fbpx

Πώς να Λειτουργήσετε το Φαρμακείο σας με Ασφάλεια κατά τη Διάρκεια της Πανδημίας COVID-19

Πώς οι φαρμακοποιοί μπορούν να εφαρμόσουν βέλτιστες πρακτικές στην ταχέως μεταβαλλόμενη πανδημία COVID-19 για να διασφαλίσουν την ασφάλεια των ασθενών και του προσωπικού, καθώς και τις κατάλληλες προσεγγίσεις;

Πώς να Λειτουργήσετε το Φαρμακείο σας με Ασφάλεια κατά τη Διάρκεια της Πανδημίας COVID-19.

Επιβολή της κοινωνικής απόστασης

Οι τρέχουσες κυβερνητικές οδηγίες συμβουλεύουν ότι όλα τα άτομα διατηρούν απόσταση δύο μέτρων για να αποτρέψουν τη μετάδοση της λοίμωξης COVID-19.

Τα φαρμακεία φροντίζουν να τις εφαρμόσουν όχι μόνο στους πελάτες -ασθενείς αλλά και μεταξύ των ατόμων που εξυπηρετούν.

Υπογραμμίζεται επίσης ότι πρέπει να υιοθετηθούν ιδιαίτερα αυστηρές αποστάσεις και κοινωνικές συμπεριφορές από άτομα υψηλού κινδύνου (δηλ. άτομα ηλικίας 70 ετών και άνω, ανεξάρτητα από ιατρικές καταστάσεις ή από άτομα ηλικίας κάτω των 70 ετών με υποκείμενη νόσο).

Δεν υπάρχει αυστηρή καθοδήγηση σχετικά με το πώς πρέπει να εφαρμοστεί η κοινωνική απόσταση στα φαρμακεία, αλλά τα φαρμακεία προσπάθησαν να το επιτύχουν με:

  • Τοποθέτηση φυσικών φραγμών στην εξωτερική πόρτα, χρησιμοποιώντας μόνο ένα παραθυράκι ή τοποθετώντας στον πάγκο εξυπηρέτησης διαχωριστικά πλεξιγκλάς με μια μικρή οπή κάτω, για συναλλαγές, ώστε να αποφευχθεί η προσέγγιση των ασθενών.
  • Αποκλεισμός περιοχών χρησιμοποιώντας ραφιέρες ή γόνδολες για ανακατεύθυνση πορείας ασθενών στον χώρο.
  • Προσθήκη ταινίας στο έδαφος σε τμήματα του φαρμακείου όπου οι ασθενείς μπορούν να σταθούν για διασφάλιση της απόστασης.
  • Επιπλέον, ορισμένα φαρμακεία περιορίζουν τον αριθμό των ατόμων που μπορούν να είναι παρόντα στο φαρμακείο ανά πάσα στιγμή (π.χ. ένας εισέρχεται όταν ένας εξέρχεται ή κλειδώνοντας την πόρτα και ανοίγοντας μόνο για να ρυθμίσουν τον αριθμό των ατόμων που εισέρχονται).

Αυτά τα μέτρα μπορεί να φαίνονται ακραία, αλλά έχουν υιοθετηθεί στα περισσότερα φαρμακεία για να αποτρέψουν την εξάπλωση της COVID-19 στους υπαλλήλους και μεταξύ των ασθενών.

Πρέπει επίσης το προσωπικό να φοράει μάσκες και γάντια για να προστατεύσει τον εαυτό του, τους ασθενείς και τις οικογένειές τους.

Μείωση των επαφών

Ανεξάρτητα από τις προφυλάξεις που λαμβάνονται, πιθανότατα θα υπάρξει κάποια επαφή με τους ασθενείς, όπως όταν τους παραδίδετε τα φάρμακά τους ή όταν πληρώνουν.

Η ενθάρρυνση των ασθενών να πληρώνουν χρησιμοποιώντας κάρτα ανέπαφης πληρωμής, αν είναι δυνατόν ή η τοποθέτηση χρημάτων σε καλάθια ή μπολ, μπορεί να μειώσει περαιτέρω την ανάγκη για φυσική επαφή.

Επιπλέον, ορισμένα φαρμακεία υιοθέτησαν μια υπηρεσία εξυπηρέτησης, όπου οι ασθενείς τηλεφωνούν προηγουμένως για να ζητήσουν τα φάρμακα και γενικά τα προϊόντα που θέλουν και στη συνέχεια έρχονται μόνο να τα παραλάβουν και να πληρώσουν, περιορίζοντας την αλληλεπίδραση του ασθενούς καθώς και τον χρόνο που παραμένουν στον χώρο.

Ανεξάρτητα από τις προφυλάξεις που λαμβάνονται, πιθανότατα θα υπάρξει κάποια επαφή με τους ασθενείς, όπως όταν τους παραδίδετε τα φάρμακά τους ή όταν πληρώνουν.

