Το Φαρμακείο σας στο Βασίλειο των Αισθήσεων

Παραδοσιακά, το μάρκετινγκ αξιοποιεί την εικόνα, καθώς ένα μεγάλο μέρος των πληροφοριών που λαμβάνουν οι καταναλωτές γίνεται μέσω αυτής.

Πέρα όμως από την εικόνα, όλες οι αισθήσεις έχουν σημαντικό ρόλο στον χώρο της πώλησης.

Το μάρκετινγκ των αισθήσεων στο φαρμακείο σας είναι ένας τρόπος να επιτύχετε ένα δέσιμο με τους πελάτες σας και να αποκτήσετε νέους.

Το Φαρμακείο σας στο Βασίλειο των Αισθήσεων

Τα τελευταία χρόνια, τα φαρμακεία δείχνουν όλο και περισσότερο ενδιαφέρον αναφορικά με τους τρόπους με τους οποίους μπορούν να ενδυναμώσουν την ποιότητα της επίσκεψης των πελατών τους.

Ο στόχος είναι η βελτίωση της διάθεσης των πελατών, δημιουργώντας μια θετική αίσθηση στην ατμόσφαιρα, διαφορετική κάθε μήνα, μέσω μιας συνολικής προσέγγισης του merchandising, με στόχο να οριοθετήσει την παρουσία και να αναπτύξει την ελκυστικότητα των προϊόντων.

Τα απαραίτητα του μάρκετινγκ των αισθήσεων

Το μάρκετινγκ των αισθήσεων αποσκοπεί, σύμφωνα με έναν κοινά αποδεκτό ορισμό, στη δημιουργία μιας «πολυ-αισθητήριας» ατμόσφαιρας γύρω από ένα προϊόν ή μια υπηρεσία.

Η δημιουργία πολλαπλών αισθήσεων μάρκετινγκ, έχει στόχο να δώσει ένταση σε μια ή περισσότερες από τις πέντε αισθήσεις (όραση, ακοή, όσφρηση, γεύση, αφή), να τις ερεθίσει ευχάριστα, να δημιουργήσει σκέψεις και συναισθήματα στον καταναλωτή και να τον οδηγήσει σε αγορά.

Όραση, η πρώτη αίσθηση

Η όραση είναι η αίσθηση που διεγείρεται περισσότερο από κάθε άλλη, καθώς το πιο μεγάλο μέρος των πληροφοριών που λαμβάνουμε γίνεται μέσω της όρασης.

Οι μάρκες επιλέγουν με προσοχή τη μορφή και τα χρώματα της συσκευασίας ενός προϊόντος.

Για να είμαστε αντικειμενικοί όμως, ένα προϊόν ή μια υπηρεσία πρέπει να αξίζει για να πουληθεί.

Η εικόνα είναι η πρώτη επαφή του καταναλωτή με το προϊόν ή τον πωλητή. Στον χώρο της πώλησης πρέπει να είναι όλα οργανωμένα έτσι, ώστε να συμπληρώνουν την αισθητική του πελάτη.

Ακοή, η χαλαρωτική αίσθηση

Η ακοή είναι ένα σημαντικό στοιχείο στο μάρκετινγκ των αισθήσεων, καθώς επιτρέπει την παρουσίαση και τον καθορισμό της αξίας μιας μάρκας, ενός προϊόντος.

Είναι ένα μέσο γρήγορης ταυτοποίησης μέσω μιας μουσικής, μιας φωνής ή ενός χαρακτηριστικού ηχητικού σήματος.

Η μουσική έχει μια έντονη επιρροή στη συμπεριφορά των καταναλωτών και αποτελεί ένα σημαντικό κίνητρο αγοράς, αρκετά αποδοτικό, αν γίνει αντιληπτό ασυνείδητα.

Μια απαλή μουσική ενθαρρύνει περισσότερο τον πελάτη να περπατήσει και να χαλαρώσει στον χώρο πώλησης, απ’ ότι μια μουσική με περισσότερη δυναμική που αγχώνει τον πελάτη.

Στο φαρμακείο, προτιμήστε λοιπόν χαλαρωτική μουσική, αποφεύγοντας τον δυνατό ήχο και δείξτε προσοχή, ώστε η μουσική να μην ενοχλεί ή να εμποδίζει τη συνομιλία.

Όσφρηση, η έντονη αίσθηση

Έχουν γίνει πολλές αναφορές οι οποίες έδειξαν ότι οι οσμές είχαν ένα αντίκτυπο στη συμπεριφορά των αγοραστών και τους έκαναν να χάνουν την έννοια της ροής του χρόνου.

Επίσης, στον τομέα της κοσμητολογίας, η μυρωδιά ενός προϊόντος είναι πρωταρχικό κίνητρο για αγορά.

Ειδικά στο φαρμακείο, μπορείτε να δημιουργήσετε μια ευχάριστη ατμόσφαιρα, χάρη στα διάφορα αιθέρια έλαια που έχετε διαθέσιμα.

