Συσχετισμός Μεταξύ Χρεωκοπίας Thomas Cook και Ελληνικού Φαρμακείου;

Η Thomas Cook ήταν γνωστό εδώ και πολύ καιρό ότι αντιμετώπιζε προβλήματα.

Οικονομολόγοι και χρηματιστές το γνώριζαν και το παρακολουθούσαν.

Φτάσαμε λοιπόν στο σημείο που ο ταξιδιωτικός όμιλος, με έτος ίδρυσης το 1841, να ανακοινώνει την πτώχευσή του, ελλείψει συμφωνίας αναχρηματοδότησης, έπειτα από 178 χρόνια πλανητικής ακτινοβολίας!

Οι λόγοι της χρεωκοπίας ενός ομίλου με παγκόσμιο δίκτυο πρακτορείων, αεροπλάνων και ξενοδοχείων είναι αρκετοί και σύνθετοι (κακοδιαχείριση, Brexit, βρετανικός καύσωνας του ‘18, αποδυνάμωση στερλίνας, ανταγωνισμός κ.ά.).

Συσχετισμός Μεταξύ Χρεωκοπίας Thomas Cook και Ελληνικού Φαρμακείου;

Ωστόσο, ένας επιπλέον λόγος που οδήγησε στο ναυάγιο, ίσως θα έπρεπε να προβληματίσει τους συναδέλφους φαρμακοποιούς και το αχανές δίκτυο φαρμακείων μας σε όλη την επικράτεια.

Πρόκειται για τις αλλαγές στις καταναλωτικές συνήθειες των ταξιδιωτών και την αδυναμία του ταξιδιωτικού «γίγαντα» να ανταποκριθεί στις νέες τάσεις της αγοράς για ηλεκτρονικές υπηρεσίες.

Ένα άρθρο της εφημερίδας «Η Καθημερινή» αναφέρει χαρακτηριστικά στον τίτλο του:

«Η Thomas Cook δεν άντεξε στην εποχή του internet».

Ο κύριος Τιμ Τζινς, πρώην Γενικός Διευθυντής της επίσης χρεοκοπημένης MONARCH, δήλωσε πως η εταιρεία έχει ένα αναλογικό μοντέλο σε έναν ψηφιακό κόσμο.

Πριν την εμφάνιση του internet, ο προγραμματισμός ενός ταξιδιού στο εξωτερικό προϋπέθετε απαραιτήτως μια επίσκεψη σε ένα πρακτορείο τουρισμού.

Σήμερα στο νέο ψηφιακό τοπίο, οι διακοπές που έχουν την προτίμηση κυρίως των νεότερων ηλικιών, είναι του είδους «φτιάξε το μόνος σου».

Με τη βοήθεια λοιπόν μηχανών αναζήτησης, οι ταξιδιώτες με εξοικείωση του internet, έχουν τη δυνατότητα να αναζητήσουν προσφορές και να συνδυάσουν υπηρεσίες, μειώνοντας έτσι το κόστος και δημιουργώντας ένα πακέτο κομμένο και ραμμένο στα μέτρα τους.

Τα παραδοσιακά πρακτορεία της Thomas Cook, με αυξημένα έξοδα προσωπικού και φυσικού χώρου, σε σύγκριση με τους διαδικτυακούς ανταγωνιστές τους, δεν ήταν πλέον σε θέση να διεκδικήσουν αρκετό μερίδιο της αγοράς.

Τα παραδοσιακά πρακτορεία της Thomas Cook, με αυξημένα έξοδα προσωπικού και φυσικού χώρου, σε σύγκριση με τους διαδικτυακούς ανταγωνιστές τους, δεν ήταν πλέον σε θέση να διεκδικήσουν αρκετό μερίδιο της αγοράς.

Κάθε χρόνο ο κύκλος εργασιών συμπιεζόταν, εν αντιθέσει με τη ραγδαία αύξηση τζίρου διαδικτυακών υπηρεσιών τύπου booking, Airbnb, Ryanair κ.λπ.

Έτσι, η Thomas Cook περιορίστηκε στο κοινό με ελλειπή εξοικείωση στο internet κατά βάση ηλικιωμένους ταξιδιώτες.

Στην εποχή του διαδικτύου, το κοινό αυτό συνεχώς συρρικνώνεται, οδηγώντας την Thomas Cook σε χρεοκοπία και τις υπηρεσίες τουρισμού στην νέα τάξη πραγμάτων.

Εύλογα μπορεί να αναρωτηθεί κανείς αν η ανάπτυξη των e-shops μπορεί- για τους ίδιους ακριβώς λόγους- να επηρεάσει το ελληνικό φαρμακείο.

Τι θα γίνει με τις επόμενες γενεές ηλικιωμένων που ήδη θα έχουν εξοικειωθεί με τα ηλεκτρονικά φαρμακεία;

Θα μπορούσε άραγε το φυσικό φαρμακείο να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα χωρίς σοβαρές απώλειες ή θα ακολουθήσει το παράδειγμα της Thomas Cook;

Πρέπει να το πάρουμε απόφαση.

Τίποτα δεν διαρκεί για πάντα.

Ακόμα και ένας οργανισμός ή μια συντεχνία που μέχρι τώρα λειτουργούσαν σίγουρα και ανέγγιχτα, και επιβίωναν επί γενεές ολόκληρες, μπορεί κάποια ημέρα να καταρρεύσουν!

Είναι σαφές ότι η δαρβινική θεωρία της φυσικής επιλογής ισχύει και στην οικονομία:

Όσοι προσαρμοστούν πρώτοι θα συνεχίσουν.

Και επειδή στην επιχειρηματικότητα δεν υπάρχουν κενά, θα βρεθεί τρόπος να υπάρξει ένα νέο μοντέλο φαρμακείου που δεν θα έχει καμία σχέση με το φαρμακείο διανομής φαρμάκων και παραφαρμάκων που μέχρι τώρα γνωρίζαμε και συνηθίσαμε να εργαζόμαστε.

Όσοι προσαρμοστούν πρώτοι θα συνεχίσουν λοιπόν!

Ιωάννης Κουφάκης, Φαρμακοποιός, Ηράκλειο Κρήτης
www.PharmaManage.gr

Κοινοποιήστε το Άρθρο:


Κατεβάστε δωρεάν την εφαρμογή "Charami SA" στο κινητό σας και πάντοτε θα έχετε άμεση και επίκαιρη ενημέρωση για όλα τα θέματα του κλάδου της υγείας, της ομορφιάς και της ευεξίας. Επιλέξτε το αντίστοιχο με τα ενδιαφέροντά σας "κουμπί" και περιηγηθείτε στο περιεχόμενό του!

Με την περιήγησή σας στο pharmamanage.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.