fbpx

ΜΗΣΥΦΑ και Επικοινωνία με τους Πελάτες στο Φαρμακείο

Τα τελευταία χρόνια η κατηγορία των μη συνταγογραφούμενων σκευασμάτων (ΜΗΣΥΦΑ) παρουσιάζει σημαντική ανάπτυξη.

Αυτό μαρτυρούν έρευνες, σύμφωνα με τις οποίες από το 2010 έως το 2015 η αγορά του Φαρμακείου παρουσίασε μείωση του όγκου των πωλήσεών του μόνο 0,7%, ποσοστό εξαιρετικά μικρό αναλογικά με την πορεία της οικονομικής κρίσης αυτά τα χρόνια.

Το γεγονός ότι η μείωση είναι τόσο μικρή οφείλεται κατά κύριο λόγο στα ΜΗΣΥΦΑ, τα οποία σε αυτή την περίοδο σημείωσαν άνοδο στον όγκο πωλήσεων κατά 17,4% σε αντίθεση με τα συνταγογραφούμενα φάρμακα που παρουσίασαν μείωση 8%.

Από άποψη πωλήσεων σε αξίες, τα ΜΗΣΥΦΑ παρουσίασαν αύξηση 37,1% ενώ στα συνταγογραφούμενα καταγράφηκε μείωση κατά 28,1%.

ΜΗΣΥΦΑ και Επικοινωνία με τους Πελάτες στο Φαρμακείο

Αυτές οι μεταβολές των αξιών οφείλονται και στις μεγάλες αλλαγές που παρουσιάστηκαν στις τιμές των φαρμάκων κατά το διάστημα 2010-2015.

Συνολικά καταγράφηκε ότι οι τιμές των συνταγογραφούμενων φαρμάκων μειώθηκαν κατά μέσο όρο 30% σε αντίθεση με τις τιμές των ΜΗΣΥΦΑ. που αυξήθηκαν κατά μέσο όρο 14,6%.

Με βάση το σύνολο των παραπάνω δεδομένων, υπολογίζεται ότι η δυνατότητα ανάπτυξης της κατηγορίας των ΜΗΣΥΦΑ ανέρχεται κατά μέσο όρο σε 12,9% ετησίως.

Έτσι εκτιμάται ότι το 2017 η αγορά των ΜΗ.ΣΥ.ΦΑ. θα κλείσει στα 476εκ.€ (χονδρικές τιμές) έναντι των 260εκ.€ που έκλεισε το 2012.

Τα Βασικά Αίτια Ανάπτυξης της Κατηγορίας των ΜΗΣΥΦΑ

Οικονομική Κρίση και Αυτοθεραπεία

 Στα πλαίσια της αυτοθεραπείας ο κύριος όγκος φαρμάκων που καταναλώνονται ανήκουν στην κατηγορία των ΜΗΣΥΦΑ

Συνεχής Μετατροπή Συνταγογραφούμενων Φαρμάκων σε ΜΗΣΥΦΑ

 Προκειμένου να μειωθούν οι δαπάνες που βαραίνουν τα ασφαλιστικά ταμεία, ερευνάται ποια από τα συνταγογραφούμενα φάρμακα πληρούν τις απαραίτητες προϋποθέσεις για να μπορούν να χαρακτηριστούν ως ΜΗΣΥΦΑ και εντάσσονται στην κατηγορία αυτή.

Διαφορετική Προσέγγιση Εταιριών

Οι εταιρίες που παράγουν ΜΗΣΥΦΑ επενδύουν μεγάλα ποσά στη διαφήμιση των προϊόντων τους, δημιουργούν ελκυστικές προσφορές με μεγάλες εκπτώσεις για τους πελάτες-φαρμακοποιούς και δαπανούν χρήματα για την εκπαίδευση του προσωπικού του φαρμακείου.

