fbpx

Φαρμακείο σε Φυσική και Ψηφιακή Παρουσία

Η τάση της τεχνολογίας είναι ήδη βαθιά ριζωμένη. Αμέτρητες εφαρμογές για την υγεία έχουν δημιουργηθεί στα smartphones.

Οι επαγγελματίες υγείας και οι ίδιοι οι ασθενείς είναι οι κύριοι χρήστες των νέων τεχνολογιών.

Η τάση της τεχνολογίας είναι ήδη βαθιά ριζωμένη. Αμέτρητες εφαρμογές για την υγεία έχουν δημιουργηθεί στα smartphones.

Σήμερα οι πληροφορίες για την υγεία πολλαπλασιάζονται στο διαδίκτυο, οι κοινότητες των ασθενών και των γιατρών έχουν αναπτυχθεί για να μοιραστούν γνώσεις και κοινές εμπειρίες.

Κάποιες από τις βασικές πρόκλησεις είναι να ξέρει ο χρήστης να φιλτράρει σωστά τις διαθέσιμες πληροφορίες, να ξέρει να ανακαλύπτει και να επικοινωνεί με το σωστό πρόσωπο ή ακόμα και να μάθει να προσαρμόζεται στη συμπεριφορά του συνομιλητή του.

Βλέποντας τις εξελίξεις, το λεγόμενο "internet of things" εκπροσωπεί την επέκταση του internet σε πράγματα και σε μέρη στον φυσικό κόσμο, έχοντας σαν στόχο να αγγίξει τον πραγματικό κόσμο, συνδυάζοντας πληροφορίες συνδεδεμένες με κώδικες φυσικών αντικειμένων.

Αυτές οι πληροφορίες μπορούν να διαβαστούν από τα smart phones και τα tablets και έτσι να έχει ο χρήστης καλύτερη επαφή με την πραγματικότητα.

Πέρα από αυτές τις ιατρικές εφαρμογές και την τηλεϊατρική, η ηλεκτρονική υγεία αποσκοπεί να δώσει λύσεις σε πολλούς που ενδιαφέρονται για παρόμοια εργαλεία για την καθημερινή τους άνεση.

Είναι χαρακτηριστικά τα βραχιόλια αυτο-μέτρησης παραγόντων, όπως για την παρακολούθηση της φυσικής δραστηριότητας, ενσωματώνοντας τη διανυόμενη απόσταση, θερμίδες που καίγονται, τον καρδιακό ρυθμό.

Όσο ο καιρός περνάει ο ψηφιακός κόσμος κερδίζει έδαφος με τρομακτική ταχύτητα!

Φυσικό και ηλεκτρονικό φαρμακείο

Και ο φαρμακοποιός σε όλα αυτά; Καλείται να τα εφαρμόσει;

Υπάρχει πλέον ένα είδος ψηφιακού μάρκετινγκ με εφαρμογές και στο Ελληνικό φαρμακείο.

Η τεχνολογία εξελίσσεται και δίνει άπειρες δυνατότητες.

Ο φαρμακοποιός απλά καλείται να επιλέξει ποιες θέλει και μπορεί να εφαρμόσει στην καθημερινότητά του.

Ας δούμε μερικές εφαρμογές

- Μπορείτε να εισαγάγετε έναν πάροχο πρόσβασης ίντερνετ στο φαρμακείο (WiFi).

Χρήστες κινητής τηλεφωνίας αναγνωρίζονται με το που εισέρχονται στον χώρο του φαρμακείου σας και ο πελάτης λαμβάνει μια πληθώρα μηνυμάτων που εσείς θέλετε να του στείλετε, σχετικά με την παθογένειά του ή τα προιόντα που πιστεύετε ότι θα τον ενδιέφεραν.

- Επίσης μπορείτε να χρησιμοποιήστε οθόνες αφής για πληροφόρηση ακόμη και σε συσκευές tablets.

Αυτές αποτελούν πόλο έλξης των πελατών σας!

Ο ασθενής μπορεί να πλοηγηθεί σε σελίδες που έχετε επιλέξει να παίζουν στις οθόνες.

Το φαρμακείο ειναι μία επιχείρηση περισσότερο μηχανογραφημένη από ό,τι ένα ιατρείο και είναι σε καλύτερη θέση να χειριστεί όλους τους τομείς της υγείας και της ευημερίας.

Μπορεί να διαβάσει πληροφορίες για προιόντα, ακόμα κι αυτά που τυχαίνει να μην έχετε εκείνη την ώρα στα ράφια σας.

Καλείτε έτσι τον ασθενή-πελάτη να περάσει λίγη ώρα πλοηγώντας στη σελίδα του φαρμακείου σας, σε πληροφορίες και προιόντα που αφορούν την ασθένειά του.

