fbpx

Η Ψηφιοποίηση του Φαρμακείου σας

Τα φαρμακεία μπορούν να επωφεληθούν από τις ψηφιακές τεχνολογίες για να γίνουν πιο ελκυστικά, να προσφέρουν καλύτερες υπηρεσίες, αλλά και να ενισχύσουν την κύρια δραστηριότητά τους.

Συμβουλές για τον εξοπλισμό, σύμφωνα με τον προϋπολογισμό και τις προτεραιότητές σας.

Τα φαρμακεία μπορούν να επωφεληθούν από τις ψηφιακές τεχνολογίες για να γίνουν πιο ελκυστικά, να προσφέρουν καλύτερες υπηρεσίες, αλλά και να ενισχύσουν την κύρια δραστηριότητά τους.

Στον τομέα της υγείας, όπως στο εμπόριο, οι ψηφιακές πρακτικές αλλάζουν το πεδίο της εξυπηρέτησης και της επικοινωνίας.

Το φαρμακείο δεν μπορεί να ξεφύγει από αυτή την τάση που προέρχεται από τους ίδιους τους ασθενείς.

Η αύξηση χρήσης του Διαδικτύου, των smartphones και των tablets, έχουν ήδη αλλάξει βαθιά τα καταναλωτικά πρότυπα.

Και δεν πρόκειται για μια μόδα που θα περάσει!

Η ψηφιοποίηση του φαρμακείου ανοίγει το δρόμο για καινοτόμα επιχειρηματικά μοντέλα που επικεντρώνονται γύρω από τα θεμελιώδη στοιχεία του επαγγέλματος:

Την τεχνογνωσία στον τομέα της υγείας και τη σχέση φαρμακοποιού-ασθενούς.

Ποια είναι τα οφέλη;

Για τον ασθενή, τα ψηφιακά εργαλεία πολλαπλασιάζουν τα μέσα επικοινωνίας με τον φαρμακοποιό και παρέχουν πρόσβαση σε πιο ολοκληρωμένες και ενημερωμένες πληροφορίες για την υγεία αλλά και τις δραστηριότητες του φαρμακείου του.

Του επιτρέπουν επίσης να επωφεληθεί από μια εκτεταμένη προσφορά προϊόντων και υπηρεσιών, εξοικονομώντας χρόνο.

Για τον φαρμακοποιό, εάν η ανθρώπινη σχέση παραμείνει στο επίκεντρο του, αυτές οι νέες τεχνολογίες προσφέρουν την ευκαιρία να οργανωθεί αποτελεσματικότερα, τόσο στο back office όσο και στο front office, για να αυξήσει την παραγωγικότητα, να προσελκύσει και να διατηρήσει τους πελάτες-ασθενείς, να διαφοροποιηθεί και να ενισχύσει την εικόνα της εμπειρογνωμοσύνης του, δημιουργώντας νέες πηγές ανάπτυξης.

Πώς να ξεκινήσετε;

ΟΡΙΣΤΕ ΤΙΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΣΑΣ

Τα ψηφιακά εργαλεία πρέπει να τίθενται στην υπηρεσία των εμπορικών και στρατηγικών προσανατολισμών του φαρμακείου.

Επομένως, είναι σκόπιμο να τεθούν πρώτα οι προτεραιότητές σας:

Ποιες νέες κατηγορίες να αναπτύξετε, πώς θα προσελκύσετε νέους πελάτες, πώς θα προβάλετε τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας;

Για να επιλέξετε τις κατάλληλες λύσεις, θα πρέπει να λάβετε υπόψη σας την επιφάνεια του φαρμακείου, το είδος των πελατών, το περιβάλλον, αλλά και τη δική σας διάθεση για νέες τεχνολογίες καθώς και τις δεξιότητες της ομάδας σας.

Συνιστάται να ξεκινήσετε με το back office, αυτοματοποιώντας στο μέγιστο τις εργασίες με χαμηλή προστιθέμενη αξία.

ΥΛΟΠΟΙΗΣΤΕ ΣΙΓΑ ΣΙΓΑ ΤΑ ΣΧΕΔΙΑ ΣΑΣ

Ένα ψηφιακό οικοσύστημα χτίζεται βήμα προς βήμα.

