fbpx

Συμπληρώματα Διατροφής για Ηλικιωμένους - Για τα Οστά και τις Αρθρώσεις

Για τα Οστά

Οι ηλικιωμένοι πρέπει να φροντίσουν περισσότερο από οποιονδήποτε άλλον τα ήδη καταπονημένα οστά τους.

Το ασβέστιο, το μαγνήσιο και η βιταμίνη D, είναι συστατικά απαραίτητα για τη διατήρηση της υγείας των οστών.

Συμπληρώματα Διατροφής για Ηλικιωμένους - Για τα Οστά και τις Αρθρώσεις.

Ασβέστιο: Το ασβέστιο είναι ένα από τα βασικά δομικά συστατικά των οστών.

Η λήψη του είναι αναγκαία σε καθημερινή βάση και καθ’ όλη τη διάρκεια της ζωής.

Με την αύξηση της ηλικίας, η οστική μάζα μειώνεται.

Μελέτες δείχνουν ότι η λήψη συμπληρώματος ασβεστίου μπορεί να μειώσει τον ρυθμό απώλειας της οστικής μάζας, τον κίνδυνο οστεοπόρωσης και καταγμάτων.

Βιταμίνη D: Η βιταμίνη D είναι απαραίτητη για την απορρόφηση του ασβεστίου.

Η έλλειψή της είναι πολύ διαδεδομένη στους ηλικιωμένους και η λήψη της με συμπλήρωμα είναι συχνά απαραίτητη.

Η έλλειψη βιταμίνης D αυξάνει πάρα πολύ τον κίνδυνο καταγμάτων.

Μαγνήσιο: Το μαγνήσιο αποτελεί δομικό συστατικό των οστών και συμβάλλει στην καλή τους κατάσταση.

Βοηθά στην απορρόφηση και τον μεταβολισμό του ασβεστίου, αφού σχετίζεται με την έκκριση της παραθορμόνης και την παραγωγή ενεργής βιταμίνης D, οι οποίες εμπλέκονται στην ομοιόσταση του ασβεστίου στα οστά.

Tips:

- Επιλέξτε συμπληρώματα ασβεστίου που περιέχουν και βιταμίνη D, καθώς αυτή είναι απαραίτητη για την απορρόφησή του.

- Παροτρύνετε τους πελάτες σας να μετρήσουν τα επίπεδα της βιταμίνης D στην επόμενη εξέταση αίματος που θα κάνουν για να διαπιστωθεί αν υπάρχει έλλειψη.

- Προτείνετε έξτρα D όταν υπάρχουν χαμηλά επίπεδα - στην αγορά υπάρχουν σκευάσματα με 4000iu βιταμίνης D ανά ταμπλέτα.

Για τις Αρθρώσεις

Οι αρθρώσεις καταπονούνται σε μεγάλο βαθμό με το πέρασμα του χρόνου.

Ορισμένα συστατικά μπορούν να βοηθήσουν στη διατήρηση της υγείας των αρθρώσεων, στην καθυστέρηση της φθοράς τους και στη μείωση της φλεγμονής και του πόνου σε αυτές.

Ορισμένα συστατικά μπορούν να βοηθήσουν στη διατήρηση της υγείας των αρθρώσεων, στην καθυστέρηση της φθοράς τους και στη μείωση της φλεγμονής και του πόνου σε αυτές.

Γλυκοσαμίνη: Η γλυκοσαμίνη αποτελεί δομικό συστατικό του χόνδρου.

Παράγεται φυσιολογικά στο σώμα, αλλά σε όλο και μικρότερες ποσότητες όσο μεγαλώνουμε.

Διεγείρει την παραγωγή των πρωτεογλυκανών και του κολλαγόνου, συμβάλλοντας με αυτό τον τρόπο στην αναδόμηση του χόνδρου και των συνδέσμων.

