Συνέντευξη Σόνιας Λαζαρίδου - Γερολυμάτου, Διευθύντρια του Κλάδου OTC Gerolymatos International S.A. & Global Marketing Manager Foltene Laboratories S.R.L.

Το 2019 είναι ένα ιδιαίτερα σημαντικό έτος για τη ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΣ INTERNATIONAL καθώς συμπληρώνονται δέκα έτη από την επανεκκίνηση της εταιρείας.

Το 2019 είναι ένα ιδιαίτερα σημαντικό έτος για τη ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΣ INTERNATIONAL καθώς συμπληρώνονται δέκα έτη από την επανεκκίνηση της εταιρείας.

Η κ. Σόνια Λαζαρίδου - Γερολυμάτου, Διευθύντρια του κλάδου OTC Gerolymatos International S.A. & Global Marketing Manager Foltene Laboratories S.R.L., μας κάνει μια ιστορική αναδρομή στα γεγονότα που σημάδεψαν την εξέλιξη της εταιρείας και μας μιλά για τη στρατηγική της στο μέλλον.

ΣΟΝΙΑ ΛΑΖΑΡΙΔΟΥ – ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ, Διευθύντρια του κλάδου OTC Gerolymatos International S.A. & Global Marketing Manager Foltene Laboratories S.R.L.

PHARMACY Management KAI ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ: Μιλήστε μας λίγο για τη διαδρομή της ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΣ INTERNATIONAL, αλλά και γι' αυτό το νέο επιτυχημένο εγχείρημα μέσα σε μια πολύ δύσκολη οικονομικά περίοδο.

ΣΟΝΙΑ ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ: Το 1923 ο Νικόλαος Γερολυμάτος ανοίγει ένα από τα πρώτα οργανωμένα φαρμακεία της Αθήνας αλλά και των Βαλκανίων, στο κέντρο της Αθήνας, που αποτέλεσε σημείο αναφοράς για τους Αθηναίους. Καταστράφηκε ολοσχερώς από πυρκαγιά το 1945 κατά τη διάρκεια των Δεκεμβριανών για να επαναλειτουργήσει μερικά χρόνια αργότερα.

Ο γιος του Παναγιώτης Γερολυμάτος, αναπτύσσει την δική του επιχειρηματική δραστηριότητα στις αρχές της δεκαετίας του 1960, ξεκινώντας ως εισαγωγέας κτηνιατρικών φαρμάκων στην ευρύτερη περιοχή της Αττικής. Άνθρωπος δημιουργικός και ανήσυχος, με στόχους και όραμα για το μέλλον, προχωρά σε συνεργασίες με την Σουηδική Φαρμακευτική Εταιρεία ΚΑΒΙ και αργότερα συνδέεται με την Πρωτοπόρο Γαλλική Φαρμακοβιομηχανία MERIEUX.

Σύντομα ιδρύει την Π.Ν.ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΣ ΑΕΒΕ με έδρα το Κρυονέρι και το όνομα ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΣ αποκτά ιδιαίτερη φήμη και αναγνώριση, στην ευρύτερη αγορά Υγείας. Σε διάστημα λίγων ετών η εταιρεία αποκτά έντονο εξαγωγικό προσανατολισμό και τα προϊόντα της κατακτούν σταδιακά και τις πιο απαιτητικές αγορές.

Η δεκαετία του 1980 αποτελεί ένα από τους σημαντικότερος σταθμούς της εταιρείας καθώς ενισχύεται οικονομικά και αποκτά ένα πολύ σύγχρονο για την εποχή εργοστάσιο παραγωγής φαρμάκων στο Κρυονέρι Αττικής. Η διεθνοποίηση της εταιρείας στηρίζεται στην καινοτομία προϊόντων και υπηρεσιών, καθώς και στις διεθνείς συνεργασίες με διακεκριμένες εταιρείες προμήθειας και διάθεσης φαρμακευτικών ειδών.

Το 2009, αποβιώνει ο Παναγιώτης Γερολυμάτος και το τιμόνι της εταιρίας αναλαμβάνει η τρίτη γενιά, αντιμέτωπη με μία νέα επιχειρηματική πρόκληση. Ο Νικόλας Γερολυμάτος, πρόεδρος πλέον της Gerolymatos International A.E., θέτει νέους στρατηγικούς στόχους για την εταιρεία που πλέον έχει ως βασικό πυλώνα ανάπτυξης την εξαγωγική της δράση μέσα από τα ιδιοπαραγώμενα brand της Sinomarin, Foltene & Tamarine. Παράλληλα, αναδιοργανώνονται πλήρως οι θυγατρικές εταιρείες σε ΗΠΑ, Γαλλία, Ιταλία, Τουρκία και Hong Kong, ενώ το 2012 επαναδραστηριοποιείται η εταιρεία στην ελληνική αγορά.

