fbpx

Η Κατάλληλη Προσέγγιση και Επικοινωνία Πελάτη στην Αυτοθεραπεία

Ο φαρμακοποιός έχει 3 κύριους ρόλους στη διαχείριση του πελάτη στην αυτοθεραπεία:

1. Να κάνει τη διάγνωση με στόχο να αποφύγει τυχόν επιδείνωση της κατάστασης της υγείας του ασθενή,

2. Να πιστοποιήσει αν η αυθόρμητη επιλογή του πελάτη σε ένα ζητούμενο ΟΤC σκεύασμα είναι η σωστή και

3. Να προτείνει το κατάλληλο προϊόν για την περίπτωση τους ασθενούς, αναδεικνύοντας το όφελος για την υγεία του.

Η Κατάλληλη Προσέγγιση και Επικοινωνία Πελάτη στην Αυτοθεραπεία.

Ας δούμε τα απαραίτητα βήματα της προσέγγισής σας…

Υποδεχθείτε τους πελάτες σε έναν κατάλληλο χώρο

Μπροστά από τα ράφια των ΟΤC, μπορείτε να δημιουργήσετε έναν ειδικό χώρο «Φροντίδα της Υγείας».

Σε αυτόν, ο υπεύθυνος OTC του φαρμακείου θα μπορεί να αφιερώσει χρόνο στον πελάτη-ασθενή, ως μια μικρογραφία της πρακτικής σε ένα ιατρείο.

Συλλέξτε πληροφορίες

- Είναι σημαντικό να ενημερωνόμαστε για τη συνολική κατάσταση της υγείας του πελάτη (διατροφή, τρόπος ζωής) και να ζητάμε σύντομο ιατρικό ιστορικό.

Αυτό πρέπει να το συντηρούμε και να το συμβουλευόμαστε σε κάθε νέα επίσκεψή του.

Η τήρηση φακέλου πελάτη μπορεί να γίνει πολύ απλά με τη χρήση ηλεκτρονικού υπολογιστή και πρόγραμμα για διαχείριση βάσης δεδομένων (ακόμη και ένα απλό excel).

- Ακούστε προσεκτικά τον πελάτη.

- Προσδιορίστε αν σας ζητά κάποια συμβουλή ή κάποιο φάρμακο που έχει ήδη ξαναπάρει και γνωρίζει.

- Θέστε τις κατάλληλες ερωτήσεις:

«Για ποιον είναι το φάρμακο;», «Τι ηλικία έχει ο ασθενής;», «Τι ακριβώς αισθάνεστε;», «Από πότε έχετε αυτά τα συμπτώματα;», «Τι έχετε κάνει μέχρι τώρα;», «Έχετε κάποια χρόνια πάθηση;», «Παίρνετε άλλα φάρμακα;»

Προτείνετε το κατάλληλο σκεύασμα OTC ή παραπέμψτε αν κρίνετε στον γιατρό

Είναι πολύ σημαντικό να δώσουμε έμφαση στην ενημέρωση του πελάτη για το δοσολογικό σχήμα της θεραπείας, τις πιθανές παρενέργειες και προφυλάξεις, τα οφέλη που θα διαπιστώσει μετά από κάποιο χρονικό διάστημα, καθώς και να προσφέρουμε συμπληρωματικές συμβουλές που αφορούν τον συνολικό τρόπο ζωής του.

Σε αυτό το πλαίσιο, μπορούμε να του προτείνουμε και συμπληρωματικά προϊόντα (π.χ. βιταμίνες, δερμοκαλλυντικά).

Φροντίστε να διατηρείτε την επικοινωνία με τους πελάτες σας, σε τακτά χρονικά διαστήματα, μέσω email, sms ή τηλεφώνου.

Κλείστε την πώληση

Αφού βεβαιωθείτε ότι ο ασθενής τα έχει καταλάβει καλά όλα, κλείστε τη συζήτηση δίνοντας στον πάσχοντα ενημερωτικό υλικό που αφορά την πάθησή του και προσκαλώντας τον να επικοινωνήσει μαζί σας για την πορεία της κατάστασής του αν επιθυμεί.

