Διαχειριστείτε Έξυπνα μια Σελίδα στο Facebook

Δημιουργώντας μια επαγγελματική σελίδα στο Facebook, θα δώσετε στο φαρμακείο σας μια μοντέρνα εικόνα, διατηρώντας την επαφή με τους πελάτες σας και εκτός του φυσικού σας χώρου.

To Faceboοk είναι απλό στον χειρισμό, δωρεάν, και δίνει στους πελάτες σας τη δυνατότητα να σας γνωρίσουν καλύτερα, προτείνοντάς τους πληροφορίες σχετικά με θέματα υγείας και ομορφιάς, δημοσιεύοντας άρθρα, φωτογραφίες ή βίντεο.

Διαχειριστείτε Έξυπνα μια Σελίδα στο Facebook

Ξεκινώντας...

Το πρώτο βήμα, που πρέπει να κάνετε πριν δημιουργήσετε την επαγγελματική σελίδα του φαρμακείου σας στο Facebook, είναι να διαμορφώσετε το προσωπικό προφίλ σας και στη συνέχεια να το συνδέσετε με τη σελίδα του φαρμακείου σας.

Κατά τη διάρκεια επεξεργασίας του προφίλ, θα σας ζητηθεί να επιλέξετε μια φωτογραφία προφίλ - ιδανικά το logo του φαρμακείου σας - και μια φωτογραφία για το εξώφυλλο.

Για τη φωτογραφία του εξωφύλλου θα ήταν καλύτερα να επιλέξετε μια φωτογραφία της βιτρίνας, του πάγκου εξυπηρέτησης-πώλησης ή της ομάδας του φαρμακείου σας.

Στην κατηγορία «σχετικά», σας ζητείται να γράψετε ορισμένες πληροφορίες.

Εδώ καλό θα ήταν να συντάξετε ένα μικρό κείμενο όπου θα παρουσιάζεστε εσείς και η ομάδα σας, θα τονίζονται οι ειδικότητες και οι αρμοδιότητες του καθένα, καθώς και οι υπηρεσίες που παρέχονται.

Θα πρέπει να δώσετε όλες τις χρήσιμες πληροφορίες για το φαρμακείο σας: διεύθυνση, αριθμό τηλεφώνου, ωράρια λειτουργίας, ιστοσελίδα.

Επικεντρωθείτε στην ενημέρωση

Μόλις η σελίδα σας δημιουργηθεί online, μπορείτε να αρχίσετε να επιδιώκετε την αλληλεπίδραση με τους χρήστες, οδηγώντας τους να κάνουν κλικ στο διάσημο και πολυσυζητημένο κουμπί «Μου αρέσει».

Οι πληροφορίες και τα άρθρα που θα δημοσιεύετε δεν θα πρέπει να ξεπερνούν τα τρία με τέσσερα την εβδομάδα.

Είναι αυτονόητο ότι, οποιαδήποτε πληροφορία «ανεβάζετε» στη σελίδα του φαρμακείου σας, θα πρέπει να σχετίζεται με την υγεία και την ομορφιά, διατηρώντας μια ισορροπία ανάμεσα σε άρθρα επιμορφωτικού, ενημερωτικού και διαφημιστικού χαρακτήρα.

Προβάλλετε τον ανθρώπινο παράγοντα

Η σελίδα σας έχει ως στόχο να δείξει τι συμβαίνει και πίσω από τον πάγκο πώλησης στο φαρμακείο σας.

Πχ, μπορείτε να βάλετε μια φωτογραφία ενός νέου υπαλλήλου σας στο εργαστήριο ή να δίνετε συγχαρητήρια σε ένα μέλος της ομάδας που έγινε πατέρας ή μητέρα, πάντα με τη συγκατάθεσή του.

Επιπλέον, μπορείτε να χρησιμοποιείτε χιούμορ στις αναρτήσεις σας, πάντα προσεκτικά και με μέτρο.

Μπορείτε να ευχαριστείτε τους πελάτες σας και τα μέλη της ομάδας σας με σύντομα κείμενα, φωτογραφίες και βίντεο.