Συνιστάται να ξεκινήσετε με το back office, αυτοματοποιώντας στο μέγιστο τις εργασίες με χαμηλή προστιθέμενη αξία.

Η εγκατάσταση ενός ρομπότ, που είναι αναγκαία πλέον σε μεγάλα φαρμακεία, πρέπει να προηγείται από ένα ψηφιακό ράφι που θα συνδέεται με αυτό.

Μερικά παραδείγματα

- Ένα φαρμακείο που πουλά πολλά παραφάρμακα, μπορεί να δοκιμάσει την «περιπέτεια» του ηλεκτρονικού εμπορίου.

- Ένα φαρμακείο προσανατολισμένο στο φάρμακο, μπορεί να πραγματοποιεί θεραπευτικές συνεντεύξεις ηλεκτρονικά με τους ασθενείς.

- Ένα φαρμακείο στο χωρίο μπορεί να προσφέρει υπηρεσίες απομακρυσμένης παρακολούθησης ασθενών, μέσω ψηφιακά συνδεδεμένων αντικειμένων.

- Ένα φαρμακείο με μικρό τζίρο μπορεί να ξεκινήσει να προωθεί εφαρμογές υγείας, μια επένδυση με μηδέν ευρώ.

Τα ψηφιακά εργαλεία στον χώρο

Ψηφιακές οθόνες

Επιτρέπουν την αύξηση της προβολής των προϊόντων.

Σήμερα οι οθόνες έχουν αποκτήσει τεχνολογική ποιότητα και μας επιτρέπουν την προώθηση προϊόντων και υπηρεσιών.

Εγκαθιστώντας μία οθόνη πάνω από έναν πάγκο εξυπηρέτησης, κατά τη διάρκεια προετοιμασίας της συνταγής, προσελκύουμε τη προσοχή του ασθενούς με τα μηνύματα που επιθυμούμε.

Επίσης, μικρές ψηφιακές οθόνες προβολής τοποθετούνται πάνω στον πάγκο εξυπηρέτησης για να προβάλλουν προϊόντα εποχιακά ή να προτείνουν συμπληρωματικά προϊόντα ανάλογα με τις αγορές του πελάτη.

Σύμφωνα με μετρήσεις έγκυρων παρόχων του εξωτερικού, η ψηφιακή σήμανση και προβολή μπορεί να αυξήσει τις πωλήσεις κατά 15% έως 30% στα προϊόντα OTC και έως και 50% στα παραφάρμακα.

Σύμφωνα με μετρήσεις έγκυρων παρόχων του εξωτερικού, η ψηφιακή σήμανση και προβολή μπορεί να αυξήσει τις πωλήσεις κατά 15% έως 30% στα προϊόντα OTC και έως και 50% στα παραφάρμακα.

Ψηφιακά ράφια

Συμμετέχουν επίσης στην επικοινωνία και προβολή των προϊόντων, χωρίς να χρειάζεται στοκάρισμα στα ράφια.

Με τη μορφή οθόνης αφής, δίνουν πρόσβαση στην εικόνα, τις περιγραφές και τις τιμές όλων των προϊόντων OTC και παραφαρμάκων.

Έτσι, εξοικονομείται και χώρος, άλλα και χρόνος για το γέμισμα και το merchandizing των κλασικών ραφιών.

Με τα ψηφιακά ράφια εξοικονομείται χώρος στο φαρμακοπωλείο και δίνεται η ευκαιρία για να δημιουργηθεί μια καμπίνα εμπιστευτικότητας.

Η αποϋλοποίηση της προσφοράς παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για ορισμένες κατηγορίες με ογκώδη προϊόντα, όπως η κατηγορία των ορθοπεδικών και του εξοπλισμού της φροντίδας στο σπίτι.

Ένα άλλο πλεονέκτημα είναι ότι διευκολύνεται η συμπληρωματική πώληση με την παροχή ενημερωτικού και διαφημιστικού περιεχομένου.

Με τα ψηφιακά ράφια το φαρμακείο μπορεί τελικά να επικοινωνήσει τις υπηρεσίες και τις ενέργειές του, καθώς και να περάσει μηνύματα πρόληψης...

