Στρατηγικές Ανάπτυξης για Φαρμακοποιούς

Αθρόα ήταν η προσέλευση του επιστημονικού και επιχειρηματικού κόσμου της Υγείας στη 10η Διημερίδα + ‘Εκθεση «Επιχειρηματικότητα και Επικοινωνία Υγείας», που διοργάνωσε με μεγάλη επιτυχία για μία ακόμη χρονιά η εταιρεία «Χαραμή Α.Ε.».

bcb5432e c51c 4cc5 93d4 1e217932d6fb

Γιατροί και κυρίως φαρμακοποιοί -πολλοί από τους οποίους είναι νέοι στο επάγγελμα- παρακολούθησαν ενδιαφέρουσες ομιλίες και εργαστήρια, ενώ έδειξαν ιδιαίτερη προτίμηση στις ενημερωτικές ομιλίες για τις δεξιότητες επιχειρηματικότητας και επικοινωνίας που θα πρέπει να αναπτύξει ο σύγχρονος φαρμακοποιός, γεγονός το οποίο αποδεικνύει την αγωνία, αλλά και την τεράστια ανάγκη για επιμόρφωση που έχει ο κλάδος.

Ο ομότιμος καθηγητής των Οικονομικών της Υγείας της ΕΣΔΥ Γιάννης Κυριόπουλος, δήλωσε εντυπωσιασμένος από την μεγάλη συμμετοχή νέων επιστημόνων: «Μου κάνει εξαιρετική εντύπωση η μαζική προσέλευση, ιδιαίτερα νέων φαρμακοποιών.

Αυτό εξηγείται από το γεγονός ότι ο κλάδος έχει πιεστεί εξαιρετικά στην περίοδο των μνημονίων και σε αντίθεση με τους γιατρούς που φεύγουν στο εξωτερικό, εδώ οι διαφυγές είναι λιγότερες.

Ο κλάδος αναζητά λύσεις, οι οποίες -επί του παρόντος- φαίνονται δύσκολες», τόνισε χαρακτηριστικά.

Τα σεμινάρια του Οικονομικού Πανεπιστημίου για τους Φαρμακοποιούς

Γεμάτες από νέους φαρμακοποιούς ήταν οι αίθουσες στις οποίες διεξήχθησαν τα σεμινάρια Management & Marketing από καθηγητές του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΟΠΑ).

Εμπεριστατωμένες επιστημονικές ομιλίες, όπως «Ο φαρμακοποιός ως Στρατηγικός Ηγέτης» και «Πυλώνες, Τεχνικές και Εργαλεία της Αποτελεσματικής Επικοινωνίας» προσέλκυσαν το ενδιαφέρον των συνέδρων.

Στην ομιλία του «Ο Φαρμακοποιός ως Στρατηγικός Ηγέτης» ο καθηγητής Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων του ΟΠΑ κ. Βασίλης Παπαδάκης ανέλυσε τους τρόπους με τους οποίους ο φαρμακοποιός μπορεί να αναπτύξει τις ανταγωνιστικές του δεξιότητες και να κερδίσει, δημιουργώντας το δικό του όραμα και την προσωπική του στρατηγική ανάπτυξης.

Στόχoι που επιτυγχάνονται, όπως είπε, μέσα από τον προσδιορισμό και την υλοποίηση νέων πεδίων δράσης, με ανταγωνιστικές στρατηγικές, συνέργειες και επεκτάσεις, ανάπτυξη προϊοντων, διεύρυνση της αγοράς και σωστό timing.

Στρατηγικές, που δίνουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στον επαγγελματία φαρμακοποιό, όπως είπε ο καθηγητής στην ομιλία του, είναι ο εκσυγχρονισμός, τα πληροφοριακά συστήματα, η καινοτομία και κυρίως η σωστή και στενή επικοινωνία με τον ασθενή-πελάτη.

