Ηλεκτρονικό VS Φυσικό Φαρμακείο

Ποιος είπε ότι η ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου σημαίνει και το τέλος του εμπορίου στον φυσικό χώρο;

Υιοθετώντας τις συνήθειες της ψηφιακής κατανάλωσης, το εμπόριο στον φυσικό χώρο αποτελεί μια πρόκληση, στην οποία το Φαρμακείο καλείται άμεσα να ανταπεξέλθει.

Ηλεκτρονικό VS Φυσικό Φαρμακείο

Παρόλο που στην Ελλάδα το on line φαρμακείο δεν έχει επεκταθεί όσο στην Ευρώπη, οι ειδικοί συνηγορούν ότι το ηλεκτρονικό και το φυσικό εμπόριο δεν πρέπει να βρίσκονται πλέον σε αντιπαράθεση.

Το 32% των Ελλήνων δηλώνει ότι κάνει αγορές στο διαδίκτυο, αλλά προτιμάει τα ψώνια στον φυσικό χώρο.

Ένα ποσοστό της τάξης του 84%, προτιμάει την εμπειρία της ανθρώπινης επαφής στα φυσικά καταστήματα και το 78% θέλει να έχει τη δυνατότητα να βλέπει και να αγγίζει τα προϊόντα από κοντά.

Ποιες όμως είναι οι προσδοκίες του online καταναλωτή;

Ποιό είναι το μέλλον της online πώλησης;

Το ελληνικό Φαρμακείο έχει θέση σε αυτό;

Πως εξελίσσεται το ηλεκτρονικό εμπόριο του φαρμακείου;

Υπάρχει μια αύξηση του αριθμού των αγοραστών στο διαδίκτυο αλλά και του όγκου των αγορών τους σε αυτό το κανάλι.

Σύμφωνα με στοιχεία της Convert Group (Ιούλιος 2017), στην Ελλάδα καταγράφονται 250 on line φαρμακεία , εκ των οποίων τα 125 είναι ενεργά με τουλάχιστον 2.000 επισκέψεις /μήνα.

Ο τζίρος τους για το 2016 ήταν 90 εκ. € (χωρίς ΦΠΑ) με τον κανόνα 80/20 (περίπου το 20% αυτών πραγματοποίησαν το 80% του τζίρου)και με μέση αξία καλαθιού αγορών 34 € (χωρίς ΦΠΑ).

Πολύ λίγα όμως εξ' αυτών έχουν κερδοφορία μετά φόρων έως 5%.

Για το 2017, αναμένεται αύξηση τζίρου άνω του 35%.

Οι κατηγορίες προϊόντων που "πουλάνε" περισσότερο, κατά σειρά τζίρου είναι: Δερμοκαλλυντικά, Παιδική φροντίδα και Φροντίδα Υγείας.

Γιατί όμως αυτή η ανοδική τάση;

Στο διαδίκτυο οι αγορές μπορεί να γίνουν 24 ώρες το 24ωρο, 7 ημέρες την εβδομάδα, με μεγάλη ποικιλία επιλογών προϊόντων, που πολλές φορές δεν υπάρχουν στον χώρο του φυσικού φαρμακείου.

Φυσικά, η τιμή είναι σημαντικός παράγοντας στην κρίση του καταναλωτή και το διαδίκτυο τον διευκολύνει με την ευκολία της σύγκρισης τιμών αλλά και ειδών που προσφέρει.

Όπως όμως θα δούμε παρακάτω, η τιμή ΔΕΝ αποτελεί τον πρώτο παράγοντα επιλογής.

Το ηλεκτρονικό εμπόριο συναγωνίζεται το φυσικό εμπόριο;

Για 1 στους 2 Έλληνες καταναλωτές η διαδικτυακή έρευνα αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της έρευνας προ αγοράς σε κατηγορίες προσωπικής περιποίησης και προϊόντων υγείας (βιταμίνες και μη συνταγογραφούμενα φάρμακα) (Google - Ιούλιος 2017).

Οι δύο αυτοί τρόποι καναλιών αγοράς αλληλοσυμπληρώνονται και οι καταναλωτές το έχουν καταλάβει.

Μπορεί να πραγματοποιούν αγορές στο διαδίκτυο αλλά επισκέπτονται επίσης και τα φυσικά σημεία πώλησης.

Στόχος τους, με τον συνδυασμό ηλεκτρονικού και φυσικού καταστήματος, είναι να αποκτήσουν το καλύτερο προϊόν με την καλύτερη προσφορά.

Το Ίντερνετ προσφέρει την πρακτικότητα, την ευκολία και την ελευθερία της αγοράς, ενώ τα φυσικά καταστήματα προσφέρουν την άμεση διάθεση του προϊόντος και ιδιαίτερα όταν απαιτείται άμεση χρήση.