Προειδοποιήσεις και ενημερώσεις προς τους ασθενείς

Οι πρωταρχικές λειτουργίες και οι νέες διαδικασίες του φαρμακείου πρέπει να κοινοποιούνται στο κοινό.

Η τοποθέτηση αφισών, πανό ή πινακίδων σε εμφανή θέση είναι απαραίτητη για την ενημέρωση των ασθενών για τις υπηρεσίες που παρέχει το φαρμακείο αυτήν τη εποχή.

Η προσθήκη μιας ενημερωτικής αφίσας στην πόρτα για να διαβάσουν οι ασθενείς και οι πελάτες πριν εισέλθουν είναι ένας κατάλληλος τρόπος.

Εάν το φαρμακείο σας διαθέτει μια σελίδα στα κοινωνικά μέσα δικτύωσης ή έναν ιστότοπο, πρέπει και εδώ να αναρτηθούν οι ενημερώσεις.

Επιπλέον, αυτές οι σελίδες είναι ένα χρήσιμο εργαλείο για την ανταλλαγή πληροφοριών σχετικά με:

  • Τα ωράρια λειτουργείας,
  • Συμβουλές για τη διαχείριση της υγείας τους,
  • Σε ποιόν πρέπει να επικοινωνήσουν εάν ανησυχούν για τα συμπτώματά τους (π.χ. κλήση στο 1135 ή κλήση στον γιατρό τους, αλλά και ορισμένα τηλέφωνα γιατρών της περιοχής) και
  • Ποιος πρέπει να μπει σε καραντίνα και για πόσο διάστημα.

Άλλες ενέργειες επικοινωνίας

Σκεφτείτε πώς θα επικοινωνήσετε με τους ασθενείς σας και ποιες επιπτώσεις θα έχει στην καθημερινή εργασία σας.

Ενθαρρύνετε τους ασθενείς να καλέσουν το φαρμακείο αντί να σας επισκεφτούν για μια συμβουλή, με τις εξής ενέργειες:

  • Τοποθέτηση ειδοποιήσεων στη βιτρίνα,
  • Κοινοποίηση μέσω υπηρεσίας ανταλλαγής μηνυμάτων κειμένου (SMS), εάν έχετε στοιχεία κινητού τηλεφώνου,
  • Τακτική δημοσίευση στον ιστότοπο ή τα social media του φαρμακείου και
  • Τοποθέτηση ενημερωτικών φυλλαδίων στον πάγκο και διανομή τους κατά την παράδοση φαρμάκων ή άλλων προϊόντων.

Διατηρώντας την ομάδα σας ασφαλή

Όλη η ομάδα του φαρμακείου θα πρέπει να λειτουργεί διαφορετικά τις επόμενες εβδομάδες και μήνες.

Είναι σημαντικό να σκεφτείτε πώς μπορείτε να διασφαλίσετε ότι συνεχίζουν να είναι σε θέση να εργάζονται και να είναι σε θέση να εκπληρώσουν τις απαιτήσεις του ρόλου τους.

Ορισμένοι υπάλληλοι ανησυχούν πολύ ότι η εργασία τους στο φαρμακείο και οι επαφές με τους ασθενείς, τους θέτουν σε μεγαλύτερο κίνδυνο να προσβληθούν από COVID-19.

Είναι σημαντικό να είσαστε ειλικρινείς με το προσωπικό σχετικά με την κατάσταση, αλλά να τους συμβουλεύετε για συμπεριφορές που μπορεί να υιοθετήσουν για να ελαχιστοποιήσουν τον κίνδυνο.

Επιπλέον, είναι σημαντικό να διασφαλιστεί ότι ο καθένας μπορεί να εργαστεί χωρίς να κουράζετε πολύ και να εξαντλείτε.

Είναι σημαντικό τα φαρμακεία να εξετάσουν πώς μπορούν να συλλέξουν αυτές τις συνταγές και να ελαχιστοποιήσουν την επαφή με οποιονδήποτε.

Εκτέλεση συνταγών και συμβουλές

Αν και οι ηλεκτρονικές υπηρεσίες άυλης συνταγογράφησης είναι διαθέσιμες, εξακολουθεί να υπάρχει ένα ποσοστό συνταγών που εξακολουθούν να εκτυπώνονται και να συλλέγονται κατά την επίσκεψη στον γιατρό.

Είναι σημαντικό τα φαρμακεία να εξετάσουν πώς μπορούν να συλλέξουν αυτές τις συνταγές και να ελαχιστοποιήσουν την επαφή με οποιονδήποτε.

Ίσως χρειαστεί να επανεξετάσετε τον τρόπο που συμβουλεύετε τους πελάτες, καθώς πρέπει να αποφεύγετε την επαφή με πρόσωπο με πρόσωπο. Ωστόσο, υπάρχει ανάγκη παροχής συμβουλευτικών πληροφοριών πέρα ​​από τον ρόλο της απλής διανομής.

Εξασφάλιση επαρκούς αποθέματος

Εξετάστε το ενδεχόμενο να περιορίσετε την ποσότητα προϊόντων που μπορούν να πωληθούν από το φαρμακείο.

