Αναπτύξτε μια Μάρκα του Φαρμακείου σας

Για να αντιμετωπίσουν τον πόλεμο τιμών που επικρατεί στα πολύ γνωστά προϊόντα της κατηγορίας δερμοκαλλυντικών, όλο και περισσότεροι φαρμακοποιοί δημιουργούν σειρές με το δικό τους εμπορικό σήμα.

Είναι ένας νέος τρόπος για να οικοδομήσουν την πιστότητα των πελατών τους.

Αναπτύξτε μια Μάρκα του Φαρμακείου σας

Χωρίς να δημιουργείται πρόβλημα με τις άλλες μάρκες των προμηθευτών σας, μια μάρκα καλλυντικών του φαρμακείου σας μπορεί κάλλιστα να σχεδιαστεί, να δημιουργηθεί και να προβληθεί στον χώρο πώλησης του φαρμακείου σας.

Το πρώτο βήμα

Η επιλογή των προϊόντων και της σύνθεσής τους, καθώς και η επιλογή των υλικών συσκευασίας τους, είναι τα πρώτα που πρέπει να σχεδιάσετε.

Όσο για το επόμενο βήμα της δημιουργίας των προϊόντων στο εργαστήριο, αυτό θα γίνει φυσικά με την τεχνογνωσία του ίδιου του φαρμακοποιού.

Ο φαρμακοποιός οφείλει να γνωρίζει τι μπορεί να προσφέρει ως προστιθέμενη αξία στους πελάτες του για να συνθέσει τα προϊόντα της δικής του μάρκας.

Μια μάρκα "Home Made" έχει νόημα μόνο εάν ικανοποιεί τις προσδοκίες των πελατών σας και αν έχει να προσφέρει μια πραγματική καινοτομία.

Αυτά τα παρασκευάσματα μπορούν να συμβάλλουν με ένα σημαντικό περιθώριο κέρδους, στην κερδοφορία του φαρμακείου, παρέχοντας παράλληλα και έναν άξονα διαφοροποίησης, σε ένα πλαίσιο όπου ο φαρμακοποιός ψάχνει για λύσεις ώστε να είναι μοναδικός.

Για το φαρμακείο, το ζητούμενο είναι να δημιουργηθεί μια επιλεκτική στοχευμένη πελατεία που θα έρχεται αποκλειστικά σε σας για τα προϊόντα σας.

Παράλληλα, η ομάδα του φαρμακείου πρέπει να είναι σε θέση να υποστηρίξει την προβολή και την επικοινωνία αυτής της δικής σας σειράς.

Μια ανοδική τάση

Τα φαρμακεία σήμερα αποτελούν κυρίαρχα σημεία πώλησης προϊόντων ομορφιάς, όχι μόνο δερμοκαλλυντικών αλλά και αρωμάτων.

Από την άλλη, η άνοδος του μεριδίου αγοράς στην κατηγορία καλλυντικά που έχει κατακτήσει τα τελευταία χρόνια το κανάλι φαρμακείου, αποτελεί άλλη μια εγγύηση.

Όμως ο πόλεμος των τιμών, κυρίως στις πολύ γνωστές μάρκες δερμοκαλλυντικών, καταρρακώνει την κερδοφορία.

Πολλοί φαρμακοποιοί μάλιστα φθάνουν στο σημείο να πουλάνε μάρκες καλλυντικών σχεδόν χωρίς καθαρό κέρδος, απλά γιατί αισθάνονται υποχρεωμένοι να τις έχουν στο ράφι τους για να ικανοποιήσουν τη ζήτηση των πελατών τους.

Αυτό, εμπορικά είναι λάθος!

Αντίθετα μια "Home Made " καλλυντική μάρκα φαρμακείου, όχι μόνο μπορεί να έχει αξιόλογα περιθώρια κέρδους, αλλά και να είναι μοναδική, δημιουργώντας πιστό πελατολόγιο.

Έτσι οι πελάτες έρχονται στο φαρμακείο σας για να αγοράσουν τη δική σας μάρκα.

Αναπτύξτε μια Μάρκα του Φαρμακείου σας 1

Το Merchandizing και η προβολή

H κατηγορία των προϊόντων "Home Made" πρέπει να προβληθεί ιδιαίτερα, έτσι ώστε να προκαλέσει το ενδιαφέρον των πελατών.