Η γλυκοσαμίνη θεωρείται ότι μπορεί να βελτιώσει την κινητικότητα των αρθρώσεων και να καθυστερήσει τη φθορά τους.

Χονδροϊτίνη: Η χονδροϊτίνη αποτελεί δομικό συστατικό του χόνδρου και παράγεται φυσιολογικά από τον οργανισμό.

Συμμετέχει στη διατήρηση των λιπαντικών ιδιοτήτων του αρθρικού υγρού και εμποδίζει τη δράση ένζυμων που διασπούν τον χόνδρο.

Βελτιώνει την κινητικότητα των αρθρώσεων και προάγει την ελαστικότητα και την ευκαμψία στους χόνδρους, τους συνδέσμους και τους τένοντες.

Tips:

- Η θειϊκή γλυκοσαμίνη και η θειϊκή χονδροϊτίνη είναι από τις πιο μελετημένες μορφές και προτείνεται να επιλέγονται ανάλογα με την περίπτωση.

- Για περιπτώσεις οστεοαρθρίτιδας, προτιμήστε συνδυασμό γλυκοσαμίνης και χονδροϊτίνης που δρουν συνεργιστικά για την αναδόμηση και την επιδιόρθωση του χόνδρου.

- Προσοχή! Η γλυκοσαμίνη δεν προτείνεται στους διαβητικούς.

Η γλυκοσαμίνη και η χονδροϊτίνη συνήθως προέρχονται από οστρακοειδή και δεν πρέπει να χορηγούνται σε άτομα που έχουν αλλεργία σε αυτά.

Κολλαγόνο (υδρολυμένο τύπου II): Το κολλαγόνο είναι μια πρωτεΐνη που υπάρχει φυσιολογικά στις αρθρώσεις και συμβάλλει στην ελαστικότητά τους.

Περισσότερο από το 90% του κολλαγόνου που υπάρχει στις αρθρώσεις είναι στη μορφή τύπου ΙΙ.

Tips:

- Επιλέξτε υδρολυμένο κολλαγόνο τύπου ΙΙ, επειδή απορροφάται καλύτερα και είναι η μορφή που υπάρχει κατά βάση στις αρθρώσεις μας.

Φυσικά αντιφλεγμονώδη: Τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα μειώνουν τη φλεγμονή και τον πόνο στις αρθρώσεις και θεωρούνται ιδιαίτερα ωφέλιμα σε περιπτώσεις χρόνιων φλεγμονών και ρευματοειδούς αρθρίτιδας.

Μελέτη μάλιστα έδειξε ότι η χρήση τους μπορεί να βοηθήσει στη μείωση της χρήσης μη στεροειδών αντιφλεγμονωδών φαρμάκων.

Ορισμένα φυτικά εκχυλίσματα και συστατικά έχουν επίσης φυσική αντιφλεγμονώδη δράση και συμβάλλουν στη μείωση του πόνου.

Τα πιο γνωστά είναι το τζίντζερ (Ginger), το άγριο τριαντάφυλλο (rose hip), ο κουρκουμάς (Turmeric) και το MSM.

Προσοχή! Το Turmeric δεν πρέπει να χορηγείται σε άτομα που παίρνουν ισχυρά αντιπηκτικά φάρμακα.

Ιωάννα Αντωνιάδου, Βιολόγος, Επιστημονική Σύμβουλος της Douni Health Products AE
www.PharmaManage.gr

Κοινοποιήστε το Άρθρο:


Κατεβάστε δωρεάν την εφαρμογή "Charami SA" στο κινητό σας και πάντοτε θα έχετε άμεση και επίκαιρη ενημέρωση για όλα τα θέματα του κλάδου της υγείας, της ομορφιάς και της ευεξίας. Επιλέξτε το αντίστοιχο με τα ενδιαφέροντά σας "κουμπί" και περιηγηθείτε στο περιεχόμενό του!

Με την περιήγησή σας στο pharmamanage.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.