fbpx

Ο Πάγκος Εξυπηρέτησης Εξελίσσεται

Τόπος προνομιακής συνάντησης μεταξύ του φαρμακοποιού και ασθενή - πελάτη, ο πάγκος εξυπηρέτησης αποτελεί χωρίς καμία αμφιβολία και με διαφορά, το σημαντικότερο στοιχείο στον χώρο ενός φαρμακείου, αφού έχει τον πρωτεύοντα ρόλο, τόσο σε αισθητικό, όσο και σε λειτουργικό αλλά και σε εμπορικό επίπεδο.

Ο ρόλος του είναι πιο σημαντικός εδώ, παρά σε οποιοδήποτε άλλο κατάστημα!

Ο Πάγκος Εξυπηρέτησης Εξελίσσεται.

Κατά το στάδιο της εργονομικής μελέτης ενός φαρμακείου, όλες οι ερωτήσεις που χρειάζεται να απαντηθούν γύρω από τον πάγκο εξυπηρέτησης, ουσιαστικά αποτελούν τη βάση για την τελική διαμόρφωση του χώρου.

Η χωροθέτησή του, το σχήμα, ο αριθμός θέσεων εργασίας, τα υλικά κατασκευής, αλλά και τα λειτουργικά του χαρακτηριστικά, είναι τα στοιχεία εκείνα που θα παίξουν κυρίαρχο ρόλο, τόσο στην τελική διαμόρφωση του συνολικού χώρου, όσο και στην αισθητική του, διαμορφώνοντας έτσι και την ταυτότητα του φαρμακείου.

Ο πάγκος εξυπηρέτησης είναι το σημείο που πραγματοποιείται η βασική σχέση και επικοινωνία του φαρμακοποιού με τον ασθενή - πελάτη.

Σε λειτουργικό και εμπορικό επίπεδο λοιπόν, εξυπηρετεί πολλές αποστολές:

- Φροντίζει την εμπιστευτικότητα με τον ασθενή,

- Παρέχει άνεση εργασίας στο προσωπικό,

- Προσφέρει όλα τα απαραίτητα εργαλεία για την εξάσκηση του ρόλου του φαρμακοποιού, ενώ παράλληλα,

- Αποτελεί και ένα εμπορικό σημείο προβολής.

Ο καλύτερος τρόπος για τους κατασκευαστές, για να ανταποκριθούν σε αυτές τις αναγκαιότητες, χωρίς να ξεπεράσουν τον προϋπολογισμό της κατασκευής, είναι να προτείνουν πάγκους έτσι κατασκευασμένους, που να μπορούν στη συνέχεια να προσαρμόζονται ανά περίπτωση.

Σε γενικές γραμμές, οι σύγχρονες τάσεις είναι η κατασκευή μεμονωμένων ατομικών πάγκων για κάθε θέση εργασίας, γεγονός που διευκολύνει και την επικοινωνία και την εμπιστευτικότητα μεταξύ του ασθενή και του φαρμακοποιού.

Παράλληλα, οι μεμονωμένοι ατομικοί πάγκοι διευκολύνουν τις κινήσεις του ατόμου που εξυπηρετεί, από και προς τον χώρο του φαρμακοπωλείου (αν πρέπει να προτείνει κάποιο προϊόν συμπληρωματικό), αλλά και συχνά αν χρειαστεί, εξασφαλίζουν μια πιο στενή επαφή του φαρμακοποιού με τον ασθενή, για το πρόβλημα υγείας που αντιμετωπίζει ο πελάτης του.

Πάγκοι πολύ ψηλοί, ενιαίοι σε μήκος και με μεγάλο πλάτος, δυσχεραίνουν την επικοινωνία με τον πελάτη, δημιουργώντας συχνά μια απόμακρη επαφή.

Παράλληλα, ο πάγκος πρέπει να είναι εργονομικός για την εργασία των υπαλλήλων που περνούν εκεί το μεγαλύτερο μέρος της ημέρας τους και να τους παρέχει άνεση.

Παράλληλα, ο πάγκος πρέπει να είναι εργονομικός για την εργασία των υπαλλήλων που περνούν εκεί το μεγαλύτερο μέρος της ημέρας τους και να τους παρέχει άνεση.

Αξίζει επίσης να επισημάνουμε τη μία και πιο σημαντική τάση στον τομέα που αφορά τον πάγκο εξυπηρέτησης ενός φαρμακείου και αυτή είναι άμεσα συνδεδεμένη με την ευρύτερη τάση για τη δημιουργία μεγαλύτερων χώρων που παρατηρείται τα τελευταία 2-3 χρόνια στην Ελλάδα.

