Η Συμβολή του Φαρμακοποιού στις Διαταραχές Μνήμης

Η μνήμη, μία από τις γνωστικές λειτουργίες, έχει κεντρικό ρόλο καθώς επιτρέπει στον εγκέφαλο να αποκτήσει, να αποθηκεύσει ή να χρησιμοποιήσει τις διαφορετικές πληροφορίες που συλλέγει.

Η Διαδικασία Γήρανσης του Εγκεφάλου

Ο εγκέφαλος μας είναι το πιο σημαντικό όργανο στο ανθρώπινο σώμα, με άλλα λόγια είναι το κέντρο ελέγχου μας και αναπτύσσεται σε αριθμό κυττάρων και σε όγκο όσο ο οργανισμός αναπτύσσεται.

Τι συμβαίνει όμως όταν μεγαλώνουμε;

Ο εγκέφαλος βλέπει τον αριθμό των υγιών νευρώνων να μειώνονται και τα κύτταρα του να καταστρέφονται και να πεθαίνουν, χωρίς να μπορούν να αντικατασταθούν.

Η γήρανση του εγκεφάλου έχει σαν αποτέλεσμα να «χάνεται» η εργασιακή του ικανότητα, με άλλα λόγια να προκαλείται η αποκαλούμενη «γνωστική εξασθένηση».

Η μνήμη, μία από τις γνωστικές λειτουργίες, έχει κεντρικό ρόλο καθώς επιτρέπει στον εγκέφαλο να αποκτήσει, να αποθηκεύσει ή να χρησιμοποιήσει τις διαφορετικές πληροφορίες που συλλέγει.

Άλλοι παράγοντες που επηρεάζουν τη Γνωστική Εξασθένηση

- Έλλειψη πνευματικής δραστηριότητας.

- Χρήση/κατάχρηση ουσιών: κάπνισμα, συχνή κατανάλωση αλκοόλ.

- Έλλειψη σωματικής άσκησης.

- Κακή διατροφή.

- Χρόνιο στρες.

- Συγκεκριμένες παθήσεις όπως: υψηλή αρτηριακή πίεση, διαβήτης, υψηλή χοληστερόλη, αθηροσκλήρωση, κατάθλιψη.

- Μη επαρκής συμμετοχή σε κοινωνικές δραστηριότητες.

Η γνωστική εξασθένηση έχει ως κύριες επιπτώσεις την έλλειψη συγκέντρωσης και τις διαταραχές στον ύπνο μας.

Οι διαταραχές της μνήμης είναι κάτι αναπόφευκτο όσο μεγαλώνουμε.

Θα εμφανιστούν κάποια στιγμή κατά τη διάρκεια της ζωής μας.

Μπορούμε όμως να τις επιβραδύνουμε, υιοθετώντας έναν σωστό τρόπο ζωής και εντάσσοντας στην καθημερινότητα μας συνήθειες που θα έχουν θετικό αντίκτυπο στην καλύτερη λειτουργία του εγκεφάλου και κατ’ επέκταση της μνήμης μας.

Η αγορά συμπληρωμάτων διατροφής για την ενίσχυση της μνήμης

Προσαρμοσμένο στις ανάγκες της κοινωνίας και των καταναλωτών, το φαρμακείο αλλάζει, μεταμορφώνεται και αναπτύσσεται.

Είναι ένα κανάλι διανομής που προσφέρει ένα μεγάλο εύρος επιλογών σε συμπληρώματα διατροφής για την καλή λειτουργία του εγκεφάλου και την ενίσχυση της μνήμης.

Αυτή η κατηγορία συμπληρωμάτων διατροφής ικανοποιεί μία πραγματική ανάγκη των σύγχρονων υγιών ανθρώπων, που βιώνουν μια έντονη καθημερινότητα, παρουσιάζουν νοητική κούραση και δυσκολίες μνήμης.

Αναζητάνε το προϊόν που θα συμβάλλει στη σωστή λειτουργία, την ενίσχυση και τη διαύγεια του υγιούς εγκεφάλου τους.

Τάσεις και Ανάγκες του Καταναλωτή

Η άμεση και ταχύτατη πρόσβαση στην πληροφόρηση, ωθεί τους καταναλωτές του φαρμακείου να αναζητούν προϊόντα ασφαλή και αποτελεσματικά για να διατηρήσουν «σε καλή φόρμα» τον εγκέφαλό τους.

Οι διαταραχές της μνήμης είναι κάτι αναπόφευκτο όσο μεγαλώνουμε.

Ποιες είναι οι Ευκαιρίες για τον Φαρμακοποιό

Το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα του φαρμακείου είναι ότι αποτελεί ένα πολύ διαφοροποιημένο κανάλι πώλησης με πιστούς καταναλωτές.

Προσδίδει αξιοπιστία στα συμπληρώματα διατροφής που προτείνει και συνδέει την ανάγκη του καταναλωτή για ένα αποτελεσματικό προϊόν για την ενίσχυση της μνήμης με την επιστημονική συμβουλή που μπορεί να παρέχει.

ΟΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΕΣ ΜΑΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

Ο φαρμακοποιός, επενδύοντας στην ανάπτυξη της συγκεκριμένης κατηγορίας, μπορεί να προσελκύσει νέους πιστούς πελάτες, αυξάνοντας την κερδοφορία του και τη ρευστότητά του.

