E-Learning, μια Αποτελεσματική Μέθοδος Εκπαίδευσης

Πιο ευέλικτη και ταχύτερη, η ηλεκτρονική εκπαίδευση έχει σταδιακά επιβληθεί στις μεθόδους εκπαίδευσης των φαρμακείων.

Αλλά αυτή η απλότητα και η ευελιξία δεν πρέπει να μας κάνουν να ξεχνάμε ότι είναι απαραίτητο να οργανώσουμε και αυτόν τον τρόπο μάθησης.

Η ηλεκτρονική εκπαίδευση μέσω internet (e-learning) είναι διαθέσιμη οποτεδήποτε και από οπουδήποτε και, όπως και οι άλλοι τρόποι μάθησης, συνιστάται να συμπεριληφθεί στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα του φαρμακείου για όλη την ομάδα.

Πριν καθορίσετε το χρονοδιάγραμμα και επιλέξετε τον πάροχο, αρχίστε με τη θέσπιση μιας στρατηγικής εκπαίδευσης.

Ποιον να εκπαιδεύσετε και σε τι;

Πριν καθορίσετε το χρονοδιάγραμμα και επιλέξετε τον πάροχο, αρχίστε με τη θέσπιση μιας στρατηγικής εκπαίδευσης.

Σε ένα μικρό φαρμακείο, ο φαρμακοποιός μπορεί να επιλέξει να εκπαιδεύσει όλη την ομάδα σε θέματα που σχετίζονται με την επιστημονική τους συμβουλή, αλλά και σε θέματα που σχετίζονται με το marketing, το merchandizing, τις τεχνικές επικοινωνίας, τη συμπληρωματική πώληση κ.ά.

Αντίθετα, σε μεγαλύτερα φαρμακεία, όπου οι αρμοδιότητες είναι διαχωρισμένες, έχει νόημα να καταρτιστούν πιο εξατομικευμένα εκπαιδευτικά προγράμματα, ανάλογα με την αρμοδιότητα του καθένα .

Ειδικά για τον ρόλο του φαρμακοποιού-manager, υπάρχουν εξειδικευμένα μαθήματα για τη διαχείριση της επιχείρησης και τη διοίκηση της ομάδας του.

Ποιες οι συνθήκες εκπαίδευσης;

Οι συνθήκες της εκπαίδευσης είναι συχνά το δυσκολότερο μέρος για να διαχειριστούμε.

Λογικά, επιλέγουμε τον χρόνο εκπαίδευσης στο εκτός αιχμής διάστημα, συνήθως το πρωί ή νωρίς το απόγευμα.

Προτιμούμε σύντομες συνεδρίες, το πολύ για 30-45 λεπτά, ώστε να μην διαταραχθεί η ομαλή λειτουργία του φαρμακείου.

Παράλληλα, επιλέγουμε συχνές συνεδρίες, 1-2 φορές την εβδομάδα, για να διατηρήσουμε τη δυναμική εκμάθησης.

Για παράδειγμα, για υλικό 8 εκπαιδευτικών ωρών, ένα διάστημα εκπαίδευσης 2-3 μηνών είναι ιδανικό.

Εδώ συνίσταται και η ευελιξία του e-learning.

Μπορεί φυσικά, κάποιος να χρειαστεί να διακόψει στη μέση ενός μαθήματος π.χ. λόγω ανάγκης στον πάγκο εξυπηρέτησης και να συνεχίσει την εκπαίδευση αργότερα (ασύγχρονο e-learning).

Βέβαια, ας μην ξεχνάμε ότι η εκπαίδευση, ακόμη και μέσω e-learning απαιτεί συγκέντρωση.

Είναι επομένως σκόπιμο, να υπάρχει ένας μικρός ήσυχος χώρος, εξοπλισμένος με έναν υπολογιστή συνδεδεμένο στο Internet, όπου η ομάδα δεν θα ενοχλείται την ώρα της εκπαίδευσης.

Ποια η απόδοση της επένδυσης;

Για να αξιολογηθεί η αποτελεσματικότητα της εκπαίδευσης, θα πρέπει να μετρηθεί η εκμάθηση των εκπαιδευόμενων, στο τέλος της κάθε συνεδρίας και να παρακολουθείται η πρόοδος μεταξύ συνεδριών, μέσω τεστ αυτοαξιολόγησης .

Τέλος, προκειμένου η ομάδα να επωφεληθεί πρακτικά από τις νέες δεξιότητες που αποκτήθηκαν, πρέπει να τεθούν σε εφαρμογή σχέδια δράσης.

Για παράδειγμα, ένας φαρμακοποιός που θέλει αυτός και η ομάδα του να παρακολουθήσουν ένα μάθημα, μπορεί να διεξάγει μια σειρά συνεντεύξεων με τον κάθε συνεργάτη, για να καταγράψει το επίπεδό του και να θέσει στόχους.

Ένα μήνα μετά την εκπαίδευση, είναι σκόπιμο να οργανωθεί μια απολογιστική συνάντηση της ομάδας, για να συζητηθούν τα προβλήματα που αντιμετωπίστηκαν και οι τομείς βελτίωσης.

Εντάξτε λοιπόν το e-learning στο εκπαιδευτικό σας πρόγραμμα και επιλέξτε σοφά τον πάροχο, για απρόσκοπτη και αποτελεσματική εκπαίδευση της ομάδας του φαρμακείου σας.

Αντώνης Σακάλογλου, Σύμβουλος Επιχειρηματικής Ανάπτυξης, PhD
ΧΑΡΑΜΗ ΑΕ
www.PharmaManage.gr

Κατεβάστε δωρεάν την εφαρμογή "Charami SA" στο κινητό σας και πάντοτε θα έχετε άμεση και επίκαιρη ενημέρωση για όλα τα θέματα του κλάδου της υγείας, της ομορφιάς και της ευεξίας. Επιλέξτε το αντίστοιχο με τα ενδιαφέροντά σας "κουμπί" και περιηγηθείτε στο περιεχόμενό του!

Με την περιήγησή σας στο pharmamanage.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.