Νέες Κατευθυντήριες Οδηγίες από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας για τα Φαρμακεία στην Ευρώπη

Την ετήσια έκθεσή του εξέδωσε ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (WHO) για τα Φαρμακεία στην Ευρώπη, τους κανόνες λειτουργίας τους και τον ρόλο που θα πρέπει να επιτελέσουν στη σύγχρονη εποχή.

Στην εκατοντασέλιδη έκθεση του Οργανισμού, ιδιαίτερη βαρύτητα δίνεται στην καθημερινότητά του μέσου ευρωπαϊκού Φαρμακείου, στην ενίσχυση του επιστημονικού ρόλου του Φαρμακοποιού, αλλά και στα νέα εργαλεία που θα πρέπει να αναζητήσει για να εκτελέσει σωστά, τον -ούτως ή άλλως- αναβαθμισμένο ρόλο του στην Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας των λαών της Ευρώπης.

Την ετήσια έκθεσή του εξέδωσε ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (WHO) για τα Φαρμακεία στην Ευρώπη, τους κανόνες λειτουργίας τους και τον ρόλο που θα πρέπει να επιτελέσουν στη σύγχρονη εποχή.

Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, ο Φαρμακοποιός είναι οι πιο άμεσα προσβάσιμος επαγγελματίας υγείας - αρωγός στο πλευρό του κάθε Ευρωπαίου πολίτη.

Αποτελεί βασικό πυλώνα Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας και για τον λόγο αυτό, οφείλει να φροντίζει για τη δια βίου εκπαίδευση και εξέλιξή του, καθώς και για την επέκταση της ποσότητας και κυρίως ποιότητας των υπηρεσιών που προσφέρει.

Στην έκθεση του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας για το 2019, αναλύονται οι σύγχρονοι νομικοί κανόνες που διέπουν τη λειτουργία του Φαρμακείου, ενώ ειδικό κεφάλαιο είναι αφιερωμένο στα είδη υπηρεσιών που δύναται και οφείλει να προσφέρει το σύγχρονο Ευρωπαϊκό Φαρμακείο, σύμφωνα με τα περιθώρια που δίνει ο νόμος.

Αυτές οι υπηρεσίες, σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, κινούνται σε δύο άξονες:

Τις κοινές καθημερινές υπηρεσίες που προσφέρει ο Φαρμακοποιός και αφορούν στη χορήγηση φαρμάκων, την προώθηση της υγείας των ασθενών και τη φαρμακοεπαγρύπνιση, ενώ το δεύτερο είδος υπηρεσίας, το οποίο -όπως τονίζει ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας- χρήζει μεγαλύτερης ανάπτυξης, είναι αυτό των επιμέρους υπηρεσιών του Φαρμακείου.

Στις τελευταίες συγκαταλέγονται υγειονομικές υπηρεσίες που θα πρέπει να προσφέρει ο σύγχρονος Φαρμακοποιός με βάση τις γνώσεις του, όπως είναι π.χ. οι εμβολιασμοί, η διαχείριση της φαρμακοθεραπείας των χρονίως πασχόντων (διαβητικών, καρδιοπαθών κ.λπ.), η βοήθεια για τη διακοπή του καπνίσματος κ.ά.

Ειδικά στο θέμα των καλύτερων πρακτικών στη διαχείριση των φαρμάκων, σχετικές κατευθυντήριες γραμμές που όρισε η Διεθνής Ένωση Φαρμακοποιών (FIP) σε συνεργασία με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, προβλέπουν συγκεκριμένους κανόνες που θα πρέπει να ακολουθεί ο φαρμακοποιός για τη βελτίωση της υγείας των ασθενών.

Αυτοί οι κανόνες είναι οι εξής:

- Ο φαρμακοποιός θα πρέπει να είναι άμεσα διαθέσιμος στον ασθενή, ακόμα και αν δεν έχει προηγηθεί συγκεκριμένο ραντεβού,

- Ο φαρμακοποιός θα πρέπει να αναγνωρίζει, αλλά και να διαχειρίζεται ορθά προβλήματα της υγείας των ασθενών,

- Θα πρέπει να προάγει την υγεία μέσα στην Κοινότητα,

- Θα πρέπει να γνωρίζει και να προτείνει τρόπους για την αποτελεσματικότητα των φαρμάκων που διαθέτει,

- Θα πρέπει να προλαμβάνει τις ανεπιθύμητες ενέργειες των φαρμάκων και

- Θα πρέπει να χρησιμοποιεί με σύνεση και υπευθυνότητα τους περιορισμένους πόρους που διατίθενται στην υγεία.

Τέλος, στην Έκθεση διαφαίνεται ότι η «απελευθέρωση» των Φαρμακείων που επικρατούσε ως τάση τις προηγούμενες δεκαετίες, σταδιακά έχει αρχίσει πλέον να υποχωρεί.

Η νέα Εποχή στη λειτουργία του φαρμακείου είναι η τεχνοκρατική του διαχείριση και η διαρκής αναβάθμιση των υπηρεσιών του.

Μπορείτε να δείτε ολόκληρη την Έκθεση του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας, με τίτλο:

«Νομικό και Κανονιστικό Πλαίσιο για τα Κοινοτικά Φαρμακεία της Ευρωπαϊκής Περιφέρειας του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας» εδώ.

Πόπη Χαραμή, Φαρμακοποιός
Χαραμή ΑΕ
www.PharmaManage.gr

Κοινοποιήστε το Άρθρο:


Κατεβάστε δωρεάν την εφαρμογή "Charami SA" στο κινητό σας και πάντοτε θα έχετε άμεση και επίκαιρη ενημέρωση για όλα τα θέματα του κλάδου της υγείας, της ομορφιάς και της ευεξίας. Επιλέξτε το αντίστοιχο με τα ενδιαφέροντά σας "κουμπί" και περιηγηθείτε στο περιεχόμενό του!

Με την περιήγησή σας στο pharmamanage.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.