Όπως φαίνεται λοιπόν το 2020, θα μιλάμε μόνο για εμπόριο, το ηλεκτρονικό και το φυσικό εμπόριο θα είναι ένα!

Ποια είναι τα κλειδιά της επιτυχίας ενός ηλεκτρονικού φαρμακείου (e-shop);

Μπορούμε να στηριχθούμε στη συμπληρωματικότητα μεταξύ φυσικού καταστήματος και του eshop.

Σε άλλες κατηγορίες του εμπορίου, πολλά e-shop αναζητούν, μέσα από κάθε περίσταση, τη φυσική επαφή με τον πελάτη και συχνά καταλήγουν στο να ανοίγουν παράλληλα και φυσικά καταστήματα.

Παράγοντες για τη δημιουργία θετικής εμπειρίας στον καταναλωτή πριν την πώληση αποτελούν:

• ο σχεδιασμός της ιστοσελίδας που πρέπει να είναι απλή, γρήγορη, αξιόπιστη και φιλική σε χρήση από κινητές συσκευές,

• η μεγάλη διαθεσιμότητα προϊόντων,

• η επαρκής πληροφόρηση για το προϊόν (Φωτογραφίες, χαρακτηριστικά κλπ),

• η διαδικασία check out,

• τα μειωμένα/μηδενικά έξοδα αποστολής καθώς και

• η πληθώρα επιλογών στον τρόπο πληρωμής.

Στη μετά την πώληση δημιουργία θετικής εμπειρίας συντελούν:

- η αξιοπιστία της διαθεσιμότητας του προϊόντος,

- η έγκαιρη παράδοση,

- η δυνατότητα παρακολούθησης της διαδικασίας αποστολής-παράδοσης,

- η ευκολία και αμεσότητα στην επικοινωνία,

- η συσκευασία και

- η δυνατότητα επιστροφής.

Ηλεκτρονικό VS Φυσικό Φαρμακείο

Ποιό είναι το προφίλ του ηλεκτρονικού πελάτη;

Ο ηλεκτρονικός πελάτης ο οποίος ήταν κάτω των 35 χρονών, άνδρας της πόλης και τεχνόφιλος δεν υπάρχει πια.

Το ηλεκτρονικό εμπόριο έχει «εκδημοκρατιστεί» και πλέον υπάρχει μια ισοτιμία ανδρών και γυναικών αγοραστών στο διαδίκτυο.

Ιδιαίτερα στο ηλεκτρονικό φαρμακείο, οι γυναίκες αποτελούν μεγαλύτερο του 70% του αγοραστικού κοινού.

Όσον αφορά το χάσμα γενεών, τείνει να μειώνεται.

Π.χ., στις ηλικίες άνω των 60 ετών, παρατηρούμε μια πρόοδο της αύξησης της τάξης του 30%, η οποία συνήθως συνδέεται με τις προσφορές.

Πώς οι φαρμακοποιοί θα πετύχουν τις online πωλήσεις;

Μέσα σε αυτή την ψηφιακή μετάβαση, πρέπει περισσότερο από ποτέ να έχουμε μια αληθινή αντανάκλαση της πραγματικότητας όσον αφορά το αγοραστικό ταξίδι του πελάτη στο σημείο πώλησης.

Πριν ξεκινήσουμε την προώθησή της, πρέπει να υπάρχει η βεβαιότητα για την ορθότητα αυτής της ψηφιοποίησης, χωρίς ανταγωνισμό με το φυσικό μας φαρμακείο.

Οι ειδικοί του Ίντερνετ θα πρέπει να αφιερώσουν χρόνο για να πείσουν τους φαρμακοποιούς πως μπορεί το ηλεκτρονικό εμπόριο να είναι πλεονέκτημα και όχι απειλή για το παραδοσιακό φαρμακείο.

Σε κάθε περίπτωση το ηλεκτρονικό εμπόριο εξελίσσει το επάγγελμα σε επίπεδο δεξιοτήτων.

Η επανάσταση του e-commerce δεν έχει ακόμη τελειώσει, καθώς το 32% του πληθυσμού αγοράζει στο Ίντερνετ, και εμείς ήδη μιλάμε για m-commerce δηλαδή για αγορές μέσω κινητού τηλεφώνου.

Γίνεται αντιληπτό λοιπόν, ότι η ανάπτυξη των εμπορικών ιστοσελίδων είναι μια πρόκληση στρατηγικής σημασίας.

Τολμήστε την!

www.PharmaManage.gr 

Κατεβάστε δωρεάν την εφαρμογή "Charami SA" στο κινητό σας και πάντοτε θα έχετε άμεση και επίκαιρη ενημέρωση για όλα τα θέματα του κλάδου της υγείας, της ομορφιάς και της ευεξίας. Επιλέξτε το αντίστοιχο με τα ενδιαφέροντά σας "κουμπί" και περιηγηθείτε στο περιεχόμενό του!

Με την περιήγησή σας στο pharmamanage.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.