Οι επισκέπτες δεν είναι μόνο ασθενείς που θέλουν τα φάρμακά τους αλλά και άτομα που επιθυμούν να αγοράσουν OTC προϊόντα, παραφάρμακα ή καλλυντικά.

Για μεν τα συνταγογραφούμενα φάρμακα, σκεφτείτε τι θα κάνετε εάν έχετε κάπου έλλειψη και εάν μπορείτε να επικοινωνήσετε γρήγορα με τον συνταγογράφο για να κάνετε τροποποιήσεις ή με κάποιο άλλο φαρμακείο στην περιοχή σας που μπορεί να παρέχει στον ασθενή το προϊόν.

Εναλλακτικά, συνεργάζεστε με τους γιατρούς της περιοχής σας για να τους ενημερώσετε όταν υπάρχουν ελλείψεις, ώστε να μπορούν να συνταγογραφήσουν εναλλακτικές λύσεις.

Επιπλέον, ενημερώστε τους ασθενείς ότι μπορεί να σας καλέσουν ή να στείλουν με το κινητό τους μια φωτογραφία της συνταγής τους και όταν αυτή είναι έτοιμη να τους ειδοποιήστε για να την παραλάβουν, ώστε να αποφεύγονται άσκοπες επισκέψεις στο φαρμακείο.

Μέτρα υγιεινής και ελέγχου των λοιμώξεων

Υπενθυμίστε στο προσωπικό τους κανόνες σχετικά με το βασικό πλύσιμο χεριών.

Αυτό μπορεί να φαίνεται σαν μια κοινότυπη χειρονομία, αλλά είναι σημαντικό να διασφαλιστεί ο σωστός τρόπος στον καθένα.

Ίσως είναι σκόπιμο να τους ζητήσετε να παρατηρήσουν την τεχνική πλυσίματος των χεριών σας.

Εξετάστε το ενδεχόμενο εφαρμογής πολιτικών στο φαρμακείο σχετικά με τις μπλούζες εργασίας, όπως εάν το προσωπικό πρέπει να τις αλλάζει και να τις πλένει καθημερινά.

Θα μπορούσατε επίσης να σκεφτείτε εάν μπορείτε να παρέχετε περισσότερες μπλούζες για το προσωπικό.

Παράλληλα με τη χρήση μάσκας, πρέπει να εξεταστεί και το τι φοράει η ομάδα.

Για παράδειγμα, όλο το προσωπικό πρέπει να:

  • Φοράει μπλούζες με κοντά μανίκια ή τυλιγμένα μανίκια,
  • Αποφύγει να φοράει γραβάτες και
  • Να μην φοράει ρολόγια χειρός ή κοσμήματα.

Αυτές οι κινήσεις όχι μόνο βοηθούν στην αποτροπή της μετάδοσης της COVID-19, αλλά και στο πλύσιμο των χεριών που πρέπει να συμπεριλαμβάνει και τον καρπό.

Καθαρισμός φαρμακείου

Αν και είναι σημαντικό να καθαρίζετε το φαρμακείο σε τακτική βάση, αυτό πρέπει τώρα να γίνεται πιο τακτικά, με ιδιαίτερη προσοχή σε επιφάνειες και αντικείμενα που αυξάνουν τον κίνδυνο εξάπλωσης του ιού (π.χ. πάγκοι, λαβές πορτών, στυλό).

Για την ολοκλήρωση του γενικού καθαρισμού του φαρμακείου πρέπει να:

  • Χρησιμοποιείτε πανί μίας χρήσης ή ρολό χαρτιού,
  • Καθαρίστε και απολυμάνετε με διάλυμα χλωρίνης όλες τις σκληρές επιφάνειες, δάπεδα, καρέκλες και λαβές πορτών,
  • Χρησιμοποιήστε απολυμαντικά απορρυπαντικά και
  • Σκουπίζετε με απολυμαντικά τακτικά τις περιοχές «υψηλής αφής» (π.χ. διακόπτες φωτός, πόρτες ψυγείου, συρταριέρες, λαβές νεροχύτη, dispensers με υγρό καθαρισμού).

Η χρήση γαντιών είναι απαραίτητη καθώς οι ουσίες που χρησιμοποιούνται για τον καθαρισμό μπορεί να είναι επιβλαβείς.

Αυτά τα γάντια θα πρέπει στη συνέχεια να πλυθούν εάν πρόκειται να τα ξαναχρησιμοποιήσετε.

Κατεβάστε δωρεάν την εφαρμογή "Charami SA" στο κινητό σας και πάντοτε θα έχετε άμεση και επίκαιρη ενημέρωση για όλα τα θέματα του κλάδου της υγείας, της ομορφιάς και της ευεξίας. Επιλέξτε το αντίστοιχο με τα ενδιαφέροντά σας "κουμπί" και περιηγηθείτε στο περιεχόμενό του!

Με την περιήγησή σας στο pharmamanage.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.