Το Marketing των Αισθήσεων στον Χώρο

Με εξωτικές μυρωδιές, αρώματα λουλουδιών και πεύκων, σιντριβάνια με νερό, αλλά και με ευχάριστη μουσική, το σύγχρονο Φαρμακείο παραδίδεται, όπως και άλλα σημεία πώλησης, στο marketing των αισθήσεων για να δημιουργήσει πιστή πελατεία και να ενδυναμώσει τις αγορές.

Αν και δεν υπάρχουν στοιχεία για να διαπιστωθεί η σχέση μεταξύ του όγκου των πωλήσεων και του μάρκετινγκ των αισθήσεων, αυτό γίνεται όλο και πιο διαδεδομένη μέθοδος ενδυνάμωσης των πωλήσεων σε πολλά καταστήματα τα τελευταία χρόνια.

Σήμερα, εφαρμόζοντας το marketing των αισθήσεων, τα αιθέρια έλαια και τα αρώματα από εξωτικά ξύλα κυριαρχούν στις μυρουδιές του χώρου ορισμένων φαρμακείων.

Ο στόχος είναι να δημιουργηθεί μια ατμόσφαιρα ευεξίας, αλλά και να αυξήσουν τον χρόνο παραμονής του πελάτη στον χώρο, με επακόλουθο την αύξηση των πωλήσεων, όπως συμβαίνει και σε άλλα σύγχρονα καταστήματα.

Η μουσική θα πρέπει να δημιουργεί εντυπώσεις για το κατάστημα και να δημιουργεί μια ζεστή και φιλική ατμόσφαιρα.

Μπαίνοντας σε έναν άλλο κόσμο με τη μουσική

Η χρήση μουσικής στα σημεία πώλησης έχει γίνει ένα βασικό στοιχείο της ταυτότητας των σύγχρονων καταστημάτων.

Η μουσική θα πρέπει να δημιουργεί εντυπώσεις για το κατάστημα και να δημιουργεί μια ζεστή και φιλική ατμόσφαιρα.

Καθ’ αυτόν τον τρόπο, ο καταναλωτής αισθάνεται άνετα μέσα στο κατάστημα, παραμένει περισσότερη ώρα στον χώρο και ενδεχομένως... αγοράζει περισσότερο.

Οι πρώτες νότες μουσικής που ακούστηκαν σε καταστήματα είχαν αρχικά πρόθεση να καλύψουν τον εξωτερικό θόρυβο, όπως τους διερχόμενους, τα καροτσάκια, τα παιδιά που κλαίνε, κ.λπ.

Πλέον, η μουσική που ακούγεται σε ένα κατάστημα, δεν έχει μόνο ως στόχο την κάλυψη θορύβου που υπάρχει εντός και εκτός χώρου.

Επιπρόσθετα, η μουσική αποτελεί βασικό στοιχείο της ταυτότητας ενός καταστήματος, όπως ακριβώς ένα λογότυπο, ένα γραφικό ή οι κωδικοί χρωμάτων.

Η έντονη μοντέρνα μουσική λόγου χάρη δημιουργεί μια εικόνα που απευθύνεται σε νεαρές ηλικίες, ενώ η techno μουσική σε μέτρια ένταση οδηγεί στην αύξηση του ρυθμού των αγορών.

Δημιουργώντας μια μουσική ατμόσφαιρα μπορεί να έχει και μία άλλη σκοπιμότητα.

Αυτή του να κάνει τους ανθρώπους να βρεθούν σε έναν άλλο κόσμο, να διώξουν μακριά το άγχος και να αισθανθούν ευχάριστα.

Με στόχο, λοιπόν, τον εντυπωσιασμό και την αύξηση των πωλήσεων, δημιουργούνται τέτοια σκηνικά στους χώρους των καταστημάτων (ντεκόρ, μουσική, μυρωδιές).

Αυτή άλλωστε είναι και η τάση της εποχής…
ο εντυπωσιασμός και η έκπληξη του πελάτη!

Η ακοή είναι μια από τις πέντε αισθήσεις που χρησιμοποιούν τα καταστήματα για να προσελκύσουν τον καταναλωτή.

Για παράδειγμα, σε ένα κατάστημα με φυσικά και οικολογικά προϊόντα, το κελάηδισμα των πουλιών, ο ήχος από ένα ρυάκι, κ.λπ., είναι ερεθίσματα που συνάδουν απολύτως με την ταυτότητα του καταστήματος και είναι ορατά μέσω της διακόσμησης, του φωτισμού και των οσμών που διαχέονται.