Το 2014 από κοινού με την ελληνική φαρμακευτική εταιρεία Galenica S.A., ο Νικόλας Γερολυμάτος δημιουργεί την Simvis S.A., μία νέα εταιρεία παραγωγής φαρμακευτικών προϊόντων, η οποία εκμεταλλεύεται το πρώην εργοστάσιο της GSK.

P.M& E: Ποιά είναι τα προϊόντα σας με τα οποία δραστηριοποιείστε στην Ελλάδα και στο εξωτερικό;

Σ.Γ: Το προϊόν Sinomarin ®, ένα από τα κύρια εξαγωγικά προϊόντα της εταιρείας, είναι ένα 100% φυσικό, κλινικά δοκιμασμένο αποσυμφορητικό μύτης. Αποτελεί την πρώτη και μοναδική πλήρη σειρά προϊόντων υπέρτονου διαλύματος θαλασσινού νερού (2,3% σε NaCl), πλούσιου σε όλα τα ευεργετικά συστατικά της θάλασσας για ασφαλή και αποτελεσματική ρινική αποσυμφόρηση. Η θυγατρική μας εταιρία Laboratoire A.I.M. στην περιοχή της Βρετάνης στη Γαλλία, αντλεί και επεξεργάζεται το θαλασσινό αυτό νερό, κυρίαρχο συστατικό για το brand Sinomarin, που γιορτάζει φέτος 20 χρόνια παρουσίας στις διεθνείς αγορές και μάλιστα σε 45 χώρες.

Λίγο έξω από το Como της Ιταλίας, η άλλη θυγατρική εταιρεία του ομίλου μας, η Foltene Laboratories παράγει τη δερμοκαλλυντική σειρά Foltene, γνωστή ήδη από τη δεκαετία του 80 για τις αποτελεσματικές λύσεις που προσφέρει στην τριχόπτωση. Η σειρά Foltene που διανέμεται σε 25 χώρες, επαναλανσαρίστηκε πριν 6 χρόνια, καταφέρνοντας να κατακτήσει αρχηγικά μερίδια στις αγορές της Μέσης Ανατολής και έντονη παρουσία στην αγορά της Κίνας. Τον Ιανουάριο του 2020 η σειρά, ακολουθώντας τις τάσεις της αγοράς κοσμετολογίας, θα κυκλοφορήσει νέους κωδικούς.

Το τρίτο brand της εταιρείας είναι το Tamarine, ένα φαρμακευτικό προϊόν φυτικής προέλευσης για την αντιμετώπιση της δυσκοιλιότητας, σε μορφή μαρμελάδας. Το προϊόν παρασκευάζεται στην μονάδα της εταιρείας στο Μενίδι Αττικής για τις αγορές της Ελλάδας και της Ιταλίας, ενώ το 2017 αγοράστηκαν τα δικαιώματα χρήσης του σήματος από την Glaxo για την διάθεσή του σε 30 ακόμα χώρες.

Παράλληλα με την εξαγωγική της δράση, η Gerolymatos International έχει τρία business unit για το κομμάτι της ελληνικής αγοράς.

Ο κτηνιατρικός κλάδος, αποκλειστικός αντιπρόσωπος της Boehringer Ingelheim, προσφέρει στην υπηρεσία των κτηνιάτρων, καινοτόμες φαρμακευτικές λύσεις υπέρ υγείας και ευζωϊας των ζώων όπως FRONTLINE,NEXGARD,VALANEQ.

Ο κλάδος των οπτικών, έχει την αποκλειστική διανομή, προώθηση και διάθεση των προϊόντων φροντίδας οφθαλμού ALCON.

Ο κλάδος OTC διανέμει και προωθεί τα ιδιοπαραγώμενα προϊοντα της Gerolymatos International, καθώς και διεθνείς μάρκες που αντιπροσωπεύει για την ελληνική αγορά, όπως τα βρεφικά προϊόντα διατροφής HiPP, το τοπικό αναλγητικό Biofreeze, τα προϊόντα ελέγχου παρασίτων της BASF, τα προϊόντα Fungoral για μυκητιασικές δερματικές λοιμώδεις και άλλα.

P.M& E: Ειδικά στο Ελληνικό φαρμακείο ποια είναι η στρατηγική σας και με ποιες μάρκες;

Σ.Γ: Τα τελευταία χρόνια το εισόδημα των πολιτών έχει μειωθεί κατά πολύ, κάτι που έχει προφανώς επηρεάσει τον κύκλο εργασιών του ελληνικού φαρμακείου. Η μείωση της φαρμακευτικής δαπάνης, η αύξηση των ΜΥΣΗΦΑ και καλλυντικών, καθώς και οι αυξήσεις των πωλήσεων μέσω των ηλεκτρονικών φαρμακείων, επηρέασαν το εισόδημα του Έλληνα φαρμακοποιού.

