fbpx

Η Κατάλληλη Επικοινωνία στη Στυτική Δυσλειτουργία

Το σεξ, ακόμα και σήμερα παραμένει ταμπού, παρ’ όλη την πρόοδο που έχει γίνει σε σχέση με το παρελθόν.

Γιατί αν και στις μέρες μας θέματα που αφορούν τη σεξουαλική υγεία προβάλλονται αρκετά και από τα μέσα επικοινωνίας, δεν είναι εύκολο να μοιράζεσαι το τι συμβαίνει στην κρεβατοκάμαρά σου!

Η Κατάλληλη Επικοινωνία στη Στυτική Δυσλειτουργία.

Έτσι, μπροστά στον πάγκο του φαρμακείου υπάρχει συχνά μια δυσκολία έκφρασης και από τις δύο πλευρές.

Είναι δεδομένο ότι στην επικοινωνία μας με τον πελάτη σε ένα τόσο ευαίσθητο θέμα υπάρχουν δυσκολίες.

Εκτός από τη ντροπή και τις ηθικές αναστολές, ιδιαίτερα από μέρους του πελάτη στο να συμμετάσχει σε μία συζήτηση για το πρόβλημα της Στυτικής Δυσλειτουργίας, υπάρχει συχνά και η έλλειψη εκπαίδευσης του επαγγελματία υγείας, όσον αφορά τεχνικές προσέγγισης, μετάδοσης πληροφοριών και διαχείρισης (π.χ. follow up) του πελάτη που αντιμετωπίζει αυτό το πρόβλημα, αλλά και η έλλειψη χώρου στο φαρμακείο που να προσφέρει διακριτικότητα, ώστε να μπορεί να γίνει μία τέτοια συζήτηση.

Τέλος αν προσθέσουμε και το συνεχές παράπονο της έλλειψης χρόνου από μέρους του φαρμακοποιού, κυρίως λόγω φόρτου εργασίας, θα δούμε πόσο δύσκολα είναι καμιά φορά τα πράγματα, ιδιαίτερα σε περιπτώσεις που ο ασθενής διστάζει να ανοίξει τη συζήτηση πάνω στο θέμα.

Με στόχο λοιπόν να διευκολύνουμε την επικοινωνία του φαρμακοποιού με τους ασθενείς-πελάτες σε ένα τόσο ευαίσθητο θέμα υγείας και να ξεπεράσουμε εύκολα δυσκολίες και ταμπού, συγκεντρώσαμε και παραθέτουμε παρακάτω 12 κατάλληλες πρακτικές, όπως έχουν προκύψει από την καθημερινή εμπειρία στο φαρμακείο.

1. Εξασφαλίζουμε την εμπιστευτικότητα

Όλη η ομάδα πρέπει να σέβεται το ιατρικό απόρρητο και τη προσωπική ζωή των πελατών.

Μιλάμε όσο πρέπει χαμηλόφωνα, χωρίς να ακούνε οι δίπλα και αν χρειασθεί θα πρέπει οδηγούμε τον πελάτη σε ένα μέρος ήσυχο στο φαρμακείο (στον χώρο πώλησης, στο εργαστήριο ή στο γραφείο)

2. Φροντίζουμε τη διακριτικότητα

Δεν ονομάζουμε το προϊόν. Προτιμάμε φράσεις όπως: «φάρμακο για να βελτιώσετε την ποιότητα ζωής σας»

Αποφεύγουμε να αναφέρουμε τη λέξη «η γυναίκα σας», αλλά «η σύντροφός σας»

Είναι καλύτερα να μην αφήνουμε το κουτί με το φάρμακο πάνω στο πάγκο σε έκθεση όλων, αν υπάρχουν γύρω και άλλα άτομα.

Το βάζουμε αμέσως μέσα στη σακούλα και μιλάμε δείχνοντας το φάρμακο στη συνταγή.

Είναι δεδομένο ότι στην επικοινωνία μας με τον πελάτη σε ένα τόσο ευαίσθητο θέμα υπάρχουν δυσκολίες.

3. Αγνοούμε τις προκαταλήψεις

Δεν μας σοκάρει το γεγονός ότι ένας άνθρωπος μεγαλύτερης ηλικίας θέλει να βελτιώσει τη σεξουαλική του υγεία.

Οι προκαταλήψεις δεν έχουν θέση σε αυτό που θέλει ο πελάτης.

Το θέμα δεν είναι να περάσουμε από το ένα άκρο της ηθικής προκατάληψης στο άλλο άκρο του επιστημονικού ορθολογισμού, αλλά να αλλάξουμε τις αντιλήψεις μας και να δεχθούμε ότι και οι άνθρωποι μεγαλύτερης ηλικίας έχουν δικαίωμα στη σεξουαλική ζωή.

4. Προβάλλουμε τον ρόλο μας ως επαγγελματία υγείας

Χρησιμοποιούμε το άλλοθι της επιστημονικής πληροφόρησης για να ανοίξουμε τη συζήτηση, ιδιαίτερα σε κάποιον που διστάζει, π.χ. «Γνωρίζετε ότι πλέον υπάρχουν αποτελεσματικοί και ασφαλείς τρόποι για να βελτιώσει κάποιος τη σεξουαλική του υγεία; Μπορούμε να μιλήσουμε όποτε θέλετε. Είμαι εδώ για να σας πληροφορήσω»

Ο πελάτης ίσως θέλει κάποια άλλη στιγμή να ανοιχτεί.

Με αφορμή την επιστημονική πληροφόρηση πάνω στην ασφάλεια και την αποτελεσματικότητα του προϊόντος μιλώντας αόριστα, διερευνούμε για τυχόν ανησυχίες του σχετικά με το φάρμακο.

«Αυτό το προϊόν λαμβάνεται σε αυτές τις καταστάσεις και με τον Χ τρόπο»

«Μην διστάσετε να με ρωτήσετε ό,τι θέλετε πάνω στο προϊόν. Είμαι εδώ για εσάς»

5. Επιλέγουμε κατάλληλες λέξεις και εκφράσεις

Παράδειγμα για το πως ανοίγουμε τη συζήτηση:

«Αν θέλετε μπορώ να σας πληροφορήσω για το πώς μπορεί κάποιος να βελτιώσει τη σεξουαλική του υγεία»

Ορισμένοι πελάτες για να υπερπηδήσουν τη δυσκολία να εκφραστούν στο πρόβλημά τους, παίρνουν ένα ύφος χιουμοριστικό.

Αν τον βλέπουμε διστακτικό:

«Έχετε κάποιες αναστολές στη λήψη του προϊόντος;»

Αν μας αναφέρει πρόβλημα με τη στύση:

«Στο συγκεκριμένο θέμα που μου αναφέρετε, υπάρχουν πλέον αποτελεσματικές και ασφαλείς λύσεις. Θέλετε να το συζητήσουμε;»

Δεν τον πιέζουμε όμως ποτέ και δεν θέτουμε αδιάκριτες και πολλές ερωτήσεις

6. Αποδραματοποιούμε την κατάσταση

«Είναι πολύ φυσικό να υπάρχουν διαταραχές στύσης σε τέτοιες καταστάσεις (διαβήτης, υπέρταση, λήψη νευροληπτικών, stress, μετά από εγχείρηση προστάτη…).

Εξηγούμε τους μηχανισμούς στύσης με απλά λόγια.

7. Κατευθύνουμε στον ειδικό γιατρό

«Να έχετε υπ’ όψη σας ότι οι διαταραχές της στύσης είναι τα πρώτα σημάδια μίας αγγειακής πάθησης που μπορεί να εξελιχθεί σε στεφανιαία ή εγκεφαλική.

Επισκεφθείτε τον γιατρό σας για ένα έλεγχο»

«Επισκεφθείτε και μιλήστε στον γιατρό σας, είτε σε ειδικό ουρολόγο.

Να είστε σίγουρος ότι σύντομα θα ξαναβρείτε τη χαρά της απόλαυσης στο σεξ»

8. Είμαστε φυσικοί, αλλά και ευχάριστοι

Ορισμένοι πελάτες για να υπερπηδήσουν τη δυσκολία να εκφραστούν στο πρόβλημά τους, παίρνουν ένα ύφος χιουμοριστικό.

Θα πρέπει να ανταποκρινόμαστε με ένα χαμόγελο ήρεμο και σοβαρό, διατηρώντας τον ρόλο του επιστήμονα και του επαγγελματία υγείας.

9. Δίνουμε τις κατάλληλες οδηγίες χρήσης

«Μην παίρνετε πάνω από Χ χάπι/α την ημέρα. Λήψη με 1-2 ποτήρια νερό, μισή ώρα πριν τη πράξη και όχι με βαρύ στομάχι»

Προσοχή στις αλληλεπιδράσεις με άλλα φάρμακα (π.χ. νιτρώδη). Ρωτάμε τι άλλα φάρμακα παίρνει.

