fbpx

Συμπληρώματα Διατροφής για το Κυκλοφοριακό και τη Μνήμη στην Τρίτη Ηλικία

Οι ηλικιωμένοι αποτελούν ένα μεγάλο κομμάτι των πελατών του φαρμακείου, το οποίο μπορεί να ωφεληθεί σημαντικά από τη χρήση συμπληρωμάτων διατροφής.

Η διερεύνηση των αναγκών τους και η γνώση των συστατικών που μπορούν να τους βοηθήσουν, αποτελεί το κλειδί για την επιλογή των κατάλληλων συμπληρωμάτων που θα τους προσφέρουν ουσιαστική υποστήριξη, θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής τους και θα καθυστερήσουν τη φθορά σε διάφορους ιστούς και όργανα του σώματος.

Συμπληρώματα Διατροφής για το Κυκλοφοριακό και τη Μνήμη στην Τρίτη Ηλικία.

Ας δούμε τα κατάλληλα συμπληρώματα για ηλικιωμένους για καρδιά, κυκλοφορικό και για τη μνήμη.

Για την Καρδιά και το κυκλοφορικό

Οι ηλικιωμένοι έχουν συχνά προβλήματα με την καρδιά ή το κυκλοφορικό τους, αυξημένη πίεση, χοληστερίνη, τριγλυκερίδια, κ.λπ.

Συστατικά που μπορούν να βοηθήσουν είναι:

Ωμέγα-3

Τα ωμέγα-3 είναι απαραίτητα λιπαρά οξέα που υπάρχουν κυρίως στα ψάρια αλλά και σε άλλες πηγές.

Έχουν αραιωτική δράση στο αίμα και συμβάλλουν στην καλή του κυκλοφορία μέσα στα αγγεία, στη μείωση της πίεσης, της χοληστερίνης και των τριγλυκεριδίων.

Τα ωμέγα-3 στα συμπληρώματα, προέρχονται συνήθως από ιχθυέλαια ή μουρουνέλαιο και τα δύο πιο γνωστά είναι τα EPA και DHA.

Tips:

- Επιλέξτε συμπληρώματα ιχθυελαίων από αξιόπιστες εταιρίες που εγγυώνται ότι αυτά έχουν υποστεί μοριακή απόσταξη και είναι καθαρά.

- Ελέγξτε την περιεκτικότητα των συμπληρωμάτων σε ωμέγα-3 καθώς υπάρχει ποικιλία ως προς αυτήν – συνήθως οι υγρές μορφές είναι πιο συμπυκνωμένες.

- Επιλέξτε κριλ αντί για ιχθυέλαιο για όσους έχουν αλλεργία στα ψάρια ή θέλουν να αποφύγουν την επίγευση ψαριού και λιναρόσπορο για τους χορτοφάγους.

Σκόρδο

Το σκόρδο συμβάλλει στην υγεία της καρδιάς και του κυκλοφορικού και στην πρόληψη καρδιαγγειακών παθήσεων.

Ειδικά για το εκχύλισμα σκόρδου ψυχρής ωρίμανσης έχουν γίνει πολυάριθμες μελέτες και έχει αποδειχθεί ότι μειώνει τα επίπεδα της LDL (κακή χοληστερίνη), της ολικής χοληστερίνης και των τριγλυκεριδίων.

Επίσης μειώνει την πίεση, αναστέλλει τη συγκόλληση των αιμοπεταλίων και την πρόοδο της αθηρωματικής πλάκας.

Tips:

- Επιλέξτε ένα συμπλήρωμα διατροφής που περιέχει εκχύλισμα σκόρδου ψυχρής ωρίμανσης.

Το συνένζυμο Q10 συμβάλλει στην υγεία της καρδιάς και αυξάνει την αντοχή στην άσκηση σε άτομα με καρδιαγγειακές παθήσεις.

Συνένζυμο Q10

Το συνένζυμο Q10 συμβάλλει στην υγεία της καρδιάς και αυξάνει την αντοχή στην άσκηση σε άτομα με καρδιαγγειακές παθήσεις.

Παρόλο που υπάρχει φυσιολογικά σε όλα μας τα κύτταρα, η παραγωγή του μειώνεται με την ηλικία.

Οι περισσότεροι ηλικιωμένοι έχουν χαμηλά επίπεδα, που μπορεί να οδηγήσουν σε μυϊκή αδυναμία και πόνο, κόπωση και αυξημένο κίνδυνο καρδιαγγειακών παθήσεων.

Η λήψη Q10 με συμπλήρωμα είναι απαραίτητη για τα άτομα που παίρνουν στατίνες, καθώς αυτές ελαττώνουν σημαντικά τα επίπεδά του στο σώμα.

