Ο Φαρμακοποιός ως Σύμβουλος στη Χρήση Συμπληρωμάτων Διατροφής

Λόγω μη σωστής διατροφής του ελληνικού πληθυσμού, η διατροφική υποστήριξη μπορεί να παίξει πολύ σημαντικό ρόλο στην υγεία.

Η πρόταση για συμπληρώματα διατροφής θα πρέπει να γίνεται με γνώμονα την ποιότητα, την αποτελεσματικότητα και την απαραίτητη εξατομικευμένη πληροφόρηση προς τους πελάτες.

Το προφίλ των καταναλωτών συμπληρωμάτων διατροφής

Μετά από έρευνα που διεξήχθη στους καταναλωτές του φαρμακείου, τα κριτήρια επιλογής συμπληρωμάτων διατροφής παρουσιάζονται ως εξής:

Tα κριτήρια επιλογής συμπληρωμάτων διατροφής.

Τα αποτελέσματα δείχνουν ξεκάθαρα ότι οι καταναλωτές επιλέγουν προϊόντα τα οποία έχουν ήδη κερδίσει την εμπιστοσύνη τους από την εμπειρία χρήσης τους.

Προδιαγραφές που εξασφαλίζουν την πιστότητα του καταναλωτή

Για να κερδίσει ένα συμπλήρωμα διατροφής την εμπιστοσύνη του καταναλωτή, πρέπει να πληροί 3 βασικές προδιαγραφές:

Βέλτιστη ποιότητα: παράγοντας που εξασφαλίζει την καλή εμπειρία του χρήστη από τη στιγμή που παραλαμβάνει το προϊόν μέχρι το τέλος της χρήσης του.

Η ποιότητα καθορίζει όλες τις παραμέτρους του προϊόντος, ξεκινώντας από την τεχνολογία παραγωγής, τις πρώτες ύλες, την επιστημονική τεκμηρίωση της σύνθεσης, τη σταθερότητα του τελικού προϊόντος μέχρι και τη συσκευασία.

Ας μην ξεχνάμε ότι η ποιότητα του προϊόντος ξεχνιέται πολύ πιο αργά από οποιονδήποτε άλλο παράγοντα.

Αποτελεσματικότητα: το προϊόν για να κερδίσει πιστότητα θα πρέπει να πραγματοποιεί ότι υπόσχεται, είτε από τη συσκευασία, είτε από τη διαφήμιση.

Κάθε καταναλωτής έχει συγκεκριμένες προσδοκίες από τα προϊόντα που επιλέγει.

Τα συμπληρώματα διατροφής αγγίζουν τον ευαίσθητο τομέα της υγείας και δημιουργούν προσδοκίες για καλυτέρευση αυτής, όπως και της φυσικής κατάστασης του οργανισμού.

Συνεπώς, για να κερδίσει ένα συμπλήρωμα την πιστότητα, θα πρέπει να είναι αποτελεσματικό για τον σκοπό που έχει δημιουργηθεί.

Βασικές προϋποθέσεις για την αποτελεσματικότητα του προϊόντος είναι η ποιότητα και η επιστημονική τεκμηρίωση της σύνθεσης και της δοσολογίας.

Πληροφόρηση: η πληροφόρηση και η έγκυρη ενημέρωση των καταναλωτών είναι ο βασικός μοχλός ανάπτυξης της αγοράς των συμπληρωμάτων διατροφής.

Σε όποια μορφή και αν δίνεται η πληροφόρηση, (είτε από τον ίδιο τον φαρμακοποιό, είτε μέσω ενημερωτικών εντύπων ή μέσω διαφήμισης κ.λπ.), θα πρέπει να είναι έγκυρη, ακριβής και να αποσαφηνίζει ποια είναι η δράση του προϊόντος και σε ποιες περιπτώσεις προτείνεται η χρήση του.

Υπάρχουν προδιαγραφές δευτερεύουσας σημασίας, οι οποίες όμως μπορεί να λειτουργήσουν καταλυτικά στη διαδικασία επιλογής προϊόντος, κυρίως όταν δεν υπάρχει η συμβουλή του ειδικού.

Αυτές είναι: η τιμή, η οποία θα πρέπει να ενισχύει την αγοραστική δύναμη του καταναλωτή και η συσκευασία, η οποία θα πρέπει να επικοινωνεί γρήγορα και διακριτά τις βασικές ιδιότητες του προϊόντος.

Η επιλογή του κατάλληλου συμπληρώματος είναι μια αρκετά δύσκολη και πολύπλοκη διαδικασία.

Ο φαρμακοποιός ως βασικός σύμβουλος στη χρήση Συμπληρωμάτων Διατροφής

Βάση των αποτελεσμάτων για το προφίλ των καταναλωτών, ο φαρμακοποιός παίζει καταλυτικό ρόλο στην επιλογή του προϊόντος.

Η επιλογή του κατάλληλου συμπληρώματος είναι μια αρκετά δύσκολη και πολύπλοκη διαδικασία, η οποία όταν γίνεται σωστά προσδίδει κύρος και αξιοπιστία στο πρόσωπο του φαρμακοποιού και σίγουρα δημιουργεί προϋποθέσεις για αύξηση των σταθερών πελατών του.

Παράλληλα εξαιρετικά σημαντική είναι η σωστή προσέγγιση του καταναλωτή από τον φαρμακοποιό και η επιλογή του κατάλληλου προϊόντος από τις διάφορες μάρκες που διαθέτει στο φαρμακείο του.

