fbpx

Διαταραχές Άγχους και Στρες

Το στρες είναι μια φυσιολογική αντίδραση σε μια μη φυσιολογική κατάσταση, αλλά κάποιες φορές μπορεί να επιδράσει έντονα στην καθημερινότητα μας και να επηρεάσει την ποιότητα ζωής.

To στρες μπορεί να επηρεάσει έντονα την καθημερινότητά μας.

Ο διάλογος με τον φαρμακοποιό και η πολύτιμη συμβουλή του θα βοηθήσουν τον ασθενή-πελάτη να διαχειριστεί το στρες πιο αποτελεσματικά.

Στοιχεία φυσιοπαθολογίας.

Σε περίπτωση περιστασιακού στρες ο ασθενής παρουσιάζει σωματικά συμπτώματα (διάρροια, πόνο, ημικρανίες, ιδρώτα, ξηροστομία), που συνδέονται με ψυχολογικά συμπτώματα, όπως η νευρικότητα, ο θυμός και το κλάμα.

Ο ρυθμός της καρδιάς επιταχύνεται και η αναπνοή διαταράσσεται.

Αυτή η συμπτωματολογία οφείλεται απευθείας στην έκκριση συγκεκριμένων ορμονών του στρες (αδρεναλίνη και κορτιζόνη) που ενεργοποιούνται από το κεντρικό νευρικό σύστημα.

Το σύνολο των βιολογικών μηχανισμών που επιτρέπουν στον οργανισμό να προσαρμοστεί σε μια κατάσταση μη φυσιολογική, που την αντιλαμβάνεται ως απειλή ή ως επίθεση, συνιστά το Σύνδρομο Γενικής Προσαρμογής.

Διαφορετικές αντιδράσεις απέναντι στο στρες.

Η φυσική κατάσταση, η προσωπικότητα, ακόμα και η κουλτούρα και οι πεποιθήσεις επηρεάζουν την αντίληψη του καθενός για το στρες.

Ένα άτομο που έχει βρεθεί ξανά σε παρόμοιο στρεσογόνο περιβάλλον και έχει καταφέρει να ξεπεράσει το στρες, θα είναι πιο ικανό να το διαχειριστεί, σε σχέση με ένα άτομο που αντιμετωπίζει για πρώτη φορά τη συγκεκριμένη κατάσταση.

Ένα αγχώδες ή ανήσυχο άτομο θα αντιμετωπίσει πιο δύσκολα μια κατάσταση στρες και συχνά εδώ είναι απαραίτητη η ιατρική φροντίδα (φάρμακα αγχολυτικά ή γνωσιακή συμπεριφορική ψυχοθεραπεία).

Η πολύτιμη συμβουλή του φαρμακοποιού.

Είναι απαραίτητο να αφιερώσετε χρόνο σε έναν ασθενή που παραπονιέται για στρες και ανησυχία.

Οι ερωτήσεις που θα του κάνετε πρέπει να τον παροτρύνουν να ανοίξει διάλογο μαζί σας:

«Πόσο καιρό βρίσκεστε σε αυτήν την κατάσταση;»

«Αναγνωρίζετε μια συγκεκριμένη αιτία ή περισσότερους παράγοντες που σας οδήγησαν σε αυτή την κατάσταση;» .

Αν υποψιάζεστε ότι ο πελάτης πάσχει από χρόνιο στρες που δε δικαιολογείται, θα πρέπει να τον παραπέμψετε σε έναν ειδικό ιατρό.

Η φαρμακευτική συμβουλή έχει ως στόχο να βοηθήσει τους ασθενείς που παρουσιάζουν περιστασιακό στρες.

Στόχος είναι να ανακουφιστεί ο ασθενής από δυσάρεστα συμπτώματα, ούτως ώστε να προσαρμοστεί πιο ομαλά στη στρεσογόνο κατάσταση και να ανακτήσει την ποιότητα ζωής του.

Θα πρέπει, επίσης, να λάβετε υπόψη το ρίσκο των επιπλοκών και να προσπαθήσετε να τις περιορίσετε πριν εξελιχθούν σε χρόνιες καταστάσεις για τον ασθενή.

Πολύ σημαντικό είναι να ακούτε προσεκτικά τον ασθενή και να χρησιμοποιείτε τις κατάλληλες λέξεις κατά το διάλογο μαζί του.

Η αίσθηση ότι μπορεί να τον ακούνε οι άλλοι πελάτες στο φαρμακείο μπορεί να τον ενοχλήσει.

Μη διστάσετε, λοιπόν, να απομονωθείτε σε ένα χώρο εμπιστευτικότητας, προκειμένου να τον καθησυχάσετε και να τον συμβουλέψετε.

