Προσλαμβάνοντας Έναν Νέο Συνεργάτη

Η συνέντευξη με έναν υποψήφιο συνεργάτη και το ενδεχόμενο μιας λάθος επιλογής μπορεί να σας κοστίσει ακριβά.

Ακολουθούν κάποιες συμβουλές για να επιλέξετε τον κατάλληλο υποψήφιο συνεργάτη σας με μέθοδο και σοβαρότητα.

Προσλαμβάνοντας έναν Νέο Συνεργάτη

Η συνέντευξη με έναν υποψήφιο συνεργάτη σας δεν πρέπει να βασίζεται σε αυτοσχεδιασμό.

Θα πρέπει να οργανωθεί πολύ προσεκτικά και φυσικά απαιτεί να διαθέσετε χρόνο.

Πολλές φορές οι φαρμακοποιοί δρουν παρορμητικά και δεν είναι ιδιαίτερα εκλεκτικοί, με το «πρόσχημα» ότι το προσωπικό φαρμακείου σπανίζει στην αγορά.

Όμως, θα πρέπει να λάβετε υπόψιν σας ότι μια κακή επιλογή, ενός ατόμου που αδυνατεί να ενταχθεί στην ομάδα ή δεν σέβεται τις αρχές λειτουργίας του φαρμακείου σας μπορεί να δημιουργήσει προβλήματα στους πελάτες αλλά και στην ίδια την επιχείρησή σας.

Ξεδιαλύνετε το τοπίο

Καταρχάς θα πρέπει να γνωρίζετε τι ακριβώς ψάχνετε.

Πριν λοιπόν γράψετε μια αγγελία προσδιορίστε τις ανάγκες σας.

Σημειώστε αναλυτικά τις αρμοδιότητες και τις εργασίες που θα θέλατε να εμπιστευθείτε στον μελλοντικό συνεργάτη σας.

Θα είστε έτσι πιο σίγουροι για την περιγραφή της θέσης και των αρμοδιοτήτων που θα κάνετε στους υποψήφιους συνεργάτες και δεν θα δημιουργηθούν ασάφειες από μια γενικόλογη ή διφορούμενη συζήτηση.

Θα πρέπει επίσης, να καθορίσετε το προφίλ του υποψήφιου που θα ταίριαζε καλύτερα στην προσωπικότητά σας, στην εικόνα του φαρμακείου σας, στο προφίλ των πελατών σας, στις απαιτήσεις και τις αδυναμίες σας.

Να είστε αντικειμενικοί και ξεκάθαροι.

Η τελειότητα δεν υπάρχει.

Δώστε λοιπόν ένα περιθώριο συμβιβασμού.

Ιεραρχείστε τις προτεραιότητές σας και δείτε τι μπορεί να είναι δευτερεύουσας σημασίας, αναφορικά με τα πτυχία, την εμπειρία, τις γνώσεις σε τεχνικό επίπεδο, τη γνώση της αγοράς, κ.λπ.

Συνήθως, στα φαρμακεία η κατανομή των εργασιών βασίζεται στην κατάρτιση, την εμπειρία, και τους τομείς δραστηριοποίησης.

Αλλά δεν πρέπει να δίνετε έμφαση μόνο σε αυτά, γιατί έτσι μπορεί να υποτιμήσετε κάποιες άλλες αρετές του υποψήφιου, όπως είναι για παράδειγμα οι επικοινωνιακές του ικανότητες που μπορεί να μην μετριούνται με την προϋπηρεσία, αλλά είναι καθοριστικές για τη σχέση με τους πελάτες.

Εξετάστε με προσοχή το βιογραφικό του υποψήφιου πριν από την πρόσληψη, δίνοντας προσοχή στις προηγούμενες εργασίες του, στους στόχους που έχει επιτύχει, στην εξέλιξή του από τη μια θέση εργασίας στην άλλη και αφού έχετε εξετάσει προσεκτικά το βιογραφικό του υποψηφίου, θα είστε έτοιμοι να μιλήσετε μαζί του.

Προετοιμάστε τη συνέντευξη

Κατά τη συνέντευξη με τον υποψήφιο, για να είστε πιο αντικειμενικοί, μπορείτε να δημιουργήσετε μια φόρμα αξιολόγησης με προκαθορισμένα κριτήρια (π.χ. διαθεσιμότητα, επικοινωνιακά χαρίσματα, εμφάνιση, συμβουλευτικές ικανότητες).

Για μια ακόμα πιο αποτελεσματική συνέντευξη θα πρέπει να κάνετε ανοιχτές ερωτήσεις για να μην κατευθύνετε τις απαντήσεις του υποψηφίου με κλειστές ερωτήσεις που μπορεί να απαντήσει μονολεκτικά.

Οι ερωτήσεις θα πρέπει να έχουν προετοιμαστεί γραπτώς από προηγουμένως.

