fbpx

Ποιο το Μέλλον των Φαρμάκων Αυτοθεραπείας;

Τα αριθμητικά στοιχεία δείχνουν ότι η χρήση της αυτοθεραπείας ριζώνει πλέον στο μυαλό των ανθρώπων.

Ποιος είναι ο ορισμός της αυτοθεραπείας;

Είναι η πρακτική που συνίσταται, για τους ασθενείς, στη χρήση, για συγκεκριμένες, κοινές και γνωστές παθολογίες, φαρμάκων που έχουν σχεδιαστεί για αυτές, με τη βοήθεια της συμβουλής του φαρμακοποιού.

Αυτά είναι φαρμακευτικά προϊόντα για τα οποία η ιατρική συνταγή είναι προαιρετική.

Η αυτοθεραπεία, την οποία αποκαλούμε «υπεύθυνη», είναι μια καλά εποπτευόμενη πρακτική, αλλά η πρακτική του να επιλέγει συχνά ο ασθενής το φάρμακό του χωρίς τη συμβουλή του φαρμακοποιού είναι αυτό που ονομάζουμε «κακή χρήση» και θα πρέπει να εξαλειφθεί, παρόλο που πολλές εταιρείες με ΜΗΣΥΦΑ προσπαθούν μέσω της έντονης διαφήμισης να παρακάμψουν τον φαρμακοποιό και να επηρεάζουν μόνο την επιλογή του ασθενούς.

Ποιο το Μέλλον των Φαρμάκων  Αυτοθεραπείας;

Η αυτοθεραπεία εξελίσσεται μαζί με την κουλτούρα των ασθενών αλλά και των εμπλεκομένων στην αγορά αυτή της υγείας.

Η αυτοθεραπεία θα αναπτυχθεί πολύ τα επόμενα χρόνια. Και οι λόγοι γνωστοί:

Η εξοικονόμηση πόρων για το σύστημα υγείας αλλά και η εξελισσόμενη κουλτούρα των ίδιων των καταναλωτών να επιλέγουν το φάρμακό τους.

Το ερώτημα εδώ τίθεται με ή χωρίς τη συμβουλή του επαγγελματία υγείας;

Από την άλλη πλευρά, ο ρόλος του φαρμακοποιού θα εξελιχθεί...

Η εξέλιξη της αυτοθεραπείας θα τον ωθήσει να οικοδομήσει τις επιστημονικές του γνώσεις και να εκπαιδεύσει την ομάδα του να χειρίζονται κατάλληλα τους ασθενείς.

Ο φαρμακοποιός είναι αυτός που θα πάμε να δούμε ως πρώτη λύση, αλλά θα πρέπει να δημιουργηθεί μια σχέση εμπιστοσύνης και σοβαρότητας με το κοινό.

Ο φαρμακοποιός λοιπόν παρεμβαίνει ως πρώτη λύση και με μερικές ερωτήσεις πρέπει να καθοδηγήσει τον ασθενή του στην κατάλληλη γι’ αυτόν αγωγή.

Αν κάτι στις απαντήσεις του ασθενούς προειδοποιεί τον φαρμακοποιό για ενδεχόμενο κίνδυνο από τη λήψη του φαρμάκου θα πρέπει να το ανιχνεύσει αμέσως και να τον κατευθύνει στον γιατρό.

Εάν οι φαρμακοποιοί δίνουν εξηγήσεις, μπορούν οι ασθενείς να τις καταλάβουν;

Αντ’ αυτού, δυστυχώς, ορισμένοι φαρμακοποιοί απλώς πωλούν φάρμακα χωρίς καμία πληροφορία...

Ίσως θα έλεγε κάποιος ότι δεν έχουν καταλάβει και αξιοποιήσει τη δύναμη της επικοινωνίας τους!

Τη «δύναμη της άσπρης μπλούζας» όπως συνηθίζουμε να λέμε εμείς στη Χαραμή ΑΕ και το περιοδικό PHARMACY management ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ.

Πόπη Χαραμή, Φαρμακοποιός
ΧΑΡΑΜΗ ΑΕ
www.PharmaManage.gr

Κατεβάστε δωρεάν την εφαρμογή "Charami SA" στο κινητό σας και πάντοτε θα έχετε άμεση και επίκαιρη ενημέρωση για όλα τα θέματα του κλάδου της υγείας, της ομορφιάς και της ευεξίας. Επιλέξτε το αντίστοιχο με τα ενδιαφέροντά σας "κουμπί" και περιηγηθείτε στο περιεχόμενό του!

Με την περιήγησή σας στο pharmamanage.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.