Αιτία που οι Διαφημίσεις Αποτυγχάνουν

Η επένδυση χρημάτων σε μια διαφημιστική καμπάνια που προορίζεται να αποτύχει δεν είναι μια καλή στρατηγική…

Ξανά και ξανά, εταιρείες που αρχίζουν διαφημίσεις δεν βλέπουν αποτέλεσμα λόγω του ίδιου ζητήματος:

Δεν είναι γνωστές στο κοινό τους!

Δεν υπάρχει καμία εμπιστοσύνη, καμία αναγνώριση και συνεπώς το κόστος ανά κλικ (πώληση) παραμένει υψηλό και αυξάνεται.

Παρακάτω, θα συζητήσουμε τον κύριο λόγο για τον οποίο πολλές διαφημιστικές καμπάνιες, κυρίως από νέες εταιρείες και εταιρείες με νέα προϊόντα ή νέες επιχειρήσεις που μπαίνουν σε νέες αγορές, αποτυγχάνουν.

Συνήθως πάει κάπως έτσι….

Αιτία που οι Διαφημίσεις Αποτυγχάνουν

Έχετε τον διευθυντή σας ή τον υπεύθυνο μάρκετινγκ σας, και λένε: «Έχουμε αυτό το νέο προϊόν ας το διαφημίσουμε!» Έτσι, επικοινωνούν με μία διαφημιστική εταιρεία...

Η διαφημιστική εταιρεία λέει: «Εντάξει, ας δημιουργήσουμε μερικές διαφημίσεις TV, Facebook, Google…».

Λίγους μήνες αργότερα, λαμβάνετε κακά νέα πως τελικά δεν είχατε τα επιθυμητά αποτελέσματα για διάφορους κατανοητούς και μη-κατανοητούς λόγους.

Ο Κύκλος της Διαφήμισης

Σχεδόν πάντα, αυτό είναι το αποτέλεσμα ενός κύκλου που μοιάζει με την παρακάτω περίπτωση:

Έχετε νεα καμπάνια για να πουλήσει κάτι ή να πάρει προβολές για κάτι ή να οδηγήσει επισκέψεις σε μια ιστοσελίδα ή σε έναν λιανοπωλητή και στη συνέχεια να πάρει τις μετατροπές (αγορά, εγγραφή κ.α) από αυτήν.

Έτσι δημιουργείτε διαφημίσεις TV, Facebook, διαφημίσεις Instagram, ίσως LinkedIn, Twitter...

Ίσως χρησιμοποιείτε το Δίκτυο εμφάνισης της Google...

Όλες αυτές οι πηγές προσπαθούν να κατευθύνουν πχ την επισκεψιμότητα στην ιστοσελίδα σας ή στον λιανοπωλητή (φαρμακείο) και στη συνέχεια να λάβουν μια μετατροπή (αγορά, ενέργεια), που μετατρέπεται σε χρήματα.

Τώρα, αυτό που συμβαίνει είναι ότι αυτά έχουν υψηλό κόστος ανά κλικ...

Ξεκινούν με υψηλό κόστος ανά κλικ επειδή είναι νέα καμπάνια.

Επομένως, καμία από αυτές τις πλατφόρμες δεν έχει εμπειρία με την καμπάνια σας ή την εταιρεία σας.

Έτσι φυσικά, θα έχετε υψηλότερο από το κανονικό κόστος ανά κλικ, μέχρι να τους αποδείξετε ότι έχετε υψηλή αλληλεπίδραση (engagement) με το κοινό σας.

Αλλά, αντί να τους αποδείξετε ότι έχετε υψηλο engagement, καταλήγετε σε χαμηλή αλληλεπίδραση με χαμηλό ποσοστό κλικ και χαμηλό ποσοστό μετατροπής.

Γιατί συμβαίνει αυτό;

Λοιπόν, πριν το λύσουμε, ας μιλήσουμε για το τι συμβαίνει.

Όταν τα παραπάνω στοιχεία είναι χαμηλά, όταν έχετε δηλαδή χαμηλό ποσοστό αλληλεπίδρασης στην ίδια την πλατφόρμα, όταν κανείς δεν ασχολείται με τις διαφημίσεις σας στην TV ή στο Facebook, κανείς δεν ασχολείται με τις διαφημίσεις σας στο Instagram, όταν κανείς δεν κάνει κλικ στη διαφήμισή σας στο Google, το κόστος για να εμφανιστεί η διαφήμισή σας σε περισσότερους ανθρώπους ανεβαίνει και, κατά συνέπεια, αυτές οι εκστρατείες είναι πολύ πιο δύσκολο να κερδίσουν έδαφος.

Έτσι εμφανίζονται σε πολύ λιγότερους ανθρώπους και με υψηλότερο κόστος.

Το αποτέλεσμα είναι, η έκθεσή σας στο κοινό που θέλετε να προσεγγίσετε να είναι μικρότερη και το κόστος για να προσεγγίσετε κάθε νέο άτομο ώστε να κάνει την επιθυμητή ενέργεια ανεβαίνει.

H #1 Αιτία είναι επειδή…

Το κοινό που προσπαθείτε να προσεγγίσετε δεν έχει ακούσει για σας πριν...

Δεν ξέρουν ποιοι είστε!

Δεν γνωρίζουν, δεν εμπιστεύονται, ή δεν τους αρέσει το προϊόν της εταιρείας σας και δεν κάνουν κλικ.

Δεν κάνουν κλικ = Δεν αγοράζουν = Δεν μοιράζονται = Δεν τους αρέσει!