Η αγοραστική συμπεριφορά του καταναλωτή έχει αλλάξει πολύ τα τελευταία χρόνια. Σήμερα έρχεται πιο ενημερωμένος στον πάγκο του φαρμακείου λόγω των διάχυτων πληροφοριών που βρίσκει στο διαδίκτυο, ενώ εταιρίες και φαρμακοποιοί ερχόμαστε καθημερινά αντιμέτωπη με το ROPΟ effect.

Παράλληλα, πληθώρα κωδικών στα φαρμακεία για όλες τις κατηγορίες προϊόντων, κάνει πιο δύσκολες τις επιλογές, τόσο για τους φαρμακοποιούς, που καλούνται να επιλέξουν τις καλύτερες εταιρίες ως συνεργάτες, όσο και για τους καταναλωτές που καλούνται τελικά να επιλέξουν το προϊόν.

Στόχος και στρατηγική μας είναι να σταθούμε αρωγοί στην προσπάθεια του φαρμακοποιού να ενημερώσει και να εξυπηρετήσει το πελατολόγιο του με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Η επιτακτική ισχυροποίηση της εκπαίδευσης σε όλα τα επίπεδα κρίνεται απαραίτητη σαν μοχλός ανάπτυξης των προϊόντων μας στο φαρμακείο. Πιστεύουμε ακράδαντα πως η γνώση αποτελεί δύναμη και για αυτό ενημερώνουμε τους φαρμακοποιούς πελάτες μας με συνεχή σεμινάρια.

Η ταύτιση του ονόματος Γερολυμάτος με το ελληνικό φαρμακείο τα τελευταία 50 χρόνια, ουσιαστικά ανοίγει το δρόμο για ενδυνάμωση των υπαρχόντων μαρκών μας που βρίσκονται στις ως άνω αναπτυσσόμενες και υποσχόμενες κατηγορίες του ελληνικού φαρμακείου, ενώ ταυτόχρονα δεν αποκλείει την διείσδυση μας και σε άλλες μεγάλες κατηγορίες προϊόντων του χώρου.

P.M& E: Η εταιρεία σας εδώ και χρόνια κέρδισε την καταξίωση στην Ελληνική Αγορά της υγείας. Που οφείλεται αυτή η επιτυχία κατά τη γνώμη σας;

Σ.Γ: Δραστηριοποιούμαστε πάντα κατά τρόπο ικανό, ειλικρινή και διαφανή, ώστε να κερδίσουμε την εμπιστοσύνη των συναδέλφων, των πελατών και των συνεργατών μας.

Ο αμοιβαίος σεβασμός και εκτίμηση προς τους ανθρώπους μας, επηρέασαν σημαντικά την ανάπτυξη της εταιρείας μας. Το πλαίσιο συνεργασίας που δημιουργήθηκε από τα μέλη της οικογένειας που ίδρυσαν την επιχείρηση, στηρίχθηκε σε ένα αξιακό και δημοκρατικό σύστημα. Μέχρι και σήμερα, συνεχίζουμε να επιστρέφουμε την εμπιστοσύνη των ανθρώπων μας, μέσω της πίστης που έχουμε στην ικανότητά τους να δημιουργούν προστιθέμενη αξία την οποία μπορούμε να μοιραστούμε με τους πελάτες μας.

Η επιτυχής πορεία της GI, δεν είναι τυχαία, στηρίζεται στην επιστημονική γνώση, στην επαγγελματική συνέπεια, στην ορθολογική διαχείριση και διοίκηση, στην εργατικότητα των στελεχών της και στην ικανότητα τους να εξελίσσονται και να προσαρμόζονται στις ανάγκες της εποχής. Στην επιτυχή αυτή πορεία, είναι ιδιαίτερη η συμβολή και αφοσίωση όλων των μελών της εταιρείας Γερολυμάτου που έχουν ενστερνισθεί και αναπτύξει τις αξίες και τα οράματα των ιδρυτών της.

www.PharmaManage.gr

Κατεβάστε δωρεάν την εφαρμογή "Charami SA" στο κινητό σας και πάντοτε θα έχετε άμεση και επίκαιρη ενημέρωση για όλα τα θέματα του κλάδου της υγείας, της ομορφιάς και της ευεξίας. Επιλέξτε το αντίστοιχο με τα ενδιαφέροντά σας "κουμπί" και περιηγηθείτε στο περιεχόμενό του!

Με την περιήγησή σας στο pharmamanage.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.