Όπως συμβαίνει με τις συμβατικές οθόνες, το περιεχόμενο μπορεί να αλλάζει κατά τη διάρκεια της ημέρας βάσει του προφίλ των πελατών που το επισκέπτονται.

Τα ψηφιακά ράφια συνδέονται με το σύστημα αυτοματισμού φαρμακείου στο back office, για την παράδοση των προϊόντων.

Ο φαρμακοποιός επιλέγει τα προϊόντα και τις προβολές του και μπορεί να παρακολουθεί τις πωλήσεις καθώς και να βελτιστοποιεί τα μηνύματα σε πραγματικό χρόνο.

Οι πάροχοι υπηρεσιών φροντίζουν για την τεχνική εγκατάσταση και τη συντήρηση.

Σε αυτό το τελευταίο σημείο, απαιτείται επαγρύπνηση όσον αφορά τις συνθήκες απομακρυσμένης βοήθειας, ταχύτητας παρέμβασης και ενημέρωσης λογισμικού, διότι τίποτα δεν είναι πιο αντιπαραγωγικό από μια μαύρη οθόνη!

Η απόδοση της επένδυσης των ψηφιακών ραφιών εξακολουθεί να είναι πιο δύσκολο να αξιολογηθεί, αλλά σύμφωνα με αποτελέσματα σε 250 εφοδιασμένα φαρμακεία, στη Γερμανία και στην Ιταλία, σημειώνεται αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 7 έως 13% για τα προτεινόμενα προϊόντα.

Διαδραστικοί τερματικοί σταθμοί και ταμπλέτες

Εκτελούν σχεδόν τις ίδιες λειτουργίες, με τη μορφή τερματικού σταθμού προσβάσιμου στους πελάτες στην περιοχή πωλήσεων.

Ο πελάτης μπορεί να ενημερωθεί για προϊόντα, μόνος του ή συνοδευόμενος από ένα μέλος της ομάδας.

Και πάλι, μπορούν να προταθούν πολλές λειτουργίες για την ενίσχυση της συμβουλής:

Διαγνωστικά βίντεο, συμπληρωματικές συστάσεις...

Ο πελάτης μπορεί επίσης να γεμίσει ένα εικονικό καλάθι, και σε ορισμένες περιπτώσεις, να πληρώσει απευθείας στον τερματικό σταθμό.

Όσο για τις διαδραστικές ταμπλέτες ο πελάτης μπορεί, μέσω ερωτηματολογίων, να ενημερωθεί για τα προϊόντα που ανταποκρίνονται στις ατομικές του ανάγκες, προτείνοντας του τα κύρια αλλά και τα συμπληρωματικά προϊόντα.

Τόσοι πολλοί μοχλοί που ευνοούν την παρορμητική αγορά!

Οι ψηφιακές συνδεδεμένες συσκευές για την παρακολούθηση των δεδομένων υγείας, έχουν κάθε λόγο να πωλούνται στα ράφια των φαρμακείων.

Ψηφιακά συνδεδεμένες συσκευές

Οι ψηφιακές συνδεδεμένες συσκευές για την παρακολούθηση των δεδομένων υγείας, έχουν κάθε λόγο να πωλούνται στα ράφια των φαρμακείων.

Οι μεγαλύτεροι έμποροι λιανικής πώλησης, όπως τα Public και το Πλαίσιο, έχουν επενδύσει στον έλεγχο αυτής της αγοράς αλλά μόνο στο τεχνικό μέρος και όχι στο ιατρικό.

Οι έρευνες δείχνουν το αυξανόμενο ενδιαφέρον των ασθενών για παρακολούθηση των παθολογιών τους μέσω αυτών των συσκευών.

Συνεπώς, η ανάπτυξη των υπηρεσιών που συνδέονται με αυτές τις ψηφιακές συσκευές είναι απαραίτητη στο φαρμακείο, με στόχο να δημιουργηθεί ένα νέο κανάλι προσέλκυσης πελατών, αλλά και μια ακόμη πηγή εσόδων.

