3 Σημαντικοί Λόγοι για να Εκπαιδεύσετε τους Ασθενείς σας

Στο ευρύτερο πλαίσιο του τομέα της υγείας, ο φαρμακοποιός μπορεί να οργανώνει ατομικά ραντεβού με τους ασθενείς, με σκοπό να τους συμβουλεύει πάνω σε θέματα που αφορούν την πάθησή τους, όπως και σε άλλα θέματα υγείας που τους απασχολούν.

Αυτή η ενέργεια θα μπορούσε να αποτελέσει μια μορφή εκπαίδευσης των ίδιων των ασθενών γύρω από την πάθησή τους.

Τα παραπάνω θα συμβάλλουν σε μεγάλο βαθμό στην ενδυνάμωση της αξίας της συμβουλής του φαρμακοποιού προς τον ασθενή, και στην ενίσχυση των πωλήσεων μέσα στον χώρο του φαρμακείου.

Παράλληλα με τους γιατρούς, τίποτε δεν εμποδίζει τους φαρμακοποιούς να παρέχουν συμβουλές πάνω σε θέματα υγείας προς τους ασθενείς και να τους προτείνουν ατομικές συνεντεύξεις.

Ας δούμε 3 βασικούς λόγους για να το τολμήσετε:

1. Καλύτερη φροντίδα για τους ασθενείς

Παράλληλα με τους γιατρούς, τίποτε δεν εμποδίζει τους φαρμακοποιούς να παρέχουν συμβουλές πάνω σε θέματα υγείας προς τους ασθενείς και να τους προτείνουν ατομικές συνεντεύξεις.

Τα θέματα υγείας που μπορεί να αναπτύξει ένας φαρμακοποιός προς τον ασθενή του ποικίλουν: διατροφή, φυτοθεραπεία, αρωματοθεραπεία, διακοπή καπνίσματος, απώλεια βάρους, υγιεινή, πρόληψη ιώσεων… και τόσα άλλα.

Αυτή η μορφή δραστηριότητας, σίγουρα θα δώσει μεγαλύτερη αξία στον ρόλο της συμβουλής του.

Ιδιαίτερα οι χρόνιες ασθένειες (άσθμα, διαβήτης…), αποτελούν χωρίς αμφιβολία την πρώτη κατηγορία παρέμβασης για την οποία ο φαρμακοποιός, θα μπορούσε να οργανώσει ατομικά ραντεβού με τον ασθενή για να τον συμβουλεύσει κατάλληλα σχετικά με την πάθησή του.

Μέσα από αυτή τη διαδικασία των «συναντήσεων», που διακατέχεται από ένα πνεύμα εμπιστοσύνης και εχεμύθειας, ο φαρμακοποιός πραγματοποιεί μια μορφή εκπαίδευσης του ασθενούς πάνω στα θέματα υγείας που τον απασχολούν.

Αποτέλεσμα αυτών των ατομικών ραντεβού, είναι να μπορεί να παρακολουθεί στενά τον ασθενή, την συμμόρφωσή του αλλά και την πρόοδό του, με αποτέλεσμα την καλύτερη διαχείριση της πάθησής του.

2. Ενίσχυση των πωλήσεων συμπληρωματικών προϊόντων

Η ιδέα της φαρμακευτικής συμβουλής με ατομικά ραντεβού μέσα σε έναν ιδιαίτερο χώρο εμπιστευτικότητας, είναι μια στρατηγική κίνηση και είναι κάτι που μπορεί να αμείβεται μελλοντικά, όπως ήδη συμβαίνει σε άλλες Ευρωπαϊκές χώρες.

Θα ήταν λάθος όμως να μην το τολμήσουν μερικοί προοδευτικοί φαρμακοποιοί, περιμένοντας μόνο τη χρηματική αποζημίωση!

Το όφελος που μπορούν άμεσα να έχουν μέσα από αυτή την ενέργεια είναι η αύξηση των πωλήσεων σε παραφάρμακα και OTC, μέσα από την συμπληρωματική προώθηση ορισμένων προϊόντων.

Για παράδειγμα, έχοντας μια βασική εκπαίδευση στη διαιτητική και διατροφολογία, ο φαρμακοποιός μπορεί να προωθήσει και να προτείνει μια αγωγή αδυνατίσματος στους ασθενείς που επιθυμούν να χάσουν κιλά.

Εδώ θα πρέπει να τεθεί μεθοδικά μια απαραίτητη οργάνωση ενεργειών.