Tips:

- Επιλέξτε Q10 στη μορφή της ουμπικινόλης για τα άτομα που παίρνουν στατίνες, καθώς θεωρείται η πιο αποτελεσματική μορφή Q10 για την αύξηση των επιπέδων του στον οργανισμό (εμφανίζει υψηλή βιοδιαθεσιμότητα).

Φυλλικό Οξύ, βιταμίνες B12 & Ε, βιοφλαβονοειδή

Η βιταμίνη B12 και το φυλλικό οξύ είναι απαραίτητα για την παραγωγή των ερυθροκυττάρων του αίματος.

Επιπλέον, συμβάλλουν στη διατήρηση της ομοκυστεΐνης σε φυσιολογικά επίπεδα, μειώνοντας με αυτό τον τρόπο τον κίνδυνο καρδιαγγειακών παθήσεων.

Πολλοί ηλικιωμένοι έχουν χαμηλά επίπεδα Β12. Στις περιπτώσεις αυτές η χορήγηση συμπληρώματος Β12 είναι απαραίτητη.

Άλλα συστατικά που θεωρούνται ωφέλιμα για την καρδιά είναι η βιταμίνη Ε και τα βιοφλαβονοειδή, που προστατεύουν και ενδυναμώνουν τα αγγεία.

Tips:

- Υπάρχουν συμπληρώματα διατροφής για την υγεία της καρδιάς που συνδυάζουν όλα τα παραπάνω συστατικά.

Για τη μνήμη & καλή λειτουργία του εγκεφάλου

Μεγαλώνοντας, το μυαλό δεν λειτουργεί το ίδιο καλά όπως στη νιότη.

Πολλοί ηλικιωμένοι παραπονιούνται για προβλήματα μνήμης. Ορισμένα συστατικά και φυτικά εκχυλίσματα μπορούν να τους βοηθήσουν.

Σύμπλεγμα βιταμινών Β

Οι βιταμίνες είναι απαραίτητες για την υγεία του νευρικού συστήματος και δυστυχώς ο κίνδυνος έλλειψης είναι μεγάλος στους ηλικιωμένους.

Ένα συμπλήρωμα με βιταμίνες Β, θα προστατεύσει το νευρικό τους σύστημα και θα συμβάλλει στην καλή λειτουργία του εγκεφάλου, τη διάθεση και την παραγωγή ενέργειας.

Tips:

- Ρωτήστε τον πελάτη αν έχει έλλειψη σε κάποια από τις βιταμίνες Β για να επιλέξετε αν θα προτείνετε σύμπλεγμα βιταμινών Β ή συμπλήρωμα μεμονωμένης βιταμίνης.

Ginkgo Biloba

Το Ginkgo Biloba είναι ένα βότανο που, σύμφωνα με μελέτες, προάγει την καλή κυκλοφορία του αίματος σε όλα τα μέρη του σώματος, συμπεριλαμβανομένων του εγκεφάλου και των άνω και κάτω άκρων.

Μελέτες δείχνουν ότι μπορεί να βοηθήσει στη βελτίωση της μνήμης και της πνευματικής απόδοσης και να καθυστερήσει την εμφάνιση ή την εξέλιξη της άνοιας, ειδικά αν ληφθεί σε αρχικά στάδια.

Tips:

- Επιλέξτε τυποποιημένο εκχύλισμα του βοτάνου, που εξασφαλίζει σταθερή περιεκτικότητα και αποτελεσματικότητα ανεξαρτήτως παρτίδας.

- Προσοχή! Το Ginkgo Biloba δεν πρέπει να χορηγείται σε άτομα που παίρνουν ισχυρά αντιπηκτικά φάρμακα.

Γλουταμίνη και Φωσφατιδυλοχολίνη

Η γλουταμίνη είναι ένα αμινοξύ που αποτελεί «καύσιμο» για τον εγκέφαλο.

Η φωσφατιδυλοχολίνη υπάρχει σε μεγάλες ποσότητες στον εγκέφαλο και εμπλέκεται στη μετάδοση των μηνυμάτων στο νευρικό σύστημα.

Tips:

- Υπάρχουν συμπληρώματα διατροφής για την καλή λειτουργία του εγκεφάλου που συνδυάζουν τα παραπάνω συστατικά.

Ιωάννα Αντωνιάδου, Βιολόγος BSc MSc, Επιστημονική Σύμβουλος της Douni Health Products AE
www.PharmaManage.gr

Κοινοποιήστε το Άρθρο:


Κατεβάστε δωρεάν την εφαρμογή "Charami SA" στο κινητό σας και πάντοτε θα έχετε άμεση και επίκαιρη ενημέρωση για όλα τα θέματα του κλάδου της υγείας, της ομορφιάς και της ευεξίας. Επιλέξτε το αντίστοιχο με τα ενδιαφέροντά σας "κουμπί" και περιηγηθείτε στο περιεχόμενό του!

Με την περιήγησή σας στο pharmamanage.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.