Η υγιεινή ζωή είναι ένα σταθερό σημείο αναφοράς.

Ένας υγιεινός τρόπος ζωής που περιλαμβάνει υγιεινή διατροφή, ποιοτικό ύπνο και φυσική άσκηση, επιτρέπει να προετοιμαστεί ο οργανισμός καλύτερα και να προλάβει το υπερβολικό στρες που τον παραλύει.

Επίσης, μπορείτε να προτείνετε στους ασθενείς σας να ακολουθήσουν κάποιες φυσικές ηρεμιστικές μεθόδους, όπως είναι η γιόγκα, κάποιες εναλλακτικές θεραπείες και κάποιες τεχνικές χαλάρωσης.

Αυτές οι λύσεις μπορούν να φανούν πολύ χρήσιμες, ακόμη και σε περίπτωση που ο πελάτης είναι στρεσαρισμένος επειδή προσπαθεί να κόψει το κάπνισμα.

Ακόμη, τα τονωτικά ροφήματα όπως ο καφές και το αλκοόλ θα πρέπει να αποφεύγονται.

Αντιθέτως, η κατανάλωση αμυλούχων επιτρέπει να διατηρήσει ο οργανισμός την απαραίτητη ενέργεια.

Τα τρόφιμα, ιδίως τα λαχανικά, που είναι πλούσια σε μαγνήσιο κάνουν επίσης καλό.

Φυσικές λύσεις κατά του στρες.

Οι φυσικές λύσεις κατά του στρες.

Συνήθως, τα προϊόντα που αντιμετωπίζουν το στρες και το άγχος συγκεντρώνουν στη σύνθεση τους κάποια από τα παρακάτω συστατικά.

Μαγνήσιο:

Η δράση του στην ενεργοποίηση του μεταβολισμού, κατά της κόπωσης και η επίδρασή του στη λειτουργία του νευρικού συστήματος πιστοποιούνται από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Βιταμίνη Β6 (πυριδοξίνη):

Αυτή η βιταμίνη παρεμβαίνει στον μεταβολισμό των αμινοξέων και του γλυκογόνου και συμβάλλει στην καλή λειτουργία του νευρικού συστήματος.

Το παντοθενικό οξύ (βιταμίνη Β5) είναι μια άλλη βιταμίνη της ομάδας Β, που συμβάλει στη διατήρηση της πνευματικής απόδοσης και προτείνεται για την καταπολέμηση της κούρασης.

Ροδιόλα:

Είναι ένα προσαρμογόνο φυτό (όπως το τζίνσενγκ), βοηθά δηλαδή τον οργανισμό να προσαρμοστεί στο περιβάλλον του.

Όπως έχει αποδειχθεί σε διάφορες μελέτες, αυτό το φυτό μας επιτρέπει να προλάβουμε τις αρνητικές επιδράσεις του στρες.

Περιέχεται σε πολλά διατροφικά συμπληρώματα.

Πασιφλόρα, Κράταιγος, Μελισσόχορτο:

Αυτά τα ηρεμιστικά φυτά προτείνονται για να μειώσουν το άγχος και ενδείκνυνται ειδικά για διαταραχές ύπνου.  

Αιθέρια Έλαια:

Η λεβάντα είναι στην κορυφή.

Συνιστώνται επίσης η ρίγανη, το χαμομήλι, το μανταρίνι, το πορτοκάλι και το αιθέριο έλαιο ραβιντσάρας.

Τα χαλαρωτικά σπρέι ή τα sticks με αιθέρια έλαια κάνουν ακόμα πιο εύκολη την εφαρμογή τους.

Παρά την παρεμφερή σύνθεσή τους, τα προϊόντα αυτά μπορούν να προωθηθούν με διαφορετικό τρόπο, γιατί αποσκοπούν στην αντιμετώπιση ενός συγκεκριμένου προβλήματος που οφείλεται στο στρες, όπως για παράδειγμα η αϋπνία ή απευθύνονται σε έναν συγκεκριμένο πληθυσμό (γυναίκα ή άνδρας). 

www.PharmaManage.gr

Κοινοποιήστε το Άρθρο:


Κατεβάστε δωρεάν την εφαρμογή "Charami SA" στο κινητό σας και πάντοτε θα έχετε άμεση και επίκαιρη ενημέρωση για όλα τα θέματα του κλάδου της υγείας, της ομορφιάς και της ευεξίας. Επιλέξτε το αντίστοιχο με τα ενδιαφέροντά σας "κουμπί" και περιηγηθείτε στο περιεχόμενό του!

Με την περιήγησή σας στο pharmamanage.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.