Αξίζει να Ανοίξετε ένα E-Shop;

Τα περισσότερα φαρμακεία στην Ελλάδα αλλά και στην Ευρώπη δεν δραστηριοποιούνται στο ηλεκτρονικό εμπόριο.

Ακόμη και στην Ευρώπη είναι λίγα αυτά που διακινούν φάρμακα.

Ωστόσο, η αγορά υπάρχει και εξελίσσεται.

Τα περισσότερα φαρμακεία στην Ελλάδα αλλά και στην Ευρώπη δεν δραστηριοποιούνται στο ηλεκτρονικό εμπόριο.

Στην Ελλάδα ο κύκλος εργασιών των ηλεκτρονικών φαρμακείων για καλλυντικά και παραφάρμακα εκτιμάται σε μερικές εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ.

Σε ορισμένες ευρωπαϊκές χώρες, τα site των φαρμακείων υπόκεινται σε λιγότερο αυστηρούς κανονισμούς σχετικά με το εμπόριο φαρμάκων, πράγμα το οποίο απαγορεύεται στην Ελλάδα ακόμη και για τα ΜΗΣΥΦΑ.

Αναμφισβήτητα, το ηλεκτρονικό εμπόριο είναι ένα άγνωστο επάγγελμα για τους φαρμακοποιούς.

Η κύρια πολυπλοκότητα είναι η εφοδιαστική διαδικασία.

Ένα site, πρέπει να είναι ενεργό 24 ώρες 7 ημέρες!

Απαιτεί προσωπικό, τετραγωνικά μέτρα...

Για να δημιουργήσετε πραγματικά ένα κύκλο εργασιών με 300 έως 500 παραγγελίες / ημέρα, θα πρέπει να αναπτύξετε ένα site, να φροντίσετε για την επάρκεια και τον εφοδιασμό, να εξασφαλίσετε την παράδοση, να ξεκινήσετε ένα δραστικό web marketing και... όλα αυτά κοστίζουν!

ΣΤΟΧΟΙ που πρέπει να καθοριστούν

Συγκεκριμένα, όσον αφορά το ηλεκτρονικό εμπόριο, το φαρμακείο έχει τρεις κύριες δυνατότητες.

Η πρώτη είναι να ανοίξετε ένα site στο οποίο κάποιος να μπορεί να ενημερώνεται για το τι διαθέτετε, να παραγγέλνει τα προϊόντα αλλά να έρθει να τα παραλάβει από το φαρμακείο.

Αυτή είναι μια στρατηγική web-to-store γνωστή ως click and collect.

Η δεύτερη δυνατότητα είναι η έναρξη ενός micro site, μέσω μιας ομάδας ή μιας πλατφόρμας όπως π.χ. είναι η Amazon.

Αυτή η μέθοδος είναι οικονομική και απαιτεί μια μικρή αναδιοργάνωση.

Η τελευταία εναλλακτική λύση είναι να ριχτείτε στη δημιουργία δικού σας e-shop, διαθέτοντας έναν ελάχιστο προϋπολογισμό 10.000 Ευρώ, μόνο για την αρχική του ανάπτυξη.

Το ηλεκτρονικό εμπόριο απαιτεί μια πραγματική επιθυμία του κατόχου, αλλά ανταποκρίνεται επίσης και στις ανάγκες του αγοραστικού ταξιδιού του πελάτη.

Ο καθένας πρέπει να επιλέξει το στόχο και τα εργαλεία του.

Φυσικά, πρέπει να καθορίστε το στόχο σας πριν ξεκινήσετε την επένδυση ενός δικτυακού τόπου και...

Μην ποτέ ξεχνάτε τους «κώδικες του ηλεκτρονικού εμπορίου», που απαιτούν άψογη εφοδιαστική αλυσίδα!

Πόπη Χαραμή, Φαρμακοποιός
Χαραμή ΑΕ
www.PharmaManage.gr

Κοινοποιήστε το Άρθρο:


Κατεβάστε δωρεάν την εφαρμογή "Charami SA" στο κινητό σας και πάντοτε θα έχετε άμεση και επίκαιρη ενημέρωση για όλα τα θέματα του κλάδου της υγείας, της ομορφιάς και της ευεξίας. Επιλέξτε το αντίστοιχο με τα ενδιαφέροντά σας "κουμπί" και περιηγηθείτε στο περιεχόμενό του!

Με την περιήγησή σας στο pharmamanage.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.