«Το πρόβλημα με τους φαρμακοποιούς είναι ότι ξεκινούν να διδάσκονται ένα αντικείμενο το οποίο δεν έχει σχεδόν καμία σχέση, με αυτό που καλούνται να κάνουν μετέπειτα, όταν ανοίγουν ένα φαρμακείο», υποστηρίζει ο καθηγητής κ.Παπαδάκης:

«Μπορεί να είναι οι καλύτεροι επιστήμονες ολοκληρώνοντας τη φαρμακευτική, αλλά ανοίγοντας ένα φαρμακείο -ή εργαζόμενοι για ένα φαρμακείο- έχουν να αντιμετωπίσουν προκλήσεις που έχουν να κάνουν με τα οικονομικά, με τη διοίκηση επιχειρήσεων, με τη λογιστική, με το μάρκετινκ, ενότητες και γνώσεις με τις οποίες δεν είναι ιδιαίτερα εξοικειωμένοι».

Αρα λοιπόν, πολλοί από αυτούς είτε καλούνται να τα μάθουν όλα αυτά στην πράξη μέσα από το φαρμακείο κάνοντας λάθη, ή ενδεχομένως ερχόμενοι να επιμορφωθούν μέσα από τα σεμινάρια που προσφέρουν οι εταιρείες του κλάδου (και πολλές εταιρείες τους δίνουν σεμιναριακή μόρφωση πάνω σε πωλήσεις, ή πάνω στο μάρκετινκ) ή πηγαίνοντας σε πανεπιστημιακά ιδρύματα, όπως το δικό μας και κάνοντας, είτε κάτι γενικό, όπως για παράδειγμα ένα MBA ένα Μaster στη διοίκηση επιχειρήσεων, ή κάνοντας κάτι πιο ειδικό, όπως προγράμματα για φαρμακοποιούς που έχουμε εμείς στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο και που καλύπτουν όλα αυτά τα αντικείμενα», κατάληξε ο καθηγητής.

Ο καθηγητής Management, Διευθυντής Μεταπτυχιακών Προγραμμάτων Διοίκησης Επιχειρήσεων & Διοίκησης Ανθρωπίνων Πόρων του ΟΠΑ κ. Δημήτρης Μπουραντάς, κατά τη διάρκεια της ομιλίας του «Πυλώνες, Τεχνικές και Εργαλεία της Αποτελεσματικής Επικοινωνίας», αναφέρθηκε στη δύναμη της επικοινωνίας και πως μπορεί αυτή να βοηθήσει τον φαρμακοποιό στη δουλειά του:

«Η επικοινωνία στον επαγγελματικό τομέα, π.χ. στον φαρμακοποιό ή τον γιατρό, που επικοινωνεί με τους ασθενείς, με τους συνοδούς, με τους πελάτες, είναι μια πολύ βασική δεξιότητα για να δουλεύουμε πιο έξυπνα και να δημιουργούμε αξία για το κοινό καλό.

Αυτά τα συνέδρια βοηθάνε να βρεθούν άνθρωποι που δεν γνωρίζονται, να επικοινωνήσουν και μέσα από εκεί, να κάνουν δικτύωση και συνεργασίες, άρα από μόνα τους είναι σημαντικά.

Τώρα ως προς το εκπαιδευτικό περιεχόμενο των σεμιναρίων, αυτό τί είναι; Είναι ουσιαστικά μια επικοινωνία μετάδοσης γνώσης, με σκοπό να βελτιώσουμε τον τρόπο σκέψης και τη συμπεριφορά μας, πάντα για το ατομικό και το κοινό καλό

Αρα αυτά τα συνέδρια είναι οι θετικές πρωτοβουλίες, που βοηθάνε τους επιχειρηματίες, τους φαρμακοποιούς, αλλά και την οικονομία μας και την κοινωνία μας συνολικά», τόνισε ο καθηγητής.

Ιωάννα Σουλάκη, Δημοσιογράφος Υγείας
www.PharmaManage.gr

Κοινοποιήστε το Άρθρο:


Κατεβάστε δωρεάν την εφαρμογή "Charami SA" στο κινητό σας και πάντοτε θα έχετε άμεση και επίκαιρη ενημέρωση για όλα τα θέματα του κλάδου της υγείας, της ομορφιάς και της ευεξίας. Επιλέξτε το αντίστοιχο με τα ενδιαφέροντά σας "κουμπί" και περιηγηθείτε στο περιεχόμενό του!

Με την περιήγησή σας στο pharmamanage.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.