Οι πλέον απαραίτητες ψηφιακές συσκευές είναι:

Μετρητής γλυκόζης αίματος, μετρητής αρτηριακής πίεσης, ζυγαριά και ο ιχνηλάτης σωματικής δραστηριότητας, με την προϋπόθεση ότι αυτές οι συσκευές να ανήκουν στην κατηγορία ιατροτεχνολογικών προϊόντων.

Παράλληλα αναπτύσσονται και εφαρμογές που συνδέονται με πλατφόρμα διαχείρισης των δεδομένων αυτών, και έχουν ακόμη και τη δυνατότητα πρόσβασης σε μια εικονική ιατρική διαβούλευση.

Οnline εργαλεία

Διατηρώντας επαφή με τον ασθενή εκτός φαρμακείου, 7/7 ημέρες και 24/24 ώρες, είναι σημαντικό να υπάρχει ευρύτερα μια παρουσία στο διαδίκτυο.

Ένα website με μία σελίδα παρουσίασης, τα στοιχεία επικοινωνίας και τις ώρες λειτουργίας του φαρμακείου... είναι το ελάχιστο που πρέπει να κάνετε.

Η προβολή προϊόντων, οι ειδήσεις του φαρμακείου, η ατζέντα των εφημεριών και διανυκτερεύσεων, συμβουλές για την υγεία... μπορεί να αναρτηθούν εκεί.

Η δημιουργία του δικτυακού σας τόπου απαιτεί όμως τεχνικές δεξιότητες, χρόνο και χρήμα.

Μπορείτε να επιλέξετε ανάμεσα στην πληθώρα παρόχων δημιουργίας website, εξειδικευμένων ή όχι στον φαρμακευτικό κόσμο, που προτείνουν πολλές λύσεις και ένα ευρύ φάσμα αμοιβών και παρέχουν υπηρεσίες που επιτρέπουν στην ομάδα να αφιερώνει ελάχιστο χρόνο στη διαχείρισης του.

Ιδιαίτερη προσοχή θα δοθεί στην τήρηση των διοικητικών και κανονιστικών απαιτήσεων.

Ένα website αποτελεί μια επένδυση στην επικοινωνία και στην εικόνα του φαρμακείου.

Ωστόσο, η απόδοση της επένδυσης μπορεί να υπολογιστεί ανάλογα με τον τύπο και τη θέση του φαρμακείου, την κατανομή του κύκλου εργασιών και τον αριθμό των ασθενών.

Ο αντίκτυπος μετράται επίσης από τον αριθμό των επισκέψεων που μπορούν να φτάσουν αρκετές εκατοντάδες, μετά από δύο ή τρεις μήνες, εάν η πλατφόρμα έχει ενδιαφέρουσες πληροφορίες και είναι έξυπνα στημένη.

Όσο για τις πωλήσεις μέσω διαδικτύου, αυτές παραμένουν μια πιο σύνθετη δραστηριότητα για ανάπτυξη, από την άποψη της απαιτούμενης υποδομής, της εφοδιαστικής διαδικασίας και των κανονισμών.

Τέλος, τα κοινωνικά δίκτυα, προσφέρουν προστιθέμενη αξία, όσον αφορά τη διαδραστικότητα και τη φιλικότητα προς τον χρήστη. Αυτός ο δίαυλος επικοινωνίας προσφέρεται όχι μόνο για προβολή προϊόντων και υπηρεσιών, αλλά και για την οργάνωση δημοσκοπήσεων και κουίζ.

Όσο για τις πωλήσεις μέσω διαδικτύου, αυτές παραμένουν μια πιο σύνθετη δραστηριότητα για ανάπτυξη, από την άποψη της απαιτούμενης υποδομής, της εφοδιαστικής διαδικασίας και των κανονισμών.

Τέσσερεις ενέργειες «κλειδιά» για την ανάδειξη της ψηφιακής στρατηγικής σας

1. Συμμετοχή όλης της ομάδας

Δώστε στους συνεργάτες σας την ευκαιρία να συμμετέχουν στην ανάπτυξη της ψηφιακής στρατηγικής σας.

Ενημερώστε τους για την επένδυση που θα γίνει σε χρόνο και χρήμα, αλλά και τα οφέλη που αναμένονται.

Η εκπαίδευση τους πάνω στα διάφορα εργαλεία είναι επίσης απαραίτητη και συχνά παρέχεται από τους ίδιους τους παρόχους.

