fbpx

Η Επικοινωνία με τον Ηλικιωμένο Πελάτη στο Φαρμακείο

Οι ηλικιωμένοι, αποτελούν ίσως τους πιο σημαντικούς πελάτες του φαρμακείου και έχουν πολλά διαφορετικά χαρακτηριστικά.

Ο στόχος είναι να δημιουργήσετε μια ιδιαίτερη επικοινωνία για αυτούς, χωρίς όμως να τους κάνετε να αισθανθούν παράξενα ή άσχημα για την ηλικία τους.

Η Επικοινωνία με τον Ηλικιωμένο Πελάτη στο Φαρμακείο.

Η Προσέγγιση του Πελάτη

Οι ηλικιωμένοι μερικές φορές συμπεριφέρονται διαφορετικά από τους υπόλοιπους πελάτες. Θα πρέπει να ακούτε προσεκτικά τι λένε και να ζητάτε πιο συγκεκριμένες και ακριβείς πληροφορίες.

Ευγένεια: Οι ηλικιωμένοι είναι ιδιαίτερα ευαίσθητοι στη χρήση των τύπων ευγενείας. Εκτιμούν πολύ το καλοσώρισμα και πάντοτε αποχαιρετούν όταν φεύγουν.

Εξατομικευμένο Καλοσώρισμα: Πολλοί ηλικιωμένοι έχουν χάσει τον-η την σύζυγό τους και ζουν μόνοι, ενώ συχνά έρχονται στο φαρμακείο όχι μόνο για να πάρουν τα φάρμακά τους, αλλά και για «κουβεντούλα».

Αν τους καλοσωρίσετε με το όνομά τους, θα τους κάνει πολύ καλή εντύπωση.

Προβλήματα ακοής: Οι ηλικιωμένοι έχουν συχνά δυσκολίες στην ακοή. Μην υψώνετε πολύ τη φωνή σας, απλά αρθρώνετε καλά τις λέξεις! Μιλώντας πάρα πολύ αργά και με ένα συγκαταβατικό τόνο, μπορεί επίσης να θεωρηθεί ταπεινωτικό. Οι ηλικιωμένοι δεν είναι παιδιά! Μην το ξεχνάτε ποτέ.

Η Σημασία της γραφής: Για εκείνους που είναι άνω των 80 χρονών, η χρήση της γραφής παραμένει εργαλείο πολύ σημαντικό. Τους καθησυχάζει και τους επιτρέπει να ανατρέξουν στη σημείωση, σε περίπτωση που ξεχάσουν ή παρανοήσουν κάτι.

Θα πρέπει συνεπώς να μη διστάσετε να γράψετε, με μεγάλα και ευανάγνωστα γράμματα τη δόση ή συμβουλές σχετικά με τα φάρμακα που παίρνουν.

Η ανάγκη για σιγουριά και ασφάλεια: Οι ηλικιωμένοι φοβούνται ό,τι δεν είναι συνηθισμένο. Αν σκοπεύετε να αντικαταστήσετε το φάρμακο που έπαιρναν χρόνια, ζητήστε τη γνώμη τους, και αν υπάρχει μια αλλαγή, εξηγήστε λεπτομερώς γιατί.

Επίσης, είναι απαραίτητο να γράψετε στο κουτί και με τη σειρά, τις αλλαγές στα φάρμακα και πώς αυτά μπορούν να ληφθούν, να σιγουρευτείτε ότι οι ηλικιωμένοι μπορούν να το διαβάσουν, να εξοικειωθούν (ακόμα και με το νέο κουτί) και να έχουν κατανοήσει τις αλλαγές, οι οποίες ενδεχομένως να χρειάζονται και νέες εξηγήσεις.

Εάν ο γιατρός έχει αλλάξει τη συνήθη θεραπεία, επεξηγείστε ποια φάρμακα πρέπει να σταματήσει να παίρνει ο ηλικιωμένος (να είστε δύσπιστοι όσον αφορά τα αποθέματα που μπορεί να έχει στο σπίτι).

Η πρόληψη: Εξηγήστε στον ηλικιωμένο πελάτη σας την ανάγκη της πρόληψης, για την αποφυγή μελλοντικών δύσκολων καταστάσεων.

Προτείνετέ του τα κατάλληλα συμπληρώματα διατροφής, δώστε συμβουλές για τροποποιήσεις στο σπίτι του με γνώμονα την αυξημένη ασφάλεια.

Τονίστε του την ανάγκη της -όσο το δυνατόν- καλύτερης φυσικής κατάστασης, και παροτρύνετέ τον να εμβολιαστεί άμεσα, τόσο κατά της γρίπης όσο και κατά του πνεμονιόκοκκου, για να έχει τις μεγαλύτερες πιθανότητες να είναι καλά για πολλά χρόνια!

Κατηγοριοποιήση των Προϊόντων στα ΡάφιαΕίτε πρόκειται για τη διατροφή, για καλλυντικά, συμπληρώματα διατροφής ή προϊόντα για ακράτεια, πολλά ράφια έχουν προϊόντα αποκλειστικά για ηλικιωμένους.

Μήπως πρέπει να τα ομαδοποιήστε για αυτή την ηλικία; Η απάντησή είναι όχι, διότι αυτό θα κάνει τους ηλικιωμένους να νιώθουν περιθωριοποιημένοι με αποτέλεσμα πολλοί να μη πλησιάζουν καν τα ράφια αυτά. 
Γι’ αυτό, τα προϊόντα για ηλικιωμένους είναι καλύτερο να βρίσκονται σε ράφια με προϊόντα για όλη την οικογένεια, με ξεχωριστή επισήμανση για τις ανάγκες στις οποίες απευθύνονται.

Για παράδειγμα, στο ράφι με τα προϊόντα διατροφής, θα μπορούσε να υπάρχει μια μετάβαση από προϊόντα για το μωρό και το παιδί, στη διατροφή ενηλίκων με προϊόντα αδυνατίσματος, και, τέλος, σε προϊόντα επανασίτισης για ηλικιωμένους.

Επίσης, στο ράφι με τα δερμοκαλλυντικά μπορούν να υπάρχουν εξειδικευμένα προϊόντα για ηλικιωμένους, αλλά χρειάζεται προσοχή στο μήνυμα το οποίο τα συνοδεύει.

Δε θα πρέπει να είναι «για τις ρυτίδες της γήρανσης», αλλά «για ενυδάτωση και διατήρηση της νεότητας του δέρματος»

Πόπη Χαραμή, Φαρμακοποιός

Κοινοποιήστε το Άρθρο:


e-learning-pharmamanage.gr


Σεβόμαστε την Ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες, που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι τους όρους Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων