Digital Marketing - Μπορώ να το Τρέξω Μόνος μου ή Όχι;

Η αναγκαιότητα του ψηφιακού μάρκετινγκ (digital marketing) και η συμβολή του στην ενίσχυση της αναγνωρισιμότητας και της φήμης των επαγγελματιών υγείας στη σημερινή εποχή, είναι πλέον αποδεκτή σχεδόν από όλους.

Το ερώτημα είναι τι μπορούμε να τρέξουμε μόνοι μας και τί είναι καλύτερα να αναζητήσουμε από τους ειδικούς.

Με βάση σχετικές έρευνες οι Έλληνες έχουν την τάση να υλοποιούν περισσότερες ψηφιακές ενέργειες εσωτερικά, όπως τη διαχείριση μέσων κοινωνικής δικτύωσης, δημιουργία σχετικού περιεχομένου, σχεδιασμό και παρακολούθηση εκστρατειών προώθησης.

Ενέργειες κυρίως τεχνολογικού χαρακτήρα όπως η υλοποίηση μίας ιστοσελίδας είναι αυτές που συνήθως ανατίθενται σε εξωτερικούς συνεργάτες.

Εκ του αποτελέσματος όμως σε βασικά θέματα όπως το SEO (Search Engine Optimization) ή και το SEM (Search Engine Marketing) που άμεσα σχετίζονται με την ανάπτυξη της αναγνωρισιμότητας και της φήμης, απουσιάζει η κατάλληλη εξειδίκευση και γνώση.

digital marketing

Ο τομέας του ψηφιακού μάρκετινγκ είναι ο συνδετικός κρίκος αποτελεσματικότητας και επιτυχίας κάθε προαναφερθείσας ενέργειας.

Η Ευκαιρία

Ολοένα και περισσότεροι άνθρωποι χρησιμοποιούν τη μηχανή αναζήτησης της Google για να ενημερωθούν για θέματα που αφορούν στην υγεία τους.

Την τάση αυτή, η οποία είναι διαρκώς αυξανόμενη, την ονομάζουμε patient empowerment.

Αυτή την τάση μπορούν να την αξιοποιήσουν οι επιστήμονες στον χώρο της υγείας για να δημιουργήσουν αναγνωρισιμότητα και εμπιστοσύνη στο κοινό στο οποίο απευθύνουν τις υπηρεσίες τους.

Αυτή η αξιοποίηση μπορεί να γίνει με το SEO (Search Engine Optimization) ή τη βελτιστοποίηση της ιστοσελίδας τους προκειμένου αυτή να εμφανίζεται στην 1η σελίδα της Google.

Ας εξετάσουμε τις βασικές παραμέτρους αυτής της βελτιστοποίησης:

Customer Personas

Είναι η αναλυτική περιγραφή των κοινών-στόχων που ενδιαφέρουν τους επιστήμονες στον χώρο της υγείας.

Το Facebook Audience Insights είναι ένα πολύ καλό εργαλείο για τη δημιουργία τους.

Δημιουργία Περιεχομένου

Η ανάπτυξη πρωτότυπου και ενδιαφέροντος περιεχομένου, το οποίο να δίνει value στα customer personas.

Για την ανάπτυξη του οι πλέον αρμόδιοι είναι οι ίδιοι οι επιστήμονες στον χώρο της υγείας.

Βοηθά σημαντικά η αξιοποίηση του Keyword Planner Tool της Google.

Άλλοι σημαντικοί παράγοντες:

• Η ταχύτητα της ιστοσελίδας μας,

• Το mobile-friendliness της,

• Η αποτελεσματική πλοήγηση μέσα σε αυτή,

• Ποιοτικά backlinks από άλλα sites σχετικά με την υγεία (π.χ blogs, news sites, portals),

• Η δραστηριότητα που αφορά στο αντίστοιχο Facebook page μέσω των social signals,

• Η εγγραφή της ιστοσελίδας στα Google Business καθώς και σε αξιόπιστα directories και

• Η αξιολόγηση των υπηρεσιών του επιστήμονα στον χώρο της υγείας μέσω reviews.

Υλοποίηση

Η ανάπτυξη πρωτότυπου και ποιοτικού περιεχομένου, το οποίο λόγω της φύσης του απαιτεί εξειδικευμένη γνώση και εμπειρία θα πρέπει να γίνει αναγκαστικά με τη συμμετοχή του Ιατρού ή Φαρμακοποιού.

Ψηφιακό Μάρκετινγκ

Άλλα βήματα, τα οποία έχουν έντονη την τεχνική διάσταση καλό θα ήταν να τα αναλάβει κάποιος εξωτερικός συνεργάτης με την ανάλογη τεχνογνωσία.

Συνεπώς, το βέλτιστο αποτέλεσμα θα επιτευχθεί με τη συνεργασία τριών μερών 1) του επαγγελματία υγείας, 2) του διαχειριστή των ψηφιακών μέσων και 3) του ειδικού σε θέματα SEO και ψηφιακού marketing.

Συνοψίζοντας

Το patient empowerment είναι μια κοινωνική τάση με αυξητικό ρυθμό.

Απ’ αυτή την τάση προκύπτει μια ευκαιρία να έρθουμε πιο κοντά στον ασθενή-πελάτη μας την οποία μπορούμε να αξιοποιήσουμε με το SEO.

Με αυτόν τον τρόπο θα ενισχύσουμε την αλληλεπίδραση του ασθενή-πελάτη με το προσωπικό μας brand, θα είμαστε συνεχώς στο μυαλό του πρώτου και συνεπώς θα έχουμε προβάδισμα όταν αυτός αναζητήσει τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες μας.

Ιωάννης - Ευάγγελος Χαραμής
Χαραμή ΑΕ
www.PharmaManage.gr

Κατεβάστε δωρεάν την εφαρμογή "Charami SA" στο κινητό σας και πάντοτε θα έχετε άμεση και επίκαιρη ενημέρωση για όλα τα θέματα του κλάδου της υγείας, της ομορφιάς και της ευεξίας. Επιλέξτε το αντίστοιχο με τα ενδιαφέροντά σας "κουμπί" και περιηγηθείτε στο περιεχόμενό του!

Με την περιήγησή σας στο pharmamanage.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.