Τέλος, είναι επίσης απαραίτητο να διορίσετε έναν «ψηφιακό διαχειριστή», ο οποίος θα εξασφαλίζει, σε συνεργασία με τους παρόχους, την καλή λειτουργία και την ενημέρωση των εργαλείων.

Απαραίτητη η ανασκόπηση με την ομάδα, ένα μήνα μετά τη λειτουργία ενός εργαλείου.

2. Επικοινωνήστε με τους ασθενείς

Έχοντας ήδη εξοικειωθεί με τον ψηφιακό κόσμο, το ευρύ κοινό πρέπει να γνωρίζει τις λύσεις που αναπτύσσει το φαρμακείο σας και τις πιθανές χρήσεις τους.

Εάν υπάρχουν στον χώρο του φαρμακείου, οθόνες, ψηφιακά ράφια, τερματικοί σταθμοί, ταμπλέτες… πρέπει να αποτελέσουν αντικείμενο επικοινωνίας στο website σας.

Η διεύθυνση URL θα πρέπει να εμφανίζεται επίσης στη βιτρίνα, στις κάρτες σας, στις αποδείξεις σας, στις τσάντες σας… παντού!

Επιπλέον, πρέπει να ενημερώσετε και προφορικά στον πάγκο τον ασθενή ότι διαθέτετε ψηφιακά εκπαιδευτικά βίντεο σχετικά με το προϊόν που μόλις αγόρασε.

3. Επιμεληθείτε το περιεχόμενο

Η τακτική ανανέωση του ψηφιακού περιεχομένου αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για τη διατήρηση του ενδιαφέροντος των ασθενών και τη διατήρηση της δυναμικής εικόνας του φαρμακείου.

Ειδικά, δεδομένου ότι η τεχνολογία καθιστά δυνατή την τροποποίηση τους με ένα κλικ.

Η συχνότητα πρέπει να προσαρμόζεται στα διαθέσιμα εργαλεία και πόρους, καθώς και σε εξωτερικούς παράγοντες όπως η εποχικότητα.

Στα τερματικά και στις οθόνες, οι αλλαγές θα πρέπει να γίνονται, στην καλύτερη περίπτωση κάθε εβδομάδα ή το αργότερο κάθε μήνα.

Στα κοινωνικά δίκτυα, ο ρυθμός των ενημερώσεων πρέπει να διατηρηθεί σε 1-2 αναρτήσεις στο ελάχιστο την εβδομάδα.

Σε έναν ιστότοπο, η ενημερωμένη έκδοση περιεχομένου, βελτιώνει τη φυσική αναφορά και τη συνάφεια των πληροφοριών που ζητούν οι χρήστες του Διαδικτύου.

Χωρίς να ξεχνάμε φυσικά να απαντάμε σε εύλογο χρόνο σε όλα τα μηνύματα που αποστέλλονται με email ή SMS.

4. Προσαρμόστε τα εργαλεία

Οι πάροχοι προσφέρουν τακτικά ενημερώσεις λογισμικού και νέα χαρακτηριστικά για τα προϊόντα τους, τα οποία πρέπει να χρησιμοποιηθούν για να παραμείνουν «σε λειτουργία».

Όμως χρειάζεται και μία συνεχής επαγρύπνηση πάνω στην ταχεία εξέλιξη των τεχνολογιών και των χρήσεων όπως οι ολογραφικές βιτρίνες ή οι αγορές με QR code, καινοτομίες που έρχονται σύντομα!

Αντώνης Σακάλογλου, Σύμβουλος Επιχειρηματικής Ανάπτυξης
Χαραμή ΑΕ
www.PharmaManage.gr

Κοινοποιήστε το Άρθρο:


Κατεβάστε δωρεάν την εφαρμογή "Charami SA" στο κινητό σας και πάντοτε θα έχετε άμεση και επίκαιρη ενημέρωση για όλα τα θέματα του κλάδου της υγείας, της ομορφιάς και της ευεξίας. Επιλέξτε το αντίστοιχο με τα ενδιαφέροντά σας "κουμπί" και περιηγηθείτε στο περιεχόμενό του!

Με την περιήγησή σας στο pharmamanage.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.