3 προτάσεις λοιπόν για την ανάπτυξη αυτής της κατηγορίας στο φαρμακείο:

Σωστή επιλογή συνεργασιών με εταιρείες

Ο φαρμακοποιός πρέπει να κάνει σωστή επιλογή εταιρειών στις συνεργασίες του, ώστε τα συμπληρώματα διατροφής που θα τοποθετήσει στο ράφι να προσδώσουν εγκυρότητα στην επιστημονική του συμβουλή.

Συγκεκριμένα, πρέπει τα προϊόντα που θα επιλέξει να προσφέρουν ποιοτικές λύσεις στον καταναλωτή (σε όλη την προσπάθεια) ώστε να γίνει πιστός πελάτης και για το προϊόν αλλά και για το φαρμακείο.

Επένδυση στην εκπαίδευση

Σημαντικό ρόλο παίζει η επένδυση στη συνεχή εκπαίδευση τόσο του φαρμακοποιού όσο και των συνεργατών του για τη συγκεκριμένη κατηγορία προϊόντων όπως:

- Συμμετοχή σε προϊοντικές παρουσιάσεις των εταιρειών.

- Συνεχή επιμόρφωση για τη νομοθεσία των συμπληρωμάτων διατροφής.

- Ανάθεση σε έναν υπάλληλο της κατηγορίας των συμπληρωμάτων διατροφής, ο οποίος θα παρέχει την κατάλληλη λεκτική προσαρμογή στην πρόταση πώλησης, ανάλογα με την ηλικία του καταναλωτή και ανάλογα με την ανάγκη του.

Χρήση σύγχρονων εργαλείων εμπορικής διαχείρισης και marketing

Η εφαρμογή τέτοιων εργαλείων θα πρέπει να αφορά:

Σωστό και επιτυχημένο «merchandising»

- Σωστή σήμανση εντός του φαρμακείου (δείκτες ραφιών, αξιοποίηση των οθονών, εφόσον υπάρχουν, με διαφημιστικά προϊοντικά μηνύματα, κ.ά.).

- Βελτίωση της ορατότητας των προϊόντων, είτε στο ράφι, είτε κοντά στο ταμείο μέσω stand πάγκου, εξασφαλίζοντας μία ικανοποιητική προβολή.

Αξιοποίηση προωθητικού υλικού των εταιρειών

- Διανομή έντυπου ενημερωτικού υλικού στο αντίστοιχο ηλικιακό κοινό.

- Τοποθέτηση ενημερωτικής καρτολίνας στον χώρο ή στη βιτρίνα.

Θεματικές Ενέργειες προώθησης

Ο φαρμακοποιός μπορεί να επιλέξει να κάνει θεματικές ενέργειες προώθησης για αυτή την κατηγορία προϊόντων, επιλέγοντας για παράδειγμα την περίοδο πριν τις εξετάσεις ή την Παγκόσμια Ημέρα Νόσου Αλτσχάιμερ (21/09).

Οι Συμβουλές «κλειδιά» προς τον πελάτη

Οι χρήσιμες συμβουλές που μπορείτε να παρέχετε στους πελάτες σας για τη διατήρηση της καλής λειτουργίας του εγκεφάλου και την ενίσχυση της μνήμης είναι:

Άσκηση – «Νους υγιής εν σώματι υγιεί»

-Να περπατάει τουλάχιστον 30 λεπτά καθημερινά για να οξυγονώνει τον εγκέφαλο του.

-Να διαλέξει το άθλημα που του ταιριάζει: ποδηλασία, κολύμπι, ήπια γυμναστική, ποδόσφαιρο ή οτιδήποτε άλλο τον ευχαριστεί.

Ψυχική Διέγερση

-Να ενημερώνεται διαρκώς (η διαδικασία μάθησης βοηθά τα νευρικά κύτταρα να αναπτυχθούν).

-Να προπονεί τον εγκέφαλο του για να μην «χάνει τις δυνάμεις του» (σταυρόλεξα, sudoku, παιχνίδια μνήμης).

Διατροφή

- Να προτιμά φαγητά που βοηθούν την υγεία του εγκεφάλου του, όπως ψάρια που είναι πλούσια σε Ω-3 λιπαρά οξέα, φρούτα και λαχανικά, που αποτελούν ένα πλούσιο οπλοστάσιο από βιταμίνες και άλλες θρεπτικές ουσίες.

-Να πίνει τουλάχιστον 1,5 λίτρο νερό την ημέρα.

Στρες

- Να ελέγχει το στρες του.

- Να μάθει να διαχειρίζεται σωστά το χρόνο του, τις δραστηριότητες και τις υποχρεώσεις του για να αποφεύγει στο βαθμό του δυνατού, δυσάρεστες καταστάσεις που είναι πηγή φθοροποιού στρες.

Ύπνος

- Να κοιμάται καλά.

- Να αποκτήσει συνήθειες που τον βοηθούν να χαλαρώσει το βράδυ πριν πάει για ύπνο, π.χ. να κάνει ένα ζεστό μπάνιο, να φάει ένα ελαφρύ γεύμα, να αποφύγει τον καφέ, το αλκοόλ και το τσιγάρο.

Πόπη Χαραμή, Φαρμακοποιός
ΧΑΡΑΜΗ ΑΕ
www.PharmaManage.gr

Κατεβάστε δωρεάν την εφαρμογή "Charami SA" στο κινητό σας και πάντοτε θα έχετε άμεση και επίκαιρη ενημέρωση για όλα τα θέματα του κλάδου της υγείας, της ομορφιάς και της ευεξίας. Επιλέξτε το αντίστοιχο με τα ενδιαφέροντά σας "κουμπί" και περιηγηθείτε στο περιεχόμενό του!

Με την περιήγησή σας στο pharmamanage.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.