Εφόσον λοιπόν τα στοιχεία αυτά συμβάλλουν στην ενίσχυση της εικόνας του καταστήματος, αναμφισβήτητα θα συμβάλλουν και στην αύξηση των πωλήσεων.

Με στόχο, λοιπόν, τον εντυπωσιασμό και την αύξηση των πωλήσεων, δημιουργούνται τέτοια σκηνικά στους χώρους των καταστημάτων (ντεκόρ, μουσική, μυρωδιές).

Η μουσική στο Φαρμακείο

Η μουσική έχει δύο λειτουργίες στο φαρμακείο: εξασφάλιση της εμπιστευτικότητας, που καλύπτει τον διάλογο μεταξύ του φαρμακοποιού και του πελάτη και στο να προσφέρει μια πιο ήσυχη και ήρεμη αναμονή, χωρίς άγχος.

Έτσι, η αναμονή φαίνεται μικρότερη και κατά τη διάρκεια αυτής, ο καταναλωτής κοιτάζει τα ράφια με τα προϊόντα και τις προβολές περισσότερη ώρα.

Η μουσική που μπορεί να ακουστεί στα φαρμακεία είναι κλασική, νοσταλγική, αλλά ακόμη και jazz.

Η μουσική house, techno και rap, εξαιτίας του έντονου ρυθμού τους, αποκλείονται εντελώς.

Επιπρόσθετα, σύμφωνα με τη γνώμη των ειδικών, η μετάδοση φωνητικών ενημερωτικών και συμβουλευτικών μηνυμάτων, σε εναλλαγή με τη μουσική, πολλαπλασιάζει επί επτά τις πωλήσεις κατά τα επόμενα λεπτά μετά τη μετάδοση.

Μερικά παραδείγματα φωνητικών μηνυμάτων

"Χρειάζεστε πληροφορίες σχετικά με τη φροντίδα των ασθενών σας στο σπίτι; Ρωτήστε τον φαρμακοποιό σας"

“Ερυθρά, ιλαρά, παρωτίτιδα, τρεις ασθένειες που μπορεί να προκαλέσουν σοβαρές επιπλοκές. Γονείς, μπορείτε να προστατέψετε τα παιδιά σας από αυτές τις τρεις πληγές. Ρωτήστε το φαρμακοποιό σας"

Οι μικρές συνοπτικές φράσεις στο τέλος «Ρωτήστε το φαρμακοποιό σας», λειτουργούν ως αφύπνιση για τους πελάτες και τους παραπέμπουν να ρωτήσουν τον φαρμακοποιό τους για θέματα υγείας ή ομορφιάς που δεν είχαν αρχικά στο μυαλό τους.

Προχωρώντας ένα βήμα παραπέρα, μπορείτε να προσθέσετε οθόνες οι οποίες θα συνδυάζουν εικόνα και ήχο ταυτόχρονα.

Αυτό φυσικά μπορεί να γίνει και με τη συμμετοχή των εταιρειών - προμηθευτών που επιθυμούν να διαφημιστούν.

Συχνά πολυμορφικό, λοιπόν, χρησιμοποιώντας τη μουσική, τις αισθήσεις και πολλές φορές συνοδευόμενο από ένα video με εικόνες και μηνύματα, το μάρκετινγκ των αισθήσεων στοχεύει πάνω απ’ όλα να δημιουργήσει εντυπώσεις στις μνήμες των καταναλωτών.

Είναι σημαντικό να τονίσουμε εδώ ότι, ενώ τα ερεθίσματα που προκαλούνται από την ακοή και την όραση απευθύνονται στη λογική, τα οσφρητικά ερεθίσματα απευθύνονται απευθείας στη συναισθηματική μνήμη.

Τα φαρμακεία, λοιπόν, που επιθυμούν να περάσουν στους πελάτες τους το μήνυμα του ευ ζην μαζί με την υγεία και την ομορφιά και διαθέτουν μια μεγάλη γκάμα από προϊόντα όπως σαπούνια, αποσμητικά, καλλυντικές κρέμες, αρώματα κ.λπ., θα πρέπει να χρησιμοποιούν συχνά το μάρκετινγκ των αισθήσεων.

