fbpx

Ενισχύστε την Κατηγορία Αυτοθεραπείας στο Φαρμακείο σας - 8 Απαραίτητες Ενέργειες

1.΄Επικεντρωθείτε σε στρατηγικά προϊόντα και κατηγορίες

Όπως και σε όλες τις κατηγορίες, έτσι και στα ΜΗ.ΣΥ.ΦΑ. είναι σημαντική η επικέντρωση στις σημαντικότερες κατηγορίες και στα σημαντικότερα προϊόντα σε κάθε κατηγορία.

Ενισχύστε την Κατηγορία Αυτοθεραπείας στο Φαρμακείο σας - 8 Απαραίτητες Ενέργειες.

Εστιάστε λοιπόν στις κυριότερες:

Παθήσεις του ανώτερου αναπνευστικού, πόνος πυρετός, διάφορες δερματικές παθήσεις (μύκητες, τοπικές μολύνσεις, τριχόπτωση), παθήσεις του γαστρεντερικού (διάρροια, δυσκοιλιότητα, καούρα).

Φυσικά μπορείτε να εστιάσετε και σε μικρότερες κατηγορίες που παρουσιάζουν ή αναμένετε να εμφανίσουν σημαντική ανάπτυξη (π.χ. θεραπείες διακοπής καπνίσματος, αντιμετώπιση ή πρόληψη των αλλεργιών).

Οι συγκεκριμένες κατηγορίες βοηθούν σημαντικά τις πωλήσεις στο φαρμακείο σας και σας παρέχουν παράλληλα την ευκαιρία για συνδυαστικές πωλήσεις.

Όσον αφορά την επιλογή προϊόντων, μπορείτε να εστιάσετε σε προϊόντα που κατέχουν ηγετικά μερίδια, δυνατά brand names, ενώ παράλληλα σας παρέχουν σημαντικές ενέργειες υποστήριξης, και διατίθενται από εταιρίες με τις οποίες έχετε στρατηγική σχέση συνεργασίας.

Αρκετά προϊόντα αυτοθεραπείας κυκλοφορούν εδώ και αρκετά χρόνια, για αυτό είναι σημαντικό να παραμένετε ενήμεροι για νέα λανσαρίσματα που φέρνουν νέα οφέλη στους ασθενείς σας (π.χ. νέες πιο εύκολες στη χρήση μορφές, νέα προϊόντα με συμπληρωματική ή ενισχυμένη δράση).

2. Διευκολύνετε την Πρόσβαση και Προβολή προϊόντων

Παρόλο που τα ΜΗ.ΣΥ.ΦΑ. αντιπροσωπεύουν το 10% των πωλήσεων του φαρμακείου, σε επίπεδο προβολής αντιπροσωπεύουν πολύ λιγότερο.

Συνήθως υπάρχουν 1-2 stand στον πάγκο του φαρμακείου, ενώ όλα τα υπόλοιπα βρίσκονται στα ράφια πίσω από τον πάγκο και, κυρίως, στα συρτάρια!

Γνωρίζοντας ότι οι αποφάσεις των αγοραστών επηρεάζονται σε πολύ μεγάλο βαθμό από την οπτική προβολή μέσα στο φαρμακείο και ότι, ειδικά στις κατηγορίες των ΜΗ.ΣΥ.ΦΑ οι πάσχοντες αναζητούν ενημέρωση, θα έχετε μεγάλο όφελος ενισχύοντας δραστικά την προβολή και επικοινωνία τους.

3. «Χτίστε» την κατηγορία των OTC στα ράφια σας.

- Επιλέξτε έναν κατάλληλο χώρο, με υψηλή κυκλοφορία πελατών.

- Αφιερώστε έναν ικανοποιητικό χώρο προβολής για να τοποθετήσετε τις σημαντικότερες κατηγορίες (τουλάχιστον το 20-30% των ραφιών σας).

- Χρησιμοποιήστε σήμανση που να επικοινωνεί ξεκάθαρα ότι πρόκειται για τον τομέα «Φροντίδας της Υγείας».

- Διαχωρίστε την κάθε υποκατηγορία με βάση την πάθηση, χρησιμοποιώντας αντίστοιχους τίτλους και εικαστικά στους δείκτες ραφιών.

- Ανάλογα με την εποχικότητα, μπορείτε να προωθείτε περισσότερο κάποιες υποκατηγορίες με ειδικά υλικά και επιπλέον χώρο.

- Συνεργαστείτε με τις εταιρίες του χώρου για συμβουλές υλοποίησης και merchandising.

