Πρόκληση ή Παγίδα, το Παραφάρμακο

Η συμβολή του Φαρμακείου εξαίρεται ως χώρος προμήθειας φαρμακευτικών σκευασμάτων και ως αναπόσπαστο μέρος της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας (ΠΦΥ).

Μπορεί όμως να επιτελέσει θετικό ρόλο και στη βελτίωση της ποιότητας ζωής ή είναι κάτι που κρύβει κινδύνους, τόσο για τον υπεύθυνο του φαρμακείου (και τους υπόλοιπους εργαζομένους), όσο και για τους πελάτες;

Η ταχέως αναπτυσσόμενη αγορά των παραφαρμακευτικών και των καλλυντικών προϊόντων αποτελεί πρόκληση για τους Φαρμακοποιούς.

Σήμερα, ολοένα και περισσότεροι άνθρωποι αφιερώνουν χρόνο στην ευεξία και στη βελτίωση της ποιότητας ζωής.

Η ταχέως αναπτυσσόμενη αγορά των παραφαρμακευτικών και των καλλυντικών προϊόντων αποτελεί πρόκληση για τους Φαρμακοποιούς.

Ο Φαρμακοποιός καλείται να αποφασίσει αν θα εμβαθύνει σε αυτόν τον τομέα ή αν θα εστιάσει αποκλειστικά στον ήδη καθορισμένο ρόλο του.

Η απόφαση αυτή, δεν σχετίζεται μόνο με το κομμάτι των γνώσεων που πρέπει να αποκτηθούν σχετικά με τα προϊόντα.

Σχετίζεται και στην εκμάθηση και αξιοποίηση στρατηγικών που αφορούν την προώθησή τους.

Επίσης, σχετίζεται και στη σύναψη συνεργασιών με άλλους επαγγελματίες στον τομέα της Υγείας.

Το τελευταίο θα μπορούσε να συμβάλει στην κατοχύρωση της ασφάλειας χρήσης του, αλλά και στην καταλληλότητά του σε κάθε περίπτωση.

Στο σημείο αυτό, αξίζει να σημειωθεί το εξής:

«Κατά πόσο η πώληση προϊόντων (πέρα από φαρμακευτικά σκευάσματα) υποτιμά την επιστημοσύνη του Φαρμακοποιού;»

Κατηγορηματικά, όχι, θα ισχυριστούν αρκετοί, εφόσον εξασφαλίζεται ότι πίσω από κάθε κίνηση βρίσκεται η τεκμηρίωση η οποία προκύπτει από τη γνώση του επαγγελματία Υγείας.

Ο Φαρμακοποιός καλείται να αποφασίσει αν θα εμβαθύνει σε αυτόν τον τομέα ή αν θα εστιάσει αποκλειστικά στον ήδη καθορισμένο ρόλο του.

Για να εξασφαλιστεί αυτό, θα πρέπει ο Φαρμακοποιός:

- να επιμορφώνεται συνεχώς,

- να παρακολουθεί σχετικά σεμινάρια,

- να βρίσκεται σε διαρκή επαφή με άλλους επαγγελματίες Υγείας.

Επειδή απαιτείται εξατομικευμένη αντιμετώπιση για κάθε πελάτη, η συνεργασία με άλλους επιστήμονες που θα μπορούσαν να συμβάλλουν στην ποιότητα ζωής κρίνεται αναγκαία.

Η συνεργασία βοηθάει τόσο τον ίδιο τον Φαρμακοποιό, όσο και τον ασθενή ο οποίος λαμβάνει μια ολοκληρωμένη προσέγγιση του προσωπικού θέματος που θέλει να αντιμετωπίσει.

Σε καμία περίπτωση όμως ο Φαρμακοποιός δεν πρέπει να προτείνει την αγορά επιπλέον σκευασμάτων (που δεν δικαιολογούνται από τις πραγματικές ανάγκες του πελάτη).

Συνεπώς δεν υπάρχει ξεκάθαρη απάντηση στην ερώτηση αν το παραφάρμακο αποτελεί πρόκληση ή παγίδα.

Αυτό εξαρτάται από τη διαχείριση που θα επιλέξει ο Φαρμακοποιός.

Είναι σημαντικό όμως να μην ξεχνά ότι ο βασικός του σκοπός και η υποχρέωσή του απέναντι σε κάθε ασθενή ή πελάτη (που δεν αντιμετωπίζει κάποια νόσο), αλλά και στην κοινωνία στο σύνολό της, είναι η προστασία της δημόσιας Υγείας.

Με τους όρους της επιστημονικής δεοντολογίας, ο Φαρμακοποιός μπορεί να εγγυηθεί την εξασφάλιση και την ποιότητα στις προσφερόμενες υπηρεσίες στον τομέα της Υγείας.

Αν μπορεί να τηρήσει το παραπάνω, τότε γιατί να μην επιχειρήσει και σε αυτόν τον τομέα;

Σάββας Μιχαηλίδης, Φαρμακοποιός
www.PharmaManage.gr

Κατεβάστε δωρεάν την εφαρμογή "Charami SA" στο κινητό σας και πάντοτε θα έχετε άμεση και επίκαιρη ενημέρωση για όλα τα θέματα του κλάδου της υγείας, της ομορφιάς και της ευεξίας. Επιλέξτε το αντίστοιχο με τα ενδιαφέροντά σας "κουμπί" και περιηγηθείτε στο περιεχόμενό του!

Με την περιήγησή σας στο pharmamanage.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.