Καλείτε τον ασθενή σας να βρει απαντήσεις ανάλογα με την παθολογία του και αυτό να τον φέρει σε εσάς, ίσως για περαιτέρω ερωτήσεις και συμβουλές.

- Τίποτε δεν σας σταματάει να το εξελίξετε ακόμα παραπάνω.

Ο φαρμακοποιός εξοικειωμένος με τα κοινωνικά δίκτυα και τα φόρουμ, παίρνει θέση σε θέματα που απασχολούν τους ασθενείς του και τοποθετείτε αναφορικά περί ορθής χρήσης των φαρμάκων, την τήρηση θεραπευτικής αγωγής των ασθενών και της εξατομικευμένης υποστήριξης.

Η ψηφιακή καθημερινότητα για τον Φαρμακοποιό

Αν οι γιατροί τα καταφέρνουν καλύτερα με την ηλεκτρονική υγεία, οι φαρμακοποιοί θα μπορούσαν να πάνε γρηγορότερα, ψηλότερα και δυνατότερα.

Το φαρμακείο ειναι μία επιχείρηση περισσότερο μηχανογραφημένη από ό,τι ένα ιατρείο και είναι σε καλύτερη θέση να χειριστεί όλους τους τομείς της υγείας και της ευημερίας.

Οι e-ασθενείς είναι ασθενείς, και οι προσδοκίες τους δεν είναι διαφορετικές.

Θέλουν να συμβουλευτούν τον φαρμακοποιό τους σχετικά με τα φάρμακα και τις ιατρικές συσκευές, καθώς και για θέματα ευεξίας και άνεσης.

Όπως και σε άλλους τομείς, που είναι όλο και πιο λάτρεις της online παραγγελίας και παράδοσης στο σπίτι.

Οι ασθενείς εμπιστεύονται τον φαρμακοποιό τους, ελπίζουν να επωφεληθούν από τις συστάσεις του, όπως για παράδειγμα, να απευθύνονται ανάλογα με τις ανάγκες τους, σε ένα γιατρό, ένα κέντρο υγείας, κ.λπ.

Ισχυρές τάσεις στις e-υπηρεσίες, αφορούν ολόκληρο το περιβάλλον του φαρμάκου (από την άυλη ηλεκτρονική συνταγογράφηση, μέχρι τις online πωλήσεις παραφαρμάκων, τη φαρμακοεπαγρύπνηση, την παρακολούθηση / συμμόρφωση και κυρίως τις συμβουλές σε ψηφιακό περιβάλλον για την υγεία και ευεξία).

Ανάμεσα στις πλέον αναζητούμενες πληροφορίες είναι αυτές για τις δίαιτες αδυνατίσματος και τα συμπληρώματα διατροφής γενικά.

Την ώρα λοιπόν που πολλοί φαρμακοποιοί στην Ελλάδα δημιουργούν e-shops, η πρόταση για εφαρμογή e-υπηρεσιών είναι αδιαμφισβήτητα απαραίτητη!

Ιδιαίτερα τώρα που η εποχή της κρίσης επιβάλλει την αλλαγή και τον προσανατολισμό του φαρμακείου σε νέες υπηρεσίες υγείας!

Οι φαρμακοποιοί έχουν συμφέρον να φτάσουν εκεί τώρα, παρόλο που τέτοιου είδους δραστηριότητες θέλουν χρόνο και σωστό σχεδιασμό για αν γίνουν σωστά και αποδοτικά.

Και εξακολουθεί να είναι το απαραίτητο βήμα για όποιον θέλει να παραμείνει ανταγωνιστικός.

Διότι, πράγματι, στο πλαίσιο των νέων αποστολών, είναι σχεδόν ζωτικής σημασίας για έναν επιχειρηματία να έχει αυτοματοποιημένα εργαλεία που συνδέουν άμεσα και γρήγορα το φαρμακείο του με τον ασθενή-πελάτη του.

Χαροκόπου Μάτα, Φαρμακοποιός, Σύμβουλος Οικονομικών Υγείας
www.PharmaManage.gr

Κοινοποιήστε το Άρθρο:


Κατεβάστε δωρεάν την εφαρμογή "Charami SA" στο κινητό σας και πάντοτε θα έχετε άμεση και επίκαιρη ενημέρωση για όλα τα θέματα του κλάδου της υγείας, της ομορφιάς και της ευεξίας. Επιλέξτε το αντίστοιχο με τα ενδιαφέροντά σας "κουμπί" και περιηγηθείτε στο περιεχόμενό του!

Με την περιήγησή σας στο pharmamanage.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.