Πως να Διαχειριστείτε την Ψηφιακή σας Εικόνα

Η ψηφιακή εικόνα μίας επιχείρησης αποτελείται από το σύνολο της δραστηριότητάς της με τη χρήση ηλεκτρονικών μέσων, με έμφαση στα κοινωνικά δίκτυα.

Μήπως ήρθε η ώρα να δώσετε την ανάλογη προσοχή στην ψηφιακή σας παρουσία, όσο και στη φυσική;

Ποιος πρέπει να είναι λοιπόν ο στόχος ενός φαρμακείου που θέλει να παραμείνει ανταγωνιστικό;

Πως να Διαχειριστείτε την Ψηφιακή σας Εικόνα 1

Η αύξηση των πωλήσεων, μέσα από την προσέλκυση διαδικτυακών επισκεπτών, οι οποίοι αποτελούν και τους νέους δυνητικούς σας πελάτες!

Δημοσιεύσεις οι οποίες αρέσουν, σχολιάζονται και κοινοποιούνται με like, share,comment... είναι μερικές από τις πιο συνηθισμένες νέες λέξεις, οι οποίες έχουν ενσωματωθεί πλέον στην επικοινωνία του φαρμακείου.

Μπορείτε επομένως, να υπολογίζετε στην ψηφιακή σας φήμη, από στόμα σε στόμα, ώστε να ενθαρρύνετε τους χρήστες να φτάσουν στην πραγματική πόρτα του φυσικού σας καταστήματος!

Αρχικά, η δημιουργία μιας ιστοσελίδας είναι ένα από τα πρώτα απαραίτητα βήματα.

Παράλληλα όμως σήμερα, το φαρμακείο δεν μπορεί να αγνοεί τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, και καθώς οι εμπορικές ιστοσελίδες συνεχώς αναπτύσσονται, τα μέσα αυτά επηρεάζουν άμεσα τους μελλοντικούς σας πελάτες.

Συνεπώς, η ψηφιακή σας φήμη είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τη δημιουργία μιας επαγγελματικής σελίδας στο Facebook, συμπληρωματικής προς την ιστοσελίδα σας, που είναι η πλέον κατάλληλη για να ζωντανέψει τα νέα και τη ζωή του φαρμακείου σας, επιτρέποντας την ανταλλαγή πληροφοριών και την αλληλεπίδραση με το κοινό.

Μερικοί δεν διστάζουν να εκμεταλλευτούν και άλλα πιο άμεσα κοινωνικά δίκτυα, όπως το Twitter και το iPhone app, τα οποία τους κρατούν σε επαφή, σε πραγματικό χρόνο με τους ασθενείς, αυξάνοντας σημαντικά την πιστότητα στις υπηρεσίες τους.

Λιγότερο παραδοσιακό, αλλά πιο πρωτότυπο ως εγχείρημα, είναι η δημιουργία ενός καναλιού στο YouTube, με βίντεο και παρουσιάσεις της ομάδας του φαρμακείου σας, κάνοντάς το ξεχωριστό, διαφοροποιώντας σας σημαντικά από τους ανταγωνιστές σας.

Εδώ, πρέπει να τονιστεί, πως σε καμία περίπτωση δε πρέπει να παραγκωνίσετε τις αξίες αξιοπρέπειας και δεοντολογίας του επαγγέλματός μας, ρισκάροντας να έχετε άκρως αντίθετα αποτελέσματα.

Η εικόνα του φαρμακείου σας, αυτό το εικονικό παράθυρο προς τους διαδικτυακούς σας επισκέπτες, πρέπει να ανανεώνεται και να τροποποιείται τακτικά, ώστε να αυξάνεται το ενδιαφέρον και κατά συνέπεια ο αριθμός των online επισκέψεων.

Μια ελεγχόμενη εικονική βιτρίνα

Το φαρμακείο δεν είναι ένα εμπορικό κατάστημα όπως τα υπόλοιπα.

Οι ίδιοι κανόνες δεοντολογίας που ισχύουν εδώ, ισχύουν και για τις σελίδες που διαθέτετε στο διαδίκτυο.

Έτσι, η παρουσίαση του φαρμακείου σας πρέπει να είναι σαφής, πλήρης, ουδέτερη και αντικειμενική.

Μόνο οι δραστηριότητες, οι υπηρεσίες, τα προϊόντα και οι δέουσες προσφορές επιτρέπεται να προβάλλονται.

Η διαφήμιση προϊόντων, εκτός φαρμακευτικού μονοπωλίου, όπως τα παραφάρμακα, επιτρέπεται στο Διαδίκτυο, με την προϋπόθεση ότι είναι σύμφωνη με το νόμο και δεν παραπλανά τον καταναλωτή.

