fbpx

Τα Καλλυντικά Πηγή Ρευστότητας στον Τζίρο του Φαρμακείου

Η κατηγορία των καλλυντικών αποτελεί τα τελευταία χρόνια σημαντική πηγή εσόδων για τα φαρμακεία, τα οποία κερδίζουν συνεχώς μερίδια από τα άλλα κανάλια διανομής!

Συνέντευξη Προέδρου Πανελλήνιου Συνδέσμου Βιομηχάνων & Αντιπροσώπων Καλλυντικών & Αρωμάτων (ΠΣΒΑΚ), κ. Θεόδωρου Γιαρμενίτη (Θ.Γ.) στο Περιοδικό PHARMACY management ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ (PM&E)

κ. Θεόδωρος Γιαρμενίτης, Πρόεδρος του Πανελλήνιου Συνδέσμου Βιομηχάνων & Αντιπροσώπων Καλλυντικών & Αρωμάτων.

PM&Ε: Πώς κρίνετε και με ποια δεδομένα την εξέλιξη του τζίρου των καλλυντικών στο κάθε κανάλι διανομής, το τελευταίο δίμηνο, από τότε που άρχισαν τα μέτρα λόγω του κορωνοϊού;

Θ.Γ.: Τα καλλυντικά στο Φαρμακείο μαζί με τα αντισηπτικά παρουσίασαν αύξηση 70% σε σχέση με την αρχή της κρίσης.

Το Φαρμακείο και μαζί με το Super Market, ήταν τα μόνα δίκτυα με αύξηση πωλήσεων καλλυντικών.

Στη μεγάλη υγειονομική κρίση του διμήνου Μαρτίου-Απριλίου 2020 το καλλυντικό στο Φαρμακείο είχε τη μικρότερη πτώση έναντι των OTC, ΜΗ.ΣΥ.ΦΑ. και Φαρμάκων.

Ιδιαίτερα την εβδομάδα 25/03 - 31/03 σε σχέση με την αντίστοιχη του 2019, το καλλυντικό επέπλευσε στα ίδια επίπεδα με μείωση -0.1% και τα μόνα που παρουσίασαν αύξηση στην ίδια περίοδο ήταν τα O.T.C. +7,6% (Στοιχεία της ΙQVIA WEEKLY DATA).

Σ’ αυτό το αποτέλεσμα έπαιξαν σημαντικό ρόλο και τα απολυμαντικά χεριών που προστέθηκαν στην ίδια κατηγορία.

Οι φαρμακοποιοί που τόσο ποντάρουν στα προϊόντα ομορφιάς και αντηλιακής προστασίας, ιδιαίτερα αυτήν την εποχή της άνοιξης και του καλοκαιριού, είναι βέβαιον ότι θα διατηρήσουν τη δύναμή τους σ’ αυτά.

PM&Ε: Με τη ραγδαία άνοδο των αγορών από τα ηλεκτρονικά φαρμακεία που αλλάζει τις καταναλωτικές συνήθειες, τα φυσικά φαρμακεία έχουν χάσει πωλήσεις.

Τι θα συμβουλεύατε στους φαρμακοποιούς για να τονώσουν πάλι τις πωλήσεις τους σε ένα ιδιαίτερο περιβάλλον επισκέψεων των καταναλωτών στο φυσικό φαρμακείο;

Θ.Γ.: Πράγματι αυτήν την περίοδο ανέκυψε μία ραγδαία αύξηση των πωλήσεων καλλυντικών από τα e-pharmacy και τα στοιχεία είναι εντυπωσιακά με αύξηση επισκεψιμότητας σε αυτά +46% τον Μάρτιο του 2020 έναντι του αντίστοιχου μήνα το 2019 (Στοιχεία Convert Group).

Η διατήρηση των ποσοστών θα φανεί από την περίοδο 1ης Ιουνίου έως Δεκέμβριο 2020.

Είναι γεγονός ότι η τεχνολογία απάλυνε τον εγκλεισμό και με το διαδίκτυο διευκολύνθηκαν οι ανάγκες των καταναλωτών.