Επιλέξτε φυσικά αρώματα, όπως εσπεριδοειδή και μέντα, που αναδίδουν ευχάριστο και δροσερό άρωμα.

Σε γενικές γραμμές, τα αιθέρια έλαια και τα αρώματα ξύλου γίνονται οι κυρίαρχες μυρωδιές ορισμένων φαρμακείων.

Αυτή η όμορφη μυρωδιά στην ατμόσφαιρα μπορεί να διαμορφωθεί ανάλογα με τους χώρους του φαρμακείου, σε συγκεκριμένο βαθμό έντασης, ανάλογα με την ώρα της ημέρας και τις εποχές.

Πχ, τα λουλουδένια αρώματα κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, είναι πιθανό να οδηγήσουν στην αγορά αντηλιακών προϊόντων.

Ιδιαίτερη προσοχή χρειάζεται στη χρήση αιθέριων ελαίων ή στις πικάντικες μυρωδιές, όπου υπάρχουν πιθανότητες να ενοχλήσουν άτομα με άσθμα ή με αλλεργίες.

Αφή, η απαραίτητη αίσθηση

Πριν την αγορά ενός προϊόντος, ο πελάτης έχει ανάγκη να αγγίξει το προϊόν, να το πάρει στα χέρια του, σχηματίζοντας μια ιδέα της ποιότητάς του.

Το άγγιγμα επιτρέπει την εξοικείωση με το προϊόν και αποτελεί έναν αρκετά σημαντικό παράγοντα για να αυξήσετε την επισκεψιμότητα και τις πωλήσεις.

Οι απαλές υφές υποδεικνύουν την άνεση και την ευεξία.

Οι υφές των προϊόντων και των συσκευασιών είναι ήδη αρκετά δουλεμένες από τις μάρκες για να προσελκύουν τον καταναλωτή.

Τα όρια του μάρκετινγκ των αισθήσεων

Στόχος είναι να αυξήσουμε τις πωλήσεις και να κτίσουμε πιστούς πελάτες, δημιουργώντας μια ατμόσφαιρα μέσα στην οποία θα αισθάνονται όμορφα και χαλαρά.

Η διέγερση των πέντε αισθήσεων αποβλέπει στη συμπλήρωση των κενών του παραδοσιακού μάρκετινγκ, το οποίο ήταν πάντα αρκετά λογικό και αναλυτικό.

Αν και σας επιτρέπει να ξεχωρίσετε από τους ανταγωνιστές, το μάρκετινγκ των αισθήσεων χρειάζεται προσοχή.

Είναι σημαντικό, τα στοιχεία που θα χρησιμοποιήσετε να μην υπερδιεγείρουν τις αισθήσεις.

Αν ο εν δυνάμει πελάτης κουραστεί από το κλίμα και την ατμόσφαιρα που επικρατεί, θα αποχωρήσει χωρίς να αγοράσει κάποιο προϊόν.

Το Φαρμακείο σας στο Βασίλειο των Αισθήσεων 1

Συμβουλές

1. Οργανώστε το προφίλ των αισθήσεων

Για να ξεχωρίσετε, δημιουργήστε μια προσωπική και πρωτότυπη ατμόσφαιρα.

Χρησιμοποιήστε δύο τομείς: τα αρώματα και τη μουσική για να διαμορφώσετε την ατμόσφαιρα που επιθυμείτε, σύμφωνα με τον ιδιαίτερο χαρακτήρα του φαρμακείου και της πελατείας.

2. Βεβαιωθείτε ότι τηρείτε τα όρια

Θα πρέπει να διασφαλίσετε τον ρόλο σας ως επαγγελματίας υγείας και δεν χρειάζεται να ανταγωνιστείτε τα τεχνικά εφέ που χρησιμοποιούνται από τα σημεία διανομής καλλυντικών προϊόντων και αρωμάτων.

3. Οργανώστε ένα ολοκληρωμένο σχέδιο

Όλες οι ενέργειες που θα κάνετε θα πρέπει να συνάδουν με την εικόνα του φαρμακείου σας.

Ο χώρος σας για να μυρίζει όμορφα θα πρέπει να είναι και καθαρός.

Παρομοίως, μια ήρεμη και απαλή μουσική δεν θα έχει νόημα, αν υπάρχει πάντα θόρυβος στον πάγκο εξυπηρέτησης.

Συνεπώς, απαιτείται η υποστήριξη ολόκληρης της ομάδας.

4. Αλλάξτε τους τόνους

Προσοχή, ορισμένοι πελάτες μπορεί να κουραστούν γρήγορα με τα ερεθιστικά και οπτικά εφέ.

Δεν εκτιμούν όλοι τις έντονες διεγέρσεις των αισθήσεων στο φαρμακείο, ειδικά τα άτομα με άσθμα.

Αλέξανδρος Αγγέλου, Φαρμακοποιός με μεταπτυχιακό στη Βιομηχανική Φαρμακευτική

Με την περιήγησή σας στο pharmamanage.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.