- 20-30 λεπτά για το πρώτο ραντεβού για να γίνει ένας διαιτητικός απολογισμός,

- 10 λεπτά εβδομαδιαίας παρακολούθησης κατά τις δύο πρώτες εβδομάδες,

- επανάληψη της παρακολούθησης κάθε δύο ή τρεις εβδομάδες.

Σκοπός είναι να χάσει ο ασθενής 10-14 κιλά σε διάστημα 7 μηνών.

Αποτέλεσμα αυτής της διαδικασίας είναι να διπλασιάσετε τις πωλήσεις αδυνατιστικών προϊόντων, και όχι μόνο.

Ένα άλλο παράδειγμα είναι η κατηγορία των καπνιστών, προτείνοντας τους μια αρχική 30-λεπτη συνεδρία συμβουλευτικού χαρακτήρα, χορήγηση υποκατάστατων νικοτίνης και έπειτα εβδομαδιαία παρακολούθηση για τρεις ή τέσσερις μήνες.

Στη διάρκεια αυτών των συναντήσεων, μπορείτε να συμβάλετε και με άλλους τρόπους στην καταπολέμηση της «κακιάς» συνήθειας του πελάτη σας, όπως π.χ. με συμπληρώματα διατροφής που ανεβάζουν την διάθεση λόγω πιθανότητας εκδήλωσης κατάθλιψης που συνδέεται με την διακοπή του καπνίσματος.

Αποτέλεσμα των παραπάνω είναι ότι επιτυγχάνεται η διαμόρφωση μιας ελκυστικής εικόνας του φαρμακείου σας και αύξηση των εσόδων στα προϊόντα καταπολέμησης του καπνίσματος.

3. Ξεχωρίστε από τον ανταγωνισμό

Ένα άλλο πλεονέκτημα της φαρμακευτικής παρακολούθησης είναι ότι επιτρέπουν στον φαρμακοποιό να εξειδικευθεί σε ορισμένες κατηγορίες (φυτοθεραπεία, αρωμαθεραπεία, ειδική διατροφή των αθλητών…) και να διαφοροποιηθεί από τον ανταγωνισμό.

Κατά τη διάρκεια μιας συνάντησης, κάθε ασθενής έχει την ευκαιρία να συζητήσει με τον φαρμακοποιό του και να ακούσει τις συμβουλές του όπως και τις προτάσεις του.

Έχει αποδειχθεί από παραδείγματα σε άλλες χώρες, ότι μια τέτοια εξειδίκευση προσελκύει έως 2-3 ασθενείς κάθε εβδομάδα.

Στις μέρες μας τα παραδείγματα των φαρμακοποιών που προτείνουν τέτοιου τύπου ραντεβού στους ασθενείς είναι σπάνια.

Με γνώμονα πάντα την παθολογική κατάσταση του ασθενούς τον παραπέμπουν συνήθως σε κάποιον ειδικό σχετικά με την πάθησή του.

Ένα καλό έναυσμα για να μπορέσετε να ξεκινήσετε μια διαδικασία θεραπευτικής παρακολούθησης με τους ασθενείς, είναι η οργάνωση στο φαρμακείο σας ή σε έναν άλλο ιδιαίτερο χώρο, εκπαιδευτικών εκδηλώσεων σε θέματα υγείας (π.χ. διαβήτης, παχυσαρκία, υπερχοληστερολαιμία, εμμηνόπαυση κ.ά.), θέματα που απασχολούν μεγάλες πληθυσμιακές ομάδες.

Με αυτό τον τρόπο θα παρακινήσετε τους ενδιαφερόμενους να κλείσουν ραντεβού για συμβουλευτική στο φαρμακείο σας.

Το αποτέλεσμα αυτής της πολυκεντρικής ενέργειας θα εκτιμηθεί με το πέρασμα του χρόνου.

Πόπη Χαραμή, Φαρμακοποιός
ΧΑΡΑΜΗ ΑΕ
www.PharmaManage.gr

Κοινοποιήστε το Άρθρο:


Κατεβάστε δωρεάν την εφαρμογή "Charami SA" στο κινητό σας και πάντοτε θα έχετε άμεση και επίκαιρη ενημέρωση για όλα τα θέματα του κλάδου της υγείας, της ομορφιάς και της ευεξίας. Επιλέξτε το αντίστοιχο με τα ενδιαφέροντά σας "κουμπί" και περιηγηθείτε στο περιεχόμενό του!

Με την περιήγησή σας στο pharmamanage.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.