Θεωρώ ότι είναι ευτύχημα που θα συμβαδίσουν το φυσικό και το ψηφιακό Φαρμακείο, άλλωστε πολλά Φαρμακεία διαθέτουν πλέον και δικό τους site.

Είναι η εξέλιξης της αγοράς. Δεν υπάρχει φόβος γι’ αυτό και αυτό συμβαίνει σ’ όλα τα δίκτυα και σε όλη την αγορά. Είναι η πρόοδος και δεν μπορούμε να τη σταματήσουμε.

Οι Φαρμακοποιοί στα φυσικά τους σημεία, γνωρίζουν πολύ καλά τον ρόλο τους και έχουν αναγνώριση απ΄ όλη την κοινωνία. Είναι τελικά οι σύμβουλοι της πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας, όπως και οι σύμβουλοι των προϊόντων ομορφιάς και των παραφαρμακευτικών προϊόντων.

Οι ηλεκτρονικές αγορές δεν θα σταματήσουν τις επισκέψεις του κοινού στα φαρμακεία για αγορές αλλά και συμβουλές.

Τα Καλλυντικά Πηγή Ρευστότητας στον Τζίρο του Φαρμακείου.

PM&Ε: κ. Γιαρμενίτη, όντας στην ηγεσία του Συνδέσμου της Βιομηχανίας Ομορφιάς, ποιες είναι οι απαραίτητες ενέργειες, κατά τη γνώμη σας, που θα πρέπει να κάνουν οι εταιρείες για να τονώσουν την αγορά του δερμοκαλλυντικού στο φαρμακείο, αυτή την ιδιαίτερη εποχή της υγειονομικής και οικονομικής κρίσης;

Θ.Γ.: Μετά απ όσα συνέβησαν το δίμηνο Μαρτίου-Απριλίου 2020 και σε συνέχεια των όσων προκύψουν μέχρι το τέλος του 2020, η δύναμη του φαρμακείου γιγαντώνεται.

Συνεπώς, οι εταιρείες του συνδέσμου μας πρέπει να επενδύσουν ακόμη περισσότερο στο Δίκτυο του Φαρμακείου, με προωθητικές ενέργειες και συνεχή διάθεση στήριξης, τόσο για την προώθηση πωλήσεων, όσο και στον τομέα της εκπαίδευσης με όλα τα διαθέσιμα μέσα (έντυπα, ψηφιακά ή και δια ζώσης).

Είναι ευκαιρία για τις εταιρείες και τα Φαρμακεία!

Η ρευστότητα είναι ο βασιλιάς της κρίσης και υπάρχει ακόμη εξ ανάγκης στα δύο Δίκτυα, Φαρμακείο και Super Market.

Πιστεύω δε ότι θα ακολουθήσουν τα Κομμωτήρια και τα Κέντρα Αισθητικής και Ευεξίας.

Οι επιχειρήσεις μας πρέπει να προσαρμόζονται στο σημερινό δύσκολο περιβάλλον και ευτυχώς βρίσκονται σε καλύτερη οικονομική κατάσταση από άλλους κλάδους.

Και ένα τελευταίο μήνυμα στους φίλους φαρμακοποιούς...

Η οικονομία είναι και ψυχολογία...

Το Δίκτυο του Φαρμακείου παρέμεινε στις επάλξεις και προφύλαξε το ταμείο σας και κράτησε το κοινό σας!

www.PharmaManage.gr

Κοινοποιήστε το Άρθρο:


Κατεβάστε δωρεάν την εφαρμογή "Charami SA" στο κινητό σας και πάντοτε θα έχετε άμεση και επίκαιρη ενημέρωση για όλα τα θέματα του κλάδου της υγείας, της ομορφιάς και της ευεξίας. Επιλέξτε το αντίστοιχο με τα ενδιαφέροντά σας "κουμπί" και περιηγηθείτε στο περιεχόμενό του!

Με την περιήγησή σας στο pharmamanage.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.