4 Συμβουλές για να εφαρμόσετε το marketing των αισθήσεων στον χώρο

Καλλιεργήστε το δικό σας προφίλ αισθήσεων

Για να ξεχωρίσετε, σας συμβουλεύουμε να δημιουργήσετε μια πολύ προσωπική και πρωτότυπη ατμόσφαιρα, χρησιμοποιώντας τις μυρωδιές και τη μουσική.

Ο φαρμακοποιός συνήθως θέλει να έχει τη δική του αισθητική, προσαρμοσμένη στη δική του προσωπικότητα, κάτι που κυριαρχεί περισσότερο από ό,τι σε άλλες επιχειρήσεις.

Φροντίστε τη σωστή δοσολογία

Ο φαρμακοποιός πρέπει να φροντίσει μέσα από τον χώρο του, να αναδείξει τον ρόλο του ως επαγγελματία υγείας και να μην εφαρμόσει καθαρά εμπορικές πρακτικές.

Το μάρκετινγκ των αισθήσεων μπορεί να βοηθήσει τον φαρμακοποιό να δημιουργήσει μια ατμόσφαιρα που αντικατοπτρίζει την έννοια της φροντίδας, της οικειότητας και της εγγύτητας.

Ως μυρωδιά στο φαρμακείο σας, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε αιθέρια έλαια, ορισμένα από τα οποία έχουν θεραπευτικές ιδιότητες.

Την περίοδο του χειμώνα με τις γρίπες και τα κρυολογήματα, ενδείκνυται να χρησιμοποιείτε αιθέρια έλαια που «εξυγιαίνουν» την ατμόσφαιρα.

Ομοίως, η μουσική υπόκρουση τείνει να ενισχύει την εμπιστευτικότητα των συναλλαγών στο κατάστημα.

Εναρμονίστε τα με την επιχειρηματική σας στρατηγική

Όλο το σκηνικό των οσμών, της μουσικής που θέλετε να δημιουργήσετε, θα πρέπει να είναι σε κάθε περίπτωση σε αρμονία με την όλη εικόνα του φαρμακείου.

Έτσι, τα αρωματικά χώρου σε έναν απεριποίητο και βρώμικο χώρο είναι μια εικόνα ασύμβατη με το κατάστημα υγείας που λέγεται «Φαρμακείο»!

Ομοίως, μια επιλογή απαλής και ευχάριστης μουσικής δεν θα έχει τόσο μεγάλη επίδραση, αν η δική μας αντιμετώπιση προς τον πελάτη είναι κακοδιάθετη.

Το μάρκετινγκ των αισθήσεων απαιτεί την υποστήριξη ολόκληρης της ομάδας.

Θα πρέπει, λοιπόν, να είναι σύμφωνη με την επιλογή των αρωμάτων - να είναι ανεκτή από το προσωπικό – αλλά και με τη μουσική.

Διαφοροποιήστε την προσέγγισή σας

«Μυρίζει όμορφα εδώ!», «Είναι τόσο ευχάριστα!»

Για να εκπλήσσετε πάντα τους πελάτες σας, θα πρέπει να διαφοροποιήστε.

Η περιοδικότητα των οσμών και της μουσικής πρέπει να αλλάζει και να μην γίνεται μονότονη, για να ξυπνά έτσι τις αισθήσεις.

Παράδειγμα: μπορεί κάποιος κατά την περίοδο των εορτών των Χριστουγέννων να χρησιμοποιήσει τα αιθέρια έλαια κανέλλας και πορτοκαλιού, ενώ για τη γιορτή της μητέρας και την περίοδο του Πάσχα, αιθέρια έλαια κέδρου και λουλουδιών.

Τέλος, λάβετε υπόψη ότι δεν αρέσουν σε όλους τους πελάτες σας αυτά τα αισθητήρια ερεθίσματα στο φαρμακείο.

Ένα 5% δεν τα ανέχεται καθόλου, συμπεριλαμβανομένων και των ασθματικών.

Πόπη Χαραμή, Φαρμακοποιός
www.PharmaManage.gr

Κατεβάστε δωρεάν την εφαρμογή "Charami SA" στο κινητό σας και πάντοτε θα έχετε άμεση και επίκαιρη ενημέρωση για όλα τα θέματα του κλάδου της υγείας, της ομορφιάς και της ευεξίας. Επιλέξτε το αντίστοιχο με τα ενδιαφέροντά σας "κουμπί" και περιηγηθείτε στο περιεχόμενό του!

Με την περιήγησή σας στο pharmamanage.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.