Τα προϊόντα πρέπει να τοποθετηθούν στη ροή κυκλοφορίας του πελάτη, από την είσοδο προς τον πάγκο εξυπηρέτησης, να έχουν ελκυστικές σημάνσεις σε υλικά και χρώματα, καθώς και μηνύματα που προσελκύουν το ενδιαφέρον.

Παράλληλα μια ανάλογη έκθεση στη βιτρίνα, θα βοηθήσει στη προβολή τους, όπως και η διοργάνωση μιας προωθητικής ενέργειας για μια εβδομάδα τουλάχιστον, με δοκιμές και ιδιαίτερες ενημερώσεις των πελατών πάνω στη μάρκα του εργαστηρίου σας.

Χρειάζεται έξι με οκτώ μήνες για να γίνει μια σειρά γνωστή στους πελάτες σας, μετά από αλλεπάλληλες ενέργειες μάρκετινγκ.

Ιδιαίτερα κατά τους πρώτους μήνες, είναι απαραίτητο να εντείνετε όσο μπορείτε τις ενέργειες προβολής.

Ξεκινήσετε λοιπόν την προβολή, όχι μόνο στο φυσικό σας σημείο πώλησης, αλλά και στα ψηφιακά μέσα που διαθέτετε.

Κινητοποιήστε την ομάδα σας

Η επιτυχία στην προβολή και την πώληση των δικών σας προϊόντων δεν έρχεται από μόνη της.

Ιδιαίτερα εδώ, δεν επωφελείστε της διαφημιστικής και προωθητικής καμπάνιας που κάνει μια εταιρική μάρκα.

Συνεπώς, η προβολή της στηρίζεται αποκλειστικά και μόνο στη δική σας προσπάθεια και αυτήν της ομάδας σας.

Το ιδανικό είναι να ορίσετε από τους συνεργάτες σας, ένα άτομο υπεύθυνο για αυτή τη μάρκα.

Θα είναι υπεύθυνο για την παρουσία της στη βιτρίνα και στον χώρο, την οργάνωση προβολών, τη δειγματοδιανομή και κυρίως για την εκπαίδευση των συναδέλφων του πάνω στα προϊόντα και την επικοινωνία τους με τους πελάτες.

Λύσεις outsourcing

Πολλοί φαρμακοποιοί ονειρεύονται να δημιουργήσουν μια δική τους σειρά καλλυντικών, αλλά λίγοι μπορούν να το αντέξουν οικονομικά.

Και αυτό γιατί, ακόμη και μια μικρή σειρά απαιτεί σημαντική επένδυση, όχι μόνο στην παρασκευή των προϊόντων αλλά και στους ειδικούς ελέγχους που απαιτούνται.

Σε αυτή την περίπτωση αναζητήστε λύσεις outsourcing.

Υπάρχουν ειδικά εργαστήρια που σχεδιάζουν για τους φαρμακοποιούς προϊόντα «λευκής ετικέτας» σε μια ποικιλία σειρών: αντιγηραντική, ενυδατική, αντηλιακή, καθαρισμού….

Στη συσκευασία, οι ετικέτες φέρουν το όνομα του φαρμακείου ή το όνομα του ίδιου του φαρμακοποιού.

Όσον αφορά τη σύνθεση, τα εξειδικευμένα αυτά εργαστήρια προσφέρουν τους ίδιους τύπους για όλα τα φαρμακεία πελάτες τους, αλλά μπορεί κάθε φαρμακείο να βάλει κάτι ξεχωριστό στο άρωμα, ή στα υλικά συσκευασίας.

Απόδοση

Η προσέγγιση αυτή είναι κερδοφόρα επειδή, κατ 'αρχήν, χωρίς την πίεση του ανταγωνισμού, ο φαρμακοποιός μπορεί να αποφασίσει την τιμή πώλησης.

Τα περιθώρια, κέρδους είναι πολύ άνετα: από 70 έως 100% κατά μέσο όρο. Φυσικά, η επιλογή της τιμής γίνεται ανάλογα με την περιοχή και το είδος πελατείας.

Ο συντελεστής κέρδους που εφαρμόζεται είναι κατά μέσο όρο 2, αλλά μπορεί να φθάσει το 2,4 ή το 2,6.

www.PharmaManage.gr 

Με την περιήγησή σας στο pharmamanage.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.