Έτσι, αν κάνετε τις ίδιες ερωτήσεις σε όλους τους υποψηφίους θα σας είναι πιο εύκολο να κάνετε μια αντικειμενική επιλογή ανάμεσα σε υποψηφίους, συχνά του ίδιου επιπέδου, αναλύοντας τις απαντήσεις τους και βλέποντας ποιος ανταποκρίνεται καλύτερα στην περιγραφή της θέσης εργασίας.

Προσλαμβάνοντας έναν Νέο Συνεργάτη 2

Αφιερώστε χρόνο για τη συνέντευξη

Μια με δύο ώρες είναι ένας αξιόλογος χρόνος για να διαπιστώσετε αν ο υποψήφιος συνεργάτης σας μπορεί να εργαστεί ομαδικά, ποιες είναι οι ικανότητές του και ποια τα κίνητρά του.

Μια συνέντευξη έχει τρεις διαστάσεις:

1. η γενική διάσταση αφορά μια πρώτη γνωριμία με τον υποψήφιο,

2. η αντικειμενική διάσταση επαληθεύει ότι οι δεξιότητες στο βιογραφικό ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα και τέλος υπάρχει και

3. η υποκειμενική διάσταση που πρόκειται ουσιαστικά για την εντύπωση που σας αφήνει η προσωπικότητά του.

6 χρυσοί κανόνες κατά τη συνέντευξη

1. Να αφήνετε τον υποψήφιο να μιλάει.

Η αναλογία χρόνου που αντιστοιχεί σε εσάς πρέπει να είναι 20-40% σε σχέση με 60-80% που πρέπει να είναι o χρόνος ομιλίας του υποψήφιου.

2. Συγκρατείστε το όνομά του και μην παραφράζετε απλώς το βιογραφικό: «Είστε λοιπόν, κάτοχος ενός πτυχίου Φαρμακευτικής…».

3. Το να διαβάζετε ένα βιογραφικό δεν θα προσδώσει τίποτα.

Ο στόχος είναι να μιλήσει ο υποψήφιος για αυτά που δεν εκφράζονται στο βιογραφικό του, όπως είναι η σχέση του με τους προηγούμενους εργοδότες του, η φύση της προϋπηρεσίας του, οι ενδεχόμενες αποτυχίες του.

4. Καλό θα είναι επίσης να διεξαχθεί η συνέντευξη όταν το φαρμακείο είναι ανοιχτό.

Είναι σημαντικό ο υποψήφιος να αναμειχθεί με τη ζωή στο φαρμακείο.

5. Επιπλέον, για να μην είναι άβολη η διαδικασία της συνέντευξης θα πρέπει να κάνετε τον υποψήφιο να νιώσει άνετα.

Μην τον κάνετε να περιμένει μισή ώρα στο φαρμακείο, υποδεχθείτε τον χαμογελώντας, σφίξτε του το χέρι κοιτάζοντάς τον και προσκαλέστε τον να σας ακολουθήσει στο γραφείο σας ή σε έναν άλλο απομονωμένο χώρο του φαρμακείου.

6. Καλό θα ήταν επίσης να μην καθίσετε πίσω από το γραφείο σας για να μην ενταθεί η αίσθηση ιεραρχίας.

Όταν ο υποψήφιος είναι πιο χαλαρός, είναι πιθανόν να έχει πιο καθαρή σκέψη και η «απόδοσή» του θα λειτουργήσει προς όφελος και των δυο σας.

Η πρόταση της αμοιβής

Όσον αφορά την αμοιβή να είστε ρεαλιστές.

Αν προσφέρετε έναν μισθό αρχάριου, δεν μπορείτε να περιμένετε ότι θα ενδιαφερθεί για τη θέση κάποιος έμπειρος φαρμακοποιός.

Ο μισθός δεν θα πρέπει να αποτελεί ούτε εμπόδιο, αλλά βέβαια ούτε και το πρώτο κριτήριο πρόσληψης.

Ένας βοηθός φαρμακείου ή ένας συνεργάτης που αμείβεται λίγο καλύτερα από τον μέσο όρο, αντιμετωπίζει πολύ θετικά τη δουλειά, αλλά αντίθετα ένας συνεργάτης που δεν έχει αξιολογηθεί σωστά και δεν θα αμειφθεί καλά, έχει περισσότερες πιθανότητες να απορρίψει τη θέση ή αν τελικά δεχθεί δεν θα έχει την ίδια διάθεση.

Καλύτερα να δείξετε μεγαλύτερη ευελιξία στο θέμα του μισθού, για να μπορέσετε να προσλάβετε έναν υπάλληλο που θα είναι πιο θετικός και θα πετύχει καλύτερα αποτελέσματα.

www.PharmaManage.gr 

Κατεβάστε δωρεάν την εφαρμογή "Charami SA" στο κινητό σας και πάντοτε θα έχετε άμεση και επίκαιρη ενημέρωση για όλα τα θέματα του κλάδου της υγείας, της ομορφιάς και της ευεξίας. Επιλέξτε το αντίστοιχο με τα ενδιαφέροντά σας "κουμπί" και περιηγηθείτε στο περιεχόμενό του!

Με την περιήγησή σας στο pharmamanage.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.