Φροντίστε την επικοινωνία με τους πελάτες σας

Σε μόνιμους πελάτες

Φροντίστε να διατηρείτε την επικοινωνία με τους πελάτες σας, σε τακτά χρονικά διαστήματα, μέσω email, sms ή τηλεφώνου.

Για τον σκοπό αυτό, χρησιμοποιήστε τη βάση δεδομένων των πελατών σας, αφού βεβαιωθείτε ότι έχετε λάβει τη συγκατάθεσή τους (ιδανικά από την πρώτη φορά που θα αποθηκεύσετε τα στοιχεία τους).

Η επικοινωνία σας μπορεί να αφορά συμβουλές για θέματα υγείας (π.χ. με βάση εποχιακές παθήσεις) ή προωθητικές ενέργειες στο φαρμακείο σας, με βάση το προφίλ τους.

Σε νέους πελάτες

Είναι σημαντικό και οι νέοι πελάτες σας να ενημερωθούν για τις υπηρεσίες πρωτοβάθμιας περίθαλψης που προσφέρει το φαρμακείο σας.

Ο καλά οριοθετημένος χώρος των OTC που περιγράψαμε, θα σας βοηθήσει προς αυτή την κατεύθυνση.

Επιπλέον, στην είσοδο του καταστήματος, μπορείτε να διανείμετε ενημερωτικό έντυπο που να συνοψίζει τις υπηρεσίες σας ή να τις προβάλετε σε μια μεγάλη οθόνη στη βιτρίνα ή πίσω από τον πάγκο εξυπηρέτησης.

Αξιολογήστε ποιές ενέργειες είναι πιο σημαντικές για το φαρμακείο σας, τι μπορούν να αποδώσουν, πόσο κοστίζουν και πότε μπορούν να υλοποιηθούν.

Αρκετές, δεν κοστίζουν σχεδόν τίποτα και απλά απαιτούν τη δική σας ενασχόληση και αλλαγή προτεραιοτήτων.

Εν κατακλείδι… η αυτοθεραπεία σημαίνει αλλαγή στο φαρμακείο σας, νέες υπηρεσίες και ευκαιρίες στο φαρμακείο σας, αξιοποιήστε την λοιπόν!

Στον σύγχρονο κόσμο, το μόνο σίγουρο είναι η αλλαγή… και μάλιστα με ρυθμό που συνεχώς αυξάνεται.

Κερδισμένος είναι όποιος αναγνωρίσει τις απειλές και ευκαιρίες που προκύπτουν, προετοιμαζόμενος κατάλληλα για αυτές.

Στο φαρμακείο σήμερα, οι αλλαγές είναι πολλαπλές, με αποτέλεσμα να χρειάζεται καθαρό μυαλό, μελέτη και έντονη δραστηριοποίηση για να ανταπεξέλθετε.

Ανάμεσα στις υπόλοιπες αλλαγές που πρέπει να κάνετε για να σταθείτε στην αγορά του σήμερα και του αύριο, είναι η ανάδειξη της αυτοθεραπείας που αποτελεί μια μοναδική ευκαιρία που μπορείτε εύκολα να αξιοποιήσετε.

Ο φυσικός της χώρος είναι το φαρμακείο και εσείς ο ειδικός για να την προωθήσετε!

www.PharmaManage.gr

Κοινοποιήστε το Άρθρο:


Κατεβάστε δωρεάν την εφαρμογή "Charami SA" στο κινητό σας και πάντοτε θα έχετε άμεση και επίκαιρη ενημέρωση για όλα τα θέματα του κλάδου της υγείας, της ομορφιάς και της ευεξίας. Επιλέξτε το αντίστοιχο με τα ενδιαφέροντά σας "κουμπί" και περιηγηθείτε στο περιεχόμενό του!

Με την περιήγησή σας στο pharmamanage.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.