Αν αναφερθούν ανεπιθύμητες ενέργειες όπως π.χ. πονοκέφαλος ή έξαψη, εξηγούμε ότι οφείλονται στην αγγειοδιαστολή λόγω του φαρμάκου, περνάνε εύκολα και ελαχιστοποιούνται με τη χρήση.

Αν αναφερθούν ανεπιθύμητες ενέργειες όπως π.χ. πονοκέφαλος ή έξαψη, εξηγούμε ότι οφείλονται στην αγγειοδιαστολή λόγω του φαρμάκου, περνάνε εύκολα και ελαχιστοποιούνται με τη χρήση.

10.Τονίζουμε ιδιαίτερα στον πελάτη

«Αυτά τα φάρμακα δεν είναι αφροδισιακά!

Χρειάζεται να υπάρχει ερωτική επιθυμία. Φροντίστε τα προκαταρτικά στο σεξ για σεξουαλική διέγερση»

«Είναι σημαντικό να συμμετέχουν και οι δύο σύντροφοι στη θεραπευτική προσέγγιση, συμμετέχοντας στο παιχνίδι»

«Η μέγιστη αποτελεσματικότητα δεν επιτυγχάνεται καμιά φορά από την πρώτη λήψη. Η θεραπεία πρέπει να κρίνεται συνολικά μετά από 6-8 λήψεις»

11. Επικοινωνούμε για μια σωστή θεραπεία

Η σωστή θεραπεία περνά από τη γνώση του ασθενή για την πάθησή του και τον τρόπο θεραπείας του.

Είναι καλό να διερευνήσουμε, αν είναι δυνατόν, το επίπεδο γνώσης του ασθενή:

«Γνωρίζετε καλά τους λόγους που οδήγησαν στην εμφάνιση αυτής της δυσλειτουργίας; Θέλετε να σας τους υπενθυμίσω;»

«Έχετε ξαναπάρει αυτό το φάρμακο; Γνωρίζετε τον τρόπο λήψης και δράσης του;»

Η σωστή θεραπεία εξαρτάται από το βαθμό ευαισθητοποίησης του ασθενή.

Προσπαθούμε να σιγουρευτούμε ότι μας καταλαβαίνει και αν είναι ευαισθητοποιημένος παρακάμπτουμε τυχόν αντιστάσεις του, όπως «Αυτό το φάρμακο με φοβίζει για την καρδιά μου»

12. Δίνουμε γενικές συμβουλές υγείας

«Να ελέγχετε το σάκχαρο και την πίεσή σας. Υπάρχουν πλέον εύκολες συσκευές μέτρησης για το σπίτι»

«Μην καταναλώνετε πολύ αλκοόλ. Λιγότερο αλάτι στη διατροφή σας. Ελαττώστε ή κόψτε το τσιγάρο, υπάρχουν σήμερα αποτελεσματικοί τρόποι»

«Φροντίστε τη διατροφή σας ή προσπαθήστε να χάσετε μερικά κιλά. Κάντε ελαφρά άσκηση. Η πιο θετική εικόνα του σώματός μας, αυξάνει την αυτοπεποίθηση»

Συμπεράσματα

Η προσπάθειά μας στην επικοινωνία θα ανταμειφθεί με τη βελτίωση της ποιότητας ζωής των ασθενών-πελατών μας, σε ένα τόσο σημαντικό θέμα όπως αυτό της σεξουαλικής υγείας, αλλά και με τη βελτίωση της συμμόρφωσης του ασθενή στη θεραπεία για καλύτερο θεραπευτικό αποτέλεσμα.

Η προσπάθειά μας θα αναδείξει τον ρόλο μας σαν επιστήμονας υγείας που αναμφισβήτητα κτίζει πιστό πελατολόγιο και αυξάνει τον τζίρο του φαρμακείου.

Η σωστή συμβουλή υγείας δεν χρειάζεται χρόνο, χρειάζεται τρόπο!

Χρειάζεται προσπάθεια για να απαλλαγούμε από τις μέχρι τώρα συνήθειές μας και να υιοθετήσουμε σιγά-σιγά νέους τρόπους συναλλαγής με τον πελάτη μας.

Κοινοποιήστε το Άρθρο:


Κατεβάστε δωρεάν την εφαρμογή "Charami SA" στο κινητό σας και πάντοτε θα έχετε άμεση και επίκαιρη ενημέρωση για όλα τα θέματα του κλάδου της υγείας, της ομορφιάς και της ευεξίας. Επιλέξτε το αντίστοιχο με τα ενδιαφέροντά σας "κουμπί" και περιηγηθείτε στο περιεχόμενό του!

Με την περιήγησή σας στο pharmamanage.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.