Νέα Εργαλεία Προβολής και Merchandizing

Οι ψηφιακές τεχνολογίες και οι εφαρμογές τους ανοίγουν έναν καινούριο δρόμο στο merchandising και τις προωθητικές ενέργειες στα φαρμακεία.

Οι προοπτικές ανάπτυξής τους αυξάνονται σημαντικά, πολλαπλασιάζοντας τις δυνατότητες αλληλεπίδρασης με τους πελάτες.

Η ψηφιακή τεχνολογία έχει κάνει άλματα, κάνοντας τους φαρμακοποιούς να αναρωτιούνται για το πώς μπορούν να την αξιοποιήσουν.

Νέα Εργαλεία Προβολής και Merchandizing

Με αφετηρία την αρχή που θέλει τη «ζωντανή» πληροφορία (εικόνα και βίντεο) να είναι πιο αποτελεσματική από τη στατική που παρέχει η παραδοσιακή προβολή στο χαρτί , δημιουργούνται σενάρια όπου αυτά τα νέα προϊόντα, μέσω της ψηφιοποίησης της οθόνης και της διασύνδεσης με διάφορα δεδομένα, μπορούν να φέρουν την επανάσταση στην επικοινωνία μέσα στο φαρμακείο και ειδικότερα σε ό,τι αφορά στην προώθηση:

Την επανάσταση στα ψηφιακά προωθητικά υλικά στο φαρμακείο με λίγα λόγια!

Σήμερα, με πολλά ψηφιακά προϊόντα να είναι ακόμα στη φάση των δοκιμών, οι πάροχοι σχετικών υπηρεσιών θέλουν να δοκιμάσουν τις δυνατότητες εφαρμογής τους, πριν τα λανσάρουν στην αγορά.

Αναμφίβολα, η δυναμική και διαδραστική προώθηση είναι εκ προοιμίου πιο αποτελεσματική, όμως λαμβάνοντας υπόψη τις διαφορετικές προοπτικές που προσφέρουν οι νέες τεχνολογίες, δεν μπορεί να ξέρει κανείς από πριν, τι είναι αποτελεσματικό ή όχι μέσα στο φαρμακείο.

Η επιλογή αυτή δεν είναι καθόλου εύκολη.

Ψηφιακά Υλικά Προώθησης

Στις προωθητικές ενέργειες στο φαρμακείο, επικρατεί εδώ και πολλά χρόνια η δυναμική προβολή μέσω των οθονών στις βιτρίνες ή στον χώρο πώλησης.

Οι προτάσεις του Φαρμακείου (προσφορές, νέα προϊόντα κ.λπ.) με δυναμικό περιεχόμενο (πρόβλεψη καιρού, εορτολόγιο, ειδήσεις κ.λπ.) είναι ικανή να βοηθήσει στην πώληση μέσω της σύνδεσης που επιτυγχάνεται με τους πελάτες.

Αυτό ενσαρκώνεται κυρίως στις «ψηφιακές οθόνες» που έχουν ήδη κάνει την εμφάνισή τους στα φαρμακεία στην Ελλάδα και σε αρκετές άλλες ευρωπαϊκές χώρες εδώ και μερικά χρόνια.

Σήμερα, τοποθετούνται πίσω από τους πάγκους και στις βιτρίνες, όμως τείνουν να εγκατασταθούν και μέσα στον χώρο πώλησης.

Προοδευτικά, το μόνο που θα έχουν να κάνουν οι πελάτες, είναι να αγγίξουν την εικόνα του προϊόντος που προβάλλεται στην οθόνη για να λάβουν διάφορες πληροφορίες σχετικά με αυτό, είτε στην οθόνη είτε στο smartphone τους, αλλά και γύρω από διάφορα σχετιζόμενα προϊόντα και προτάσεις.

Επιτρέπουν, επίσης, να προβάλλονται προωθητικά βίντεο, δίνοντας στους πελάτες τη δυνατότητα να ψάξουν τα προϊόντα ανά κατηγορία πάθησης.

Ωστόσο, οι κατασκευαστές δοκιμάζουν και άλλα συστήματα που τους βοηθούν να κάνουν πιο αποφασιστικά βήματα, με τη βασική τεχνολογία να είναι σχεδόν η ίδια.

Για παράδειγμα, μια οθόνη αφής που επιτρέπει τη διαδραστικότητα με τους πελάτες, όπου όμως το προσφερόμενο πακέτο διαφέρει, μιας και είναι εμπλουτισμένο και με άλλες υπηρεσίες.

Τροφοδοτώντας τις Βάσεις Δεδομένων

Στην κατεύθυνση αυτή, οι κατασκευάστριες εταιρείες έχουν ήδη παρουσιάσει ένα τέτοιο σύστημα, το οποίο διαφοροποιεί τις δυνατότητες λήψης πληροφοριών μέσω της οθόνης αφής, επιτρέποντας παράλληλα και την πληρωμή. Αφού γίνει αυτό, ο πελάτης παραλαμβάνει την παραγγελία του από το ταμείο.

Ένα άλλο σχετικό σύστημα αποτελείται επίσης από μια ψηφιακή οθόνη, δίνοντας επιπλέον στον πελάτη τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσει την κάρτα υγείας του.

Νέα Εργαλεία Προβολής και Merchandizing 2

Οι κατασκευαστές εκτιμούν ότι μπορεί να τραβήξει ακόμα περισσότερο την προσοχή των πελατών, προσφέροντας ποικίλες λειτουργίες μέσα στον χώρο του φαρμακείου.

Όμως, όπως τονίζουν, δεν πρόκειται να το λανσάρουν στην αγορά, αν δεν έχουν προηγηθεί σχετικές έρευνες μεταξύ των φαρμακοποιών.

Ψηφιακές Καινοτομίες Προβολής

Η τεχνολογική κοινότητα τα τελευταία έτη προωθεί την έννοια του Internet of Things (IoT) όπου όλες οι συσκευές, μηχανήματα, προϊόντα, κτίρια κ.λπ. ανταλλάσσουν πληροφορίες στο φυσικό επίπεδο.

Οι 2 κολοσσοί στο χώρο της τεχνολογίας, Apple και Google, έχουν καταλήξει στο πρωτόκολλο που θα ακολουθήσουν και θα είναι το Bluetooth, με λύσεις που αναφέρονται ως beacons.

Τα beacons λειτουργούν ως φάροι και εκπέμπουν σήματα έως και 70 μέτρα από το σημείο τοποθέτησής τους.

Με αυτό τον τρόπο, χαρακτηρίζεται το φυσικό επίπεδο στον ηλεκτρονικό χώρο.

Το beacon εκπέμπει πληροφορίες τις οποίες ο καταναλωτής μπορεί να «καταναλώνει» στο smartphone του, διεγείροντας ηλεκτρονικό περιεχόμενο με προτροπή για πωλήσεις.

Με αυτό τον τρόπο, ο καταναλωτής περιηγείται στο φυσικό χώρο με δυνατότητα πρόσβασης των πληροφοριών για το προϊόν ή την κατηγορία προϊόντων που τον ενδιαφέρει στο κινητό του.

Δεν υπάρχει πιο άμεση ψηφιακή προωθητική ενέργεια από αυτή, με πολύ σύντομο χρόνο δράσης για τον πελάτη.

Πρόκειται για μια εφαρμογή που επιτρέπει επίσης τον διάλογο, προτείνοντας για παράδειγμα καλλυντικά που ταιριάζουν στο δέρμα του κάθε πελάτη, με την προϋπόθεση ότι ο φαρμακοποιός θα έχει δημιουργήσει μια βάση δεδομένων με τα χαρακτηριστικά τους.

Επιπλέον, όταν ο πελάτης ολοκληρώνει τις αγορές του, ο Φαρμακοποιός καλείται να αξιοποιήσει όλα τα τεχνολογικά εργαλεία ώστε να συμβουλέψει, να ευχαριστήσει τον πελάτη για τις αγορές του και να τον παροτρύνει για τις μελλοντικές του.

Ήδη στην Ελλάδα και την Ευρώπη δοκιμάζονται καινοτόμες λύσεις που αναπτύσσουν την επικοινωνία με τον πελάτη μέσα από tablets που εγκαθίστανται στον πάγκο εργασίας και πλησίον του ταμείου, καθώς και από αυτόματες αποστολές emails και μηνυμάτων στα κινητά.

Τέλος, μια άλλη ενδιαφέρουσα καινοτομία είναι αυτή ενός «τερματικού – ολογράμματος».

Για τους κατασκευαστές, είναι ένας άλλος τρόπος να τραβάς την προσοχή των πελατών και να επικοινωνείς μαζί τους.

Έχει τη δυνατότητα να βρίσκεται τόσο στη βιτρίνα όσο και στο εσωτερικό του φαρμακείου.

Εδώ το προϊόν προβάλλεται τρισδιάστατα (3D), με το ολόγραμμα να αποτελείται από κείμενα και εικόνες. Για τους ειδικούς, η τρισδιάστατη εικόνα μπορεί να έχει άμεση επίδραση στους πελάτες.

Το Φαρμακείο του Μέλλοντος

Φαίνεται λοιπόν και στην πράξη ότι στην Ευρώπη οι προωθητικές ενέργειες στο φαρμακείο στρέφονται σταδιακά προς την κατεύθυνση των ψηφιακών τεχνολογιών, που στα επόμενα χρόνια είναι πολύ πιθανό, χάρη στην εξέλιξη της τεχνολογίας, να αποτελέσουν μονόδρομο για τους επαγγελματίες του κλάδου.

Αναμφίβολα, θα πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό εργαλείο στα χέρια των φαρμακοποιών, εφόσον υπάρχει η σωστή υποστήριξη.

Με αυτά τα δεδομένα, δεν θα αργήσει η ώρα που και στη χώρα μας θα υποχρεωθούμε να ακολουθήσουμε τον δρόμο της ψηφιακής τεχνολογίας και σε αυτόν τον τομέα.

Καλώς ήρθατε στο φαρμακείο του μέλλοντος!

Βασίλης Παπακώστας, MBA, Γενικός Διευθυντής ITEQ

Κατεβάστε τώρα το Application!

Με την περιήγησή σας στο pharmamanage.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.