Οι χρήστες, δεν κάνουν όλες τις ενέργειες αλληλεπίδρασης, που θα μείωναν το υψηλό κόστος ανά κλικ και, εξαιτίας αυτού, οι εκστρατείες σας υποφέρουν και παλεύουν τον ανταγωνισμό παρόμοιων διαφημίσεων στην κάθε πλατφόρμα.

Βλέπουμε πολλούς marketers που σκέφτονται έτσι, που λένε «ναι» σε νέες εταιρικές καμπάνιες που ξεκινούν με μια πρώτη διαφήμιση.

Θα είμαστε σαφείς, υπάρχουν κάποιες εξαιρέσεις από τον κανόνα.

Έχουμε δει μερικές καινούργιες εταιρείες, που τους ταιριάζει ένα συγκεκριμένο καλούπι και τα πάνε πολύ καλά με τη διαφήμιση π.χ. σε Instagram για ορισμένα είδη προϊόντων, που απευθύνονται σε αυτό το στοχευμένο ακροατήριο και δεν επηρεάζονται από την ανάγκη μιας υπάρχουσας φήμης «της γνωστής μάρκας».

Συνεπώς, δεν συμβαίνει πάντα η αποτυχία, αλλά πολύ συχνά και φυσικά υπάρχουν προϋποθέσεις.

Η λύση

Υπάρχει μόνο μία λύση και δεν είναι εύκολη!

Η λύση είναι…

Πρέπει να γνωρίζετε το κοινό σας προτού να επενδύσετε χρήματα σε διαφημίσεις.

Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να επενδύσετε σε οργανικά κανάλια με Μοναδικό περιεχόμενο, να εφαρμόσετε τη βασική δομή SEO, Τύπος και PR, χορηγίες-εκδηλώσεις, radio, TV, οτιδήποτε μπορεί να ανεβάσει την αναγνωρισιμότητα του εμπορικού σας όνοματος, σήματος αλλά και τα ονόματα των προϊόντων σας.

Brand Advertising

To Brand Advertising, στην πραγματικότητα, μπορεί να λειτουργήσει για αυτόν τον σκοπό.

Οι τηλεοπτικές διαφημίσεις, έχει παρατηρηθεί πως σπάνια μειώνουν το κόστος ανά κλικ και δεν αυξάνουν την αλληλεπίδραση και τα ποσοστά click, επειδή οι άνθρωποι έχουν ακούσει για εσάς, γνωρίζουν ποιοι είστε και σας είδαν σε ένα μέσο που στο μυαλό τους σημαίνει «εμπιστοσύνη»...

«Είναι στην τηλεόραση αυτός, είναι καλός!» σκέφτεται ο μέσος Έλληνας καταναλωτής... και εσείς δαπανάτε ένα σκασμό χρήματα για ελάχιστο αποτέλεσμα... !

Η ιδανική στρατηγική είναι να διαφημίσετε κυρίως ή αποκλειστικά (για αρχή) σε ένα κοινό που έχει ήδη κάποια εμπειρία μαζί σας.

Ο τρόπος με τον οποίο μπορείτε να το κάνετε αυτό είναι μέσω συστημάτων επαναληπτικού μάρκετινγκ (remarketing) χρησιμοποιώντας κοινωνικά δίκτυα, εκδηλώσεις και ειδικό τύπο σε προσαρμοσμένα ακροατήρια.

Μέσω αυτών, μπορείτε να αποκτήσετε καλύτερη αλληλεπίδραση, να βελτιώσετε την αναλογία κλικ / πωλήσεων, να βελτιώσετε το ποσοστό μετατροπών και να μειώσετε το κόστος ανά κλικ και να προσεγγίσετε ένα ευρύτερο κοινό.

Αλλά αν δεν κάνετε αυτά τα πράγματα πρώτα, πολλές φορές αυτές οι επενδύσεις στη διαφήμιση δεν αποδίδουν, υποχωρούν, και πολλοί «σύμβουλοι» χάνουν την εργασία τους. Δεν θέλουμε να σας συμβεί αυτό!

Ποτέ μην ξεχνάτε πως η διαφήμιση δεν έχει σκοπό μόνο να πουλήσετε...

Μέσω της διαφήμισης επιτυγχάνετε το γνωστό «Branding». Κάνετε τη Μάρκα σας, το Σήμα σας και γενικά την εταιρία σας γνωστή και οι πωλήσεις θα έρθουν!

Γι’αυτό λάβετε υπόψιν πως η επιτυχία σε 1 νύχτα, δεν υφίσταται, θέλει χρόνο, πολύ κόπο, σωστές ενέργειες και κεφάλαια. Αυτή είναι η «σκληρή» πραγματικότητα!

Πρακτικά, τα success stories που βλέπετε ή ακούτε ανά καιρούς ότι έγιναν, είναι ένα σύνολο χρόνου, δοκιμών και επένδυσης όπου την κατάλληλη στιγμή με τις κατάλληλες προσαρμογές και με ακλόνητη επιμονή, υπομονή και πίστη, έπειτα από ένα χρονικό διάστημα, πέτυχαν!

Ιωάννης - Ευάγγελος Χαραμής
Χαραμή ΑΕ
www.PharmaManage.gr

Κατεβάστε δωρεάν την εφαρμογή "Charami SA" στο κινητό σας και πάντοτε θα έχετε άμεση και επίκαιρη ενημέρωση για όλα τα θέματα του κλάδου της υγείας, της ομορφιάς και της ευεξίας. Επιλέξτε το αντίστοιχο με τα ενδιαφέροντά σας "κουμπί" και περιηγηθείτε στο περιεχόμενό του!

Με την περιήγησή σας στο pharmamanage.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.