που έχει δηλωθεί ως έδρα της επιχείρησης, με έναν κωδικό επαλήθευσης.

Μόλις παραληφθεί η κάρτα και εισαχθεί ο κωδικός επαλήθευσης, η καταχώρησή μας έχει ολοκληρωθεί. Μία Google My Business καταχώρηση μπορεί να έχει έναν μόνο ιδιοκτήτη.

Στη συνέχεια, δημιουργείται το Google My Business προφίλ, με την online συμπλήρωση των στοιχείων του φαρμακείου μας (προϊόν/υπηρεσία, διεύθυνση, τηλέφωνο, φωτογραφία, ώρες λειτουργίας κ.τ.λ.).

Τα βασικά σημεία που πρέπει να προσέξουμε είναι:

• Όλα τα στοιχεία που εισάγονται πρέπει να είναι απολύτως ακριβή. Αν η Google “θεωρήσει” ότι τα στοιχεία αποκλίνουν, έστω και λίγο από τη πραγματικότητα, μειώνεται σημαντικά η πιθανότητα να μας εμφανίσει στις πρώτες θέσεις στα αποτελέσματα αναζήτησης.

• Αξίζει να διαθέσουμε λίγο χρόνο και ίσως να ζητήσουμε επαγγελματική βοήθεια για να “ανεβάσουμε” ποιοτικές φωτογραφίες από το εξωτερικό αλλά και το εσωτερικό του φαρμακείου μας.

• Αντίστοιχα, καλό είναι να δώσουμε προσοχή στα λιγοστά, έτσι και αλλιώς κείμενα, που ζητά το Google My Business για την επιχείρησή μας, πχ περιγραφή, υπηρεσίες κτλ.

• Οποιαδήποτε διαδικτυακή παρουσία έχει ήδη η επιχείρησή μας, καλό είναι να αναφέρεται στο Google My Business. Αυτό γίνεται με την εισαγωγή σχετικών συνδέσμων προς τον ιστότοπο της επιχείρησης, την παρουσία της στα social media (πχ Facebook, Instagram) αλλά και αναφορές της σε ιστότοπους τρίτων, πχ ένα άρθρο στον ειδικό ή τοπικό τύπο.

Google My Business στο ΦαρμακείοΟφέλη για μας και τους πελάτες μας

Αφού γίνουν τα παραπάνω, η καταχώρησή μας στο Google my Business είναι έτοιμη!

Τα οφέλη για την επιχείρησή μας είναι αξιοσημείωτα:

• Υψηλότερη κατάταξη στα αποτελέσματα αναζήτησης.

• Πολύ ευκολότερη εύρεση στους Χάρτες και άμεση παροχή οδηγιών για το φαρμακείο μας.

• Δυνατότητα τηλεφωνικής κλήσης απευθείας από την οθόνη αναζήτησης του Google.

• Εμφάνιση του ωραρίου λειτουργίας επίσης από την οθόνη αναζήτησης. Μάλιστα μετά από λίγο καιρό η Google θα εμφανίζει την “κίνηση” του καταστήματός μας ανά ώρα, βοηθώντας τους πελάτες να επιλέξουν τον χρόνο της επίσκεψής τους!

• Δυνατότητα απάντησης στα σχόλια και τις κριτικές που κάνουν online οι πελάτες μας.

• Δυνατότητα εβδομαδιαίων αναρτήσεων με προσφορές, εκδηλώσεις, διαφημίσεις προϊόντων κτλ.

• Δυνατότητα περαιτέρω προβολής του φαρμακείου μας μέσω πληρωμένης διαφήμισης στο Google.

Ένα πλεονέκτημα του Google My Business, συγκριτικά με τα άλλα μέσα διαδικτυακής παρουσίας και κοινωνικής δικτύωσης, είναι πως αφού δημιουργηθεί η καταχώρηση της επιχείρησης, η διαχείρισή της απαιτεί σχετικά λίγο χρόνο από εμάς.

Μία ανάρτηση λίγων λέξεων την εβδομάδα, με κάποια προσφορά ή ανακοίνωση, μία νέα φωτογραφία, μια ματιά στις κριτικές που λαμβάνουμε και η ανανέωση του ωραρίου λειτουργίας του φαρμακείου στις εορταστικές περιόδους ή όταν έχουμε εφημερία, είναι ενέργειες αρκετές, προκειμένου να έχει το φαρμακείο μας μια ολοκληρωμένη και αποδοτική διαδικτυακή παρουσία.