Ένα μικρό βίντεο ενός λεπτού, όπου ο φαρμακοποιός θα παρέχει συμβουλές πχ, για το συνάχι, σε συνδυασμό με ένα άρθρο, είναι ιδανικός τρόπος να προωθήσετε τις υπηρεσίες σας.

Επενδύστε μακροπρόθεσμα

Όσον αφορά το κοινό το οποίο θα ακολουθεί τη σελίδα του φαρμακείου σας, σε πρώτη φάση καλό είναι να έχετε συγκρατημένες προσδοκίες.

Η σελίδα ενός φαρμακείου στο Facebook κυμαίνεται γενικά σε ένα μέσο όρο μεταξύ 100 και 200 φίλων, τουλάχιστον στην αρχή.

Με την πάροδο του χρόνου, από πελάτη σε πελάτη και από στόμα σε στόμα, θα αυξάνονται οι διαδικτυακοί σας φίλοι, επηρεάζοντας θετικά την επισκεψιμότητα του φαρμακείου σας.

Αυτό προϋποθέτει ωστόσο, πως θα αποφύγετε το λάθος που κάνουν πολλές επιχειρήσεις οι οποίες δημιουργούν σελίδα στο facebook: τη σταδιακή εγκατάλειψη της διαδικτυακής τους παρουσίας, μετά από μια αρχική περίοδο “ενθουσιασμού”.

Είναι άσχημη και με αρνητικό αντίκτυπο στη φήμη μιας επιχείρησης η ύπαρξη σελίδας στο Facebook, όπου η τελευταία ανάρτηση έγινε πριν από ένα χρόνο!

Κινητοποιήστε την ομάδα σας

Το να έχετε συνεχώς τη σελίδα σας στο Facebook ενημερωμένη χρειάζεται χρόνο.

Θα ήταν καλό να αναθέσετε τη διαχείριση του προφίλ σε ένα μέλος της ομάδας σας που είναι άνετο με τα κοινωνικά δίκτυα και έχει την διάθεση να ασχοληθεί με αυτό, ενδεχομένως και εκτός του κανονικού ωραρίου εργασίας.

Ο υπεύθυνος της σελίδας, που ονομάζεται community manager, έχει ρόλο ιδιαίτερα σημαντικό.

Πρόκειται για μία θέση που σε επιχειρήσεις με εκτεταμένη παρουσία στο διαδίκτυο, μπορεί να είναι και αποκλειστικής απασχόλησης, κάτι που ωστόσο είναι ασύμφορο οικονομικά για το μέσο φαρμακείο στην Ελλάδα.

Για το λόγο αυτό, η πρωτοβουλία τροφοδότησης μια σελίδας στο Facebook μπορεί να μεταφερθεί σε ολόκληρη την ομάδα.

Μέλη της ομάδας σας, που θεωρείτε ότι έχουν την επιστημονική επάρκεια και μπορούν να γράψουν αποδεκτά άρθρα, μπορούν να αναλάβουν τη δημιουργία και ανάρτηση τους σε τακτά διαστήματα.

Προβάλλετε τη σωστή εικόνα

Η σελίδα σας στο Facebook αποτελεί ψηφιακή επέκταση του φυσικού φαρμακείου σας και οφείλει να ανταποκρίνεται στους κανόνες επικοινωνίας «με μέτρο και ευγένεια» που επιβάλλει η αξιοπρέπεια του επαγγέλματος.

Καθώς “scripta manent - τα γραπτά μένουν” και επειδή το διαδίκτυο έχει πολλαπλασιαστικό χαρακτήρα, απαιτείται ιδιαίτερη προσοχή στη διαχείριση της σελίδας του φαρμακείου σας στο facebook.

Θα πρέπει να είστε σίγουροι για κάθε ανάρτηση και να μην δημοσιεύετε μια πληροφορία αν δεν είστε σίγουροι για την αξιοπιστία της πηγής. Τα λάθη στοιχίζουν και πρέπει να αποφεύγονται.

Επίσης προσοχή!

Η υπερβολική διαφήμιση προϊόντων και προσφορών, έχει αρνητικό αντίκτυπο στην εικόνα του φαρμακείου σας.

