fbpx

Που θα Είναι οι Πελάτες σας Αυτό το Καλοκαίρι;

Με την κρίση υγείας λόγω κορωνοϊού, σε συνδυασμό με μια πρωτοφανή οικονομική κρίση ιδιαίτερα στον τουρισμό, είναι δύσκολο να προβλεφθεί η δυναμική της ανάκαμψης των φαρμακείων αυτό το καλοκαίρι, κυρίως στις τουριστικές περιοχές.

Αντίθετα οι μη τουριστικές περιοχές μπορούν να τα πάνε καλύτερα.

Που θα Είναι οι Πελάτες σας Αυτό το Καλοκαίρι;

Σε κάθε περίπτωση, τα φαρμακεία πρέπει να κάνουν ενέργειες για να αντισταθμίσουν αυτές τις αντιξοότητες.

Ξεκινώντας τον Ιούλιο οι πρώτες καλοκαιρινές διακοπές και το άνοιγμα των πτήσεων, τα φαρμακεία σε παραθαλάσσια τουριστικά θέρετρα ελπίζουν να καλύψουν μια καταστροφική έναρξη της σεζόν.

Όλα θα εξαρτηθούν όμως από την κινητικότητα των τουριστών αλλά και των Ελλήνων και τους προορισμούς που έχουν επιλέξει.

Σύμφωνα με τις προβλέψεις των αρμοδίων του τουρισμού, θα είναι ένα αισιόδοξο σενάριο αν καλυφθεί το 30% της τουριστικής κίνησης του 2019.

Από την άλλη, οι Έλληνες δεν δείχνουν προθυμία για ταξίδια στο εξωτερικό και συνεπώς αν θα πάνε διακοπές θα μείνουν στη χώρα τους, αν και οι περισσότεροι ακόμη δεν έχουν επιλέξει προορισμό, ούτε έχουν «κλείσει» κάποια διαμονή.

Σε αυτό το πλαίσιο μιάς μεγάλης αβεβαιότητας, οι ιδιαίτερα τουριστικές περιοχές είναι σίγουρο ότι θα παρουσιάσουν πτώση στη δραστηριότητα του καλοκαιριού, ενώ αντίθετα, οι αστικές περιοχές ενδέχεται να παρουσιάσουν ακόμη και αύξηση της δραστηριότητας σε σχέση με πέρσι.

Η μείωση της αγοραστικής δύναμης που συνδέεται με την οικονομική κρίση και την κρίση της υγείας μπορεί να αναγκάσει τους Έλληνες να μην πάνε σε πολύ τουριστικά μέρη και να προτιμήσουν πιο ήσυχους και πιο οικονομικούς προορισμούς.

Οι φαρμακοποιοί στα μεγάλα παραθαλάσσια θέρετρα αναμένουν, λόγω της απώλειας ξένων τουριστών, να στηριχθούν σε μια πελατεία Ελλήνων.

Αυτά τα φαρμακεία έχουν ήδη λάβει μέτρα για να προσαρμόσουν την προσφορά τους.

Είδαμε ότι η απελευθέρωση των περιοριστικών μέτρων δεν ήταν συνώνυμη με την ανάκτηση της επιχειρηματικής δραστηριότητας.

Επίσης, μια ελκυστική εναλλακτική λύση είναι και οι πλατφόρμες «Be to Be marketplace», που επιτρέπουν σε ένα φαρμακείο να πουλάει προϊόντα με υπερβολικά αποθέματα σε συναδέλφους του.

Οι παραγγελίες που έγιναν τον χειμώνα σε εποχιακά μπορεί να μην πουληθούν, γι’ αυτό και οι περισσότερες εταιρείες συμφώνησαν να μειώσουν κατά το ήμισυ τις αρχικές παραγγελίες αντηλιακών.

Σε περίπτωση ξαφνικής αύξησης της ζήτησης, τα φαρμακεία θα καταφύγουν στον χονδρέμπορο ή στην αγορά από τα eshops, που προσφέρουν τον καλύτερο συνδυασμό μεταξύ ταχείας παράδοσης προϊόντων και εμπορικών εκπτώσεων.