Με αυτό το δεδομένο, η μελέτη ένταξης του πάγκου στον χώρο γίνεται πιο σύνθετη, πιο εργονομική, όπως και το σχήμα του.

Επίσης, η εν λόγω μελέτη εξελίσσεται και αφορά το σύστημα των θέσεων στον χώρο που παρέχουν τα διαφορετικά είδη εξυπηρέτησης στο φαρμακείο.

Καθώς το μέγεθος του καταστήματος μεγαλώνει, έννοιες όπως η υποδοχή, η προσωπική συμβουλή, η συμβουλή ομορφιάς ή διατροφής, μέχρι και η εξυπηρέτηση για το φάρμακο, αποκτούν διακριτούς ρόλους και χώρους μέσα στο φαρμακείο.

Με αυτό λοιπόν το δεδομένο, οι εκάστοτε θέσεις εργασίας αποκτούν το δικό τους σχήμα και λειτουργικό χαρακτηριστικό, ώστε να μεγιστοποιήσουν την απόδοση της εξυπηρέτησης του πελάτη.

Ο κατασκευαστής, λοιπόν, θα πρέπει να προτείνει τον κατάλληλο πάγκο εξυπηρέτησης, που από την εμπειρία του έχει διαπιστώσει ότι λειτουργεί καλύτερα και ανταποκρίνεται σε όλες τις απαιτήσεις του σύγχρονου εμπορίου και των παρεχομένων υπηρεσιών προς τον πελάτη, σε συνδυασμό πάντα με τις ιδιαίτερες ανάγκες του φαρμακοποιού.

Ο πάγκος υποδοχής, μια νέα τάση στην εξυπηρέτηση του πελάτη

Είναι απαραίτητο και ιδανικό πλέον, σε ορισμένα μεγάλα φαρμακεία που υπάρχει χώρος, να προταθεί παράλληλα και ένας πάγκος υποδοχής αμέσως μετά την είσοδο του πελάτη στο κατάστημα.

Η υποδοχή είναι μια πολύ σημαντική υπηρεσία στο σύγχρονο εμπόριο.

Ιδιαίτερα τα φαρμακεία που διαθέτουν άτομα ειδικά για την προώθηση των καλλυντικών ή των παραφαρμάκων, αυτά πρέπει να στέκονται πίσω από έναν πάγκο υποδοχής κοντά στον χώρο που εξυπηρετούν.

Ακόμη και να μην υπάρχει ανάγκη από τον πελάτη που μπαίνει, να αγοράσει παραφαρμακευτικά προϊόντα, ένα «καλημέρα και καλώς ήρθατε στο φαρμακείο μας» ή ένα «ευχαριστούμε που μας επισκεφτήκατε» στον αποχαιρετισμό, με το κατάλληλο χαμόγελο, είναι πολύ σημαντικό να γίνεται από αυτόν τον πάγκο υποδοχής.

Παράλληλα, αυτός ο πάγκος μπορεί να εξυπηρετεί και σαν γρήγορο ταμείο, για όλα τα προϊόντα που βρίσκονται στον χώρο του φαρμακοπωλείου.

Σημαντικό επίσης είναι, το άτομο που είναι στην υποδοχή, να φροντίζει να κατευθύνει τους πελάτες στο ανάλογο τμήμα ή στην ανάλογη ραφιέρα με την κατηγορία των προϊόντων που αναζητά, για γρήγορη εξυπηρέτηση.

Π.χ. μπροστά σε έναν ηλικιωμένο, μπορεί να του πάρει τη συνταγή, να τον συνοδεύσει σε ένα κάθισμα, για να μην περιμένει όρθιος, και να τον οδηγήσει όταν έρθει η σειρά του στον πάγκο για την εκτέλεση της συνταγής του.

Κοινοποιήστε το Άρθρο:


Κατεβάστε δωρεάν την εφαρμογή "Charami SA" στο κινητό σας και πάντοτε θα έχετε άμεση και επίκαιρη ενημέρωση για όλα τα θέματα του κλάδου της υγείας, της ομορφιάς και της ευεξίας. Επιλέξτε το αντίστοιχο με τα ενδιαφέροντά σας "κουμπί" και περιηγηθείτε στο περιεχόμενό του!

Με την περιήγησή σας στο pharmamanage.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.