Δίπλα στα ράφια προβολής των ΜΗ.ΣΥ.ΦΑ. θα μπορούσατε να τοποθετήσετε τις «συγγενείς κατηγορίες» των διαγνωστικών και των συμπληρωμάτων διατροφής.

4. Συνδυάστε την αυτοθεραπεία με «Συγγενείς κατηγορίες».

Δίπλα στα ράφια προβολής των ΜΗ.ΣΥ.ΦΑ. θα μπορούσατε να τοποθετήσετε τις «συγγενείς κατηγορίες» των διαγνωστικών και των συμπληρωμάτων διατροφής.

Αυτό θα βοηθήσει στις συνδυαστικές πωλήσεις, καθώς πολύ συχνά αυτές οι 3 κατηγορίες συνδυάζονται.

5. Χρησιμοποιήστε τον πάγκο σας για να δημιουργήσετε ένα 2ο σημείο προβολής των OTC και να καταφέρετε συμπληρωματικές, αυθόρμητες αγορές.

Προτιμήστε σχετικά λίγα και ξεκάθαρα μηνύματα στον πάγκο σας.

Μπορείτε να θέσετε εποχιακές προτεραιότητες και δώσετε έμφαση σε OTC διαφημιζόμενα προϊόντα.

Φροντίστε να κρατήστε ισορροπία ανάμεσα στην προβολή των OTC, των Καλλυντικών και των Συμπληρωμάτων διατροφής χωρίς να φορτώνετε το πάγκο εξυπηρέτησης με πολλά stands.

6. Εκμεταλλευτείτε και 3α σημεία προβολής στο φαρμακείο

- Βιτρίνα,

- Stands εδάφους ή γόνδολες προβολής,

- Κρεμαστά banners πίσω από τον πάγκο ή οθόνη προβολής μηνυμάτων ειδικά για τα διαφημιζόμενα OTC.

7. Επιλέξτε τα κατάλληλα ενημερωτικά υλικά.

Βασική προϋπόθεση για ανάπτυξη της αυτοθεραπείας είναι η ενημέρωση.

Φροντίστε να διαθέτετε ενημερωτικά υλικά για τους πελάτες σας με τις βασικές οδηγίες για κάθε πάθηση (αιτιολογία, διάγνωση και εξέλιξη, αντιμετώπιση, οδηγίες πρόληψης μετά τη θεραπεία).

Μπορείτε να δημιουργήσετε μόνοι σας τέτοια φυλλάδια σε απλή μορφή (μονόφυλλο με 10 βασικές συμβουλές) ή να τα προμηθευτείτε από τις εταιρίες του κλάδου.

8. Εμπλουτίστε τις γνώσεις σας

Ο δικός σας ρόλος και ο ρόλος των υπαλλήλων σας θα γίνεται ολοένα δυσκολότερος, απέναντι στους ολοένα και πιο απαιτητικούς πελάτες σας.

Θα χρειαστεί λοιπόν να είστε πολύ καλά εκπαιδευμένοι πάνω στις κατηγορίες των OTC, να είστε σε θέση να διαγνώσετε απλές ήπιες παθήσεις, να εντοπίσετε περιστατικά που χρήζουν ιατρικής παραπομπής, να ενημερώσετε για τις εναλλακτικές θεραπείες και να προτείνετε την κατάλληλη.

Να συμβουλέψετε για την σωστή χρήση των προϊόντων και για συμπληρωματικά μέτρα φροντίδας/ αποφυγής της υποτροπής.

Φροντίστε λοιπόν να υπάρχει ένας υπεύθυνος στην ομάδα σας για την αυτοθεραπεία και τα OTC σκευάσματα, ο οποίος με την πάροδο του χρόνου θα αποκτά σημαντική εμπειρία και γνώση στο αντικείμενο.

Ενημερωθείτε για τα διαθέσιμα OTC σεμινάρια που πραγματοποιούν εταιρίες του χώρου οι Φαρμακευτικοί Σύλλογοι αλλά και Φαρμακευτικές Σχολές.

Αρκετά από αυτά διατίθενται δωρεάν ή είναι επιδοτούμενα.

www.PharmaManage.gr

Κοινοποιήστε το Άρθρο:


Κατεβάστε δωρεάν την εφαρμογή "Charami SA" στο κινητό σας και πάντοτε θα έχετε άμεση και επίκαιρη ενημέρωση για όλα τα θέματα του κλάδου της υγείας, της ομορφιάς και της ευεξίας. Επιλέξτε το αντίστοιχο με τα ενδιαφέροντά σας "κουμπί" και περιηγηθείτε στο περιεχόμενό του!

Με την περιήγησή σας στο pharmamanage.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.