Πώς θα Εκμεταλλευτούμε Εμείς οι Φαρμακοποιοί τα ΜΗΣΥΦΑ

Μια τόσο ταχέως αναπτυσσόμενη και τόσο πολλά υποσχόμενη κατηγορία όπως τα ΜΗΣΥΦΑ δεν μπορούμε να την αφήσουμε ανεκμετάλλευτη.

Γι’ αυτό το λόγο πρέπει σαν επιστήμονες να επενδύσουμε στη γνώση, να διαβάσουμε και να ενημερωθούμε για τα συστατικά, τις δράσεις και τις ανεπιθύμητες ενέργειες όλων των ΜΗΣΥΦΑ που έχουμε στο Φαρμακείο μας.

Τις περισσότερες φορές όταν οι πελάτες μας επιλέγουν ένα φάρμακο αυτής της κατηγορίας, θεωρούμε δεδομένο ότι γνωρίζουν τα πάντα γι’ αυτό και δεν τους δίνουμε επιπλέον πληροφορίες.

Ο πραγματικός μας ρόλος όμως είναι να αφιερώσουμε χρόνο στον κάθε πελάτη και να συζητήσουμε τα συμπτώματα που τον απασχολούν, κατόπιν να διερευνήσουμε αν πάσχει από κάποια χρόνια ασθένεια ή αν βρίσκεται σε αγωγή, να επιλέξουμε μαζί του το κατάλληλο MΗΣΥΦΑ και να του δώσουμε σωστές και πλήρεις οδηγίες για τον τρόπο χρήσης του.

ΜΗΣΥΦΑ και Επικοινωνία στο Φαρμακείο

Με αυτόν τον τρόπο προσέγγισης δημιουργούμε προσωπικές σχέσεις εμπιστοσύνης με τους πελάτες μας και εκείνοι θα συνεχίσουν να έρχονται στο Φαρμακείο μας ακόμα και αν τα ΜΗΣΥΦΑ αρχίσουν να διατίθενται και από άλλα κανάλια διανομής.

Παράλληλα, μπορούμε να εκμεταλλευόμαστε όσο καλύτερα μπορούμε τις προσφορές των εταιριών, προκειμένου να αυξάνουμε την κερδοφορία μας και τέλος είναι σημαντικό να δημιουργήσουμε έναν χώρο στο Φαρμακείο ειδικά για αυτή την κατηγορία.

Ο χώρος αυτός πρέπει να βρίσκεται σε εμφανές και προσβάσιμο από τους πελάτες σημείο.

Τα ράφια που φιλοξενούν να ΜΗΣΥΦΑ να είναι πάντα γεμάτα, καθαρά και χωρισμένα ανά κατηγορία με βάση τα συμπτώματα τα οποία αντιμετωπίζουν, και να φέρουν ειδική σήμανση με διάφορα χρώματα, προκειμένου να γίνεται πιο εύκολη η πλοήγηση και η αναγνώριση από μέρους του πελάτη.

Τέλος, τα φάρμακα θα πρέπει να εναλλάσσονται κάθε εποχή και να τοποθετούνται στα ράφια φάρμακα που αντιμετωπίζουν συμπτώματα που είναι σε έξαρση την εκάστοτε χρονική περίοδο.

Εκμεταλλευτείτε την αποκλειστική σας ιδιότητα ως επιστήμονες-σύμβουλοι υγείας και χρησιμοποιήστε την κατηγορία των ΜΗΣΥΦΑ σαν εργαλείο ανάπτυξης του Φαρμακείου σας.

Τα ΜΗΣΥΦΑ δεν αποτελούν χαμένο κεφάλαιο για το φαρμακείο αλλά ευκαιρία προσέλκυσης πελατών!

Νάντια Ποσειδώνος, Φαρμακοποιός
www.PharmaManage.gr

Κοινοποιήστε το Άρθρο:


e-learning-pharmamanage.gr


Σεβόμαστε την Ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες, που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι τους όρους Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων