fbpx

To Marketing στους Ηλικιωμένους Πελάτες σας

Τι κοινό υπάρχει ανάμεσα σε έναν δραστήριο άντρα 55 ετών και έναν ηλικιωμένο 75 ετών; Τίποτα, παρόλο που ανήκουν στην ίδια κατηγορία, δηλαδή τους ασθενείς-πελάτες ώριμης ηλικίας.

Γι’ αυτό θα πρέπει να γίνει μια υποκατηγοριοποίηση σε δύο ηλικιακές ομάδες:

50 - 64 ετών και 65 - 80 ετών. Μετά από αυτό το όριο αναφερόμαστε πλέον στους ηλικιωμένους.

To Marketing στους Ηλικιωμένους Πελάτες σας.

Το marketing ανά ηλικία είναι μια προσέγγιση που βοηθά στο να αναγνωρίζονται οι ιδιαίτερες ανάγκες κάθε ηλικίας, αλλά παρόλα αυτά ακόμα και στην ίδια ηλικία τα αγοραστικά κίνητρα διαφέρουν, ανάλογα με τις προσωπικές τους αξίες.

Είναι λοιπόν πιθανόν σε άτομα ίδιας ηλικίας να υπάρχει ποικιλία καταναλωτικών συμπεριφορών.

Προσδιορίζοντας τα προφίλ για τους 50+

Οι αυθεντικοί (18%)

Έχουν γούστο και θέλουν να ξεχωρίζουν από τους άλλους.

Είναι οι μεγαλύτεροι υπέρμαχοι της ευεξίας:

Γιόγκα, μασάζ, συμπληρώματα διατροφής και ενδιαφέρονται για τις εναλλακτικές θεραπείες.

Οι ανήσυχοι (15%)

Είναι πιστοί και έντιμοι. Είναι ανήσυχοι για το μέλλον και αποζητούν την επιβεβαίωση όταν λαμβάνουν αποφάσεις.

Αντιλαμβάνονται το ευ ζην ως έναν τρόπο να είναι λιγότερο στρεσαρισμένοι.

Ανησυχούν πολύ για την υγεία τους και φοβούνται τις ανεπιθύμητες δράσεις των φαρμάκων. Υιοθετούν την πρόληψη.

Οι δραστήριοι (14%)

Τους ενδιαφέρει η επιτυχία και η κοινωνική αναγνώριση.

Η ευεξία και η διατήρηση της φυσικής τους κατάστασης αποτελούν έναν ακόμη στόχο τους.

Έχουν συνήθως προβλήματα υγείας που τα υποτιμούν.

Οι κοινωνικοί (13%)

Βάζουν πάνω από όλα την οικογένεια και τα εγγόνια τους.

Έχουν την τάση να μην δίνουν σημασία στις προσωπικές τους ανάγκες.

Δεν παίρνουν ιδιαίτερα μέτρα πρόληψης για την υγεία τους.

Το marketing ανά ηλικία είναι μια προσέγγιση που βοηθά στο να αναγνωρίζονται οι ιδιαίτερες ανάγκες κάθε ηλικίας, αλλά παρόλα αυτά ακόμα και στην ίδια ηλικία τα αγοραστικά κίνητρα διαφέρουν, ανάλογα με τις προσωπικές τους αξίες.

Οι αυστηροί (11%)

Εργάζονται σκληρά και αποφασίζουν μόνο αν έχουν πρώτα πλήρως ενημερωθεί.

Είναι ανοιχτοί σε δραστηριότητες που τους κάνουν να ξεχνάνε για λίγο τις έγνοιες της δουλειάς.

Προσέχουν την υγεία τους και ενημερώνονται από ιστοσελίδες υγείας.

Οι ενθουσιώδεις (11%)

Θέλουν να περνάνε καλά. Διαλέγουν δραστηριότητες άσκησης με την ίδια λογική.

Νιώθουν πολύ πιο νέοι και για αυτό δεν αντιλαμβάνονται την αναγκαιότητα να φροντίσουν την υγεία τους.

Δεν είναι δυναμικοί καταναλωτές και ψάχνουν εύχρηστα προϊόντα.

Οι ηγέτες ( 9%)

Είναι αυτόνομοι και ειλικρινείς, αρνούνται να δεχτούν ότι γερνάνε και πιστεύουν ότι μπορούν να τα καταφέρουν μόνοι τους.

Δεν προσέχουν ιδιαίτερα την υγεία τους γιατί νομίζουν ότι είναι δυνατοί.

Οι σκεπτόμενοι (9%)

Είναι πολύ διακριτικοί και τα αναλύουν όλα. Παίρνουν αποφάσεις με επιφύλαξη.

Προτιμούν τις δραστηριότητες που απαιτούν μεγάλη συγκέντρωση.

Έχουν εγκυκλοπαιδικές γνώσεις για την υγεία. Αμφισβητούν ακόμη και τις εξηγήσεις του ιατρού.

50-64 χρονών: Μια γενιά με έντονη όρεξη για ζωή

Η γενιά αυτή έχει ως κύριο στόχο να επωφελείται από τη ζωή κάνοντας καλές επιλογές.

Κοινωνικό-οικονομικό προφίλ

Είναι ουσιαστικά η πρώτη γενιά που υπήρξαν δύο μισθοί στην οικογένεια, αφού δούλευαν και οι δύο.

Έζησαν έντονα τη ζωή τους στη δεκαετία των τριάντα και μεγάλωσαν μέσα στην καταναλωτική κοινωνία.

Είτε εργάζονται ακόμα, είτε έχουν πάρει σύνταξη, έχουν μια κάποια οικονομική άνεση και περισσότερο ελεύθερο χρόνο στη διάθεσή τους.

Τα προϊόντα φυτοθεραπείας, αρωματοθεραπείας και τα ανθοϊάματα Μπαχ πρέπει να τα εκθέσετε σε εμφανές σημείο, ομαδοποιώντας τα ταυτόχρονα.

Νοοτροπία

Πάντα ενήμεροι για τις τάσεις, αγοράζουν προϊόντα νέας τεχνολογίας, αξεσουάρ με ιδιαίτερο design και δίνουν μεγάλη έμφαση στην πρόληψη, ειδικά όσοι από αυτούς φροντίζουν έναν μεγαλύτερο γονιό τους.

Καταναλωτική συμπεριφορά

Δεν κάνουν παρορμητικές αγορές. Σκέφτονται πρώτα πριν κάνουν ένα έξοδο και δεν επηρεάζονται από τη διαφήμιση.

Κάνουν χρήση και κατάχρηση των μέσων ή του διαδικτύου για να ενημερωθούν.

Είναι απαιτητικοί καταναλωτές και ελέγχουν πάντα τη σχέση ποιότητας/τιμής.

Η σχέση τους με το φαρμακείο

Συνήθως δεν υποφέρουν από χρόνιες παθήσεις και δεν είναι τόσο τακτικοί πελάτες στα φαρμακεία.

Θέλουν να διατηρήσουν την καλή τους φυσική κατάσταση όσο το δυνατόν περισσότερο, ενώ τους άντρες τους απασχολεί πολύ και η σεξουαλική τους υγεία.

Αυτό που επιζητούν από το φαρμακείο στον τομέα της υγείας είναι το ευ ζην.

Υιοθετούν υγιεινές διατροφικές συνήθειες, κάνουν σπορ και γενικά ζουν την εποχή τους.

Ποια προϊόντα τους ενδιαφέρουν στο φαρμακείο

Συμπληρώματα διατροφής

Τα προϊόντα που είναι για πρόληψη και βελτίωση της υγείας, είναι αυτά που τους ενδιαφέρουν περισσότερο.

Εναλλακτικές θεραπείες

Τα προϊόντα φυτοθεραπείας, αρωματοθεραπείας και τα ανθοϊάματα Μπαχ πρέπει να τα εκθέσετε σε εμφανές σημείο, ομαδοποιώντας τα ταυτόχρονα.

Αν έχετε γνώσεις ομοιοπαθητικής θα πρέπει να το πληροφορηθούν και οι πελάτες σας.

Καλλυντικά

Ο στόχος των ώριμων πελατών σας άνω των 50 είναι να νιώσουν καλά με τον εαυτό τους, ακολουθώντας την κατάλληλη φροντίδα για το δέρμα τους.

Ψάχνουν την εσωτερική ομορφιά και η εξωτερική ομορφιά αποτελεί αντανάκλασή της.

Υιοθετήστε θετική στάση. O τόνος της φωνής σας θα πρέπει να τους εμπνέει ηρεμία και χαρά.

Βιολογικά προϊόντα

Διαφοροποιηθείτε αυξάνοντας την προσφορά σας σε βιολογικά προϊόντα.

Πώς να τους προσεγγίσετε

Υιοθετήστε θετική στάση. O τόνος της φωνής σας θα πρέπει να τους εμπνέει ηρεμία και χαρά.

Δώστε προτεραιότητα στην ενημέρωση. Είναι απαραίτητο να γνωρίζετε τους τεχνικούς όρους για τα νέα σας προϊόντα και τις οδηγίες χρήσης.

Θα πρέπει να αφιερώσετε χρόνο για να τους ακούσετε και να τους εμπνεύσετε εμπιστοσύνη.

Επιπλέον, θέλουν να έχουν τη δυνατότητα επιλογής και να γνωρίζουν τα μειονεκτήματα και τα πλεονεκτήματα του προϊόντος πριν το αγοράσουν, γι’ αυτό θα πρέπει να τους προτείνετε τουλάχιστον τρία προϊόντα για να επιλέξουν.