Τα δεδομένα σχετικά με την υγεία μπορούν επίσης να δημοσιεύονται στην ιστοσελίδα σας ή στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Ο φαρμακοποιός λοιπόν στο διαδίκτυο, οφείλει να διαδραματίζει με την ίδια σημασία και υπευθυνότητα τον ρόλο του ως επαγγελματίας υγείας, εκτός του φυσικού του φαρμακείου.

Μεγάλη προσοχή χρειάζεται ώστε όλες οι πληροφορίες να είναι κατανοητές από το κοινό, επιστημονικά ακριβείς και ιδιαίτερα ενημερωμένες.

Ένα νέο πρόγραμμα εμβολιασμού, συμβουλές για την υγεία και διατροφή, επιδημιολογικά δεδομένα για τις ασθένειες του χειμώνα, μηνύματα της δημόσιας υγείας ...είναι ορισμένα μόνο παραδείγματα των θεμάτων που προτιμούνται από τους χρήστες.

Από την οθόνη του υπολογιστή στον πάγκο του φαρμακείου

Και πώς μπορείτε να παρακινήσετε τους χρήστες να «περάσουν» από την οθόνη του υπολογιστή στην πραγματική επίσκεψη στο φαρμακείο σας;

Ένας από τους πιο διαδεδομένους και αποδεδειγμένα αποδοτικούς τρόπους είναι μέσω της προβολής των διαθέσιμων παραφαρμάκων, χωρίς να ξεχνάτε τη δημιουργία ελκυστικών μηνυμάτων σχετικά με προσφορές, διαγωνισμούς ή αποκλειστικές προσφορές που προορίζονται για τους πιστούς πελάτες σας.

Ένας άλλος τρόπος, για να κάνετε μια καλή ψηφιακή προβολή του φαρμακείου σας, είναι η προώθηση εκδηλώσεων, όπως για την ενημέρωση ενός νέου προϊόντος φροντίδας, για συμβουλές μακιγιάζ, για θέματα υγείας μεγάλου ενδιαφέροντος (διαβήτης, υπέρταση, τριχόπτωση), ή για μια συνάντηση με έναν διατροφολόγο.

Διαχειριστείτε την ψηφιακή σας φήμη

Εξελισσόμενος , μέσα από περιορισμούς όμως στην επικοινωνία, ο φαρμακοποιός πρέπει να ελέγχει την εικόνα του στο διαδίκτυο και να προστατεύει τη φήμη του.

Αντανακλώντας τον πραγματικό κόσμο, το διαδίκτυο έχει γίνει ένας χώρος όπου η πληροφορία μεταφέρεται από στόμα σε στόμα, με τη φήμη να ενισχύεται, όλο και πιο γρήγορα. 

Η φήμη μπορεί να χτιστεί και να καταστραφεί πολύ γρήγορα, ενισχύοντας όλο και περισσότερο τον λόγο για τον οποίο πρέπει να είστε σε ετοιμότητα και να προβλέπετε πιθανές αρνητικές επιπτώσεις (π.χ από ένα λάθος σε μία δημοσίευση).

Το πρώτο βήμα, σε μια στρατηγική για την οικοδόμηση της e-φήμης σας, είναι να αξιολογήσετε την ψηφιακή ύπαρξη του φαρμακείου.

Εισάγετε απλά το όνομα του φαρμακείου και του κατόχου στις μεγάλες μηχανές αναζήτησης (π.χ Google).

Αυτό θα πρέπει να γίνεται περίπου κάθε έξι μήνες και να κάνετε κλικ στα αποτελέσματα των τριών πρώτων σελίδων για να βλέπετε τα σχόλια που υπάρχουν, θετικά ή αρνητικά.

Η ίδια διαδικασία πρέπει να γίνεται και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, πληκτρολογώντας το όνομα του φαρμακείου σας στο Facebook, το LinkedIn ή το Twitter.

Πως να Διαχειριστείτε την Ψηφιακή σας Εικόνα 2

Πως να προστατευτείτε από τη δυσφήμιση

Όταν ένας χρήστης έχει αφήσει ένα θετικό σχόλιο, μπορείτε να τον ευχαριστήσετε και να το μοιραστείτε στη σελίδα σας στο Facebook ή στο Twitter του φαρμακείου.

Σε περίπτωση αρνητικής παρατήρησης, πρέπει να ληφθούν υπόψη δύο περιπτώσεις.