Επίσης, μια ελκυστική εναλλακτική λύση είναι και οι πλατφόρμες «Be to Be marketplace», που επιτρέπουν σε ένα φαρμακείο να πουλάει προϊόντα με υπερβολικά αποθέματα σε συναδέλφους του.

Για να μην χάσετε τη σεζόν

Είτε είστε νικητής είτε ηττημένος, ο στόχος είναι όσο το δυνατόν να σώσετε τη θερινή περίοδο σε αυτό το μοναδικό περιβάλλον που ζούμε.

Η θέση και η εικόνα σας σαν επαγγελματίας υγείας, εύκολα προσβάσιμος στο κοινό, πρέπει να ενισχυθεί.

Πώς; Για παράδειγμα, αναπτύσσοντας νέους τρόπους οργάνωσης και προσέγγισης πελατών χρησιμοποιώντας τα ψηφιακά μέσα επικοινωνίας και προβολής, καθώς και την τηλεφροντίδα.

Σε εμπορικό επίπεδο, συμβουλεύουμε τους φαρμακοποιούς να προσδιορίσουν με το λογισμικό διαχείρισης του φαρμακείου τους, τις κατηγορίες που έχουν μεγάλο απόθεμα, προκειμένου να οργανώσουν προωθητικές προσφορές, σε στενή συνεργασία με τους στρατηγικούς συνεργάτες-προμηθευτές, για να αυξήσουν τις πωλήσεις.

Επίσης, να αναθέσουν την ευθύνη γι’ αυτές τις εμπορικές ενέργειες σε υπαλλήλους που είναι ικανοί και μπορούν να αναλάβουν να οργανώσουν τέτοιες ενέργειες.

Ο φαρμακοποιός πρέπει επίσης να παρακολουθεί τις κατηγορίες που δείχνουν μια αυξητική τάση το 1ο εξάμηνο του έτους και να επικεντρωθεί σε αυτές, μετά τις απώλειες που καταγράφηκαν κατά την περίοδο της καραντίνας.

Αυτές είναι κυρίως συμπληρώματα διατροφής, αντισηψία, ύπνος και στρες, πεπτική ισορροπία, καούρες στο στομάχι, βαριά πόδια κ.λπ.

Είναι κατηγορίες μεταξύ των 10 κορυφαίων στις πωλήσεις.

Επίσης κατά τη διάρκεια της καραντίνας, υπήρξε και μια αύξηση στα προϊόντα βρεφικής φροντίδας και στα προϊόντα υγιεινής κυρίως από τα eshops των φαρμακείων.

Μια δυναμική που πρέπει να διατηρηθεί.
Το ενδιαφέρον για τα «φυσικά» προϊόντα, το «κάντε το μόνοι σας» όπως οι βαφές μαλλιών ή τα προϊόντα για την περιποίηση νυχιών έχουν επίσης αναδειχθεί ως τάση για βιώσιμη κατανάλωση.

Τέλος, εάν και οι πωλήσεις υδροαλκοολικών αντισηπτικών και προστατευτικών μασκών παραμένουν στο προσκήνιο, οι καλοκαιρινές πωλήσεις προσανατολίζονται όλο και περισσότερο σε εποχιακά προϊόντα, αλλά και οι απαιτήσεις των παραθεριστών θα επικεντρωθούν περισσότερο σε προϊόντα «ανάγκης», παρά σε προϊόντα «ευχαρίστησης».

Κατεβάστε δωρεάν την εφαρμογή "Charami SA" στο κινητό σας και πάντοτε θα έχετε άμεση και επίκαιρη ενημέρωση για όλα τα θέματα του κλάδου της υγείας, της ομορφιάς και της ευεξίας. Επιλέξτε το αντίστοιχο με τα ενδιαφέροντά σας "κουμπί" και περιηγηθείτε στο περιεχόμενό του!

Με την περιήγησή σας στο pharmamanage.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.