fbpx

Οι Φαρμακοποιοί στη Μάχη κατά του COVID-19

Με μερικές εκατοντάδες Έλληνες να έχουν μολυνθεί μέχρι σήμερα, οι φαρμακοποιοί εισέρχονται σε μια νέα φάση αντιμετώπισης της επιδημίας.

Στην 1η γραμμή εδώ και ένα μήνα, οι φαρμακοποιοί και οι ομάδες τους έχουν αναλάβει αυτή τη νέα πρόκληση για την υγεία της κοινότητας.

Οι Φαρμακοποιοί στη Μάχη κατά του COVID-19.

Με ελλείψεις σε μάσκες και αντισηπτικά και κίνδυνο έλλειψης φαρμάκων, οι φαρμακοποιοί εκφράζουν την αγωνία τους και μαρτυρούν τις ανάγκες τους για πρακτικές πληροφορίες.

Παράλληλα, με τη φωνή των συνδικαλιστικών τους οργάνων, παραθέτουν προτάσεις στις δημόσιες αρχές και προτείνουν λύσεις.

Το πρώτο ερώτημα που τίθεται ενόψει της επιδείνωσης της κατάστασης αφορά την ικανότητα του συστήματος υγείας μας, συμπεριλαμβανομένου του δικτύου φαρμακείων, να αντισταθεί στην εξάπλωση της επιδημίας.

Αυτή η ικανότητα αφορά τόσο τα υλικά που τίθενται στη διάθεση των επαγγελματιών υγείας, όσο και για τα αποθέματα ανθρώπινων πόρων.

Εξετάζοντας το σενάριο όπου λόγω της αύξησης των κρουσμάτων ο ιατρικός χρόνος σιγά σιγά θα γίνεται σπάνιος και μόνο αποκλειστικά σοβαρές περιπτώσεις θα παραπέμπονται στο νοσοκομείο, οι άλλοι ασθενείς -όλο και πιο πολυάριθμοι- θα παραπέμπονται στην αστική ιατρική.

Αυτό ήδη το βλέπουμε, όταν οι ειδικοί παροτρύνουν τους ασθενείς με ήπια συμπτώματα να παραμένουν στο σπίτι και να συμβουλεύονται τον προσωπικό ιατρό τους.

Συνεπώς, οι φαρμακοποιοί θα πρέπει να κληθούν να αναλάβουν την παροχή λύσεων και εξοπλισμού φροντίδας στο σπίτι (αερολύματα, οξυγόνο, ιατρικές κλίνες) ακόμη και σε περίπτωση νοσηλείας στο σπίτι.

Αντιμετωπίζοντας τον κίνδυνο της μόλυνσης από τον ιό, οι αρχές καλό είναι να προβλέψουν μια ευκολότερη διαδικασία ανανέωσης της συνταγής χρονίως πασχόντων, ώστε ο ασθενής να τηλεφωνεί στον γιατρό του και αυτός να συντάσσει την ηλεκτρονική συνταγή και να στέλνει ηλεκτρονικά το bar code της συνταγής στο φαρμακείο.

Έτσι ο φαρμακοποιός να μπορεί να δώσει τα φάρμακα χωρίς τις απαραίτητες σφραγίδες από τον γιατρό για να αποφευχθεί η μόλυνση αυτών των ευάλωτων ασθενών στις ιατρικές αίθουσες αναμονής.

Το φαρμακείο οργανώνεται. Καλό είναι λοιπόν οι φαρμακοποιοί να συμβουλεύουν τους ασθενείς να τηλεφωνούν πρώτα, πριν έρθουν να ζητήσουν την εκτέλεση μιας πολύ-θεραπείας, προκειμένου να περιοριστεί ο χρόνος αναμονής και κατά συνέπεια οι επαφές.

Ή μπορούν να στείλουν τη συνταγή τους με ένα email και να ειδοποιούνται όταν είναι έτοιμη.

Γενικότερα, όλοι οι πελάτες πρέπει να σέβονται την απόσταση ενός μέτρου μεταξύ δύο ατόμων στην ουρά αναμονής.

Πρέπει όλη η ομάδα του φαρμακείου να δείξει αλληλεγγύη σε αυτή τη δύσκολη περίοδο που περνάμε.

Το ισοζύγιο κινδύνου-οφέλους θα συνεχίσει να επικρατεί.

Εάν δεν είναι κάποιος άρρωστος, πρέπει όλοι στο φαρμακείο να είναι παρόντες για να εξασφαλίσουν τη διαρκή φροντίδα.

Ο επαγγελματίας υγείας είναι ένα σπάνιο είδος!

Οι φαρμακοποιοί έχουν καθήκον να δώσουν τη μάχη απέναντι σε αυτόν το ιό, απέναντι στους ασθενείς, στις δημόσιες αρχές και στο όνομα του πτυχίου τους.

Μήπως αξίζει και σε αυτούς ένα χειροκρότημα από τα μπαλκόνια μας;

Πόπη Χαραμή, Φαρμακοποιός
Χαραμή ΑΕ
www.PharmaManage.gr

Κοινοποιήστε το Άρθρο:


Κατεβάστε δωρεάν την εφαρμογή "Charami SA" στο κινητό σας και πάντοτε θα έχετε άμεση και επίκαιρη ενημέρωση για όλα τα θέματα του κλάδου της υγείας, της ομορφιάς και της ευεξίας. Επιλέξτε το αντίστοιχο με τα ενδιαφέροντά σας "κουμπί" και περιηγηθείτε στο περιεχόμενό του!

Με την περιήγησή σας στο pharmamanage.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.