fbpx

Διαδικτυακοί Κολοσσοί Διεισδύουν στον Κόσμο της Υγείας

Οι Google, Apple, Facebook και Amazon αυξάνουν τις επενδύσεις στον κόσμο της υγείας με στρατηγικές που θα μπορούσαν να έχουν μεγάλο αντίκτυπο σε ολόκληρο το σύστημα.

Εταιρείες επενδύουν στην Υγεία.

Πρέπει, λοιπόν, να τους φοβόμαστε;

Η Amazon και τo PillPack

Στις Ηνωμένες Πολιτείες, η Amazon δεν κρύβει πλέον τις φιλοδοξίες της για διαδικτυακή πώληση συνταγογραφούμενων φαρμάκων.

Μετά την απόκτηση άδειας διανομής το 2017 σε δώδεκα αμερικανικές πολιτείες, η επιχείρηση αγόρασε το PillPack τον Ιούλιο του 2018.

Πρόκειται για ένα διαδικτυακό φαρμακείο, που ειδικεύεται στην παράδοση φαρμάκων (χωρισμένα σε συσκευασίες με δοσολογίες και ώρες) σε ασθενείς στο σπίτι και διαθέτει άδεια πώλησης συνταγογραφούμενων φαρμάκων.

Μάλιστα, η Amazon δημιούργησε μια νέα νομική οντότητα, την Amazon Pharmacy, υπεύθυνη για την καθοδήγηση αυτού του νέου project.

Όλα αυτά, ίσως να μην αφορούν την Ελλάδα άμεσα.

Οι ισχύοντες κανόνες για τη διανομή φαρμάκων προστατεύουν το ελληνικό φαρμακείο από ανταγωνιστές, όπως η Amazon.

Άλλωστε, χρειάζονται οι Έλληνες μια τέτοια υπηρεσία;

Στις Ηνωμένες Πολιτείες, αυτό έχει νόημα επειδή πολλοί ασθενείς πληρώνουν τα φάρμακά τους από την τσέπη τους.

Και σε μερικές απομακρυσμένες περιοχές, η παραγγελία μέσω ταχυδρομείου είναι ο μόνος τρόπος πρόσβασης σε αυτά.

Η αλήθεια είναι ότι η χώρα μας διαθέτει υψηλό αριθμό φαρμακείων και τέτοια γεωγραφική κατανομή που δεν υπάρχουν περιοχές που δεν εξυπηρετούνται.

Επιπλέον, το σύστημα υγείας είναι τέτοιο, ώστε σχεδόν όλοι οι ασθενείς να πληρώνουν μόνο μια μικρή συμμετοχή στο φαρμακείο.

Επομένως, η αγορά τους από άλλου τύπου επιχείρηση θα τους επιβάρυνε πολύ οικονομικά.

Μάλιστα, σύμφωνα με οικονομολόγους, η Amazon απέχει πολύ από το να κερδίσει το παιχνίδι.

Η επιχείρηση θα πρέπει να υπογράψει συμφωνίες με φορείς σε ένα πολύπλοκο και εξαιρετικά ολοκληρωμένο οικοσύστημα, όπου οι κατασκευαστές, οι χονδρέμποροι και οι εταιρείες διαδραματίζουν ουσιαστικό ρόλο.

To πρωτοποριακό PillPack.

Μια "κρυφή" απειλή

Οι Google και Apple φαίνεται να ενδιαφέρονται περισσότερο για την καινοτομία στην υγεία και την επεξεργασία ιατρικών δεδομένων παρά για τη διανομή φαρμακευτικών προϊόντων.

Οι εφαρμογές πρόληψης ή συμμόρφωσης και οι νέες θεραπείες που θα αναπτυχθούν βάσει της ανάλυσης των δεδομένων που θα συλλέγονται, πιθανότατα θα έχουν αντίκτυπο στη φροντίδα των ασθενών.

Μπορούμε, μάλιστα, να προβλέψουμε οτι το Facebook θα παίξει σημαντικό ρόλο μέσω των εφαρμογών του, όπως το Instagram.

Η στάση του φαρμακοποιού

Oι φαρμακοποιοί θα πρέπει πάντα να συμβαδίζουν με τις κοινωνικές εξελίξεις.

Τα τελευταία χρόνια, οι φαρμακοποιοί στο εξωτερικό κάνουν αξιόλογες κινήσεις στην προσπάθειά τους να εκσυγχρονιστούν.

Κάποιες από αυτές είναι: ανάπτυξη φαρμακευτικών συνεντεύξεων με τους ασθενείς, εμβολιασμός, τηλεδιάσκεψη κ.λπ.

Εάν παραμείνετε απλοί διανομείς κουτιών, τότε υπάρχει μεγάλος κίνδυνος απέναντι στους γίγαντες του εμπορίου.

Επιλέγοντας να επικεντρωθείτε στην ουσία του επαγγέλματός σας, την προσωπική σχέση με τον ασθενή και την ικανότητά σας να τον υποστηρίζετε καθ 'όλη τη διαδικασία της θεραπείας του, χτίζετε μια προστιθέμενη αξία που δύσκολα μπορεί να αυτοματοποιηθεί από τις εν λόγω εταιρείες.

Μάλιστα, οι αλγόριθμοι που θα αναπτυχθούν από τη Google και Apple, ίσως βοηθήσουν την καθημερινότητα του φαρμακοποιού.

Πιο συγκεκριμένα, θα μπορούσαν να βοηθήσουν στον έλεγχο ελλείψεων των αποθεμάτων, στις εμπορικές συμφωνίες, στην ύπαρξη e-αποθήκης ανοιχτής στο κοινό, γλιτώνοντάς σας έτσι χρόνο και χρήμα.

Συνοψίζοντας, φαίνεται ξεκάθαρα πως ο μόνος τρόπος να διασφαλίσουν οι φαρμακοποιοί τη θέση τους είναι ενισχύοντας τον επιστημονικό τους ρόλο και τις σχέσεις τους με τους ασθενείς. 

Καραΐσκου Σοφία, Φαρμακοποιός
Χαραμή ΑΕ
www.PharmaManage.gr

Κοινοποιήστε το Άρθρο:


Κατεβάστε δωρεάν την εφαρμογή "Charami SA" στο κινητό σας και πάντοτε θα έχετε άμεση και επίκαιρη ενημέρωση για όλα τα θέματα του κλάδου της υγείας, της ομορφιάς και της ευεξίας. Επιλέξτε το αντίστοιχο με τα ενδιαφέροντά σας "κουμπί" και περιηγηθείτε στο περιεχόμενό του!

Με την περιήγησή σας στο pharmamanage.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.