Διαχειριστείτε τις δημοσιεύσεις σας

Η επιτυχία μιας σελίδας Facebook εξαρτάται από πολλούς παράγοντες, κυρίως όσον αφορά τις συχνές δημοσιεύσεις.

Θα πρέπει να γίνονται με σταθερό ρυθμό και να συνδέουν την πολιτική του φαρμακείου και την επικαιρότητα.

Σε περίπτωση που έχετε αρνητικές κριτικές ή αρνητικά σχόλια, θα πρέπει να ανοίξετε μια ιδιωτική συζήτηση με τον πελάτη, για να κατανοήσετε τους λόγους της δυσαρέσκειάς του.

Το 98% των σχολίων των ασθενών συνήθως είναι θετικά.

Σε περίπτωση που δημοσιευθεί ένα αρνητικό σχόλιο θα πρέπει να απαντηθεί άμεσα.

Το άτομο που θα ασχοληθεί εδώ θα πρέπει να είναι ψύχραιμο και να απαντήσει με επαγγελματισμό και ευγένεια.

Αν το ζήτημα δεν μπορεί να λυθεί, θα πρέπει να επιμεληθεί ο ίδιος ο φαρμακοποιός.

Διαχειριστείτε Έξυπνα μια Σελίδα στο Facebook 1

Είναι απαραίτητη η συμμετοχή όλης της ομάδας στη διαχείριση της σελίδας του φαρμακείου στο Facebook;

Μια σελίδα στο Facebook μπορεί να έχει πάνω από έναν διαχειριστή.

Υπάρχουν φαρμακεία τα οποία δίνουν τη δυνατότητα σε όλη την ομάδα να συμμετέχει στη διαχείριση της σελίδας.

Ωστόσο, αν κρίνετε ότι κάποια μέλη της ομάδας δεν ενδιαφέρονται ή είναι ακατάλληλα για τον σκοπό αυτό, καλύτερα να μείνουν εκτός της διαδικτυακής σας παρουσίας.

Πώς ο Φαρμακοποιός μπορεί να οργανώσει τη διαχείριση των κοινωνικών δικτύων με την ομάδα του;

Θα πρέπει να καθοδηγεί και να διαβάζει τις πληροφορίες πριν τη δημοσίευσή τους;

Εδώ πρόκειται για μια ερώτηση εμπιστοσύνης και ικανότητας του φαρμακοποιού να μεταφέρει στην ομάδα του αυτό που ο ίδιος επιθυμεί να δει στη σελίδα του φαρμακείου.

Μια από τις πολλές ρυθμίσεις του Facebook είναι και ο προγραμματισμός των αναρτήσεων.

Η ομάδα μπορεί να συμμετέχει δημιουργώντας μηνύματα, αλλά στη δημοσίευση να προβαίνει μόνο ο φαρμακοποιός, αφού έχει κάνει έλεγχο καταλληλότητας του μηνύματος.

Τέλος, ένας πειρασμός, που κατά τη γνώμη μου καλό είναι να αποφύγετε, είναι η αύξηση των φίλων και των likes με τεχνητούς τρόπους.

Υπάρχει η δυνατότητα να “αγοράσει” κάποιος φίλους και likes για τη σελίδα του, με σχετικά χαμηλό κόστος.

Το αποτέλεσμα είναι ωστόσο βραχυπρόθεσμο και αμφιλεγόμενο, δεδομένου ότι η ύπαρξη πλήθους “φίλων” στην ιστοσελίδα σας, με περίεργα εξωτικά ονόματα και που κανείς τους δεν μιλάει ελληνικά, αφενός δεν πρόκειται να αυξήσει την επισκεψιμότητα του φαρμακείου σας και αφετέρου ίσως δημιουργήσει ερωτηματικά αμφισβήτησης σε κάποιους από τους κανονικούς σας φίλους-πελάτες.

Κωνσταντίνος Κωστίκας, Φαρμακοποιός, MSc Information Systems, PhD Machine Learning, Δημιουργός του erx.gr

Με την περιήγησή σας στο pharmamanage.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.