65+ έως 80 ετών: Η εύκολη κατηγορία πελατών

Δεν είναι καθόλου δύσκολη κατηγορία πελατών. Επιδιώκουν τη συμβουλή σας, γι’ αυτό μην διστάσετε να τους προτείνετε και πιο μοντέρνες λύσεις για να ανακουφιστούν. Θα σας είναι ευγνώμονες.

Κοινωνικο-οικονομικό προφίλ

Σε αυτές τις ηλικίες αντιμετωπίζουν τα πρώτα σοβαρά προβλήματα υγείας και έρχονται αντιμέτωποι πιο συχνά με θανάτους στον περίγυρό τους.

Νιώθουν μια μικρή παραίτηση όταν αρχίζουν να γερνάνε και αντιμετωπίζουν τα πράγματα πιο ήρεμα.

Έχουν γνώση του χάσματος που τους χωρίζει από τις νεότερες γενιές, αλλά ταυτόχρονα έχουν μια έντονη επιθυμία να κρατήσουν τον δεσμό με τα παιδιά και τα εγγόνια τους.

Νοοτροπία

Θέλουν να τους σέβονται και να τους ακούν.

Καταναλωτική συμπεριφορά

Είναι πιο προσεκτικοί όσον αφορά τις αγορές τους, αλλά είναι έτοιμοι να ξοδέψουν αν πειστούν ότι το προϊόν θα τους προσφέρει καλύτερη υγεία και θα τους ανακουφίσει στην καθημερινότητά τους.

Η σχέση τους με το φαρμακείο

Το πρώτο και κυριότερο είναι ότι πρόκειται για πιστούς πελάτες. Και επειδή πιθανότατα είναι και μακροχρόνιοι πελάτες, αποτελούν και τη σταθερή πελατεία του φαρμακείου.

Αντιμετωπίζουν με μεγάλο σεβασμό τους επιστήμονες υγείας και αρκεί μια ευγενική κουβέντα ή απλά η προσοχή που θα τους δείξετε για να κερδίσετε την εμπιστοσύνη τους.

Η ηλικία αυτή είναι ανοιχτή σε κάθε πρόταση που θα τους βοηθήσει να βελτιώσουν ή να ελέγξουν την υγεία τους.

Μην διστάστε να προτείνετε συμπληρωματικά προϊόντα που συνδέονται με τη συνταγή που εκτελείτε.

Ποια προϊόντα τους ενδιαφέρουν στο φαρμακείο

Τα σημάδια της γήρανσης σε αυτή την ηλικία είναι εμφανή, ακόμα και όταν οι άνθρωποι παραμένουν δραστήριοι

Λένε ναι στην άνεση και στα μοντέρνα προϊόντα, αρκεί να είναι διακριτικά.

Προϊόντα για τα πόδια

H παραμόρφωση των ποδιών και των πελμάτων είναι αναπόφευκτη σε αυτήν την ηλικία.

Προϊόντα λοιπόν αυτής της κατηγορίας, όπως για παράδειγμα τα ορθοπεδικά υποδήματα, μπορούν να φανούν πολύ χρήσιμα στις μεγαλύτερες ηλικίες.

Τα ακουστικά βαρηκοΐας και τα γυαλιά πρεσβυωπίας

Είναι ένας τομέας όπου έχετε τη δικαιοδοσία να ασχοληθείτε αρκεί να προσλάβετε ένα εξειδικευμένο άτομο και να ελέγξετε και τον ανταγωνισμό στην περιοχή σας.

Πώς να τους προσεγγίσετε

Ενδείκνυται ο χώρος σας να είναι φωτεινός και όλα πρέπει να είναι ευανάγνωστα.

Απαραίτητη και μια γωνιά ξεκούρασης με μια δύο πολυθρόνες ή μια ράμπα αν το φαρμακείο σας έχει σκάλες.

Αυτό που αποζητούν από εσάς οι ηλικιωμένοι πελάτες σας είναι η ποιότητα στην υποδοχή και την εξυπηρέτηση.

Η ευγένεια θα πρέπει να υιοθετηθεί από ολόκληρη την ομάδα.

Τέλος, δεν θα πρέπει να εκμεταλλεύεστε την εμπιστοσύνη που σας δείχνουν, γι’ αυτό και θα πρέπει να τους συμβουλεύετε με υπευθυνότητα, χωρίς να προσπαθείτε να τους πουλήσετε το οτιδήποτε.

Κοινοποιήστε το Άρθρο:


Κατεβάστε δωρεάν την εφαρμογή "Charami SA" στο κινητό σας και πάντοτε θα έχετε άμεση και επίκαιρη ενημέρωση για όλα τα θέματα του κλάδου της υγείας, της ομορφιάς και της ευεξίας. Επιλέξτε το αντίστοιχο με τα ενδιαφέροντά σας "κουμπί" και περιηγηθείτε στο περιεχόμενό του!

Με την περιήγησή σας στο pharmamanage.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.