Εάν η γνώμη του χρήστη εκφράζει ένα γεγονός που πραγματικά συνέβη ή ένα συναίσθημα όπως «Δεν με εξυπηρετήσανε καθόλου καλά» ή «Πλήρωσα 20€ για ένα προϊόν που αγοράζω αλλού με 10€», πρέπει να γνωρίζετε ότι πρόκειται για σχόλια απολύτως νόμιμα.

Σε κάθε περίπτωση, ευχαριστήστε τον χρήστη και εξηγήστε του ότι η γνώμη του είναι πολύ σημαντική, γιατί θα βοηθήσει την ομάδα σας να βελτιωθεί.

Μπορείτε επίσης, να προτείνετε να συνεχίσετε τη συνομιλία ιδιωτικά, προκειμένου να κατανοήσετε σε βάθος τα γεγονότα και να βρείτε από κοινού μία λύση στο πρόβλημα που αντιμετώπισε.

Όταν ένα σχόλιο περιλαμβάνει προσβολές ή δυσφημιστικές παρατηρήσεις, είναι δυνατή η κατάργησή του, καθώς τέτοιου είδους σχόλια θεωρούνται παράνομα.

Καλύτερα μόνοι σας!

Αν δεν έχετε το χρόνο ή τους πόρους για να ασχοληθείτε με την ψηφιακή σας φήμη, η οποία είναι μια δουλειά που χρειάζεται κάποιο χρόνο, να ξέρετε ότι εταιρίες με εξειδικευμένες υπηρεσίες μπορούν να το κάνουν για εσάς σε τιμές που κυμαίνονται όμως σε πολύ υψηλά επίπεδα.

Αυτές οι συνδρομές περιλαμβάνουν τη δημιουργία και καταχώρηση περιεχομένου ιστοσελίδων, την παρουσία σε κοινωνικά δίκτυα, την ανταπόκριση σε όλες τις κριτικές και την κατάργηση παράνομων αναρτήσεων.

Επισημαίνουμε όμως, ότι ο καλύτερος τρόπος για να προστατεύσετε την ψηφιακή σας φήμη είναι να τη διαχειριστείτε εσείς ο ίδιος ή κάποιος από την ομάδα σας. Ελάχιστοι φαρμακοποιοί καταφεύγουν σε εξειδικευμένες εταιρείες.

Εάν οι χρήστες έχουν την ευκαιρία να αφήσουν ένα σχόλιο στην ιστοσελίδα ή στη σελίδα του φαρμακείου στο Facebook, μπορείτε να απαντήσετε εσείς καλύτερα από τον καθένα σε ό, τι λέγεται.

Αφουγκραζόμενος τις ανάγκες των πελατών σας, γίνεστε ο ίδιος καλύτερος.

Μην σας τρομάζουν τα αρνητικά σχόλια αλλά αντίθετα, δείτε το σαν την αμεσότερη και συχνά εγκυρότερη πηγή πληροφοριών σχετικά με τη δουλειά σας.

Συνολικά, χρειάζονται λίγα λεπτά κάθε μέρα για να ελέγξετε τα σχόλια που απαιτούν απάντηση.

Δεν πρέπει να παραγκωνίζετε το γεγονός ότι η ηλεκτρονική φήμη είναι η επέκταση του φυσικού σας φαρμακείου, τόσο σε ήδη υπάρχοντες, αλλά και απεριόριστους δυνητικούς αγοραστές, έτοιμους να σας προτιμήσουν έναντι του ανταγωνισμού.

Επειδή όμως η φήμη σας ξεκινά από τον πάγκο του φαρμακείου σας, βρείτε τον καλύτερο συνδυασμό που ταιριάζει στις ανάγκες σας!

Στην ψηφιακή εποχή της ενδυνάμωσης της γνώμης των ασθενών, οι συστάσεις και οι απόψεις των πελατών είναι μερικοί εξαιρετικοί, απλοί και πολύ ουσιαστικοί τρόποι να εξατομικεύσετε τη σχέση σας μαζί τους.

Στόχος σας πρέπει να είναι η δημιουργία μίας μακροπρόθεσμης συνεργασίας, βασισμένης στην εμπιστοσύνη.

Μην αφήσετε αυτή την ευκαιρία χωρίς να την εκμεταλλευτείτε.

Ευθύμιος Βογιατζής, Φαρμακοποιός, MPharm, MBA, MSc

Κατεβάστε δωρεάν την εφαρμογή "Charami SA" στο κινητό σας και πάντοτε θα έχετε άμεση και επίκαιρη ενημέρωση για όλα τα θέματα του κλάδου της υγείας, της ομορφιάς και της ευεξίας. Επιλέξτε το αντίστοιχο με τα ενδιαφέροντά σας "κουμπί" και περιηγηθείτε στο περιεχόμενό του!

Με την περιήγησή σας στο pharmamanage.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.