Κάθε καταναλωτής που ζητάει συμβουλή θα πρέπει να αντιμετωπίζεται σαν ξεχωριστή μονάδα με ιδιαίτερες ανάγκες και προσδοκίες.

Γι’ αυτό ο φαρμακοποιός θα πρέπει να συλλέξει αρκετά στοιχεία για το άτομο που έχει απέναντί του και να καταλήξει σε μια εξατομικευμένη πρόταση.

Τι πρέπει να λάβουμε υπ’ όψη για την κατάλληλη πρόταση συμπληρώματος:

- Γενική κατάσταση της υγείας του πελάτη

Είναι πολύ σημαντικό να γνωρίζουμε εάν υπάρχουν συγκεκριμένες παθολογίες ή συμπτώματα.

Για παράδειγμα εάν η λειτουργία του εντέρου δεν είναι ομαλή, τότε η λήψη ενός συμπληρώματος μπορεί να είναι ανώφελη διότι τα συστατικά του κατά πάσα πιθανότητα δεν θα απορροφηθούν.

- Πρόσφατες εξετάσεις

Οι εξετάσεις θα δείξουν την κατάσταση του οργανισμού και τυχόν ελλείψεις σε συστατικά όπως σίδηρος, μαγνήσιο ή φερριτίνη, οπότε ο φαρμακοποιός μπορεί να προτείνει τη συμπληρωματική λήψη συστατικών.

Επίσης οι πρόσφατες εξετάσεις μπορεί να δείξουν εμφάνιση νέας παθολογίας και να χρειαστεί η διακοπή της λήψης συμπληρώματος ή η αντικατάσταση του.

- Φαρμακευτική αγωγή

Ο φαρμακοποιός πριν προτείνει οποιοδήποτε συμπλήρωμα θα πρέπει οπωσδήποτε να γνωρίζει εάν γίνεται χρήση φάρμακων.

Ειδικά στην περίπτωση των βοτάνων θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεχτικός.

Κάποια συστατικά που εμπεριέχονται στα συμπληρώματα διατροφής καθώς και σχεδόν σε όλα τα βότανα παρουσιάζουν αλληλεπιδράσεις με φάρμακα.

- Αλλεργίες ή δυσανεξία σε τροφές

Εάν κάποιο άτομο είναι αλλεργικό σε κάποιες τροφές, ο φαρμακοποιός θα πρέπει να το γνωρίζει διότι πιθανόν υπάρχουν συμπληρώματα τα οποία αποκλείονται.

- Διατροφικές συνήθειες

Ο φαρμακοποιός πριν κάνει την πρόταση του θα πρέπει να γνωρίζει τις διατροφικές συνήθειες του ατόμου.

Είναι πολύ σημαντικό να γνωρίζουμε εάν έχουν αποκλειστεί διατροφικές ομάδες ή τροφές από το διαιτολόγιο ή γίνεται κατανάλωση επεξεργασμένων τροφών σε μεγάλες ποσότητες.

- Καθημερινές συνήθειες

Οι καθημερινές συνήθειες τις περισσότερες φορές καθορίζουν τις απαιτήσεις του οργανισμού σε θρεπτικά συστατικά.

Τέτοιες συνήθειες είναι η συχνότητα της άσκησης, οι ώρες εργασίας, οι ώρες ύπνου, τα επίπεδα στρες, το κάπνισμα, η κατανάλωση αλκοόλ κ.ά.

- Χρήση άλλων συμπληρωμάτων

Καλό είναι ο φαρμακοποιός να γνωρίζει εάν έχει γίνει ή γίνεται χρήση άλλων συμπληρωμάτων για να συμπληρώσει ή να αποκλείσει συστατικά σύμφωνα με την ανάγκη που έχει να αντιμετωπίσει.

Μετά τη συλλογή των παραπάνω στοιχείων ο φαρμακοποιός θα πρέπει να είναι σε θέση να προτείνει το κατάλληλο συμπλήρωμα, το οποίο θα ανταποκρίνεται με αξιώσεις στις ανάγκες του πελάτη.

Όλα τα παραπάνω μπορούν να λειτουργήσουν αρκετά καλά, μόνο όταν γνωρίζουμε την επιστημονικά τεκμηριωμένη δράση κάθε συστατικού που εμπεριέχεται στα συμπληρώματα.

Γι’ αυτό η εκπαίδευση του φαρμακοποιού σε αυτόν τον τομέα πρέπει να είναι έγκυρη, επαρκής και διαρκής, ώστε να μπορεί να αναγνωρίζει τις πραγματικές ανάγκες των καταναλωτών και να είναι απόλυτα σίγουρος για τη συμβουλή του.

Ελένη Αθανασοπούλου, Διευθύντρια MarketingDouni Health Products
www.PharmaManage.gr

Κατεβάστε δωρεάν την εφαρμογή "Charami SA" στο κινητό σας και πάντοτε θα έχετε άμεση και επίκαιρη ενημέρωση για όλα τα θέματα του κλάδου της υγείας, της ομορφιάς και της ευεξίας. Επιλέξτε το αντίστοιχο με τα ενδιαφέροντά σας "κουμπί" και περιηγηθείτε στο περιεχόμενό του!

Με την περιήγησή σας στο pharmamanage.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.