Σε αυτό συμβάλλουν και τα σχετικά ηλεκτρονικά μηνύματα ενημέρωσης και υπενθύμισης που μας στέλνει το Google My Business σε τακτά χρονικά διαστήματα.

Τέλος, αξίζει τον κόπο να διαθέσουμε κάποιο χρόνο για να εξοικειωθούμε με τα εργαλεία που παρέχει το Google My Business για την ανάλυση των δεδομένων που συλλέγει για τη διαδικτυακή μας παρουσία.

Μέσα από αυτά, μπορούμε να πάρουμε πολλές και χρήσιμες πληροφορίες, όπως:

- Πόσα άτομα μας βρήκαν μέσω της Αναζήτησης ή τους Χάρτες άμεσα, εισάγοντας δηλαδή τα στοιχεία του φαρμακείου: πρόκειται κατά βάση για πελάτες που αναζητούν κάποια πληροφορία, πχ το τηλέφωνό μας ή αν είμαστε ανοικτά.

- Πόσα άτομα μας βρήκαν έμμεσα: πρόκειται για άτομα που κατά κύριο λόγο δεν γνωρίζουν την επιχείρησή μας και έψαξαν πχ γενικά για φαρμακείο και η Google τα οδήγησε σε μας. 

- Συγκριτικά στοιχεία για τη διαδικτυακή παρουσία του φαρμακείου μας, σε σχέση με άλλα στην περιοχή μας.

Με την πάροδο του χρόνου, καθώς η Google συλλέγει περισσότερα στοιχεία για το φαρμακείο μας, αυξάνονται και οι σχετικές πληροφορίες που μας παρέχει.

Για παράδειγμα, μπορεί να μας δείξει, πάνω στον χάρτη, την προέλευση των πελατών μας.

Ένα σημείο που αξίζει να σημειωθεί και που προκαλεί απορία, εντύπωση ή και προβληματισμό κάποιες φορές είναι, πως είναι δυνατό η Google να γνωρίζει τόσα πολλά στοιχεία για μας και τους πελάτες μας!

Για παράδειγμα, πως είναι δυνατό να γνωρίζει τη γεωγραφική προέλευση των πελατών μας, τις προτιμήσεις τους, ή ποιες είναι οι ώρες αιχμής του καταστήματός μας;

Η απάντηση είναι πως το επιτυγχάνει συνδυάζοντας αυτοματοποιημένες μεθόδους (αλγορίθμους) ανάλυσης δεδομένων για τους χρήστες του.

Τα δεδομένα αυτά προέρχονται από διάφορες πηγές, κυρίως από τη χρήση του διαδικτύου και από τη συλλογή “δεδομένων γεωγραφικής κατανομής” (geolocation data) από το κινητό του κάθε χρήστη.

Συμπερασματικά το Google My Business είναι ένα αξιόλογο, αποτελεσματικό εργαλείο που μας βοηθά να κατανοήσουμε καλύτερα τους πελάτες μας, να ισχυροποιήσουμε τη σχέση μας με αυτούς, αλλά και να προσελκύσουμε νέους.

Καθημερινά, περισσότερες από πέντε δισεκατομμύρια αναζητήσεις πραγματοποιούνται παγκοσμίως μέσω της Google.

Ας φροντίσουμε, όσο το δυνατόν περισσότερες από αυτές, να αφορούν και να καταλήγουν στο φαρμακείο μας!

Κωνσταντίνος Κωστίκας, Φαρμακοποιός, MSc Information Systems, PhD Machine Learning, Δημιουργός του erx.gr

Κατεβάστε δωρεάν την εφαρμογή "Charami SA" στο κινητό σας και πάντοτε θα έχετε άμεση και επίκαιρη ενημέρωση για όλα τα θέματα του κλάδου της υγείας, της ομορφιάς και της ευεξίας. Επιλέξτε το αντίστοιχο με τα ενδιαφέροντά σας "κουμπί" και περιηγηθείτε στο περιεχόμενό του!

Με την περιήγησή σας στο pharmamanage.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.